Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Scule in regim DIY


fenobarbital

Postări Recomandate

Buna ziua

 

Pe aceasta sectiune a forumului, unde se vorbeste de masini unelte si scule, am constatat cu uimire ca desi s-a deschis un topic in ceea ce priveste masini unelte in regim DIY, nu exista unul de scule, care ar cred eu ca ar fi mai util, fara alte comentarii.

Ca sa trezesc interesul, am sa fiu eu primul care sa pun pozele unei scule realizate recent si anume, o bara pentru prinderea discurilor HSS pentru debitare in engleza "Saw Arbor".

Utilitatea unei astfel de scule pe o freza, este zic eu mare, cu ea putem realiza taieturi pentru piese mai complicate (cuplaje elastice) sau simple (o bara patrata cu gaura centrala rotunda taiata pe lungime, pentru prinderea pieselor circulare in menghina).

 

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... hotostream

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... hotostream

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... hotostream

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... hotostream

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... otostream/

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Mi-ai dat ceva idei. Ce fel de disc zimțat e acela? Am văzut ceva de genul în produsele de la Proxxon sau Dremel. Alea de la Proxxon sunt cu raza mai mare totuși.Chiar mă gândeam cum să le prind, mă gândesc acum dacă să încerc cu două "fise" de aluminiu (ar putea fi și 2 monede de 1 ban sau de 5 bani prinse în mandrina cu șurub în capăt).

Link spre comentariu

Mare atentie la solutii improvizate ce implica discuri circulare HSS. Personal am ramas de mai demult cu o cicatrice facuta de un disc foarte mic, pe unul dintre degete.

Discurile pe care eu le-am folosit sint 50x0,9x13 63x1,5x16 si ultimul 80x0,9x22. FSR si Pilana.

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... hotostream

Prinderea dornului este facuta in cea mai mare mandrina cu bucsa elastica de la freza mea, 16mm. Deja cu ultimul disc, nu se mai poate taia otel, am sa evit sa-l folosesc, deoarece nu-mi place cum vibreaza, cu toate eforturile mele de a corecta acest lucru. Banuiesc ca este o conditie ca diametrul prinderii dornului trebuie sa fie mai mare sau cel mult egal cu diametrul interior al prinderii la disc. Oricum primele doua functioneaza peste asteptari de bine.

Sursa de discuri este oborul, talciocul tirgul sau "ocico" sau cum s-o mai numi el, este plin de ele cu preturi de la 3 la 10 lei, mai ales din cele cu prinderea de 22, care desi se potrivesc pe flex, nu se pot folosi cu el. Deasemenea prinderea in mandrina pentru burghie va da rezultate sub asteptari, asemanatoare sa zicem cu incercarea de a freza cu o freza deget prinsa in mandrina. In linii mari (spus), mandrinele masinilor de gaurit sint pentru solicitari axiale (radiale mici), bucsele elastice pentru solicitari mari radiale (axiale mici).

Alta sursa de inspiratie poate fi :

http://homepage3.nifty.com/amigos/matal ... lder-e.htm

Link spre comentariu

Eu sunt cam naiv așa când vine vorba de sculele astea.Cam ce aveam în minte:http://www.proxxontools.ro/produs.php?id=343http://www.proxxontools.ro/produs.php?id=341Diametrul gaurii de prindere : 10mm.Mă gândea inițial că ar merge să folosesc două monede de 5 bani care să strângă între ele discul de tăiere. Dar clar nu pot îndeplini condiția enunțată mai sus:

Banuiesc ca este o conditie ca diametrul prinderii dornului trebuie sa fie mai mare sau cel mult egal cu diametrul interior al prinderii la disc.

Desigur, am văzut tot la Proxxon asta: http://www.proxxontools.ro/produs.php?id=219Discurile astea au raza interioară mult mai mică, ceea ce nu mă face tocmai fericit... Unde anume este problema la diametrul arborelui?Revin. Referitor la Dremel, și discuția despre axial vs. radial. Majoritatea accesoriilor Dremel sunt pentru șlefuit, tăiat, etc. Puține accesorii sunt pentru găurit. Sigur, nici nu e mare știință în treaba asta cu găuritul, ai 4 burghie și cu asta basta. Dar într-un fel mă face să cred că Dremel-ul este o sculă mai degrabă pentru mișcare radială decât axială.Oricum nu cred că are prea mare importanță, axial sau radial, oricum ar fi optimizat pentru, Dremel-ul ca putere este vax albina.
Link spre comentariu

Salut Radu.

 

Discul de la dremel, adică Rip/Cross-Cut Blade 31,8 mm (#546) este făcut să meargă doar cu Mini Saw Attachment (#670) și debitează în principal lemn. Nu scrie nicăieri că ar trebui încercat cu metale.

Dar chiar și așa, dacă taie chibrite eu zic că este ok, dacă asta faci... tai chibrite. :)

 

Unele dintre discurile de la Proxxon sunt o idee mai groase, mai mari și sunt și pentru metale ușoare. (cel puțin așa se specifică).

 

Ce intenționez eu este să fac un fel de banc de lucru în genul acestuia: Mini-Tablesaw / Router / Shaper for Dremel rotary tool

 

Ideea este că nu voi folosi atașamentul de la Dremel (pentru că e scump și pentru că mă limitează doar la discurile Dremel ... care taie doar chibrituri... :)). Eu vreau să atașez discul de tăiere (care să fie cu raza mai mare) direct la flexshaft care este mai subțire și voi putea să îl prind sub masă.

Link spre comentariu

Daca prezinta interes,am sa continui sa prezint sculele ce le realizez.

Pentru degrosarea suprafetelor plane, sint foarte populare asa numitele "Fly Cutters", practic niste cutite de HSS sau carbura, prinse intr-un dispozitiv fixat la rindul lui penseta frezei.

Ele arata cam asa:

http://www.toolsandmods.com/flycutter.html

Desi sint disponibile de vinzare; m-am decis sa imi construiesc unul. Problema pentru mine a fost prelucrarea canalului pentru cutit, care trebuie sa aiba un unghi intre 10-15° si cu toate ca la freza Einhell, capul de frezat se poate inclina la unghi (s-a frezat in acest mod planul inclinat al cutitului), canalul nu se poate realiza din motive evidente. Cum nu dispun de menghina angulara, m-am decis sa construiesc o bucsa elastica care poate fi inclinata si prinsa in menghina in orice unghi este necesar. Odata ce planul inclinat a fost realizat, setarea aceluiasi unghi pentru canal se face usor prin asigurarea faptului ca planul inclinat este paralel cu planul frezei.

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... hotostream

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... otostream/

http://www.flickr.com/photos/adriantarc ... otostream/

Link spre comentariu

Frumos realizat! Ce bine e sa ai si freza :cry: Am tot zis ca fac un fly cutter dar nu am reusit sa fac rost de materie prima.... Dar intr-o buna zi tot gasesc eu bara de 50.... Sa mai postati progresul si rezultatele :)

Link spre comentariu

Au mai fost prezentate dar le prezit si eu.Este vorba despre dornuri port discuri pentru freza. Au fost prezentate variante mai scurte, ale mele sunt mai lungi si se pot folosi la diverse lucrari.Am preferat sa folosesc acelasi diametru pe intreaga portiune si la fiecare capat am prindere pentru diferite gauri din discurile de taiere.

post-45737-139829358055_thumb.jpg

post-45737-139829358066_thumb.jpg

post-45737-139829358077_thumb.jpg

post-45737-139829358087_thumb.jpg

Link spre comentariu

@radu cnc - multumesc ca ai publicat poze, poate incurajam asa si alti useri sa o faca si sa ne impartasim astfel experient(a)ele. Pentru inceput as avea doua intrebari si anume: -nu ai probleme cu eventualele vibratii care cred ca ar putea aparea din cauza lungimii sculei (la masina nici nici nu ma gindesc, stiind ca detii un FUS)? ce marca de otel ai folosit?-cam ce regim de turatie folosesti? Cind am taiat piesa din posturile anterioare (adaptorul pentru menghina), am observat spre sfirsitul taierii ca avansul se realiza destul de greu (desi initial aproape ca nu simteam ca scula chiar taie ceva), discul era rece, (~40 grade), lubrifiat destul, insa profilul dintilor parca a inceput sa se rotunjeasca pe toata lungimea cercului de taiere - sa zic asa. Am 3 presupozitii - discul nu era nou; avea anterior urme de "arsura" la periferie; era putin ruginit (a fost depozitat in conditii improprii de cel de la care l-am cumparat) - am folosit turatie prea mare (~2200rot/min) - am taiat un otel cu continut ridicat de carbon (OLC60).

Link spre comentariu

Vibratii nu cred ca apara ca dintii sunt destul de desi in asa fel incat aproape permanent sunt cel putin 2 dinti in contact cu piesa. In legatura cu regimul de turatie, pentru astfel de discuri se folosesc turatii cat mai mici. Eu folosesc pe strung un astfel de disc si folosesc turatia minima (350-500rot/min) dar si asa am reusit sa stric cateva discuri fortand avansul. Daca se rotunjesc dintii pe margini nu va mai face ceaprazul, deci discul va freca pe toata suprafata in sant si se va incinge imediat ducand la decalirea dintilor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări