Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Scule in regim DIY


fenobarbital

Postări Recomandate

Pana acum nici nu am stiut ca exista asa ceva (harmonic drive).

Curiozitatea m-a impins sa caut si am gasit aceasta animatie (sunt mai multe),

insa mi se pare destul de exotic si cred ca si foarte scump:

Link spre comentariu

Multumesc alin 105.Eu am coborat tarziu in pivnita la montaj si a durat mai mult montajul .Nu am mai apucat sa caut butucul .Sunt varza asa ca maine dimineata schitele pt carcasa si ansamblu melc.Iar "bataile "oricum vreau sa le vad dupa ce am schimbat rulmentii ,numai ca nu am inca ...comparator :jytuiyu :ras: Sper sa iau unul sambata sau duminica. O sa vad intai cat am la ax in cele 2 planuri si apoi la universal cum ai spus si tu cu o bara rectificata.Testul asta oricum trebuie facut sa vad ce abatere are cu bara pusa intre varfuri in universal si papusa mobila (aici cu cherner rotatv).Cu ocazia asta reglez si papusa ca are posibilitate de a se misca si stanga dreapta fata de axa longitudinala.Gata aici ma mut pe CQ.Noapte buna.

Link spre comentariu

Ma gandeam :nas: la un cap divizor pt piese foarte mici si finute facut dintr-o bormasina cu acumulatori care are angrenaj planetar in interior. Eventual inlocuit motorul ei original cu unul pas cu pas comandat foarte precis iar mandina ei folosita pe post de universal pt prins piesa. Totul bagat intr-o carcasa solida si robusta care sa elimine jocurile.Ce parere aveti ?E doar o idee, va rog sa nu ma loviti prea tare :jytuiyu :sparge:

Link spre comentariu

Este o idee f. buna.Aceiasi mandrina + angenajul planetar + sistemul de indexare al momentului de strangerear putea fi folosita la filetarea cu tarodul pe strung. Daca tarodul ajunge la capat sau se intepeneste va fi protejat si nu se va rupe. Ce ziceti ?

Link spre comentariu

E foarte "desteapta" ideea cu ambreiajul folosit sa nu se rupa tarodul !Dar sa revin la lucrarea mea.Am facut 2 schite. Una pentru noi sa o vedem si sa discutam eventual daca sunt chestiuni de modificat/discutat si una care o pregatesc pt frezor. In amandoua este prezentata placa superioara. Cele laterale ma apuc de ele dupa ce am ansamblul melcat, pt ca vor fi facute in functie de dimensiunile lui.Gaurile de fixare a carcasei am sa le dau eu pe masina de banc.Nu am inca butucul sa iau dimensiunile lui asa ca am lasat doar "fi" -ul unde nu stiu exact cat sa fac.Canalul acela circular cu latimea de 5 mm este pt ungere sa stea vaselina acolo si sa mai reduca din frecare.Gaura de trecera a axului de 35mm vreau sa o fac cu un alezaj cat mai fest,la fel dimensiunea o dau dupa ce am butucul.Am desenat prezoanele originale dar intentionez sa le schimb cu niste suruburi facute special pt acest proiect .Dupa cum se vede am gasit(ma duc azi sa o iau ca mi-a adus-o vanzatorul) o 'colivie" cu rulment 6207 foarte desteapta DPmeuDV. Adica asigura si axul sa nu iasa in afara . Intentionez sa gauresc axul acolo unde vin suruburile, astfel suruburile vor asigura fixarea nu prin frecare ci prin "efect de pana" In proiectul original in varianta cu 1 rulment aceasta problema NU era rezolvata, verificati cu atentie ca io nu am vazut nimic sa opreasca axul sa nu iasa in sus ,poate voi vedeti. Pret colivie cu rulment 50ron. NU e Chinezeasca.Cred/Sper ca ma bag azi in pivnita sa caut butucul :cry: ( e dezastru ce dezordine e acolo din lipsa de spatiu,dar am inceput sa iau masuri :freaza: )sa iau dimensiuni ca sa termin schitele (si pt melc si roata) pt frezor si sa le duc luni sa vorbesc de preturi.

post-63486-13982944758_thumb.jpg

post-63486-139829447587_thumb.jpg

Link spre comentariu

"Colivia" de fapt rulmentul are chestia aia de fixare .Asa vine cu ea facuta.Si da, bineinteles e ok si aceasta varianta. Mie imi venise si ideea ca daca era rulment chior, fara gatul acela de fixare atunci acel distantor se putea gauri si fileta la fel ca acel gat de pe rulment.Dar am hotarat sa cumpar colivia aceea pt ca arata foarte "profi" :nebun: si am sa o folosesc asa cum e.Ma bucur ca in rest e ok si mai ramane sa gasesc acel butuc sa il masor exact. Daca nu il gasesc o sa il iau din targ.Mai trebuie sa ma uit atent/sa masor la universal sa vad ce sistem de fixare are si sa ii proiectez o placa adaptoare intre el si flansa butucului. Si eventual si o alta cu fixare a pieselor cu bride sau cleme in 4 puncte.Dar mai intai de toate melcul si roata.

Link spre comentariu

Eu nu as folosi butucul; Intr-adevar te scuteste de foarte multa munca, dar as cumpara o bara de otel de Ø35 si o placa de sa zicem 130x130x15 (as folosi platoul de Einhell s-o prelucrez, la 160 cit are universalul tau, lucrurile se complica). Stringerea rulmentului pe bara as realiza-o obligatoriu cu filet si bucsa de distantare intre piulita si rulment. La fel si roata melcata. Filetul daca e corect ales si realizat nu se destringe ever, pentru siguranta suplimentara este vopsea de-aia Loctite sau ce folosesc instalatorii. Pentru un strungar profesionist este floare la ureche sa realizeze filet, eventual poti alege sa folosesti butucul si sa iti faca cei la care ai intrare filetul si piulita aferenta. Placa, dupa prelucrare as uni-o cu bara printr-o gaura centrala (Ø20 de ex) si 3-5 suruburi cu cap innecat M5. Se poate rezolva si asigurarea unei gauri de trecere prin divizor (universal, platou, ax), pe care eu nu o vad necesara mai mare de Ø16, astea sint detalii, insa filetul, este important.

Link spre comentariu

Am obosit tot repetand: LA DISPOZITIVE PENTRU PRELUCRARI MECANICE NU SE FOLOSESC RULMENTI. In general orice rulment in plus introdus in cinematica masinii, o face mai putin precisa si duce la vibratii suplimentare. Iata in atasamentele urmatoare (sper ca sunt lizibile) doua fotografii dupa documentatia originala a divizorului ApTU 135, produs de firma WMW-HECKERT. Spuneti-mi si mie daca si unde vedeti rulmenti. De altfel, ca regula generala: Orice dispozitiv avand turatii sub 100 rpm este realizat fara rulmenti. Ca sa ne distram putin, pot spune ca un mecanic "priceput", a montat la fantana publica de la poarta subsemnatului, un troliu manual avand arborele pe doi rulmenti - nici macar dublu protejati la umiditate. In iernile geroase, rulmentii se blocheaza datorita acelor de gheata depuse pe caile de rulare si este mai greu de "aruncat" ciutura in put, decat sa o tragi plina afara. Asta, apropos de ceea ce spuneam undeva pe un alt topic despre sintagma "merge si asa" :ras: .post-27597-139829447618_thumb.jpgpost-27597-139829447623_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pai daca am avea acces la turnatorie sa ne facem piese de fonta, ni s-ar rupe de rulmenti. Un lagar de alama apropos, cum ar trebuii facut? Ma gindesc la alama+ax de otel, ca daca punem axul de otel si lagarul de otel, cred ca se uzeaza cam repede. Spuneti-mi daca ma insel. Sa nu veniti cu idei de tratamente termice, ca ma duc la voi acasa sa le fac :-) .Cred ca toata lumea alege in final rulmentul ca este de toate tipurile imaginabile, se gaseste "pe toate gardurile" si este deobicei realizat cu precizie.

Link spre comentariu

Merge lagarul realizat din fonta cenusie - bine merci. Se pot face tratamente termice (de preferat) sau nu. Intotdeauna se va uza arborele din otel, iar lagarul din fonta, doar in mod accidental. Ca semifabricate din fonta pentru lagare, @daredan - un coleg de forum - foloseste gantere cumparate de pe la magazinele cu articole sportive.

Link spre comentariu

Motivatie existenta rulment in constructiile mele (chiar si atunci cand nu sunt necesari ): -

 

- Atat timp cat nu pot sa fac singur (lipsa masina mare si materiale :cry: ) un ansamblu ax lagar alezat cu jocuri spre nivel 0 si trebuie sa apelez la altcineva , am sa fiu intodeauna obligat sa montez rulment chit ca vreau sau nu daca vreau sa am cel putin precizia jocurilor pe care o ofera un rulment.

 

Ultimul exemplu neplacut a fost cu seria a doua de distantori pt CQ (prima a fost facuta cu grosimea de 6 mm in loc de 9 :91 ) cand am fost nevoit sa PILESC cu pila semirotunda si smirghel interiorul distantorului pt simplul motiv ca nu intra pe ax cu toate ca dadusem cotele pe schita.masurat destul de grosier cu sublerul era mai mica cu 1 zecime .In loc de 30 avae 29,9 ...NO COMENT.sau atunci...

 

In acest caz particular cand se incepe prelucrarea piesei, ansamblul este BLOCAT mecanic prin presarea puternica a flansei rotitoare de carcasa dizpozitivului.

Jocul la un rulment cu bile obisnuit este cel mai mare longitudinal si nu radial atunci cand rulmentul este nou.

Tot in acest dispozitiv, rulmentul este asezat orizontal iar fortele care se aplica asupra lui sunt radiale unde el ofera cea mai mare precizie si rezistenta, forte ce sunt si ele atenuate sau chiar anulate de sistemul de blocare a flansei.

Sfarsitul motivatiei . :88

 

In legatura cu materialul din care intentionez sa realizez flansa adaptoare si eu m-am gandit la aceleasi gantera ,idee excelenta ,ca sursa de material pretios, prezentata de colegul de forum cu atata amabilitate

Si fenobarbital are perfecta dreptate si se pare ca gandeste din punct de vedere al rulmentilor la fel cu mine

 

PS Si ..sa mor'io Domno' ola _nicoloas daca il pun la fantana ! Sa moara toti dosmanii mei daca il las sa inghete afare .Io is baiat salon il tiu la caldurica.

Link spre comentariu

Am fost azi la cumparaturi. Am cumparat lagarul si butuc (bineinteles ca nu am gasit pe al meu)Am facut si niste schite cu care ma duc maine sa interoghez strungarul de fapt ma duc la doi sa vad care e mai convenabil la pret.Pun intai poze si dupa aceea schitele ca sa se inteleaga mai bine ce creau sa fac.Sunt cam multe poze asa ca or sa fie mai multe posturi .Sper sa nu va suparati.Mai intai lagarul

post-63486-139829448254_thumb.jpg

post-63486-139829448267_thumb.jpg

post-63486-139829448276_thumb.jpg

post-63486-139829448291_thumb.jpg

post-63486-139829448301_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări