Vizitator Becul Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Bună seara. Vreau să construiesc un montaj pentru încălzirea suplimentară a maşinii mele.Are in componenţă patru bujii incandescente înglobate într-un modul care se înseriază pe furtunul de apă.Două dintre bujii acţionează permanent pe toată durata temporizării-am construit temporizatorul cu LM 555-. Celelalte două-ca să nu solicite prea mult alternatorul-vreau să fie alimentate doar după 1500 de turaţii.Masina are senzor de rotaţie motor,am măsurat in tensiune alternativă la ralanti 7,3V .În acceleraţie la 1500 de turaţii are 10,3V.Am încercat LM555 în schema de turometru şi nu a mers nicicum. Mulţumesc anticipat celor care mă vor ajuta. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Incearca sa redresezi si sa folosesti ptr actionare un releu electronic de incarcare la care ii modifici pragul de cuplare-decuplare(erau cele de dacie,destul de ieftine si suficient de bune ca sa comanzi un releu in loc de bobina alternatorului cum era original,cu alte cuvinte tot la un comparator se ajunge Alta nedumerire am eu...de ce spui ca vrei sa nu suprasoliciti alternatorul si sa cuplezi doar peste 1500rot/min sarcina ?Crezi ca peste aceasta turatie curentul pe care il vor lua cele 4 bujii incandescente nu va fi acelasi ca la 1000rot/min?Imi scapa rationamentul...dar oricum,instalatia de forta trebuie dimensionata corect si ales un traseu care sa nu expuna firele la vibratii si implicit deteriorarea izolatiei,banuiesc daca apelezi la astfel de metoda ai diesel.Si pe mine m-a batut gandul sa improvizez asa ceva,dar cum iarna asta e destul de blanda,cred ca o sa aman pe la vara toata operatiunea,si o sa lucrez dupa filtrul polen cu un PTC care sa-mi dea aer cald instant,si motorul se va incalzi el cand va avea chef Link spre comentariu
Vizitator Becul Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Mulţumesc în primul rând pentru promptitudine. Spuneţi-mi vă rog, referitor la releu,dacă contează că tensiunea generată de senzorul de turaţie e de curent foarte mic. În experimentele mele de până acum referitoare la senzor, la o rezistenţă mai mică de 10Kohmi conectată in paralel,motorul se opreşte. Astept cu interes,B. Link spre comentariu
asyx Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 si eu m-am gandit la ceva de genul asta dar,din calcule,puterea a 4 bujii incandescente este nesemnificativa la volumul de apa rece recirculata.solutia mai buna (din puncul meu de vedere) este,dupa cum am vazut la un BMW,un schimbator de caldura montat pe evacuarea gazelor arse Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Mulţumesc în primul rând pentru promptitudine. Spuneţi-mi vă rog, referitor la releu,dacă contează că tensiunea generată de senzorul de turaţie e de curent foarte mic. În experimentele mele de până acum referitoare la senzor, la o rezistenţă mai mică de 10Kohmi conectată in paralel,motorul se opreşte. Astept cu interes,B.Astea sunt aspecte de finete...important e ca ai tensiunea dependenta de turatie,problema cu acel curent mic o poti rezolva prin prelucrarea tensiunii inainte de a intra in comparator,respectiv un amplificator tampon,in asa fel incat sa nu mai fii influentat de impedante scazute conectate pe acel circuit...O parte din acea tensiune o aplici unui amplificator liniar,limitat la o amplificare mica,sa zicem x10, sau daca nivelul e suficient chiar un repetor(impedanta mare pe intrare,mica pe iesire)dupa care faci ce vrei cu tensiunea obtinuta. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 Poti rezolva elegant cu un singur integrat ,LM358,care contine doua operationale.Unul il folosesti ca redresor fara prag,sa redresezi tensiunea data de senzor,iar cu tensiunea continuua obtinuta la iesire,comanzi cel de-al doilea operational configurat ca si comparator.Acestea va comanda un releu,sau mai bine un tranzistor mosfet ce va avea ca sarcina bujiile.Desi nu vad rostul acestei complicatii,alternatorul putand sustine chiar si la ralanti,curentul necesar bujiilor.... Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 4, 2012 Partajează Postat Ianuarie 4, 2012 Cam asa arata schema despre care vorbeam... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum