Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SE sau PP pentru incinte VTP


Piotr67

Postări Recomandate

Ar mai fi o posibilitate: pui în paralel cele două secundare de 6,xV (în gol şi cu primarul conectat pe 220V tensiunea poate ajunge la 7V) cu un capăt la masă şi nu mai redresezi nimic. Sînt amplifuri alimentate astfel şi nu au brum, contează modul de legare al filamentelor, adică masa să fie pe acelaşi pin la toate lămpile de acelaşi tip. Oricum trebuie să foloseşti capacităţi enorme ca să aibă efect, din cauza tensiunii mici şi a curentului mare.

Multumesc si pentru aceasta idee. Intai incerc asa cum e acum, am pe filtraj in jur de 16.000uF. Daca o sa am ceva brum, recurg la varianta expusa mai sus. Oricum, traseul de masa l-am facut din sarma de Cu cu 1,5mm diametru si am conectat masele de la finale intr-un singur punct iar masele de la 6N2P tot intr-un singur punct aproximativ (f. apropiate lipite pe sarma de Cu.)Si, intr-adevar, primarul trafului e pus din acel selector pe 237V, conform sfatului dat anterior, ca sa mearga traful mai rece.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 381
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Piotr67

    146

  • zal

    24

  • zbodeoc

    22

  • sebi_c

    19

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am pornit un canal acum 15 min!Am pus un 6P3S folosit pentru probe. Cu volumul la mic, cam un sfert de watt, se auze bine. Cand dadeam mai tare, se auzea gajait. Am schimbat tubul cu unul nou si de data asta se auzea perfect si la putere mai mare. N-am dat la maxim, am facut probe pe 2 dif de 3W puse in paralel de 8 ohmi, am traf de iesire cu secundar pentru 4 si 8 ohmi. In serie cu plusul tensiunii anodice am pus un rezistor de 500 ohmi/10W pentru prima pornire. Dupa cum am zis, se auzea super, aveam nitel brum in dif sesizabil doar cu urechea-n el. Problema e ca lampa finala, 6P3S se albastreste intr-o anumita zona si se incinge f tare. Am ceva autooscilatii sau ce sa fie? 6P3S-ul folosit si uzat nu se albastrea in schimb gajaia cand dadeam mai tare. Cu intrarea in aer si fara semnal, amplificatorul oscileaza puternic, am oprit imediat sa nu ard ceva. Cand am intrarea conectata pe un mp3-player, dispare acea oscilatie. Atasez poza cu lampa albastrita.

post-55937-139829510903_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ptr acea albăstreală verifică circuitul de negativare şi curentul prin lampă. Dacă oscilează cu intrarea în aer... nu am înţeles dacă ai făcut schema cu reacţie negativă sau nu, dacă ai legat un capăt al secundarului la masă şi care anume. Rez de 500 Ohmi e prea mare, va scădea mult tensiunea cu volumul mai tare.

Link spre comentariu

Ptr acea albăstreală verifică circuitul de negativare şi curentul prin lampă. Dacă oscilează cu intrarea în aer... nu am înţeles dacă ai făcut schema cu reacţie negativă sau nu, dacă ai legat un capăt al secundarului la masă şi care anume. Rez de 500 Ohmi e prea mare, va scădea mult tensiunea cu volumul mai tare.

Deci, mi-am tras 6P3S JJ BlueGlass :rade: Circuitul de negativare consta in R8 din schema de 270 Kohmi?Secundarul l-am legat la masa exact cum e figurat in schema cu rosu. Daca scot rezistenta de 500 Ohmi si leg direct pe anodica, n-o sa se albastreasca si mai tare lampa, fiind curentul mai mare?Sa fie prea mica (240 Ohmi) R11?Multumesc!

post-55937-139829511052_thumb.jpg

Link spre comentariu

R11 face negativarea, poate e defect cond şi trece curent prea mare prin lampă, chiar şi cu rez de 500 pe alimentare. La cît scade Ua? Scoate acel cond şi vezi ce se întîmplă, măsoară curentul în catod (IA + IG2), să fie în jur de 70mA. Sau verifici separat IA şi IG2.Dacă nu se înroşeşte anodul, nu e o temperatură periculoasă.R10 e prea mare, încearcă cu una de 100...220 Ohmi/2W legată la plusul lui C1, evident scoţi C5. Verifici să nu depăşeşti 10mA pe G2.

Link spre comentariu

Ptr acea albăstreală verifică circuitul de negativare şi curentul prin lampă. Dacă oscilează cu intrarea în aer... nu am înţeles dacă ai făcut schema cu reacţie negativă sau nu, dacă ai legat un capăt al secundarului la masă şi care anume. Rez de 500 Ohmi e prea mare, va scădea mult tensiunea cu volumul mai tare.

Deci, mi-am tras 6P3S JJ BlueGlass :rade: Circuitul de negativare consta in R8 din schema de 270 Kohmi?Secundarul l-am legat la masa exact cum e figurat in schema cu rosu. Daca scot rezistenta de 500 Ohmi si leg direct pe anodica, n-o sa se albastreasca si mai tare lampa, fiind curentul mai mare?Sa fie prea mica (240 Ohmi) R11?Multumesc!
Poate va sunt utile cateva masuratori pentru diverse valori R1 (rezistenta de negativare automata),eu as merge pe o putere disipata mai mica decat cea din foaia de catalog. Lumina albastra din tub va indica faptul ca aveti o lampa foarte sanatoasa,asa trebuie sa lucreze un 6P3S... :daVerificati si ce a spus ,C4, dar verificati si calitatea condensatorului de cuplaj C2,nu trebuie sa aiba pierderi.Faceti masuratorile exact ca in schema postata de mine aici,adica fara cuplajul cu etajul de atac si daca totul este OK,atunci cuplati si acel etaj,masuratorile statice trebuiesc facute fara semnal la intrare si eventual intrarea la masa. Probabil ati folosit acel rezistor de 500 ohmi in serie cu Ua pentru probe,in rest nu-i vad rostul...,din Ua=280V veti mai pierde la un curent prin circuit de aprox.0.075mA cam 37V,deci veti avea pe bara de plus 240V,acest lucru cam schimba un pic datele problemei. Mergeti cu Pda undeva la 14W...15W,in acest fel veti avea si THD rezonabil,dar si tubul va avea o viata mai lunga. V-am spus,acea lumina albastra nu trebuie sa va sperie,este chiar OK,important este ca anodul sa nu se inroseasca.
Link spre comentariu

Poate va sunt utile cateva masuratori pentru diverse valori R1 (rezistenta de negativare automata),eu as merge pe o putere disipata mai mica decat cea din foaia de catalog. Lumina albastra din tub va indica faptul ca aveti o lampa foarte sanatoasa,asa trebuie sa lucreze un 6P3S... :daVerificati si ce a spus ,C4, dar verificati si calitatea condensatorului de cuplaj C2,nu trebuie sa aiba pierderi.Faceti masuratorile exact ca in schema postata de mine aici,adica fara cuplajul cu etajul de atac si daca totul este OK,atunci cuplati si acel etaj,masuratorile statice trebuiesc facute fara semnal la intrare si eventual intrarea la masa.

Multumesc tare mult, pentru R1 am folosit un rezistor MLT cu valoarea de 2,4 Kohmi, nu am avut de 2,2 Kohmi. M-am gandit ca e o diferenta f mica si n-ar putea influenta negativ functionarea. Dupa-amiaza o sa fac masuratori asa cum mi-ati indicat. Va rog sa tineti cont si de faptul ca in serie cu plusul tensiunii anodica am pus un rezistor de 500 ohmi/10W (2x1 Kohm/5W in paralel). Cu acest rezistor in circuit mi se albastreste 6P3S-ul.Multumesc inca o data @Zal si @lazaroiu!Fac masuratorile si revin cu vesti. Toate bune!
Link spre comentariu

Poate va sunt utile cateva masuratori pentru diverse valori R1 (rezistenta de negativare automata),eu as merge pe o putere disipata mai mica decat cea din foaia de catalog. Lumina albastra din tub va indica faptul ca aveti o lampa foarte sanatoasa,asa trebuie sa lucreze un 6P3S... :daVerificati si ce a spus ,C4, dar verificati si calitatea condensatorului de cuplaj C2,nu trebuie sa aiba pierderi.Faceti masuratorile exact ca in schema postata de mine aici,adica fara cuplajul cu etajul de atac si daca totul este OK,atunci cuplati si acel etaj,masuratorile statice trebuiesc facute fara semnal la intrare si eventual intrarea la masa.

Multumesc tare mult, pentru R1 am folosit un rezistor MLT cu valoarea de 2,4 Kohmi, nu am avut de 2,2 Kohmi. M-am gandit ca e o diferenta f mica si n-ar putea influenta negativ functionarea. Dupa-amiaza o sa fac masuratori asa cum mi-ati indicat. Va rog sa tineti cont si de faptul ca in serie cu plusul tensiunii anodica am pus un rezistor de 500 ohmi/10W (2x1 Kohm/5W in paralel). Cu acest rezistor in circuit mi se albastreste 6P3S-ul.Multumesc inca o data @Zal si @lazaroiu!Fac masuratorile si revin cu vesti. Toate bune!
Buna PiotrNu ai inteles ceea ce a scris domnul "Lazaroiu" in ultimul post al dansului.Rezistenta de negativare este R1 in schema postata de dansul(fara etajul de atac),in schema completa este R11(dupa cum arata pare a fi desenata de domnul "fcon").Nu poate avea o valoare asa mare(2K2).SporAlex
Link spre comentariu

Rezistenta de negativare este R1 in schema postata de dansul(fara etajul de atac),in schema completa este R11(dupa cum arata pare a fi desenata de domnul "fcon").

Mda, notarea pieselor nu este cea mai grozava... Mai bine folositi terminologia: , , etc...
Link spre comentariu

Buna Piotr

Nu ai inteles ceea ce a scris domnul "Lazaroiu" in ultimul post al dansului.

Rezistenta de negativare este R1 in schema postata de dansul(fara etajul de atac),in schema completa este R11(dupa cum arata pare a fi desenata de domnul "fcon").

Nu poate avea o valoare asa mare(2K2).

Spor

Alex

Multumesc pentru lamurire. Eu credeam ca e vb de rez din schema postata de mine. O sa incerc azi cu una de 330 ohmi si fara C-ul din paralel cu ea.

 

P.S. Domnule Lazaroiu, in schema desenata de Dvs, punctele de la capetele bobinelor trafului de iesire simbolizeaza inceputul bobinei? Daca da, eu trebuie sa inversez capatul legat la masa al secundarului. Poate de aia imi si oscileaza...

Link spre comentariu

Probabil ati folosit acel rezistor de 500 ohmi in serie cu Ua pentru probe,in rest nu-i vad rostul...,din Ua=280V veti mai pierde la un curent prin circuit de aprox.0.075mA cam 37V,deci veti avea pe bara de plus 240V,acest lucru cam schimba un pic datele problemei. Mergeti cu Pda undeva la 14W...15W,in acest fel veti avea si THD rezonabil,dar si tubul va avea o viata mai lunga. V-am spus,acea lumina albastra nu trebuie sa va sperie,este chiar OK,important este ca anodul sa nu se inroseasca.

Am scos rezistorul de 500 Ohmi de pe bara de + anodica si l-am pus in locul lui R1, in schema desenata de dvs. Acum nu se mai albastreste lampa decat f putin si se aude parca mai bine. Am masurat tensiunea anodica in sarcina si am in jur de 290V (+_ 5V). Cred ca o sa merg pe valoarea de 330 Ohmi, adica pe la 14,3W si totul o sa fie ok. Ramane sa testez si celalalt canal si revin cu rezultate.Multumesc inca o data!L.E. Am pornit si cel de-al doilea canal. Merge si asta, am pus provizoriu un rezistor de 680 Ohmi la R1'. Se aude nitel mai incet decat celalalt canal care are 500 Ohmi. O sa cumpar 2 rezist. de 330/5W si o sa-i inlocuiesc. Mai am de "coafat" intreg amplificatorul si de terminat si vu-metrul cu EM84. Revin cu vesti si poze.Multumesc mult de tot celor care m-au sfatuit, @lazaroiu, @Zal etc. :aplauze
Link spre comentariu

 

Buna Piotr

Nu ai inteles ceea ce a scris domnul "Lazaroiu" in ultimul post al dansului.

Rezistenta de negativare este R1 in schema postata de dansul(fara etajul de atac),in schema completa este R11(dupa cum arata pare a fi desenata de domnul "fcon").

Nu poate avea o valoare asa mare(2K2).

Spor

Alex

Multumesc pentru lamurire. Eu credeam ca e vb de rez din schema postata de mine. O sa incerc azi cu una de 330 ohmi si fara C-ul din paralel cu ea.

 

P.S. Domnule Lazaroiu, in schema desenata de Dvs, punctele de la capetele bobinelor trafului de iesire simbolizeaza inceputul bobinei? Daca da, eu trebuie sa inversez capatul legat la masa al secundarului. Poate de aia imi si oscileaza...

Da,cele doua puncte reprezinta inceputul bobinelor pentru primar respectiv secundar,dar in cazul dv. nu are mare importanta,deoarece nu aveti in schema o retea pentru reactia negativa (NFB).In cazul cand veti utiliza o retea NFB va trebui sa tineti cont de aceste puncte,altfel amplificatorul va avea parte de o reactie pozitiva puternica,deci se va transforma intr-un frumos generator de AF.

Oscilatiile pe care le reclamati la proiectul dv.cred ca apar din alte motive; unul ar fi ca nu aveti "legate" la masa miezurile OT-urilor,altul ar fi o cablare cu fire prea lungi...,sunt sigur ca veti rezolva si aceasta problema,pana una alta va recomand sa montati paralel pe primarele OT niste condensatoare de 2.2nF la 630V~ (1Kv) si sa le lasati acolo pana veti definitiva asezarea componentelor si efectuarea tuturor reglajelor,apoi le puteti demonta.

Link spre comentariu

Da,cele doua puncte reprezinta inceputul bobinelor pentru primar respectiv secundar,dar in cazul dv. nu are mare importanta,deoarece nu aveti in schema o retea pentru reactia negativa (NFB).In cazul cand veti utiliza o retea NFB va trebui sa tineti cont de aceste puncte,altfel amplificatorul va avea parte de o reactie pozitiva puternica,deci se va transforma intr-un frumos generator de AF. Oscilatiile pe care le reclamati la proiectul dv.cred ca apar din alte motive; unul ar fi ca nu aveti "legate" la masa miezurile OT-urilor,altul ar fi o cablare cu fire prea lungi...,sunt sigur ca veti rezolva si aceasta problema,pana una alta va recomand sa montati paralel pe primarele OT niste condensatoare de 2.2nF la 630V~ (1Kv) si sa le lasati acolo pana veti definitiva asezarea componentelor si efectuarea tuturor reglajelor,apoi le puteti demonta.

Intr-adevar, nu are importanta cum conectez OT-ul, am incercat in ambele variante si nicio schimbare. Asa zisa oscilatie care imi aparuse era datorita faptului ca semnalul de intrare il dadeam dintr-un mp3 player prin 3 fire neecranate care stateau "calare" peste restul firelor si nici potentiometru de volum nu aveam montat. Acum am conectat potentiometrul la intrarea amplif-ului si la RCA-uri cu cablu ecranat stereo si fenomenul a disparut. Mai am doar un usor "hum" care se aude doar daca apropii urechea de difuzoare si are aceeasi intensitate pe ambele canale. Trebuie sa mai lucrez la asezarea firelor sau sa suplimentez filtrajul pe tensiunea de filamente. (am 16.000 uF)Tin sa va spun ca este primul meu amplificator pe lampi, n-am mai lucrat pe lampi decat un radioreceptor cu tubul 6J1P si sunt foarte entuziasmat. :dans: N-am legat la amplificator incintele mele VTP, se facuse tarziu si eram si-n probe, nu vroiam sa risc nimic. Insa, dupa ce aranjez totul, inlocuiesc si rezistorii cu 330 Ohmi, leg incintele. Oricum, o sa se auda superb pe VTP-uri, dupa cum se auzea in dif. alea de 3W...Si inca ceva: intr-adevar, miezurile OT-urilor au sub ele si deasupra lor niste fasii de cauciuc gros cam de 4 mm, asa cum m-ati sfatuit intr-un post anterior si exemplificat printr-o schita clara si concisa sa fac. Cum as putea sa conectez miezurile la masa? Sa dau o gaura de 3 mm pe o adancime de 4-5 mm in pachetul de tole si sa bat un pic fortat un nit sau surub cu un papuc cu fir pe care sa-l leg la masa? Daca aveti alta sugestie, astept nerabdator. Am lasat ampliful sa mearga cam o ora la putere mica, in jur de 250mW si a mers fara probleme.Multe multumiri!!
Link spre comentariu

pune un papuc cu piulita pe sistemul care tine tolele strinse,de la papuc pleci cu un fir la masa,asa pui miezul la masa,nu te apuca sa gauresti tolele

Tolele sunt stranse printr-un cordon subtire de sudura pe o laterala si vopsite. E singurul sistem de strangere a lor. Colierul cu care am fixat eu traful de carcasa e din tabla de dural, vopsita si intre colier si miez am cauciuc.Alta modalitate care ar mai fi?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări