Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

depanare aspirator LG


paulus

Postări Recomandate

Aspiratorul meu LG tip VCR 323 STU se incalzeste f. tare, dupa cca 4-5 minute se opreste; dupa ce se raceste tot cam 5 min. porneste iar si tot asa. Vizual n-am gasit nimic in neregula, are cineva idee ce-ar putea fi?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • paulus

    4

  • Mesterul

    2

  • doru3160

    2

  • Spitfire

    1

Top autori în acest subiect

Motorul aspiratorului se incalzeste foarte tare, sau vreun variator de putere, ceva?Daca e motorul, cauza e scurtcircuit intre spirele rotorului, mai ales daca face scantei la perii exagerat de mari, si e prea zgomotos. Cat despre oprit singur dupa 5 min, probabil se dilata ceva de caldura si nu mai face contact, la periile de carbune de exemplu, ori poate chiar motorul poseda siguranta termica cu bimetal.

Link spre comentariu

Motorul aspiratorului se incalzeste foarte tare, sau vreun variator de putere, ceva?Daca e motorul, cauza e scurtcircuit intre spirele rotorului, mai ales daca face scantei la perii exagerat de mari, si e prea zgomotos. Cat despre oprit singur dupa 5 min, probabil se dilata ceva de caldura si nu mai face contact, la periile de carbune de exemplu, ori poate chiar motorul poseda siguranta termica cu bimetal.

Variatorul de turatie functioneaza normal, motorul nu flameaza la perii si colectorul este foarte bun; din constructie are un circuit de protectie la temperatura cu o capsula termostatica care taie alimentarea; si partea aceasta functioneaza ca dovada fiind oprirea. Nu-mi explic ce duce la supraincalzire. Este posibil sa fi cazut rulmentii rotorului ? cu toate ca la mana se roteste usor, fara zgomot de frecare.
Link spre comentariu

Verifica, nu cumva aerul aspirat nu face fata racirii motorului ? Saculetul infundat, o etanseitate neconforma, o garnitura, sau vreo fisura face ca motorul sa nu mai antreneze suficient aer pentru racirea sa.....si nici aspiratorul nu mai are calitatile initiale (nu mai trage bine ).

Link spre comentariu

astazi mi-am facut timp si am desfacut motorul, n-am constatat nimic in neregula, rulmenti buni, perii bune, rotorul nu are scurt intre lamele si masa. La probe cu carcasa desfacuta m-a surprins faptul ca radiatorul tiristorului de comanda era foarte fierbinte, mult mai fierbinte decat corpul motorului care functiona OK. Acel radiator este pe placuta PCB pe care se afla si capsula termostatica, destul de aproape sa-l influenteze termic. Ce-i de facut in acest caz? Experienta unui mester care s-a mai confruntat cu astfel de problema m-ar ajuta mult. Multumesc!

Link spre comentariu

Eu zic sa elimini din circuit variatorul de turatie si vezi ce se intampla(nu mai precizez ca protectia termica trebuie sa ramana...).Daca totul e in regula,dupa cum spui,ori ai trecut peste ceva,ori ceea ce ai masurat tu nu a fost corect...rotorul nu se verifica intre lamele colectaore si masa ci in camp magnetic se masoara tensiunea pe lamele,altfel,poti masura rezistenta intre lamele apropiate, nu e la fel de corect,dar sigur afli mai multe decat masurand fata de masa.Inclin sa cred ca ai spire in scurt la rotor si asta duce la incalzirea rapida a statorului.

Link spre comentariu

Daca poti, pune un thiristor mai de putere, iar daca nu ai, incearca sa pui un radiator mai mare ca suprafata, cu pasta termoconductoare intre el si thiristor si ridicate cu un izolator de placuta....!

Link spre comentariu

Am si eu o problema cu aspirator Philips,nu mai porneste deloc,sa ii testez bobinele cu multi metru sa vad daca au continuintate?Sau ce as putea sa ii fac?

Ia si verifica cablul de alimentare, intrerupatorul, variatorul de turatie (daca are). Abia pe urma sa verifici bobinele.
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator Octavio

Am avut aceeasi problema la un aspirator Electrolux (carcasa galbena). Dupa cateva minute de functionare declansa protectia termica de pe motor. L-am verificat si nu erau nici un fel de probleme de natura mecanica. In final s-a ars motorul, deci posibil sa apara scurt intre spire la functionare datorita vibratiilor puternice, scurt care nu se poate depista static.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări