Vizitator sorin28m Postat Decembrie 24, 2011 Partajează Postat Decembrie 24, 2011 vreau sa fac un far cu leduri pentru o motocicleta de teren,de la vibratii becurile normale se ard repedenu ma pricep la electronice si de acea am nevoie de ajutorul vostrucu cat face lumina mai multa cu atat mai bine!cate leduri,de care,de unde ,cum le leg etc....alimentarea este la 12vmultumesc! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 24, 2011 Partajează Postat Decembrie 24, 2011 Ai rabdare sa intre pe forum @tyc,si te lamureste el ;are pe motorul lui un far cu leduri de putere.... Link spre comentariu
Vizitator sorin28m Postat Decembrie 24, 2011 Partajează Postat Decembrie 24, 2011 super!!!!!abia-l astept! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 24, 2011 Partajează Postat Decembrie 24, 2011 Galen din Cluj a ajuns la aceeasi concluzie:are pe Africana stopuri cu leduri.Solutie pt far cu leduri e 1 far o faza.Ce motor ai?Pe enduro merge 2buc XM-L/far;alimentare prin scc liniara.Cost per faza:80-200ron/faza.Majoritatea costurilor sant ledurile(~30lei buc). Link spre comentariu
Vizitator sorin28m Postat Decembrie 24, 2011 Partajează Postat Decembrie 24, 2011 Galen din Cluj a ajuns la aceeasi concluzie:are pe Africana stopuri cu leduri.Solutie pt far cu leduri e 1 far o faza.Ce motor ai?Pe enduro merge 2buc XM-L/far;alimentare prin scc liniara.Cost per faza:80-200ron/faza.Majoritatea costurilor sant ledurile(~30lei buc).am un ktm 300 exc 2tvreau un far foarte puternic(ma rog in limita posibilitatii) dar cu leduri nu bec normalde unde iau ledurile?de care sa iau?cate?altceva ce mai imi trebuie? cum le leg?am posibilitate sa fac radiator pentru ele pe cnc, am inteles ca se incalzesc taremultumesc ! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 24, 2011 Partajează Postat Decembrie 24, 2011 Ledurile acestea se alimenteaza la 12V printr-o sursa de curent constant (scc),se monteaza pe un radiator comparabil cu a unui proc P4. Nu te complica cu CNC ca sant coolere pt LGA775 la 30lei(cu baza de Cu).Optica o cumperi de la chinez si tot ansamblul(led+radiator+optica) si introduce in farul original.Cu radiatorul afara.Curentul potrivit pt leduri e 2A si sub,la 2A ai 1300lm; ca termen de comparatie,un halogen H3 are 1000lm , iar 300lm are o lanterna cu led (una f buna) .Ai mp cu linkuri de unde poti aduce leduri ok.De 2 leduri pe faza;2 pe faza scurta si 2 pe faza lunga. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Ai baterie pe motor?Stiu ca sunt unele motoare de enduro,care nu au... Daca ai cnc,ti-ai putea face singur carcasa,care sa aibe si rol de radiator. Ai nevoie de ambele faze,sau e suficienta una? Poate iti povesteste @tyc si de varianta de modificare a unui proiector,cu lentila.. http://elforum.info/viewtopic.php?f=209&t=86330&start=105 Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Motorul asta are,e varianta enduro,nu cross.La Dr Big merge si fara baterie,odata pornit motorul.Varianta cu lentila e cea mai potrivita pt motor,are racire fortata...e ,masinisti care nu stiu sa scoata nitel mana pe geam la 60 la ora. Nu raspund(moral,material sau penal) in nici un fel de degeraturi,sloiuri,dureri sau altele de acest fel .Craciun fericit si caldura la maxim! Link spre comentariu
Vizitator sorin28m Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 motocicleta este enduro deci are far,baterie si aprinderea cu incarcare bateria este 12v 7ahteoretic nu am nevoie de 2 faze dar am vazut ca la lanternele cu led se pot seta 2 sau 3 intensitatidaca am numai o faza nu este nici o problema !as vrea sa folosesc farul original dar nu stiu daca pus led in locul becului lumina va fi bine dispersata de "oglinda" farului original asa cum trebuie !in afara montajului electronic(leduri si ce mai trebuie pe langa) ma descurc sa fac transformarea ca sa pot monta ledurile in soclul becului si sa fac la nevoie radiatorul de racire pe cncproblema mea este "electronica" , nu stiu de loc cu ce se mananca si nu vreau sa fac experimente !Multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Nu poti folosi oglinda originala;iti trebuie una special facuta pt led.Avand in vedere ca vor trebui folosite mai multe leduri,as zice ca folosirea unei lentile simplifica constructia.Daca vrei sa pastrezi farul original,o problema o sa fie racirea ledurilor;probabil va fi nevoie de ceva gauri date in carcasa,sa poata circula aerul,eventual chiar un ventilator,pt racirea fortata.Ar fi utile ceva poze si dimensiuni ale farului original.Era mult mai simplu sa faci o alta carcasa a farului din dural,dar asta probabil ar afecta estetica motorului.Referitor la electronica necesara sa alimentezi ledurile,este simplu de realizat,fiind suficienta o sursa de curent constant liniara; in plus iti permite daca vrei,mai multe trepte ale intensitatii,reglabile printr-un comutator,sau potentiometru.Si nu in ultimul rand,Craciun Fericit! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Teoretic trebuie 2 faze,practic faza lunga nu prea o folosesti.Oglinda originala e pt bec,se poate adapta si pt led,dar nu iese cum trebuie.Si e nevoie de incercari repetate.Farurile noi sant din plastic,e o problema la sustinerea radiatoarelor,se cam sparge(nu rezista)...daar se poate ranforsa sau prinde suporti pt radiatoare ,din teava de 3/8" ,direct pe telescoape pe sub carena farului si nici nu se vad iar daca le vopsesti negru nu ai probleme.Caderea mare de tensiune permite folosirea rezistentelor pt stabilizarea curentului sau se poate face o scc liniara +rezistenta. E chiar indicata scc liniara pt a usura sarcina releului regulator.Se poate confectiona o carcasa din fibra de sticla dupa farul original dar sticla nu.Acolo se va taia/adapta si cu asta basta. Link spre comentariu
Vizitator sorin28m Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Nu poti folosi oglinda originala;iti trebuie una special facuta pt led.Avand in vedere ca vor trebui folosite mai multe leduri,as zice ca folosirea unei lentile simplifica constructia. Daca vrei sa pastrezi farul original,o problema o sa fie racirea ledurilor;probabil va fi nevoie de ceva gauri date in carcasa,sa poata circula aerul,eventual chiar un ventilator,pt racirea fortata.Ar fi utile ceva poze si dimensiuni ale farului original. Era mult mai simplu sa faci o alta carcasa a farului din dural,dar asta probabil ar afecta estetica motorului. Referitor la electronica necesara sa alimentezi ledurile,este simplu de realizat,fiind suficienta o sursa de curent constant liniara; in plus iti permite daca vrei,mai multe trepte ale intensitatii,reglabile printr-un comutator,sau potentiometru. Si nu in ultimul rand,Craciun Fericit! asa arata farul original si eu vreau sa fac unul cam asa,suportul pentru leduri"carcasa" o sa o fac din dural estetica nu conteaza,trebuie doar sa lumineze foarte bine si sa fie robust la asta folosim noi motocicletele VkMQif-QrB4&list Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Din pacate,din farul original nu prea poti folosi nimic;raman la parerea ca va trebui sa faci o carcasa din dural,cu aripioare pe exterior,care sa poata raci eficient ledurile,avand in vedere ca curentul de aer ce ar putea ajuta racirea,e obturat de carena farului.Desi @tyc sugereaza folosirea a doua leduri inseriate XM-L,eu as folosi trei sau chiar patru,inseriate,pt a avea cat mai multa lumina.As zice ca primul pas ar fi sa gasesti un proiector ca cel folosit de @tyc,sau asemanator,de la care sa iei lentila.In functie de diametrul acesteia,si distanta focala va trebui dimensionata carcasa . Link spre comentariu
Vizitator sorin28m Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 o sa folosesc un number plate,ca sa fac carena farului,asa ceva o lupa "lentila" de la un proiector auto "cele din bara" nu ar fi buna ? leduri mai bine mai multe decat mai putine zic eu cat de mare este tot montajul si cam cum arata? sa-mi fac o idee cum as putea face carcasa si radiatorul Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 25, 2011 Partajează Postat Decembrie 25, 2011 Din pacate cele de conserve sant prea mici,. Nu-ti face probleme de carcasa. Farul propriu zis e mai mare,dar nu are sens sa faci ceva /sau sa te gandesti la ce o fi decat dupa ce-l ai in mana. E un obiect complex in trei dimensiuni cu 0 grade de miscare si practic nu-l poti 'aseza' virtual la locul lui. Uita-te la linkul dat de @pisica matache,cam asa va arata. E un far de care e atasat un radiator si se compune din 2 blocuri: farul optic si scc(sursa de curent constant) pt alimentarea ledurilor.Firele se conecteaza pe mufa farului existent.Eu l-am prins (fizic) de suport si cand am vrut sa asez suportul pe pozitie am constatat ca nu incape de claxoane. O idee buna sa le prinzi de number plate.Inteleg ca ai nevoie de cava cote pt a face cadrul de sustinere;prima e '4 puncte'.Urmatoarele trebuie sa la iei personal-banuiesc ca sublerul,metrul si alte instrumente de acest fel nu mai au nici un secret.Despre carcase,asa la modul general,un prieten si-a facut carcasa la ceasurile de bord din cani chinezesti de inox.Si a iesit brici!Bine ,aici cu prea poti sa folosesti inox de carcasa,nu are conductivitatea termica potrivita si nu pusca pe un enduro.Dar din o fasie de tabla de aluminiu infasurata pe un dorn de lemn taiat la strung si inchisa cu sudura. Si uite!una bucata bucsa potrivita. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum