cnc_step Postat Ianuarie 11, 2012 Partajează Postat Ianuarie 11, 2012 Eu tot am niște nelămuriri. Deci rulmentul ar trebui să intre fără batere atât pe capătul prelucrat de la șurub și trebuie să intre fără batere și în carcasa aceea cu guler pe mijloc.Apoi, piulița se va înfileta pe șurub și va "împinge" pe cămașa interioară a rulmentului iar acel guler din carcasa va "împinge" pe cămașa exterioară a rulmentului.În felul acesta pe rulment vor exista permanent anumite tensiuni/forțe.Am înțeles corect?Deci daca te pricepi un pic, va trebui asa: Daca ai un rulment cu interiorul de 12mm, surubul va trebui sa aiba cota pe diametru de 12 cu 0. Va intra perfect fara joc. Daca diametrul exterior va fi de 28mm, va trebui ca cota de carcasa sa fie -1sutime ca sa-l presezi un pic. Daca nu reusesti sa-i dai cota asta, poate sa fie si +1 sutime pana la o zecime, dar neaparat cu loctite 638. Cred ca am fost explicit. Link spre comentariu
cnc_step Postat Ianuarie 11, 2012 Partajează Postat Ianuarie 11, 2012 Eu nu intentionez sa construiesc fizic proiectul ... Orice sugestii sau alte pareri trebuie luate sau nu in considerare de catre cei care chiar doresc sa faca masina ... Mincof are o idee buna privind fixarea rulmentilor in placa de aluminiu , insa nu prea inteleg eu la ce se refera cand spune de pozitia profilului extrudat ... Cred ca se refera la cel de pe gantry . Daca se modifica pozitia acelui profil , intregul ansamblu trebuie regandit / reproiectat . Poate daca ar face si o schita cu ideea , s-ar intelege mai corect . Deci m-am referit la pozitia profilului de la gantry. Tu la-i schitat cu partea de 60 pe orizontala. Daca puneai 60 pe verticala obtineai un profil mai inalt si cu rezistenta mai mare de apasare pe verticala, tinand cont ca de asa ceva avem nevoie pentru ca in momentul cand gauresti o piesa forta pe verticala este mai mare. Link spre comentariu
katran Postat Ianuarie 11, 2012 Partajează Postat Ianuarie 11, 2012 Eu nu intentionez sa construiesc fizic proiectul ... Orice sugestii sau alte pareri trebuie luate sau nu in considerare de catre cei care chiar doresc sa faca masina ... Mincof are o idee buna privind fixarea rulmentilor in placa de aluminiu , insa nu prea inteleg eu la ce se refera cand spune de pozitia profilului extrudat ... Cred ca se refera la cel de pe gantry . Daca se modifica pozitia acelui profil , intregul ansamblu trebuie regandit / reproiectat . Poate daca ar face si o schita cu ideea , s-ar intelege mai corect . Deci m-am referit la pozitia profilului de la gantry. Tu la-i schitat cu partea de 60 pe orizontala. Daca puneai 60 pe verticala obtineai un profil mai inalt si cu rezistenta mai mare de apasare pe verticala, tinand cont ca de asa ceva avem nevoie pentru ca in momentul cand gauresti o piesa forta pe verticala este mai mare.O.K ...no problem ... desenaza si tu o schita ceva ... sa vedem cum ar trebui sa se aseze componentele ... presupun ca te-ai gandit ... Link spre comentariu
pusttiu Postat Ianuarie 11, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2012 am facut poze da inca nu pot sa le descarc :( pe cele 4 motoare diferite zice : Robotron, SPA 52/60-5687 apoi KROS 0321 astea au doar 4fire, 3alebe si unu galbenpe celelelate zice Robotron , SPA 52/60-5689 KROS 0321 astea au 6fire 5albe si unu galben. am recuperat si placile de driver din care veneau legate motoarele ... au pe ele bd649, rezistente si pe o parte niste integrare d103d, k555ln1 parca e rusesc...si k555la3 sa fie bune de ceva motoarele? au pe ele un sistem de prindere si roti dintate (am recuperat si partea de curea dintata poate le pot refolosi macar pe axa z ,au deplasare undeva la 30cm ) Link spre comentariu
Arise Postat Ianuarie 11, 2012 Partajează Postat Ianuarie 11, 2012 @pusttiu: nu știu de ce, dar am o vagă bănuială că @katran a greșit topicul când a început să posteze planurile pentru acest CNC ieftin. :)Tu vrei ceva strict ghetto, nici măcar mai ieftin decât ieftinul prezentat de katran. Link spre comentariu
boederyakumo Postat Ianuarie 11, 2012 Partajează Postat Ianuarie 11, 2012 Eu zic ca pe gantry e in regula, pentru faptul ca se poate folosi un profil Bosh mai rezistent, in calcul se mai iau si barile si suporturile, bara de sus e supusa la tractiune iar bara de jos la compresie, deci structura va fi foarte rezistenta, la ansamblarea placilor de aluminiu se pot stiftuii deci miscare 0, la suruburi pentru pretensionarea rulmentilor la cate sutimi se doreste se mai poate adauga inca o piulita de strangere langa cealalta cu o saiba subtire intre ele, cu acest ansamblu se pot tensiona rulmentii la orice cota, eu zic ca proiectul asta e super misto si mie cel putin i-mi place foarte mult. Link spre comentariu
pusttiu Postat Ianuarie 12, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 eu zic ca nu are rost sa platesc ceva daca il pot lua gratis sau le fac eu,,,e valabil pt motoare si partea electronica...legat de valoarea proiectului nu pot depasi 2000lei , iar ce a pus dl katran depaseste cu mult... (e un proiect frumos si o sursa de ispiratie buna ) eu trebuie doar sa adaptez la necesitatile mele si la posibilitatile mele. nu imi place cum se deplaseaza carul pe axa x si inca nu am inteles cum se pune masa de lucru pe acea structura... ps : am vazut pe youtube multi care folosesc scule de prelucrat cumparate si nu motoare dedicate... nu am aflat cum se numesc si nici unde gasesc sa cumpar ceva mai bunisor...la dedeman nu am vazut asa ceva. ps2 : pe motorul de scaner era notat 12v si 0,2a asa ca renunt la el , prea mic zic eu. pe motorul de matriciala zice asa : MAE -motori apparecchiature HY-200-2200-100 A8 motore passo -200 p/giro (banuiesc ca are 200pasi pe un tur complet)N4 Fasi -1,0A/Fase-5,1ohmi ( 1a pe faza si 5,1ohmi pe infasurare...) intrebarea e cam cit as putea misca cu el? l-as putea folosi pe axa z sau y ? am fazut pe youtube axa z ansamblul facut din textolit ca sa fie mai usoara si sa pot folosi motor mai mic... intentia mea e sa dau drumul la cnc si sa ma joc cu el, cu timpul cind o sa mai fac rost de bani sa pot schimba in el ansamble si.sau parti componente din materiale mai bune (dural sau al ) in plus nu am gasit in iasi placa de al de 10mm sau mai groasa :( Link spre comentariu
Arise Postat Ianuarie 12, 2012 Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 in plus nu am gasit in iasi placa de al de 10mm sau mai groasa :(Problema asta am avut-o și eu, dar pe forum am văzut că mulți au rezolvat problemele de genul apelând la amari. Le dai mail, le spui ce vrei și ei îți dau un preț. Desigur, prețul va fi rezonabil. Tot desigur, rezonabil nu este sinonim cu ieftin. Link spre comentariu
ionutb71 Postat Ianuarie 12, 2012 Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 am fazut pe youtube axa z ansamblul facut din textolit ca sa fie mai usoara si sa pot folosi motor mai mic... eu am un constructie un proiect bazat pe textolit de 24,5mm.axele x,y,z in afara de cadrul de sustinere care este din otel.ce pot sa-ti spun e ca este foarte greu,nicidecum usor.numai gantry-ul fara ghidaje si suruburi cred ca trece bine de 30kg. Link spre comentariu
katran Postat Ianuarie 12, 2012 Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 Uite o idee pentru axa Z ... destul de grosolana / nefinisata , dar se poate lucra la ea ... ghidaje de 20 cu rulmentii aferenti ( din aia fara carcasa ) , surub cu bile RM16_05 , ceva duraluminiu ... trebuie gandita si prinderea stepper-ului . Link spre comentariu
Arise Postat Ianuarie 12, 2012 Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 Frumos prezentată axa Z. O singură nemulțumire am, cum naigba fac prinderea acelor rulmenți liniari dacă nu au carcasă?Dacă blocurile de prindere sunt de dural, unde și cum le prelucrez astfel încât rulmenții să culiseze drept? Link spre comentariu
katran Postat Ianuarie 12, 2012 Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 Frumos prezentată axa Z. O singură nemulțumire am, cum naigba fac prinderea acelor rulmenți liniari dacă nu au carcasă?Dacă blocurile de prindere sunt de dural, unde și cum le prelucrez astfel încât rulmenții să culiseze drept?Am facut odata pentru cineva ceva asemanator ... rulmenti liniari fara carcasa , bare rectificate de 20 parca ... Blocurile le-am facut pe cnc-ul meu ala vechi ... cu ocazia aia am invatat sa dau gaurile cu " helical interpolation " sau cum se mai spune " helical boring " ... Trebuie cota de rulment , iar suprafata prelucrata trebuie sa fie oglinda ... Uite ceva poze ... Link spre comentariu
pusttiu Postat Ianuarie 12, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 dle katran sunt curios pt ce masina e facut ansamblul pus de dv in poza? cam ce greutate are? si ce motor e ? imi pare ffff mare Link spre comentariu
katran Postat Ianuarie 12, 2012 Partajează Postat Ianuarie 12, 2012 dle katran sunt curios pt ce masina e facut ansamblul pus de dv in poza? cam ce greutate are? si ce motor e ? imi pare ffff mareNu pot sa spun pentru ce sau cine am facut chestia , am promis omului ... Tot ansamblul are cam 10 kile ... in jur de 600 x 300 x 180mm . Motorul e un stepper de 3N/m . Nu e mare deloc ... mie mi se pare chiar mica si slabuta ... Sai sa vezi cum o s-arate masina care m-am apucat sa mi-o fac ... Link spre comentariu
klayus Postat Ianuarie 13, 2012 Partajează Postat Ianuarie 13, 2012 am si eu o intrebare si ma scuzati ca poluez topicul dar aici vad ca e mai multa activitate de la oamenii priceputi.exista vreun dezavantaj la folosirea curelelor dintate cu fulii in locul cuplajelor pentru legarea stepperelor la surub?multumesc anticipat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum