Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Circuit leduri

Vizitator Lolzytm

Postări Recomandate

Vizitator Lolzytm

Salut sunt incepator in ale electronici si as vrea sa ma lamuriti umpic.

Am un circuit o sa va insirui acum ce am in circuit.

Circuitul incepe de la o sursa de 12 v merge dupaia la un intrerupatorul 1 dupaia la intrerupatorul 2 care aprinde doua leduri "" LEDUL 1 si LEDUL 2"" si dupaia la intrerupatorul 3 care duce dupaia la un o sonerie.

Intrebarea este ,cum as putea sa fac sau ce trebuie sa fac ca dupa ce deschid intrerupatorul 2 (LEDURILE 1 si 2 se aprind) cum fac ca LEDUL 1 sa se stinga dupa 5 sec si LEDUL 2 sa se aprinda ??? Multumesc mult sper sa intelegeti ce vreau sa zic!

Editat de Madalina:modificare nume subiect

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Ticu

3

• The Stressmaker

2

• remus68

2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu am prea inteles circuitul (daca ai pune o schema de principiu aici ar fi bine, putem discuta pe schema) dar la problema cu ledurile se poate face folosind un montaj releu cu intarziere la declansare ( sau echivalent monostabil). Contactul normal inchis este la led2 si normal deschis este la led1. Ca sa se aprinda amandoua cand apesi pe intrerupatorul 2 se pot pune doua diode, cate una la fiecare led.

Link spre comentariu
Vizitator Lolzytm

Nu am prea inteles circuitul (daca ai pune o schema de principiu aici ar fi bine, putem discuta pe schema) dar la problema cu ledurile se poate face folosind un montaj releu cu intarziere la declansare ( sau echivalent monostabil). Contactul normal inchis este la led2 si normal deschis este la led1. Ca sa se aprinda amandoua cand apesi pe intrerupatorul 2 se pot pune doua diode, cate una la fiecare led.