Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SE sau PP pentru incinte VTP


Piotr67

Postări Recomandate

Problema dv. este de la alimentarea filamentelor.Chiar daca aveti alimentarea in DC,tot trebuie sa gasiti punctul de "nul" pentru brum.Deci trebuie sa gasiti alta solutie pentru alimentare,stiu ca aveti blocul de alimentare separat si ca folositi un cablu cu trei fire...,cam aici este greseala.

Cautati un cablu cu patru fire si alementati separat filamentul ca mai apoi sa folositi clasicul divizor potentiometric pe bornele tensiunii de filament si cursorul la masa,indiferent ca aveti alimentarea in DC sau AC.

Pe poza cu amplasarea componentelor am observat o bucla de masa cam ciudata,am marcat cu galben (!!!).

Incercati sa aveti la sasiul de tabla UN SINGUR PUNCT DE MASA,ce ati facut dv. acolo nu prea este OK.

Intra-devar,la montajele cu tuburi,avand in vedere ca impedantele de intare/iesie ale acestor dispozitive sunt mari,masurile luate pentru amplasarea componentelor dar si a traseelor circuitelor sunt ceva mai riguroase.

Intre timp, am eliminat acea bucla de masa, am legat pinul C-ului de 1uF in acelasi punct ca si minusul anodicei si filamentului, deci am facut cate un singur punct de masa pentru preu si unul pentru final. Din acea poza a ansamblului amplifului lipsesc rezist de negativare, 330 Ohmi pe care i-am lipit tot in acelasi punct de masa. Partea cea mai rea este ca eu pe cutia amplif am o mufa mama XLR cu 3 pini si pe cablu una tata. Acum, daca as folosi un cablu cu 4 fire, va trebui sa schimb mufa.....si ce fac cu gauroaica din carcasa in care a intrat mufa mama? :cry:

O sa alimentez experimental cu 4 fire, asa cum mi-ati sugerat in acea schita si pentru care va multumesc. Astept insa ca un prieten sa-mi trimita 2 potentiometre bobinate de 500 Ohmi/5W. Nu stiam ca si daca alimentez in CC filamentele, voi avea nevoie de acel potentiometru..

Multumesc inca o data. Maine ma apuc de alte teste.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 381
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Piotr67

    146

  • zal

    24

  • zbodeoc

    22

  • sebi_c

    19

Top autori în acest subiect

Imagini postate

De brum scapi,dar daca demontezi totul si pui montajul pe cose,bucatele de cablaj imprimat,etc...altfel..greu.Le poti separa frumos cele doua amplificatoare..Lampa finala daca pui intrarea la masa se mai aude? Brumul ala de 50hz pe care il auzi vine chiar prin firele de alimentare.

Cred ca asa o sa fac pana la urma. E si mult mai usor de schimbat o componenta cand se defecteaza, vei clar toate traseele..la matzaraia mea...e greu..Daca as pune la masa intrarea lampii finale si s-ar auzi, ce ar insemna lucrul asta?Prin firele de alimentare trece CC. Atat Uf cat si Ua sunt redresate si filtrate. Sa capteze brum prin inductie de la traf, fiind mai lungi (cam 2,5m)?
Link spre comentariu

......Prin firele de alimentare trece CC. Atat Uf cat si Ua sunt redresate si filtrate. ...........

Cu toata filtrarea presupun ca mai exista un riplu de tensiune de 100Hz suficient cat sa producaneplaceri. Recomandarea d-lui Lazaroiu de a monta potentiometru la alimentarea filamentelor tuburilorm-a determinat sa cred acest lucru.Puteti pastra mufa de alimentare doar Ua si sa folositi un alt cablu cu o alta mufa pt Uf.
Link spre comentariu

Sursa anodică are filtru Pi cu drosel?

Da, conzii de filtraj au 470uF/400V. Sa pun in paralel cu ei cate un 47-100nF/600V? Sau cate unul pe fiecare dioda a puntii redresoare? Eventual sa mai suplimentez filtrajul de pe anodica cu inca un 220uF/400V pe care sa-l bag in carcasa, langa punctul de masa? Droselul n-are inductanta necesara, e bobinat cu sarma de 0,35-0,4mm, insa am citit pe un post ca n-are drosel si nici brum.
Link spre comentariu

Am adaugat in carcasa, langa punctul de masa, pe Ua, un cond. de 220uF/400V. Brumul s-a redus considerabil, la jumate din intensitate. Cred ca droselul meu e degeaba...Apoi, am separat masa Ua de masa Uf, am defrisat multe fire si am facut corecturile de rigoare. Maine o sa mai trag un fir cu minusul de la Uf si o sa leg in circuit dupa schema Dl. Lazaroiu doi rezistori, (provizoriu, pana imi vine potentiometrul) de 270 Ohmi inseriati si cu comunul la masa Ua, sa vad rezultatul. Sau poate o sa scap de brum doar prin separarea maselor si izolarea mufelor de intrare de carcasa. O sa vad, va tin la curent.In viitorul apropiat, o sa cumpar un traf toroidal pentru alimentare, o sa fac alta carcasa si o sa urc trafurile toate pe carcasa. E de munca, dar se merita, se aude extraordinar acest SE. Fiind primul meu amplif cu lampi, sunt hotarat sa-l perfectionez ca sa iasa o scula Hi-End din el.Toate bune!

Link spre comentariu

Ia un drosel ptr lămpi cu Ne de 40W şi fă o probă cu el în locul celui necorespunzător.

Am un drosel de la un bec cu vapori de mercur. Becul e de 125 W, deci droselul ar fi bobinat cu sarma mai groasa, arhisufient ca si curent suportat. E vreo problema daca n-are intrefier, n-o sa se satureze? Ca daca elimina brumul, acolo moare.
Link spre comentariu

Ia un drosel ptr lămpi cu Ne de 40W şi fă o probă cu el în locul celui necorespunzător.

Am un drosel de la un bec cu vapori de mercur. Becul e de 125 W, deci droselul ar fi bobinat cu sarma mai groasa, arhisufient ca si curent suportat. E vreo problema daca n-are intrefier, n-o sa se satureze? Ca daca elimina brumul, acolo moare.
Nu prea este inspirata ideea cu drosel® de la tuburile cu neon,mai ales unul de la un bec cu o asa putere.Un drosel de 40W are L=0.9H si o rezistenta in DC R=34 ohmi,iar unul de 20W (care ar fi cam potrivit pentru probe in cazul dv.) are L=1.01H si o rezistenta in DC R=51 ohmi ,aceste drosel®e nu au intrefeir,ele sunt folosite ca bobine de amorsare in AC pentru tuburile cu descaracari in gaze,impreuna cu starterul. Pentru a elimina brumul de pe bara de +Ua , filtrul format din cele doua condensatoare si acea bobina (drosel®) trebuie sa formeze un FOB acordat pe o frecventa in jurul a 95Hz...110Hz ,deci in functie de condensatoarele folosite de dv. inductanta acelui drosel® trebuie sa aiba valoarea cuprinsa intre 5H...10H si chiar mai mult, bineinteles sarma si intrefierul dimensionate corespunzator aplicatiei.Se poate calcula destul de precis pentru orice aplicatie dorim. Un drosel® de calitate nu este o un simplu mosor cu sarma pe el,este totusi o piesa importanta ce intra in componenta blocului de alimentare,altfel nu ar fi atat de greu de inlocuit de alte dispozitive electronice. Eu va recomand ca pentru probe pana veti realiza un drosel® corespunzator sa montati in locul lui o rezistenta de putere de ceramica cu valoare de 75ohmi...100ohmi de minim 16W.
Link spre comentariu

Nu prea este inspirata ideea cu drosel® de la tuburile cu neon,mai ales unul de la un bec cu o asa putere.Un drosel de 40W are L=0.9H si o rezistenta in DC R=34 ohmi,iar unul de 20W (care ar fi cam potrivit pentru probe in cazul dv.) are L=1.01H si o rezistenta in DC R=51 ohmi ,aceste drosel®e nu au intrefeir,ele sunt folosite ca bobine de amorsare in AC pentru tuburile cu descaracari in gaze,impreuna cu starterul. Pentru a elimina brumul de pe bara de +Ua , filtrul format din cele doua condensatoare si acea bobina (drosel®) trebuie sa formeze un FOB acordat pe o frecventa in jurul a 95Hz...110Hz ,deci in functie de condensatoarele folosite de dv. inductanta acelui drosel® trebuie sa aiba valoarea cuprinsa intre 5H...10H si chiar mai mult, bineinteles sarma si intrefierul dimensionate corespunzator aplicatiei.Se poate calcula destul de precis pentru orice aplicatie dorim. Un drosel® de calitate nu este o un simplu mosor cu sarma pe el,este totusi o piesa importanta ce intra in componenta blocului de alimentare,altfel nu ar fi atat de greu de inlocuit de alte dispozitive electronice. Eu va recomand ca pentru probe pana veti realiza un drosel® corespunzator sa montati in locul lui o rezistenta de putere de ceramica cu valoare de 75ohmi...100ohmi de minim 16W.

Multumesc si de aceasta data pentru informatiile pe care mi le-ati oferit.Deocamdata nu dispun de un rezistor cu valoarea de 75 Ohmi la 16W. Am separat dupa cum am zis, cele doua mase, in seara asta o sa pun cei 2 rezistori intre Uf si masa sa vad ce se intampla cu brumul.Revin cu rezultat.
Link spre comentariu

Am revenit cu rezultat..dezamagitor. Dupa separarea maselor si conectarea celor 2 rezistori de 470 Ohmi pe Uf si comunul lor la masa Ua, brumul a crescut fabulos...poate daca aveam un potentiometru bobinat sa-l rotesc...se schimba treaba. Am incercat si cu rez. de aprox 100 ohmi/10W (din cateva bucati in paralel)in loc de drosel si nicio imbunatatire. Asa ca, am fost nevoit sa renunt la separarea maselor, am ramas pe masa comuna si singurul lucru care a facut brumul sa dispara aproape in totalitate, a fost adaugarea unui alt cond de 330uF/400V pe Ua... Cand o sa primesc acel pot. bobinat o sa mai experimentez cu separarea maselor. Pana atunci ramane asa, brumul e foarte putin sesizabil, doar in pauza si cu difuzorul indesat in ureche. Aa...uitasem..si cu mufele RCA metalice infipte-n carcasa, adica la masa. Daca le izolez de masa, brumul creste. Asta se intampla la mine. Se pare ca lampile astea-s ca si oamenii, au personalitati diferite de la un individ la altul... si poate ca legenda cu duhul lampii nu e chiar o gogoritza... :nas:

Link spre comentariu

Nu te descuraja, de brum scapi usor doar respectind strict regulile de cablare, undeva exista o eroare probabil sistematica si de acea trebuie sa verifici ca toate conexiunile de masa din etajul final (Rk, Rg ) astfel incat acestea sa porneasca de la minusul ULTIMULUI condensator din circuitul de filtraj indiferent ca este CRC sau CLC

Link spre comentariu

Nu te descuraja, de brum scapi usor doar respectind strict regulile de cablare, undeva exista o eroare probabil sistematica si de acea trebuie sa verifici ca toate conexiunile de masa din etajul final (Rk, Rg ) astfel incat acestea sa porneasca de la minusul ULTIMULUI condensator din circuitul de filtraj indiferent ca este CRC sau CLC

Am facut doua puncte de masa tip stea din tabla cositorita de la o cutie de lapte praf. Unul este langa 6P3S iar celelalt langa 6N2P. Aceste doua stelute sunt conectate intre ele cu sarma de Cu de 1,5mm diametru. La fiecare steluta de masa vine tot ce se leaga la masa din zona respectiva. Ecranul cablului de intare ce vine de la mufe e legat la steluta de masa de la 6N2P. Am legat la masa 6P3S si creste brumul. Intre cele doua socluri ale 6N2P am mai adaugat 2 conzi suplimentari de filtraj pentru Uf, la minusul lor e steluta de masa. la fel si la 6P3S, am mai pus dupa cum am zis, inca un cond suplimentar de filtraj pt Ua, la minusul caruia este steluta de masa. Si, cu aceasta configuratie, singura modalitate sa scap de brum a fost suplimentarea filtrajului pe Ua.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări