Vizitator doragon Postat Decembrie 4, 2011 Partajează Postat Decembrie 4, 2011 salutare tuturor, as vrea niste sfaturi sau ideei in privinta unui modul cornering (cum au masinile de la vw) adica cand virez stanga sa se aprina proiectorul pe stanga, iar cand iau dreapta sa e aprinda pe dreapta. eu m-am gandit la o varianta dar nu stiu cat de buna este.....sa pun undeva pe caseta de directie 2 contacte de frana de dacia iar cand virez stanga sa faca contact pe stanga si sa aprinda proiectorul iar la dreapta lafel...ce ziceti ar merge? Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Decembrie 6, 2011 Partajează Postat Decembrie 6, 2011 nu stie nimeni?? Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 Nu prea este asa simplu cum pare. Contactele de frana de dacie nu sunt o alegere buna pentru a implementa functia de cornering pentru ca ele sunt niste simple switchuri cu revenire care aprind si sting becul de frana, sunt niste simple butoane. Functia de cornering este ceva mai complicata in functionare. Deci cred ca cel mai elegant este realizarea unui modul cu microcontroller care sa realizeze functia de cornering. In implementarea acestuia trebuie avute in considerare urmatoarele:- in primul rand, functia de cornering merge cu motorul pornit din cate stiu. Asta se rezolva relativ simplu din softul microcontrollerului prin monitorizarea tensiunii de pe baterie, care este in jur de 12.6V cu motorul oprit si creste pana la 14.4V cu motorul pornit. - odata cu inceperea rotirii volanului intr-o parte se aprinde proiectorul corespunzator partii respective.- proiectorul respectiv isi diminueaza treptat in decursul a cateva secunde intensitatea luminoasa pana se stinge complet, concomitent cu rotirea volanului in pozitia inversa pana revine la pozitia neutra, adica rotile sunt drepte. Spre exemplu cand iei o curba la dreapta, sau cand rotesti volanul maxim dreapta, proiectorul e aprins la maxim, iar cand incepi sa rotesti volanul invers pentru a indrepta rotile, proiectorul se stinge gradual. Cred ca asta se poate realiza cu un contact circular montat cumva pe coloana de directie, sub volan, etc, sau in functie de masina, se poate folosi motorasul de la servodirectie. Cred ca se poate monitoriza cumva sensul de rotatie al acestuia, insa nu stiu sigur cum, trebuie studiat.- in al treilea rand, functia de cornering se activeaza si la actionarea semnalizarilor. Spre exemplu daca se actioneaza semnalizarea stanga, se va aprinde proiectorul stanga. Daca se stinge semnalizarea, proiectorul se stinge din nou gradual. Alimentarile proiectoarelor se pot implementa cu un PWM (pulse width modulation) in montajul cu microcontroller. De asemenea trebuie avut in vedere in functie de modelul si marca masinii, cablajul fizic dintre proiectoare si modulul de cornering, pentru ca la unele masini cum ar fi loganul, proiectoarele sunt alimentate la comun, adica ambele becuri sunt alimentate dintr-un singur fir, astfel incat va fi nevoie de tragerea a doua fire separate la fiecare bec, care vor alimenta proiectoarele in modul de functionare cornering, pentru aprinderea individuala si de asemenea trebuie izolata cumva instalatia masinii, astfel incat daca modulul de cornering aprinde unul din proiectoare, celalalt sa ramana stins. Asta s-ar putea realiza cu 2 relee SPDT, cate unul pe fiecare bec. Link spre comentariu
srdjan Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 e prima oara cand aud de un asemenea feature la masina, nici nu am observat in trafic asa ceva. am si eu totusi 2 intrebari:1) la ce ajuta?2) doar eu circul cu faza scurta aprinsa tot timpul?PS: semnalul luminos nu poate fi interpretat ca un blitz care poate da de inteles cedarea prioritatii? Stiu ca decretul nu are scris asa ceva dar se intampla in trafic de multe ori. Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 Masinile noi au asa ceva implementat din fabrica: vezi grupul VAG: vw, skoda. Recent am vazut si la un seat cupra acest feature. Mi se pare ca si pe audi exista.Ca raspuns la intrebarile tale:1) Cornering lampsOn some models, white "cornering lamps" provide extra lateral illumination in the direction of an intended turn or lane change.2) Faci confuzie probabil cu DRL (Daytime running lights) care suplinesc folosirea fazei scurte aprinse non stop. Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 Nu vreau sa se apinda proiectoarele cand semnalizez, si nici nu vreau sa se aprinda sau stinga gradat. Vreau ca in momentul cand am luat stanga sa se aprinda proiectorul respectiv. M-am mai gandit la ceva...pe bieleta prins un magnet si deasupra lui o regleta cu relee reed, dar cand trece magnetul prin dreptul lor sa tina aprins proiectorul pe partea respectiva. (reed-urile sa tina doar contactul unui releu mau puternic, oar acel releu din urma sa tina aprinse proiectiarele)...ce spuneti? Link spre comentariu
srdjan Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 am priceput. asta ajuta: foarte buna gaselnita. de multe ori le-am simtit nevoia. eu am presupus ca e vorba de far ce lumineza in fata si nu ii vedeam sensul Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 Nu stiu cat de fiabil ar fi un sistem montat pe bielete, mai ales ca ar fi expus tot timpul la intemperii si ar putea aparea oricand failure points acolo. Acum fiecare poate sa faca cum crede. Eu unul am de gand de ceva vreme sa imi fac un modul de cornering lights, insa stau cam prost cu timpul liber. Eu unul am de gand sa gasesc o solutie bazata pe semnalul de la motorul directiei asistate electric. Este un motor pas-cu-pas care asista coloana de directie prin intermediul unui surub fara sfarsit (melc - roata melcata), ori sa bricolez cumva sub volan un sistem de senzori rotativi care sa detecteze directia in care se roteste volanul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 16, 2012 Partajează Postat Martie 16, 2012 Nici o grija ,magnetul prins acolo nu se va demagnetiza si nici nu ploua pe el si daca ploua ,ce?) ...sirul scurt de senzori (2buc) se pot introduce intr-un tub de plastic ,o carioca ,ceva si turna Bison bicomponent deasupra. Ideea cu bieleta e buna dar eu vedeam rezolvarea prin actionarea semnalizatorului ca daca-i la rotirea volanului vezi in ce groapa dai ,ca nu mai ai timp sa opresti. @srdjan Te ajuta mult ,daca e un iechipaj dupa corner ,in 'umbra'. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 19, 2012 Partajează Postat Martie 19, 2012 Ca si la motocicletele cu farul pe ghidon, aceasta "floricica" ar fi utila sa lumineze INAINTE de a vira (de unde ideea de a o comanda cu semnalizatorul, desigur in masura in care acel semnalizator e actionat dupa regulament si nu in "maniera taxi", adica odata cu rotirea volanului sau chiar "la urmatorul viraj"...)O alta problema e ca aprinderea unor becuri in stil "orga de lumini", desi interesanta prin cluburi, poate produce confuzii in trafic, cu eventuale injuraturi sau chiar accidente in cazul vreunuia mai "sarac cu duhul". Si mai este si aspectul legal: regulamentul restrictioneaza adaugarea de tot felul de semnalizari in afara de dotarile (omologate) ale constructorului. Si eu am fost tentatde un semnalizator de franare cu impulsuri de atentionare sau cu banda proportionala cu intensitatea franarii...Succes la constructii! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 19, 2012 Partajează Postat Martie 19, 2012 Primul sofer care vb pozitiv de motociclete ! Aceasta imbunatatire nu e necesara motociclistilor ,cel putin eu nu am avut nevoie niciodata (din '94 incoace) .Si apropos de regulament , ultima data cand m-a luat unul pe capota (cu tot cu motocicleta) era descrisa in PV politiei astfel:"motociclistul si-a pierdut echilibrul si a picat " ceea ce s-a intamplat ulterior loviturii .Asta e textul standard al Pol iar a soferului implicat "scuza-ma, nu te-am vazut" .Referitor la luminile de semnalizare ,sant in lege ,avariile. Sant lumini omologate si de semnificatia lor stie toata lumea :cand le vezi ,reduci viteza ca ceva nu e ok. Si reglajul inaltimii farulurilor functie de incarcarea masinii e daunator... un drum printre blocuri ,masini oprite pe dreapta ,masini oprite pe stanga , noaptea -din fata o masina cu inaltimea farurilor 'dereglata' ...am oprit in mijlocul drumului ca nu mai vedeam nimic de farurile aluia si ma ajunge un iechipaj de pol revoltat ca le stau in drum (si ei au fost orbiti dar la masina ai un volan si de e groapa /bolovan /canal tot inainte mergi) ; dupa ce s-au lamurit m-au si de martor pt un PV de defectiuni la sistemul de iluminare-semnalizare.Poate initiatorul topicului vrea sa foloseasca modulul cornering pe drumuri particulare ,pe drumurile publice nu cred ca se intampla nimic decat in cazul unui accident grav cu victime . In urma expertizei (in cazul contestarii se ajunge la RAR) se va descoperi ca: -modificari la sistemul de directie (ca e pe bieleta sau pe coloana directie sau pe fuzeta sau pe caseta de directie) ; -modificari aduse sistemului de iluminare semnalizare.Oricine e de vina si cel cu modificarile are partea lui de vina si daca stationa ...santem in Ro .Toate acestea se pot evita daca treci pe la tatucu RAR dar sansa de rezultate pozitive sant extrem de scazute iar cu bani pierduti acolo ajungi sa cumperi o masina cu cornering din fabrica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum