Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cnc buget redus pt aluminiu de 10mm si inox 4mm


pusttiu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 65
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • katran

    25

  • pusttiu

    8

  • Arise

    7

  • cnc_step

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

La multi ani CNC-isti si forum-istikatran sa ajungi cat mai aproape de acel 0,0000000...cat vrei tuiar anul asta o sa incerc si eu o jucarie ,ceva simplusa invat "sa ma dau" prima datasper sa fie un an mai bun ptr toata lumea

Link spre comentariu

deja am strans 6motoare pas cu pas , 1 dintr-o imprimanta veche a2 cred, unu dintr0un scanre a3 si restul din niste telegrafe...o sa incerc sa fac poze sa le pun aici poate is bune de ceva.. dl katran poate imi dati si niste date technice la ultimul model pus de dvs, ca e tare frumusel... oare pot folosi tija metalice filetata de la dedeman?

Link spre comentariu

deja am strans 6motoare pas cu pas , 1 dintr-o imprimanta veche a2 cred, unu dintr0un scanre a3 si restul din niste telegrafe...o sa incerc sa fac poze sa le pun aici poate is bune de ceva.. dl katran poate imi dati si niste date technice la ultimul model pus de dvs, ca e tare frumusel... oare pot folosi tija metalice filetata de la dedeman?

Ce date tehnice ai nevoie mai exact ? Desenele cu cote ? Lista de materiale ?
Link spre comentariu

buna ziua, desenele cu cotele si lista de maretiale cu explicatii ar fi minunate... ceva in genul CNC pt to(n)ti , cum era seria de carti de la teora parca.. am fost azi in dedeman si am gasit tija filetate de 1m pt axa z ziceam sa iau de 6 iar pt x si y ma gandeam al 12 si 16, pe care sa pun piulite si sa vad ce iese... profile de alimuniu mai deloc iar preturi pt ce erau ffff mari .

Link spre comentariu

Bine , o sa incerc sa detaliez un pic ... Mai intai lista de materiale ( mecanica , fara axa Z ) :1. profil aluminiu extrudat 3 x 600mm + 2 x 450mm .......................................................... 45-50USD2. suruburi cu bile RM1605 , 636mm OAL , prelucrat la capete , 3 bucati ................................250-280USD3. ghidaj linear SBR16 ( ghidaj + suport +2 rulmenti de 16 cu carcasa , 600mm , 4 seturi ........200-240USD 4. placa dural ( 6061 T6 ) 10-12mm grosime , 250mm x 1000mm .........................................150USD5. motoare stepper nema23 , 3N/m , 3 buc .........................................................................180USDIn mare , cam asta ar fi ... poate am mai uitat eu ceva , dar nesemnificativ . Totalul se ridica undeva la 850 - 900USD , la care trebuie adaugata suma necesara pentru componentele axei Z ( mecanica si motorul de actionare ) . Electronica duce inca vreo 100USD ( un controller pe 4 axe chinezesc ) , iar motorul de frezare e alta treaba . Cred ca la hi-end puteti cumpara cam tot ce aveti nevoie , preturile fiind cele de pe site ( ce am pus eu acolo sunt preturi de ebay , unele includ transportul , altele nu ... ) . Indiferent cum ar fi , cred ca mecanica si motoarele de actionare poate fi inghesuita in 1000-1200USD fara mari probleme . Desenele cu cote sunt destul de problematic de facut ( in sensul ca mi-e lene ) , dar cand o sa am un pic de timp , o sa incerc sa le fac ... Mai postez cateva imagini , ca sa se inteleaga mai bine cam cum e treaba ... Este vorba de componentele unei axe laterale de pe X .

post-14796-139829366233_thumb.jpg

post-14796-139829366237_thumb.jpg

post-14796-139829366241_thumb.jpg

post-14796-139829366245_thumb.jpg

post-14796-139829366249_thumb.jpg

Link spre comentariu

Mai departe ...componenta aluminiu ( aia care tine motorul de actionare / stepperul ) , se face din placa de dural de 10-12mm grosime . Tot pe ea se prinde si blocul de rulmenti ( piesa aia cilindrica , care inghite doi rulmenti radiali-axiali , si se monteaza in capatul conducator al surubului cu bile ) . Nu incepeti sa dati cu pietre , eu nu ma pricep la genul asta de desene ... daca am desenat vreo prostie , spuneti , si incerc sa remediez ...

post-14796-139829366255_thumb.jpg

post-14796-139829366259_thumb.jpg

post-14796-139829366264_thumb.jpg

post-14796-139829366267_thumb.jpg

post-14796-139829366272_thumb.jpg

Link spre comentariu

Next ... blocul de rulmenti ( radiali axiali ) , nu stiu ce serie sunt , doar ca au 28mm diametrul ext. si 12mm diametrul interior ( diametrul de la capatul conducator al surubului , care standard , la suruburile de 16 , vine prelucrat la 12mm , cu o bucata de filet M12 cu pas de 1mm . Pe filetul asta se pune piulita aia desenata galben , rolul ei fiind sa stranga rulmentii in bloc ( sa elimine jocul axial ) . Cred ca imaginile arata clar cam cum se monteaza ansamblul . Grosimea blocului poate fi oriunde intre min.19mm si max 25mm . Degajarile pentru rulmenti au o adancime egala cu latimea rulmentului , intre ele trebuie sa ramana un guler de minim 3 milimetri ( asta tine rulmentii in pozitie si face preload-ul necesar eliminarii backlash-ului ... Nu stiu cat de clara este explicatia , daca sunt nelamuriri , spuneti ...P.S .Sper sa nu ma agit degeaba ... daca nu este interes pentru asta , mai bine spuneti ....

post-14796-139829366438_thumb.jpg

post-14796-139829366441_thumb.jpg

post-14796-139829366444_thumb.jpg

post-14796-139829366445_thumb.jpg

Link spre comentariu

Bun ... blocul de piulita ... elementar dealtfel , un paralelipiped , cu o grosime de minim 20mm .S-ar putea sa fi gresit diametrul gaurilor de fixare ( alea 4 din bloc , in care intra imbusurile ) , ca nu mai stiu ce cota au gaurile din flansa piulitei ... nu mai stiu daca e M5 sau M6 ... Cele doua gauri din lateral ( alea care au intre centre 41mm ) , sunt de 5mm , pentru filet M6 . Nu trebuie date pe toata adancimea , cred ca 20-25mm sunt suficienti . Vedeti ca eu fac masuratorile din coltul din stanga jos ... ala e teoretic X0 Y0 .

post-14796-139829366451_thumb.jpg

post-14796-139829366455_thumb.jpg

post-14796-139829366457_thumb.jpg

post-14796-139829366459_thumb.jpg

post-14796-139829366463_thumb.jpg

Link spre comentariu

Rulmenții de capăt șurub sunt în aceeași configurație și la capătul motorului cât și în cealaltă parte?

 

Nu pricep cum se montează rulmenții, ei vin montați prin presare/batere pe capătul prelucrat al șurubului sau intră lejer acolo?

 

intre ele trebuie sa ramana un guler de minim 3 milimetri ( asta tine rulmentii in pozitie si face preload-ul necesar eliminarii backlash-ului ...

Dacă există acest guler între rulmenți, nu înseamnă că piulița galbenă fixează/strânge doar rulmentul vecin între ea (piuliță) și acest guler de minim 3 milimetri?

Sau cumva al doilea rulment este fixat fiind sprijinit de fi16 al șurubului?

 

Am văzut că sunt rulmenți axiali care au o față și un spate. Ăștia cu față/spate cum ar trebui montați?

 

Mulțumesc.

Link spre comentariu

Nu este aceeasi configuratie de rulmenti la ambele capete ...dar asta nu inseamna ca nu se poate sau este contraindicat . Depinde de ce prelucrare ai la suruburi ... De obicei , la capatul fix , se pune doar un rulment normal , pentru sustinere . Rulmentii nu se " bat " ... in cel mai rau caz se preseaza ... d-aia trebuie prelucrare corecta la surub ( rectificare ) . Mie personal i-mi place sa pot sa bag rulmentii cu mana ( presare usoara ) pe lagar , chiar daca asta inseamna slefuire suplimentara a lagarului ... poti controla mai bine pozitia rulmentilor . Ai dreptate , in configuratia rulmentilor axiali pereche , unul sta sprijinit cu camasa interioara pe acel " fi 16 " ... pe el se sprijina blocul de rulmenti ( de fapt gulerul ala de care vorbeam ) , apoi vine celalalt rument ( sprijinit pe cealalta parte a gulerului ) , apoi piulita se strangere / fixare / antibacklash Ar fi o idee buna sa mergi in targ la Obor si sa cumperi o pereche de rulmenti din astia radiali / axiali , ca sa vezi clar ce si cum ... Ete :

post-14796-139829367028_thumb.jpg

post-14796-139829367031_thumb.jpg

post-14796-139829367034_thumb.jpg

post-14796-139829367037_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator gtdaniel

Dacă există acest guler între rulmenți, nu înseamnă că piulița galbenă fixează/strânge doar rulmentul vecin între ea (piuliță) și acest guler de minim 3 milimetri? Sau cumva al doilea rulment este fixat fiind sprijinit de fi16 al șurubului?

 

Conform ultimei imagini din postul lui katran, in momentul in care se incepe strangerea piulitei galbene, axul "aluneca" prin rulmentul de de langa piulita "lipind" de gulerul de 3 mm primul rulment, apoi continuand strangerea si cel de-al doilea rulment se "lipeste" de gulerul de 3 mm in partea cealalta, in asa fel incat avem rulmentii amandoi stransi pe acel guler, doar cu ajutorul piulitei...
Link spre comentariu

 

Dacă există acest guler între rulmenți, nu înseamnă că piulița galbenă fixează/strânge doar rulmentul vecin între ea (piuliță) și acest guler de minim 3 milimetri? Sau cumva al doilea rulment este fixat fiind sprijinit de fi16 al șurubului?

 

Conform ultimei imagini din postul lui katran, in momentul in care se incepe strangerea piulitei galbene, axul "aluneca" prin rulmentul de de langa piulita "lipind" de gulerul de 3 mm primul rulment, apoi continuand strangerea si cel de-al doilea rulment se "lipeste" de gulerul de 3 mm in partea cealalta, in asa fel incat avem rulmentii amandoi stransi pe acel guler, doar cu ajutorul piulitei...

Absolut corect . Spilul e sa nu stangi piulita pana " iese apa " ... doar atat cat trebuie sa faci un preload ( pretensionare ) suficient cat sa elimine

orice joc axial , fara sa blochezi rulmentii ... Se simte " la mana " imediat daca exagerezi ... D-aia trebuie un sistem de blocare a piulitei ( nu l-am desenat ... )

O gaura filetata de 2 sau 3mm ( functie de grosimea piulitei ) , in care insurubezi un " pin " ( ceva sa nu mai lase piulita sa se roteasca pe filet ).

 

 

Modalitati de montare a rulmentilor astia sunt mai multe ... doar imaginatia si bunul simt te limiteaza la alegera unei solutii . In cazul de fata , este un sistem

relativ simplu ( blocul poate fi facut fara probleme pe orice strung , nu este necesara prelucrarea pe freza ) , usor de realizat si destul de robust .

 

Va urma ...

Link spre comentariu

Piesa de aluminiu din spate ... cea care tine rulmentul radial normal din capatul fix al surubului . Practic , este identica cu piesa din fata ( cea pe care se monteaza stepperul si blocul de rulmenti ) , doar ca este in oglinda ... mai putin " grid-ul " nema23 ( 47 x 47mm ) si gaurile de fixare a blocului de rulmenti ... Piesele asta au o forma ..ciudata poate . Eu le-am gandit sa tina loc si de picioare / suporti pentru intreaga structura . Asta nu inseamna ca nu pot fi modificate sau regandite de la zero ...V-as fi recunoscator pentru un " feed-back " ...indiferent ca e pozitiv sau negativ ... sa nu raman cu impresia ca bat campii de pomana de unul singur ...

post-14796-139829367149_thumb.jpg

post-14796-139829367153_thumb.jpg

post-14796-139829367156_thumb.jpg

post-14796-139829367158_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări