Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cum se formeaza un acumulator


alpyne

Postări Recomandate

sa zicem ca am o baterie goala fara electrolit sau una la care vreau sa-i schimb electrolitul.cumparat 2 l de electrolit proaspat 1,26-1,28 g/dm cub + circa 2 l de apa distilata sa spal bateria la interior cum recomanda producatorul electrolitului.eventual am si densimetru de baterii dar cumparand electrolit gata format nu cred ca mai am nevoie de el...in fine,bateria are 60Ah cu 510A pe 12 V.detin redresor care incarca la 12 V cu 6 Amperi.acuma producatorul spune ca la formarea unei baterii se tine circa 24 de ore.nu spune amperajul insa...din auzite a inteles ca la formare amperajul redresorului tre sa fie ceva mai mic decat de obicei in jur de 2-3 amperi.ca o remarca.bateria nu e noua,nu e una cumparata uscata.deci daca vreau sa o incarc la 1-3 amperi sa zicem ca sa nu fiarba in timpul asta am inteles ca s-ar adauga un bec legat cu redresorul sa-i mai scada lui din puterea incarcarii?! cum se leaga becul auto si de cati wati sa fie avand in vedere datele spuse.multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • alpyne

    7

  • remus68

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

La fundul bacului acumultorului se aduna pasta cazuta dupa elementi, care se comporta ca un scurtcircuit si face ca elementul acumulatorului sa se autodescarce; in acest caz se recomanda scurgerea electrolitului si spalarea acumulatorul la interior cu apa distilata pentru indepartarea acelei paste. Problema este ca atunci cind pasta cade dupa elementi, capacitatea acumulatorului scade; in 99% din cazuri, cind te apuci sa speli si sa intorci acumulatorul (pentru a se scurge apa si pasta), gratarele elementilor vor ramine cam... goale si nu mai ai ce regenera... Am facut operatii din astea pina in '90 (nu se gaseau acumulatori in comertul socialist!), dar in 90% din cazuri a fost un esec - elementii ramineau fara pasta si nu mai aveai ce acumulator sa reformezi.Viata unui acumulator auto (cu plumb si electrolit acid sulfuric) este de 2...5 ani, in functie de calitatea sa. Aceasta operatie o consider pierdere de timp si bani.In ultimii 15 ani nu am intilnit "la vinzare" acumulatori uscati-incarcati sau neformatati care sa necesite umplerea cu electrolit, eventual si formatarea de catre cumparator.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

redresor care nu are incarcare variabila si incarca la 6Amp

Generatorul tau ofera curent constant de 6A pentru o tensiune de iesire de 12...15Vcc? Sau ala e curentul maxim ce il poate debita?
Link spre comentariu

redresoru da in jur de 12,5v la liber adica masurat cu volmetru pe clesti cu el in priza iar pe baterie montat si masurat pe bornele bateriei da intre 14,4v si 14,6v valoare masurata dupa 6 ore de incarcare a unui acumulator de 60Ah.acuma nu stiu daca e bine sau nu.nu e prima data cand incarc cu el.si-a facut treaba pana acum desii e made in china.imi incarca bateriile pana la 12,8v valoare masurata pe baterie la intervale de o ora intre masuratori dupa o zi de la incarcarea cu redresorul.

Link spre comentariu

remus68 sincer nu stiu,nu ma pricep.asta e redresorul.pe spate scrie in germana intrare 230V alternativ 50Hz,75W si iesire 6/12v continuu 4,2A DC ,capacitate minim 20Ah.pe fata se vede...

post-60007-139829374801_thumb.jpg

Link spre comentariu

nu cunosc.poate stiu altii.nici nu am acces in interiorul lui sa-i fac o poza.pe langa cele 4 suruburi in colturi are un surub care se desface cu o agrafa speciala banuiesc pe post de siguranta pe care nu am cu ce sa o desurubez.

Link spre comentariu

din ce m-am documentat pe net tipurile astea de redresoare au incarcare curent variabil in functie de cat de "goala" este bateria care urmeaza sa fie incarcata.daca pun o baterie de ex de 60Ah goala,se vor aprinde 6 leduri corespondentul amperilor "supti" de baterie la momentul acela.pe masura ce bateria se incarca,curentul scade respectiv amperajul scade pana la valoarea de 1Amp=un singur led aprins cel din stanga aparatului.daca vreau de ex sa incarc o baterie de 50Ah si e descarcata,se vor aprinde 5 leduri la inceput corespandentul amperilor supti de baterie,niciodata 6 leduri datorita protectiei aparatului.la incarcarea bateriei 100% va ramane aprins decat primul led din stanga corespondentul unui amper urmand ca bateria sa fie debransata de la redresor aventual dupa citirea tensiunii de incarcare pe polii de plumb nicidecum pe clesti pt siguranta acuratete citire voltaj.daca pe eticheta redresorului e specificata capacitatea minimala in cazul meu 20Ah e corespondentul minim al bateriilor care pot fi incarcate cu el.capacitatea maxima de incarcare nu e trecuta...asta s-a lamurit sau macar s-a incercat :nas: .referitor la tensiunea de incarcare cineva pe net spunea ca tipurile astea de redresoare in timpul incarcarii pleaca de jos de undeva de la 11,8v si ating 15volti la terminare incarcare (valoare masurata pe polii bateriei nu pe clesti)dar ca,tensiunea ar trebuii s scada si sa se stabilizeze in jurul valorii de 14,4 volti pt o incarcare reusita a acumulatorului.in cazul meu spre sfarsitul incarcarii tensiunea nu a vrut sa scada sub 15 volti.posibil din cauza bateriei mele batrane...daca mai are cineva ceva de adaugat referitor la aparat il astept cu remarci.vreau sa fie elucidat odata misterul tipului asta de aparat mai ales ca sunt puzderie de acest tip pe piata

Link spre comentariu

In realitate, cind pui un acumulator la incarcat, dupa citeva minute curentul va creste usor fata de cel existent in momentul pornirii incarcarii; daca acumulatorul este bun, pe masura incarcarii acestuia curentul va scadea pina cind tensiunea pe fiecare element atinge 2,75V, incarcarea fiind considerata incheiata cind aceasta tensiune se stabilizeaza si timp de 2...3 ore curentul nu va mai scadea. Timpul de incarcare poate varia dupa curentul de incarcare si gradul de descarcare al acumulatorului si poate atinge chiar 48...50 de ore.

Link spre comentariu

asta inseamna tensiune de 16,5 pe general...ma gandeam si eu sa o mai tin la incarcat mai mult de 12 ore dar mi-a fost frica caci fierbea puternic si ma gandeam sa nu stric altceva...incarcarea am facuto dupa complatarea cu apa distilata in toti elementii 2 cm mai sus de placi.de remarcat ca la masurarea cu densimetrul dupa completarea cu apa scazuse tare rau densitatea de parca si acidul se evaporase odata cu apa.inainte la prima masuratoare imi dadea densitatea foarte ok dar nu era lichid suficient.a trebuit sa egalizez balanta densitatii scotand si tornand apoi electrolit gata preparat la 1,28g/cmc pana cand cu ocazia asta am si reimprospatat electrolitul din elementi in timp ce-i egalam densitatea.scoteam vechi,puneam nou pana s-a egalizat in elementi la 1,27-1,28g/cmc la fel ca cel nou de completat.nu am rasturnat bateria in timpul operatiei decat ma foloseam cu ce scoteam cu ajutorul sondei de densimetru.operatia am facuto dupa incarcarea de care spuneam.am pus-o pe masina si merg de cateva zile cu ea asa sa vad cat tine.nu mi-a facut figuri pana acum.tensiunea la ultima masuratoare a fost de 12,75v.alternatorul baga 13,9.cam putin de aceea nu inteleg lipsa de electrolit din elementi ca doar nu s-a supraincarcat...iar bateria nu curge si nu a curs vreodata.tablita-suport nu e corodata de acid.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări