Vizitator KBooM Postat Decembrie 12, 2011 Partajează Postat Decembrie 12, 2011 Vreau sa imi montez pe masina un buton pe pornire/oprire motor si m-am incurcat un pic, ca sa pornesc motorul este destul de usor, ca il opresc o sa folosesc un releu normal inchis, dar cum fac cu un singur buton, daca motorul este oprit sa il porneasca, iar daca motorul este pornit sa il opreasca. Ma gandeam un circuit care sa detecteze daca voltajul este sub/peste 13V!Dar nu sunt foarte priceput, stiu sa asamblez un circuit dupa schema si stiu ce e aia un condesator sau o rezistenta dar aici se cam termina cunostintele mele. Link spre comentariu
winner23 Postat Decembrie 12, 2011 Partajează Postat Decembrie 12, 2011 Salut Uite aicia o explicatie si o scema a unui circuit bistabil http://www.eleinmec.com/article.asp?5 cand vei apasa pe buton releul va inchide circuitul ca mai apoi la a 2 a apasare sa il deschida (ca pe un intrerupator) acuma la masina nu poti lasa electromotorul sa mearga incontinuu asa ca iti trebuie un temporizator ca sa opreasca electromotorul dupa pornirea motorului .Din cate stiu eu contactul de la cheie are 3 pozitii oprit ,pornit si pozitia in care este anclasat electromotorul .Bistabilul trebuie conectat la un releu care sa tina motorul pornit si in acelasi timp la un circuit temporizator care sa nu iti lase electromotorul sa mearga de nebun . Sper ca iti va fi de folos Link spre comentariu
pid Postat Decembrie 12, 2011 Partajează Postat Decembrie 12, 2011 probabil o sa te ajute http://www.niqro.3x.ro/butoane/butoane.htm Link spre comentariu
yo9hnf Postat Decembrie 12, 2011 Partajează Postat Decembrie 12, 2011 Faza cu butoanele astea "magice" se aplica pentru o masina care porneste instantaneu....daca "fieru-i" vechi si porneste greu, mai ales pe vreme rece...e nasol.Oricum ar fi, o sa te complici putin deoarece (presupunand ca este o masina simpla fara injectie si alte nebuneli), trebuie mai intai sa "pui contactul" - adica sa alimentezi cu 12v consumatorii care "au plus pe contact", iar apoi sa dai comanda pentru electromotor (nu mai pomenesc faptul ca ar mai trebui un senzor care sa zica daca a pornit sau nu motorul, si daca da sa decupleze electromotorul). Eu la Dacia mi-am pus un buton cu retinere (!!!, stiu ca nu e bine) de dezaburire (cu bec inauntru) pe bobina starter a electromotorului pentru ca mi s-a dus contactul; nu-mi place, dar nici nu vreau sa dau banii pe un contact nou. Link spre comentariu
Vizitator KBooM Postat Decembrie 13, 2011 Partajează Postat Decembrie 13, 2011 Pentru pornit o sa conectez butonul la ultima pozitie a contactului (cea care invarte electromotorul).Problema este asa cum a spus si @yo9hnf ca masina este mai veche si iarna porneste mai greu, deci ar trebui ca circuitul sa comute dupa ce iau degetul de pe buton! Link spre comentariu
Vizitator KBooM Postat Decembrie 13, 2011 Partajează Postat Decembrie 13, 2011 Edit :Eu in momentul de fata pot sa pornesc masina cu un buton si sa o opresc cu altul ! Ce am nevoie este un mod prin care sa actionez aceste functii alternativ, cu un singur buton. Pot sa folosesc un releu cu 5 pini pentru chestia asta? Si ce schema mi-o recomandati ? Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 13, 2011 Partajează Postat Decembrie 13, 2011 Masina are motor benzinar sau diesel? Daca e benzinar, e cu carburator sau injectie? Daca e diesel, e cu pompa de injectie sau cu injectie comandata electronic? Link spre comentariu
pid Postat Decembrie 13, 2011 Partajează Postat Decembrie 13, 2011 Pentru pornit o sa conectez butonul la ultima pozitie a contactului (cea care invarte electromotorul).Problema este asa cum a spus si @yo9hnf ca masina este mai veche si iarna porneste mai greu, deci ar trebui ca circuitul sa comute dupa ce iau degetul de pe buton!deci sa inteleg ca masina ta porneste doar daca se invarte motorul (fara a fi pus contactul care alimenteaza bobina de inductie sau calculatorul de bord dupa caz).??? sau o sa ai tot timpul contactul pus???deci spune ce vrei sa faci concret si ce fel de masina e apoi poate o sa se gandeasca cineva la o schema....la un autovehicol nu poti porni motorul decat daca sunt indeplinite unele conditii ce tin de siguranta (a nu fi lasata in viteza, etc) de aceea sunt alarme care au functia de pornire motor (dar trebuie respectate cu strictete cateva reguli ce nu pot fi puse pe seama unui simplu comutator) Link spre comentariu
Vizitator KBooM Postat Decembrie 13, 2011 Partajează Postat Decembrie 13, 2011 Contactul o sa il pun cu cheia, din buton doar invart electromotorul. Iar ca sa il opresc o sa folosesc un releu normal inchis la contact ! Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 27, 2011 Partajează Postat Decembrie 27, 2011 ca sa faci treaba asta cu pornitu si opritu din din acelasi buton ai nevoie de monitorizarea rotatilor facute de volanta sau axa , came pompa apa ,etc si aste le poti face decat daca folosesc un senzor hall si inca ceva piese cu ajutorul lor senzoru vede tutatia la motor si decupleaza electromotoru sau sa gasesti ceva schema sa te legi la turometru Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 31, 2011 Partajează Postat Decembrie 31, 2011 Daca raspundea la intrebarile ce le-am postat mai sus era mai usor de dat un raspuns in functie de situatia reala. Link spre comentariu
Vizitator adrian_iphon Postat Decembrie 31, 2011 Partajează Postat Decembrie 31, 2011 Vreau sa imi montez pe masina un buton pe pornire/oprire motor si m-am incurcat un pic, ca sa pornesc motorul este destul de usor, ca il opresc o sa folosesc un releu normal inchis, dar cum fac cu un singur buton, daca motorul este oprit sa il porneasca, iar daca motorul este pornit sa il opreasca. Ma gandeam un circuit care sa detecteze daca voltajul este sub/peste 13V!Dar nu sunt foarte priceput, stiu sa asamblez un circuit dupa schema si stiu ce e aia un condesator sau o rezistenta dar aici se cam termina cunostintele mele.iti zic cum este la majoritatea masinilor si pe urma te gandesti ce poti adapta la asta.butonul are un contact care actioneaza un tranzistor ce la randul lui comanda releul de pornire ,mai este un tranzistor conectat in emitorul primului tranzistor considerat ca si un contact care este permanent inchis cat motorul este oprit,(in cazul asta electromotorul se invarte de fiecare data daca motorul da un rateu si nu a pornit) cand motorul a pornit senzorul de impulsuri care citeste miscarea arborelui da semnal in modulul de control al motorului si la o iesire din acest modul este actionat tranzistorul 2 in baza ca contactul sa fie intrerupt si sa nu invarta electromotorul in acest timp.Aceasta este functia de pornire si protectie in momentul cand motorul a pornit,acuma pentru oprire la masina pe acelasi contact mai pleaca un circuit in modulul de control al masini si acolo cu siguranta este un circuit care opreste in functie de starea motorului,tu trebuie aici sa adaptezi contactul din cheie si ai rezolvat problema. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 1, 2012 Partajează Postat Ianuarie 1, 2012 Contactul o sa il pun cu cheia, din buton doar invart electromotorul. Iar ca sa il opresc o sa folosesc un releu normal inchis la contact !Pai daca tot pui contactul si apesi pe buton pt demaror,ai pornit masina si daca vrei s-o opresti,nu e mai simplu sa ii tai contactul ? daca merge si fara contact nu vad rostul sa-l mai pui... Daca vrei sa opresti din acelasi buton te complici(si oricum trebuie sa tai contactul pt o urmatoare pornire),si nu ca nu ar fi posibil,dar tot n-ai spus "in ce masina" vrei sa implementezi proiectul...Toata treaba e,asa cum spunea cineva mai inainte, sa sesizezi cu un montaj pornirea motorului (impulsuri pe bobina de inductie,prezenta tensiunii de incarcare pe alternator,impulsuri volanta sau mai stiu eu ce loc gasesti cu semnale dependente de functionarea motorului)si acest montaj sa-ti comute butonul de pe releu demaror pe releu oprire,in functie de tipul motorului gasesti tu ce sa tai ca sa se opreasca,daca vrei sa dai pe spate caprioarele pe care le plimbi Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 2, 2012 Partajează Postat Ianuarie 2, 2012 nu cred ca este vorba de caprioare ,este sindromu adolescentului inventiv ,bla bla bla bla tehnic se face, singura chestie este ca acel montaj trebuie sa vada motorul la regim normal de functionare (750-850 RPM)cred ca cel mai repede o rezolvi cu un microcontroler 16fxxxx Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum