Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

turatia transformata


Vizitator catalinstefan1987

Postări Recomandate

Vizitator catalinstefan1987

Ma puteti ajuta si pe mine cu o schema sau cu o ideie cu care as putea transforma impulsurile de la masina de la turometreu dupa ce trec de 2000 de ture sa imi inchida un releu sau ceva as vrea sa masor timpul functionat de un utilaj ex.utilajul sta cu motorul pornit 8 ore dar in acest timp soferul a fost la acasa a lasat utilajul pornit 2 ore {ca nu este motorina de la el} si asa mai departe, in principiu fura si as vrea sa stopez acest lucru , ajutati-ma cu alte idei mai bune, aceasta inchidere de circuit l o trimit prin gps. pe calculator . multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    6

  • remus68

    6

  • miron1947

    2

  • emilberculescu

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sunt deja dispozitive pe masini care iti dau diagrama de mers pe toata perioada cat motorul a fost pornit(sau oprit).Monitorizand doar turatiile peste 2000 dai loc de interpretare,poate merge si cu motorul subturat,si atunci n-ai de unde sti daca merge sau stationeaza...caz in care trebuie sa stochezi date si in functie de cum se misca roata(sau sistemul hidraulic)...ajungi in final la un dispozitiv complicat,artizanal,care sigur nu se va ridica la nivelul celor"de gata".La modul simplist vorbind,poti lua un semnal dependent de turatia motorului,il transformi in tensiune continua si poti folosi un comparator pt prelucrare,dar nu cred ca asta ar fi solutia ideala.Sunt 2 moduri de a rezolva,ori dispozitivul de care iti vorbeam(are si o denumire,dar imi scapa acum,parca tahograf,probabil cei care au deja pe masini de firma ne vor lamuri),ori angajezi oameni care sa fie multumiti cu cat sunt platiti si atunci vor trage in acelasi sens "la caruta" firmei,stiu ca pare SF,dar sunt si la noi oameni cu constiinta,important e cum ii stimulezi...daca regimul e apa, paie si bataie,poti fi sigur ca vor fenta si tahograful :rade:

Link spre comentariu
Vizitator catalinstefan1987

Tahograful su se pune pe utilaje si acel tahograf imi spune cea ce eu stiu deja cate ore a lucrat de fat cate ore a fost pornit utilajul si cati km a facut eu vreau altceva nu neaparat nu am sa masor timpul pe care el la mers cu 1000 de ture dar daca utilajul merge 2 ore cu la relanti cat stiu eu ca in acest timp soferul a fost macar in cabina ca sunt utilaje care stau pe loc, daca eu as primi un raport gen B-00023 in intervalul 13:00 si 14:00 a trecut de 20 de ori peste 2000 de ture {mi-ar fi mai concret ca soferul a fost in utilaj}decat daca :B-00023 in intervalul 13:00 si 14 :00 a avut motorul pornit,NU? eu cred ca este mult mai ok Ajutati-ma si cu alte idei mutumesc

Link spre comentariu
Vizitator catalinstefan1987

Poate ar fi mai sigura informatia cu un senzor de prezenta.Da este o solutie si asta, dar tot as vrea sa stiu ca si lucreaza daca lucreaza

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Poate ar fi util un senzor montat pe schimbatorul de viteze,care sa transmita un semnal,cand e pe liber;daca lasa motorul pornit si pleaca acasa,nu-l poate lasa in viteza....S-ar obtine usor cu un magnet montat pe schimbator,care sa inchida un contact reed doar cand acesta e pe liber...

Link spre comentariu

Fiind utilaj,poate sa stationeze"in mers" la punctul de lucru...fara sa lucreze,dupa cum poate sa lucreze cu utilajul scos din viteza dar sistemul hidraulic in lucru,am inteles care e treaba,numai ca personal daca as avea astfel de dubii,as incerca sa supraveghez din umbra activitatea sa zicem pe timp de o saptamana si as rezolva cu individul fara alte complicatii.La acel tahograf de care pomeneam stiam ca e indicat si regimul de lucru in turatie al motorului,daca ma insel,mai ramane varianta sa implementeze o interfata care sa inregistreze in locul vitezei regimul de lucru al sistemului hidraulic...un senzor de presiune,conversia in tensiune sau impuls,in functie de ce cere acel tahograf la intrare,si am inregistrarea completa a timpului de lucru cu toate informatiile utile de care am nevoie,adica "dovezi,dovezi" :rade: ...Chestia cu transmiterea in timp real prin GPS a informatiei prin diverse modalitati mi se pare un pic fantezista si pt scopul propus prea complicata...dar fiecare abordeaza din punctul lui de vedere problema.Un mod si mai simplu de monitorizare ar fi un contor electromecanic de genul celor care indica timpul de lucru al echipamentelor electronice gen copiatoare,etc,care sa inregistreze atat timp cat instalatia hidraulica e cuplata si in lucru,adica de la o anumita valoare in sus a presiunii,pt ca aici nu avem de a face cu motorul diesel,ala poate sa mearga si cand se lucreaza si cand nu,ori sistemul hidraulic lucreaza doar cand omul are dorul muncii,altfel nu.

Link spre comentariu

impulsurile de la masina de la turometreu dupa ce trec de 2000 de ture

Ce motor are utilajul asta de trebuie sa lucreze la turatia asta? Ce capacitate cilindrica are? Eventual spune tipul utilajului.
Link spre comentariu

Indiferent ce utilaj ar fi(desi era bine de precizat)cred ca turatia motorului nu are de-a face cu prezenta omului la utilaj,De ex daca vrei sa ma controlezi pe mine daca nu ma duc acasa sa ma culc si sa-ti las utilajul sa mestece in gol,iti trantesc o caramida pe pedala de acceleratie si am plecat...si dovedeste-mi ca pe pedala respectiva nu a stat piciorul meu ci o caramida(la figurat vorbind,pt ca sunt 1001 metode de a tine accelerat un motor) :rade: Asta am inteles ca e problema,desi nu stiu ce inconstient ar lasa utilajul pornit si nesupravegheat 2 ore...

Link spre comentariu

Sigur asta e cel mai simplu,mai ales ca in afara de camera iti trebuie un sistem de transmitere+stocare date,basca un om care sa ia la puricat materialul stocat sa vada daca individul chiar a plecat acasa sau s-a dus sa se usureze in unghiul mort al camerei...Eu am mers totdeauna pe premisa ca omului ii trebuie acordata incredere,daca ai banuieli ca te haleste pe la spate,ia d-le si supravegeaza-l de cateva ori pana il prinzi ce face si da cu el de pamant si asta e...cheltui o gramada de bani si timp ca sa faci ce pana la urma? sa-i demonstrezi lui ceea ce tu stiai...Am oarece indoieli ca odata atentionat va recidiva,oricat de lipsit de bun simt ar fi,pana la urma nimeni nu e de neinlocuit.

Link spre comentariu

Utilajele de constructii au un contor de ore-functionare a motorului; unele au si o diagrama care arata cu ce turatie a functionat acel motor la un anumit moment. Bineinteles ca un motor are un consum mic (pe ora) in gol fata de cazul in care lucreaza in sarccina si daca deserventul vrea sa sustraga combustibil, poate lasa motorul sa functioneze in gol spunind ca el de fapt a lucrat. Nu merita sa te complici: este suficient sa achizitionezi un turometru (unele sint combinate si cu vitezometru) care functioneaza cu diagrama. Mai exista si modele noi cu memorie, fara diagrama. Poti consulta oferta firmelor care vind si instaleaza astfel de aparate.

 

http://www.google.ro/search?hl=ro&safe= ... sgbGofT9Dw

Link spre comentariu

Pai asa ceva i-am propus din prima postare,dar se vede treaba ca vrea ceva mai de nivel Razboiul Stelelor...dispozitivele despre care se face vorbire, indirect sunt pt supravegherea omului,mai corect la noi se folosesc pt asa ceva,pt ca in mod normal se poate studia la sfarsit de program gradul de incarcare al utilajului in asa fel ca cel ce se ocupa de parcul auto sa aiba o imagine daca utilajul e suprasolicitat sau e prea lejer incarcat de sarcina,se poate tine socoteala de nr de ore de lucru pt a efectua reviziile la timp,etc.

Link spre comentariu
Vizitator catalinstefan1987

Am o intrebare crede-ti ca daca eu eram patronul si aveam 1 utilaj imi doream eu atat de mult sa fac o asa investitie? Sincer din cate raspunsuri am primit nimeni nu mi-a spus: Da merge sa inchizi cu ajutorul turatiei un releu sau nu. Asta imi doream , este vorba de o flota de vreo 150 de utilaje care nu poate sta cineva sa le supravegheze sunt pe camp sunt pe sosea sunt peste tot in tara aceste utilaje si asa mai departe, nu am nevoie de camera nu am nevoie de contor ore . sunt angajat la o firma de monitorizare flote auto si "bosul" meu a primit cerere sa fac la aceasta firma ce anume v-am cerut eu voua oricum daca nimeni nu stie sa faca acest lucru multumesc oricum .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări