Vizitator tyc Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Am cocheat intr-o vreme cu redresarea sincrona care este mai eficienta dar pare mai fiabila cu dioda ;diodele folosite au fost doua ,seria DSEI in capsula TO247 ; daca folosesti mai multe in paralel obti rezultatul dorit . Pt inceput e mai bine sa faci cat de simplu iar pe parcurs descoperi ce e bine / rau . Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Cu terminalele chiar m-ai facut curios;o sa fac un test,cu un mosfet de 200A,la care alimentez GS cu 15V.Apoi trec prin DS,un curent incepand de la 10A,pana cedeaza mosfetul sau terminalele.Cu ocazia asta verific si caderea de tensiune,la diversi curenti.Desigur montat pe radiator,terminalele lipite pe cablaj,asta pentru racire.Desi sectiunea pare a nu duce,eu mizez pe 80-100A.Referitor la comanda,cred ca se pot comanda 20nF,la 50khz,la o adica se pot folosi 2-3 mosfeti de curent mai mic,in paralel. Am gasit dioda IXIS,la 50 lei,comand una,fie si numai pentru diverse teste;oricum nu neg avantajele diodei,ca si suprafata de contact cu radiatorul,sau sectiune terminale.Nu neg nici calitatea componentelor facute de aceasta firma;am folosit in diverse teste,IXFK48N50,care se comporta exemplar. M-ar interesa o varianta de comanda practica a mosfetilor,pentru forward,eventual punte sau semipunte.Vreau sa testez redresarea sincrona,chiar daca poate intr-un final,folosesc tot diode. O schema de redresare sincrona,probata la 130A/14V,testata de mihai2000,plus alte informatii interesante,am gasit aici viewtopic.php?f=41&t=31028&start=15 Si un filmulet cu o sursa construita de colegul ce a testat redresarea sincrona de mai sus;nu stiu insa ce redresare a folsit in film...posibil sa fi folosit diode. Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Atata timp cat terminalele sunt de cupru si nu de argint, se vor incalzi bine si vor duce la incalzirea si mai mult a capsuleiA mai fost o discutie interesanta pe tema asta (in special despre firele ce vin pe pastila de siliciu)Nu-i asa ca s-ar potrivi de minune drivere pt mos-fetii din schema? viewtopic.php?p=493547#p493547 Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Eu am vaga banuiala ca tocmai capsula si cablajul pe care e lipit terminalul,asigura racirea acestuia,permitand o densitate ''anormala'' de curent.E doar o banuiala;eu cand am indoieli experimentez.Ca regula cred doar ce vad cu ochii mei... Cu driverii sunt de acord;eu m-am gandit la varianta unui traf driver,conectat cu primarul in paralel cu traful driver ce comanda mosfetii din punte/semipunte si secundarele care sa comande prin cate un TC4422,cele doua perechi de mosfeturi responsabile de redresarea sincrona. Ca aici,in ultima schema...http://www.ti.com.cn/cn/lit/an/slua287/slua287.pdf Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Ma intreb daca n-ai putea comanda driverii direct din infasurarile de putere :nas:Pai capsula are deja de evacuat destula caldura de la pastila + sarmele de legatura dintre pastila + pini.Iar traseele...la 100A au si ele de lucru (distanta dintre pini e totusi aceeasi).Nu degeaba exista capsulele cu suruburiSi ca idee, vezi cum arata firul de legatura al unei diode vechi (romanesti) de 1-200A. Si compara cablul ala cu pinul tranzistorului (1:10-1:50 ) Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Aprilie 19, 2013 Partajează Postat Aprilie 19, 2013 Matache, in reparatiile tale ocazionale, n-ai intalnit lipituri reci? Acelea sunt niste fisuri in jurul terminalelor in masa cositorului. Care crezi ca e curentul care le-a format? Lucrez cu asemenea curenti si vad comportamentul in timp a simplelor contacte si cabluri. Pot sa-ti spun ca 100A e un curent foarte serios. Asa ceva nu se lipeste cu cositor. Se pun papuci, se strang bine si eventual se cositoresc ulterior in baie, daca nu se cere flexibilitate. Iar daca intre doi papuci (de 6 sa zicem) ai uitat o piulita de otel, oricat de tare le strangi, intr-o luna se duce naibii contactul in cauza. Totul se face cupru pe cupru, cu suprafata suficienta si bine stranse. Capsula SOT227 sau asemenea, nu-ti ofera doar rezistenta termica foarte mica, ci si posibilitatea legaturilor care sa se faca corect. Tu poti face un test distructiv cu comportamentul MOS (pacat de el), dar comportamentul in timp este relevant. Eu il vad mereu si am vazut destul. Redresarea la punte (semipunte) nu e simpla. Acolo trebuie sa existe si momente in care ambele MOS conduc. La forward cu doua, e mai simplu si mai clar. Nu m-as baza pe trafuri driver pentru comanda. Foloseste opto de viteza, au timpi predictibili. Cam care vad eu configuratia redresorului punte/forward: Link spre comentariu
Vizitator catakate Postat Iulie 1, 2013 Partajează Postat Iulie 1, 2013 Dat fiind pretul acumulatorilor dar nu numai, sugerez acordarea unui strop de atentie asa numitei "egalizari" a acestora: "O supraincarcare la care sunt supusi acumulatorii PbAcid dupa ce au fost incarcati. Aceasta inverseaza aparitia efectelor chimice negative ca stratificarea (densitate mai mare a acidului pe fundul bateriei) si ajuta la reducerea sulfatarii, ce reduce drastic performantele acumulatorului. Multi experti recomanda egalizarea periodica a acumulatorilor, la intervale variind de la o luna la de cateva ori pe an. Sursa: Trojan Battery Company http://www.trojanbattery.com/BatteryMaintenance/Equalizing.aspx Tensiunea de egalizare recomandata pt acumulatorii de 12V: 15,5V http://www.trojanbattery.com/BatteryMaintenance/Charging.aspx Revin cu rugamintea de a ma ajuta cineva cu constructia unui charger pt panou solar, desigur contra cost. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 1, 2013 Partajează Postat Iulie 1, 2013 Revin cu rugamintea de a ma ajuta cineva cu constructia unui charger pt panou solar, desigur contra cost.Posteaza la servicii! Link spre comentariu
Vizitator catakate Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 LM234 poate fi folosit si pentru compensarea tensiunii de iesire in functie de temperatura pe borna acumulatorului?Observ ca majoritatea celor ce au dezvoltat aceasta solutie nu mai sunt activi pe forum, preia cineva stafeta? Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Pai nu asta si face acel LM234 d-acolo? Din pacate asa este. Si nu cred ca are cine sa preia stafeta Link spre comentariu
Vizitator catakate Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Pai nu asta si face acel LM234 d-acolo?Din cate imi dau eu seama si urmare a discutiilor cu silicipi, LM234 existent ajusteaza tensiunea pe panou pentru urmarirea MPP, ce variaza in functie de temperatura panoului. Specificatiile panourilor sunt date la 25 gr.C dar la 35 gr.C (la umbra), dupa 6 ore de stat in soare, panoul e bun si pe post de tigaie, MPP fiind si el in alta parte. Similar trebuie ajustata si tensiunea pe acumulator, nu doar in functie de temperatura ambientala, ci de temperatura la borna acumulatorului, care poate urca binisor dupa cateva ore de incarcare cu 5-7A. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Am inteles acum ce face LM-ul. ci de temperatura la borna acumulatorului, care poate urca binisor dupa cateva ore de incarcare cu 5-7AAsta nu cred.Eu am descarcat acumulatori de 60Ah cu 10A (timp de ore bune) si bornele nu s-au incalzit deloc. Acumulatorul cu totul s-a incalzit cu 2-3 grade insa.Totodata, poti incarca acumulatorul mereu cu tensiunea pt temperatura mare. Doar ca astfel vei pierde cateva procente din capacitatea lui (adica la rece nu-l incarci cu cat ai putea sa-l incarci. De fapt el tot se incarca, dar creste timpul).Pt un prim regulator, mi se pare suficient Link spre comentariu
Vizitator catakate Postat Iulie 2, 2013 Partajează Postat Iulie 2, 2013 Totodata, poti incarca acumulatorul mereu cu tensiunea pt temperatura mare. Doar ca astfel vei pierde cateva procente din capacitatea lui (adica la rece nu-l incarci cu cat ai putea sa-l incarci. De fapt el tot se incarca, dar creste timpul).De acord. Prin binisor ma refeream la cateva grade, la care se adauga diferenta dintre ora 9 si ora 15 intr-o zi de vara. Dat fiind ca tensiunea maxima e atinsa la finalul incarcarii, problema apare doar iarna in utilizari outdoor.In eventualitatea in care doreste cineva sa contribuie la imbunatatirea solutiei, pe finalul incarcarii se mai pot castiga circa 15%. Practic, la atingerea Umax de incarcare, un acumulator este incarcat circa 85%. Diferenta poate fi incarcata mentinand tensiunea o perioada corespunzatoare.Pe termen lung, incarcarea partiala (85%) a unui acumulator scurteaza durata de viata a acestuia. Pe termen scurt, plaja de utilizare este mult redusa, maximul de descarcare al unui deep-cycle fiind cca 60%, folosim 25% din 40% posibil, as zice foarte ineficient. Link spre comentariu
Vizitator catakate Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 ci de temperatura la borna acumulatorului, care poate urca binisor dupa cateva ore de incarcare cu 5-7AAsta nu cred.Eu am descarcat acumulatori de 60Ah cu 10A (timp de ore bune) si bornele nu s-au incalzit deloc. Acumulatorul cu totul s-a incalzit cu 2-3 grade insa.Eu ma refeream la temperatura in timpul incarcarii. Incarcarea nu e eficienta 100%, o parte din energie e transformata in caldura. In plus, o baterie descarcata are o rezistenta mai mare si suge mai mult curent, care dau tot caldura. Mi-a cedat un alternator recent si a trebuit sa incarc de cateva ori o Varta de 75AHr, dupa cateva ore curentul scadea la 3,5 A iar bornele erau cam ca apa calduta pentru o baie fata de cele 32 grade de afara. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum