THOMAS Postat Octombrie 26, 2012 Partajează Postat Octombrie 26, 2012 OT lucrand in clasa A SE si prin ele va trece o componenta DC importanta,tolele trebuiesc asamblate cu intrefier. Cordonul acela nu este sudura,cu toate ca as fi avut posibilitatea sa fac si aceasta procedura,dar in cazul cand am fi dorit sa modificam ceva la bobinajul OT ar fi fost mult mai dificil de intervenit,din acet motiv gupul (pachetul de I) este lipit cu o rasina EPOXI de tip A+B (UHU+) amestecata cu pilitura fina de fier recuparta de la masinile de rectificat. Aceeasi solutie o recomand si pentru a umple eventualele imperfectiuni de rectificare la suprafetele dintre cele doua miezuri de la trafurile C-core,se pune un strat fin din aceasta solutie dupa care se va strange intr-o menghina timp de 12...20 de ore pana aceasta rasina se va intari definitiv. Deci nu faceti greseala sa gauriti tolele,in cel mai bun caz curatati vopseaua intr-un loc anume si acolo fixati prin presare cu o banda auto-adeziva o tresa metalica de la un cablu ecranat al carui terminal il veti lega la sasiul amplificatorului (minusul sursei de alimentare). Puteti monta cele de mai sus sub cauciucul de sub cadrul de duraluminiu ce fixeaza trafurile pe sasiu. NU va recomand pentru solutia de mai sus sa folositi POXIPOL,rasina folosita de mine adica UHU+,este foarte fluida si perioada de intarire este de 12...20 ore (depinde de temperatura ambientala),aceasta permintandu-va sa faceti orice "manevra" doriti in acest timp. Miezurie de tole folosite pentru OT-uri au un randament cu 5%...10% mai bun daca nu au gauri in tole (pentru fixare) comparativ cu cele fara acele gauri,se poate vedea foarte clar si cu programul de simulare < Maxwell 2D Student >,deasemeni randamentul se pastreaza daca nu se vor folosi capace din materiale magnetice,un capac de acest gen scade randamentul cu 3%...5%. Capacele din materiale magnetice sunt recomandate pentru trafurile de alimentare.Anul acesta am reparat doua amplificatoare cu tuburi; un PIONEER si un MARANTZ (model5),ambele aveau capace pentru OT din alama iar trafurile de alimentare aveau capace din Fe cu grosimea de 1.5mm. Ca o remarca; transformatoarele de la amplificatoarele de firma ce mi-au picat in mana pentru a fi rebobinate,sau modificate nu erau sub nicio forma impregnate in lac sau altceva,ma refer la OT...si am desfacut ff multe,credeti-ma...,am acum unul de la AUDIO NOTE (!!!) care este banal de simplu realizat. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 26, 2012 Partajează Postat Octombrie 26, 2012 am acum unul de la AUDIO NOTE (!!!) care este banal de simplu realizatNiste detalii se poate? (desi nu voi bobina niciodata trafuri sunt curios ) Link spre comentariu
THOMAS Postat Octombrie 26, 2012 Partajează Postat Octombrie 26, 2012 am acum unul de la AUDIO NOTE (!!!) care este banal de simplu realizatNiste detalii se poate? (desi nu voi bobina niciodata trafuri sunt curios ) Va dati seama ca aici (mai ales aici!),nu pot sa spun nimic... si ntelegi dv. care-i motivul,dar cand o sa ajung acasa va trimit pe MP tot ce doriti,este enervant de simplu facut,credeti-ma...nici eu nu m-am asteptat. Si mai este o problema pe care trebuie sa o lamuresc: nu ma intereseaza cati pot bobina trafuri,nu traiesc din asta d-lor (!!!),din punctul meu de vedere pot sa bobineze trafuri toti forumisti si cred ca ati simtit ce spun eu in masura in care nu am ascuns nimic,intotdeauna am fost deschis si am raspuns clar la toate intrebarile legate de acest domeniu,bineinteles cat ma pricep,nu este o afacere am ajutat si voi ajuta intotdeauna pe oricine in ciuda zecilor de MP in care am fost rugat sa maresc pretul sau sa nu mai spun nimic legat de OT pe acest forum...,deci puteti bobina si dv.(adrian_pic) oricand doriti eu va voi ajuta cu mare placere,mai ales pe oameni ca dv.Mai jos doua poze: observati ce fel de capace se folosesc,nu tabla ordinara pusa acolo doar de dragul de a vinde amplificatorul,mai bine fara capace care si costa dar fac si rau...cu unul dintre aceste tipuri de OT am eu probleme,dar trebuie sa precizez ca traful a fost distrus din vina utilizatorului NU din cauza calitatii acestuia,eu am remarcat doar simplitatea extrema a acestui traf... Undeva pe acest forum userul a postat o poza cu un amp in regim DIY in care OT-urile aveau capace realizate artizanal din tabla de Al,asa DA!!!... Link spre comentariu
Piotr67 Postat Octombrie 26, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2012 OT lucrand in clasa A SE si prin ele va trece o componenta DC importanta,tolele trebuiesc asamblate cu intrefier. Cordonul acela nu este sudura,cu toate ca as fi avut posibilitatea sa fac si aceasta procedura,dar in cazul cand am fi dorit sa modificam ceva la bobinajul OT ar fi fost mult mai dificil de intervenit,din acet motiv gupul (pachetul de I) este lipit cu o rasina EPOXI de tip A+B (UHU+) amestecata cu pilitura fina de fier recuparta de la masinile de rectificat. Deci nu faceti greseala sa gauriti tolele,in cel mai bun caz curatati vopseaua intr-un loc anume si acolo fixati prin presare cu o banda auto-adeziva o tresa metalica de la un cablu ecranat al carui terminal il veti lega la sasiul amplificatorului (minusul sursei de alimentare). Puteti monta cele de mai sus sub cauciucul de sub cadrul de duraluminiu ce fixeaza trafurile pe sasiu. Multumesc mult, Dle Lazaroiu si pentru aceasta informatie. Asa am sa fac, e o idee buna si simpla, la indemana unui novice ca mine.Numai bine! Link spre comentariu
THOMAS Postat Octombrie 26, 2012 Partajează Postat Octombrie 26, 2012 OT lucrand in clasa A SE si prin ele va trece o componenta DC importanta,tolele trebuiesc asamblate cu intrefier. Cordonul acela nu este sudura,cu toate ca as fi avut posibilitatea sa fac si aceasta procedura,dar in cazul cand am fi dorit sa modificam ceva la bobinajul OT ar fi fost mult mai dificil de intervenit,din acet motiv gupul (pachetul de I) este lipit cu o rasina EPOXI de tip A+B (UHU+) amestecata cu pilitura fina de fier recuparta de la masinile de rectificat. Aceeasi solutie o recomand si pentru a umple eventualele imperfectiuni de rectificare la suprafetele dintre cele doua miezuri de la trafurile C-core,se pune un strat fin din aceasta solutie dupa care se va strange intr-o menghina timp de 12...20 de ore pana aceasta rasina se va intari definitiv. Deci nu faceti greseala sa gauriti tolele,in cel mai bun caz curatati vopseaua intr-un loc anume si acolo fixati prin presare cu o banda auto-adeziva o tresa metalica de la un cablu ecranat al carui terminal il veti lega la sasiul amplificatorului (minusul sursei de alimentare). Puteti monta cele de mai sus sub cauciucul de sub cadrul de duraluminiu ce fixeaza trafurile pe sasiu. NU va recomand pentru solutia de mai sus sa folositi POXIPOL,rasina folosita de mine adica UHU+,este foarte fluida si perioada de intarire este de 12...20 ore (depinde de temperatura ambientala),aceasta permintandu-va sa faceti orice "manevra" doriti in acest timp. Miezurie de tole folosite pentru OT-uri au un randament cu 5%...10% mai bun daca nu au gauri in tole (pentru fixare) comparativ cu cele cu gauri ,se poate vedea foarte clar si cu programul de simulare ,deasemeni randamentul se pastreaza bun daca nu se vor folosi capace din materiale magnetice,un capac de acest gen scade randamentul cu 3%...5%. Capacele din materiale magnetice sunt recomandate pentru trafurile de alimentare.Anul acesta am reparat doua amplificatoare cu tuburi; un PIONEER si un MARANTZ (model5),ambele aveau capace pentru OT din alama iar trafurile de alimentare aveau capace din Fe cu grosimea de 1.5mm. Ca o remarca; transformatoarele de la amplificatoarele de firma ce mi-au picat in mana pentru a fi rebobinate,sau modificate nu erau sub nicio forma impregnate in lac sau altceva,ma refer la OT...si am desfacut ff multe,credeti-ma...,am acum unul de la AUDIO NOTE (!!!) care este banal de simplu realizat. Am rectificat o greseala de exprimare in postarea de mai sus (cu rosu subliniat),imi cer scuze... Link spre comentariu
Piotr67 Postat Octombrie 26, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2012 Am rectificat o greseala de exprimare in postarea de mai sus (cu rosu subliniat),imi cer scuze... Nu va faceti probleme, Dle Lazaroiu. Cine are neuroni de priceput, a priceput. Cine nu gandeste, nu greseste. Link spre comentariu
Piotr67 Postat Octombrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2012 Buna seara. Am legat la masa tolele OT-urilor si acum, cu potentiometrul in circuit si cu cablu ecranat, chiar si cu intarea in aer, am un usor bazait. Cand ating lampile 6N2P cu degetul in timpul functionarii fara semnal, in difuzoare apare un bazait. Sunt foarte sensibile, prin sticla trece brumul indus de degetul meu. Daca dau potentiometrul la minim, practic intrarea este pusa la masa si bazaitul dispare. Insa un usor brum tot mai am in difuzoare, dar se aude numai de foarte aproape, cu urechea-n ele.Am experimentat nitel, si, in locul celor 2 lampi 6N2P am pus 6N1P. Dupa urechea mea, nicio diferenta. Inca n-am conectat incintele VTP, maine o sa fac asta.Ca rezistor de negativare am pus 330 Ohmi la 7W, am Ia in jur de 57mA. Lampile finale se albastresc mai putin si numai dupa 15 min de functionare. Nu am un aparat de masura prea bun, e unul analogic cu ac, si pe ohmi nu-mi da o masuratoare corecta. Cand o sa-mi iau unul bun, o sa mai fac niste masuratori. Tot cu acest aparat am masurat Ua in sarcina, adica la vreo 2W si am tot 300V. Uf e ok, in jur de 6,25V, dar v-am zis, n-am incredere acest aparat. Amplificatorul suna excelent, deocamdata il las asa, mai am de terminat Vu-metrul cu EM84, si sa vopsesc pe ici, pe colo. In interior am mai coafat nitel, am mai scurtat din fire, am apropiat cat de mult am putut firele legate la masa si am departat de 6N2P firele cu Uanodica. Pentru a mai elimina din acel brum, sa recurg la sfatul lui @Zal si sa alimentez filamentele in c.a. cu un capat la masa sau sa suplimentez filtrajul pe U filamente?Atasez o poza cu amplificatorul semi-asamblat, in probe. Link spre comentariu
Den Postat Octombrie 27, 2012 Partajează Postat Octombrie 27, 2012 Lasa in pace filtrajul pe filamente,cel mai probabil ai legaturi la masa gresite sau transformator alimentare neecranat si rau amplasat.De ce nu faci o poza la ce se afla sub carcasa,la montaj,ca pe afara totul arata roz. Link spre comentariu
Piotr67 Postat Octombrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2012 Lasa in pace filtrajul pe filamente,cel mai probabil ai legaturi la masa gresite sau transformator alimentare neecranat si rau amplasat.De ce nu faci o poza la ce se afla sub carcasa,la montaj,ca pe afara totul arata roz.Traful de alimentare e separat si conectat la amplif cu cablul acela alb de 3x2,5mm². Iar poza cu interiorul, aici: Link spre comentariu
Piotr67 Postat Octombrie 28, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2012 Azi am pus amplificatorul pe incintele VTP. Rezultatul? Se aude bestial, are un bas de te darama si inalte cat cuprinde! Chiar daca incintele mele DIY(4 ohmi) au mult sub 90 dB clar, amplificatorul are putere multa, n-am putut sa dau volumul decat la jumatate. Nu pot aprecia cat scoate, sa fiu intr-o zi singur acasa ( ) si sa-l dau la maxim....Deci, nu am nevoie de PP, asta ma scoate din casa!Singurul lucur deranjant este brumul....pe aceste incinte se aude pronuntat, sunt favorizate frecventele joase...am legat intr-un singur punct toate masele de la 6N2P, toate masele de la 6P3S intr-un singur punct, am pus cablu ecranat de la mufe la potentiometru si intrarea amplifului, in punctul de masa de la 6N2P am legat printr-un fir gros carcasa. Mufele de intrare sunt RCA-uri metalice, cu masa la carcasa, carcasa potentiometrului de asemeni e la masa....Nu stiu unde sa mai caut buba...droselul..ar putea fi buba..am bobinat pana la umplere un miez de 3-4 cm2 cu sarma de 0,35 sau 0,4mm...nu stiu ce inductanta are, nu am L-metru...pe Uf am 16.000 uF, pe Ua am 2x470uF si drosel...Am citit mai ieri intr-un post al lui @fbogdan ca avea si Domnia Sa brum si a izolat fata de masa mufele de intrare si brumul a disparut..Va rog sa-mi dati un sfat, o sugestie ceva, eu nu stiu ce sa-i mai fac.Multumesc! Link spre comentariu
danzup Postat Octombrie 28, 2012 Partajează Postat Octombrie 28, 2012 Azi am pus amplificatorul pe incintele VTP. Rezultatul? Se aude bestial, are un bas de te darama si inalte cat cuprinde! Chiar daca incintele mele DIY(4 ohmi) au mult sub 90 dB clar, amplificatorul are putere multa, n-am putut sa dau volumul decat la jumatate. Nu pot aprecia cat scoate, sa fiu intr-o zi singur acasa ( ) si sa-l dau la maxim.... Deci, nu am nevoie de PP, asta ma scoate din casa! Singurul lucur deranjant este brumul....am legat intr-un singur punct toate masele de la 6N2P, toate masele de la 6P3S intr-un singur punct, am pus cablu ecranat de la mufe la potentiometru si intrarea amplifului, in punctul de masa de la 6N2P am legat printr-un fir gros carcasa. Mufele de intrare sunt RCA-uri metalice, cu masa la carcasa, carcasa potentiometrului de asemeni e la masa.... Nu stiu unde sa mai caut buba...droselul..ar putea fi buba..am bobinat pana la umplere un miez de 3-4 cm2 cu sarma de 0,35 sau 0,4mm...nu stiu ce inductanta are, nu am L-metru...pe Uf am 16.000 uF, pe Ua am 2x470uF si drosel... Am citit mai ieri intr-un post al lui @fbogdan ca avea si Domnia Sa brum si a izolat fata de masa mufele de intrare si brumul a disparut.. Va rog sa-mi dati un sfat, o sugestie ceva, eu nu stiu ce sa-i mai fac. Multumesc! Si normal ca ai brum .Greseala de incepator ca sa zic asa !Mufele de intrare se monteaza izolate fata de carcasa si se merge cu masa la tubul de intrarea acolo legi masa langa rezistentele de la masa(adica unde ai conectat rezistenta de grila la masa si cea de catod la masa ) al tubului de intrare . Se poate si altfel dar pentru tine e de ajuns asa. Tu ai citi la aplificatoare cu tranzistoare theradul cu legaturi in amplificatoare ? Link spre comentariu
Piotr67 Postat Octombrie 28, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2012 Si normal ca ai brum .Greseala de incepator ca sa zic asa !Mufele de intrare se monteaza izolate fata de carcasa si se merge cu masa la tubul de intrarea acolo legi masa langa rezistentele de la masa(adica unde ai conectat rezistenta de grila la masa si cea de catod la masa ) al tubului de intrare . Se poate si altfel dar pentru tine e de ajuns asa.Tu ai citi la aplificatoare cu tranzistoare theradul cu legaturi in amplificatoare ?Cate amplificatoare ai facut la viata ta cu orice : tranzistori sau tuburi sau integrate ?Amplificatoare cu trz si integrate? Nu prea multe, dar am facut cateva, incepand de la kiturile IPRS de 10W si pana la 2x250W cu MJ in final si TDA 7250 driver, am mai facut inca vreo 10 pentru auto cu TDA1557Q si TDA8560Q, unul de 60W cu MOSFET, vreo 4 cu TDA7294V, unul il am acasa functional, si are exact mufa de intrare jack metalica mare cu masa la carcasa, si n-are pic de brum!!! Amplificatoare pe lampi, n-am facut niciunul, recunosc, asta e primul. Poate la lampi sta altfel treaba cu masa asta.. Oricum, multam de sfat, o sa deconectez de la masa masa RCA-urilor si vin cu rezultatul.Multumesc inca o data, revin in 20 min, o sa scot mufele de la masa.L.E. Mda..am scos mufele de la masa, nu s-a schimbat ABSOLUT nimic.. :cry: Sa mai incerc ceva si revin.. Link spre comentariu
Den Postat Octombrie 28, 2012 Partajează Postat Octombrie 28, 2012 De brum scapi,dar daca demontezi totul si pui montajul pe cose,bucatele de cablaj imprimat,etc...altfel..greu.Le poti separa frumos cele doua amplificatoare..Ai prea multe bucle de masa,scrie pe google "ground loop" si dai pe imagini.Lampa finala daca pui intrarea la masa se mai aude? Brumul ala de 50hz pe care il auzi vine chiar prin firele de alimentare. Link spre comentariu
THOMAS Postat Octombrie 28, 2012 Partajează Postat Octombrie 28, 2012 Problema dv. este de la alimentarea filamentelor.Chiar daca aveti alimentarea in DC,tot trebuie sa gasiti punctul de "nul" pentru brum.Deci trebuie sa gasiti alta solutie pentru alimentare,stiu ca aveti blocul de alimentare separat si ca folositi un cablu cu trei fire...,cam aici este greseala. Cautati un cablu cu patru fire si alementati separat filamentul ca mai apoi sa folositi clasicul divizor potentiometric pe bornele tensiunii de filament si cursorul la masa,indiferent ca aveti alimentarea in DC sau AC. Pe poza cu amplasarea componentelor am aobsevat o bucla de masa cam ciudata,am marcat cu galben (!!!). Incercati sa aveti la sasiul de tabla UN SINGUR PUNCT DE MASA,ce ati facut dv. acolo nu prea este OK. Intra-devar,la montajele cu tuburi,avand in vedere ca impedantele de intare/iesie ale acestor dispozitive sunt mari,masurile luate pentru amplasarea componentelor dar si a traseelor circuitelor sunt ceva mai riguroase. Cam asa va recomand sa faceti alimentarea proiectului dv: Link spre comentariu
Den Postat Octombrie 28, 2012 Partajează Postat Octombrie 28, 2012 Da,aceea e cea mai vizibila bucla de masa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum