Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dezaburire logan


firis

Postări Recomandate

 

sigurantele si releele in niste papuci mama prinsi direct pe fir.

 

Atunci trebuie verificata sertizarea pe acesti papuci.
siguranta intra destul de greu in papuci, nu ar trebuii sa fie contact imperfect sa incalzeasca siguranta! Si am spus ca am "prelungit" acei papuci cu 2 fire si pe langa siguranta s-au incins si firele in cateva secunde! SCUZE DE REPETAREA CUVINTELOR DAR SUNT LA MUNCA SI SCRIU GRABIT
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 63
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • firis

    29

  • miron1947

    21

  • emilberculescu

    9

  • alfabit

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Scuze colegilor ca raspund la intrebari putin mai tarziu( aseara am fost ocupat )Referitor la scurtcircuit si consum exagerat de curentfata de un consum mare de curent scurtcircuitul are o variatie brusca de curent in circuit ce duce pentruscurt timp la cresteri de curent cu mult peste curentulsuportat de siguranta.Puteti incerca prin a lega un consumator la o tensiunemica ( pt. protectie ) prin intermediul unei lite de la un cablu litat de retea ce suporta in general 2-3A , apoi mai conectati un consumator pana faceti 5-6A si o sa vedeti ca lita nu se arde - se incinta , se roseste eventualDaca cresteti curentul si mai mult se arde dar dureazacateva secunde.Dupa ce puneti alta lita incercati sa faceti scurtcircuit si o sa vedeti ca se arde aproape instantaneu.( o sugestie transformator 12V + becuri auto )Acestea sunt valabile doar in cazul sigurantelor fuzibileclasice nu si in cazul celor automate ce functioneazape baza de bimetal.La masina pentru a masura rezistenta lunetei iti trebuie un aparat sa masoare bine rezistente mici - pana in 2 ohmi( un aparat " no name " iti va arata scurtcircuit )

Link spre comentariu

Acum vin de afara...dupa cum am spus am alimentat dezaburirea direct, adica am luat + de la baterie si l-am dus printr-o siguranta de 30A la luneta!!! Si surpriza :( prima data am pus un fir de 2 mm si s-a incalzit si firul si siguranta cam in 10 secunde, apoi am pus un fir de 3 mm, s-a incalzit si el dar mai greu si nu asa de tare, a ramas calai, caldut!!!Imi poate spune cineva daca este normal sa se intample asa?

Link spre comentariu

un fir de 3 mm

Aceasta este sectiunea cu izolatie sau fara?Daca este cota fara izolatie suporta caldut 21A(3A/mm²), eu cred ca trebuie sa masuarti curentul consumat.

Referitor la scurtcircuit si consum exagerat de curent

fata de un consum mare de curent scurtcircuitul are

o variatie brusca de curent in circuit ce duce pentru

scurt timp la cresteri de curent cu mult peste curentul

suportat de siguranta.

Pai asa se comporta un motor electric.
Link spre comentariu

este cu izolatie, si firul de la luneta al masinii este tot de 3 mm cu izolatie!Nu am cu ce sa masor, iar in oras nu am ajuns sa iau rezistente!!!Alta metoda de masurare nu mai exista? am un multimetru, masoara pana la 10 amperi cred...

Link spre comentariu

este cu izolatie, si firul de la luneta al masinii este tot de 3 mm cu izolatie!

Daca din constructie are 3mm si acesta se incalzeste, ceva nu este in regula cu folia.A fost cumva reparata cu solutie de argint?

Alta metoda de masurare nu mai exista?

Fara un sunt(acele rezistente) de masura nu stiu cum.
Link spre comentariu

Mai puteti estima curentul montand o siguranta de 20A si vedeti daca o arde, sa stiti pe unde va incadrati cu consumul de curent.P.S.Dar Logan-ul nu are din constructie dezaburire pe geamul lunetei?Eu am avut la Dacia din `88.

Link spre comentariu

Raportul sectiune-curent este de 4A / mm patrat (cupru)

Curentul absorbit de luneta este in jur de 13A

Deci la luneta ar trebui sa aiba 3.5 mm patrati

( sa nu confundati sectiunea cu diametrul )

 

 

 

Domnule "miron1947" nu uitati ca motoarele electrice

sunt sarcini inductive si apoi presupun ca stiti

ca motoarele mai mari se pornesc initial in stea si apoi

in triunghi tocmai pentru a preintimpina curentii mari

luati la pornire.

Link spre comentariu

Mai puteti estima curentul montand o siguranta de 20A si vedeti daca o arde, sa stiti pe unde va incadrati cu consumul de curent.P.S.Dar Logan-ul nu are din constructie dezaburire pe geamul lunetei?Eu am avut la Dacia din `88.

Din constructie are...toata problema este ca se incalzeste foarte tare siguranta!!!Nu va mai contraziceti....mai bine incercam sa gasim o solutie
Link spre comentariu

Din constructie are...toata problema este ca se incalzeste foarte tare siguranta!!!

Pai se incalzeste cu degivrarea din dotare sau cu folia, sau functioneaza amandoua in paralel?
Link spre comentariu

Nu ati inteles! Folia nu este pentru incalzirea lunetei, este folie solara, neagra!Degivrare (presupun ca va referiti la acele rezistente din geam)...acelea functioneaza, (dezaburesc geamul) numai ca se incalzeste foarte tare siguranta!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări