CBI Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 hw250 ar ajunge si unul per incinta in 50-55L (exclus petreceri ).Extensia in camera e la fel de buna ca la un br cu F3 de ~40 datorita pantei de cadere mai linadaca vrei sa treci in tabara bas reflex,poate 2 cw202 in serie in ~70L?seas vintage ...nu ca am ceva cu seas,ba din contra,dar cuvantul vintage spune totulam avut si de la vifa vintage,cam aceeasi familie,nu cred ca o sa se potriveasca tonal modelele vechi pe compresie(cu partea de medii-inalte ciare),au sunet greoi si usor inchis cele de 10' si nu seamana cu cele contemporane.Depinde acum si de ce modele vorbim,dar tinand 2 componente in mana din decenii diferite,se vede usor ca au evoluat mult si nordicii Link spre comentariu
adrian lucian Postat Decembrie 5, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Da Toader , stiu proiectul domnului Mateescu dar este prea mare wooferul. Ma incapatinez sa cred, uitindu-ma la realizarile ultimilor 10ani, ca wooferele pina in 200mm sunt de preferat uzului domestic. Cred ca in aceasta cota este compromisul ideal arie-rigiditate membrana. Nu vorbesc de materiale exotice ci numai de materiale organice. Asta e motivul pentru care m-am oprit la hw202 (pentru un timp se pare). Vorba dl Mateescu , e important sa stii ce vrei. (Amintind a doua oara de d-sa sa nu se creada ca ader la una din tabere ). Stiu ce zici CBI de vechituri, insa am la inima niste incinte cu p17rex Seas din marmura facute acum ceva ani al caror timbru nu poate fi uitat (un proiect tip din epoca cu 27tffc, 12dB/oct ) As aminti si p17rcy . Insa vreau si altceva. N-as putea sa fac incinte cu fata lata si bass reflex !!! Incerc solutie sub aceste doua conditii. Multumesc tuturor pentru alternativele prezentate dar incerc sa ma tin de caietul de sarcini. (fara sa cad in incremenirea in proiect specifica romanilor ) E lesne sa trintesc niste 300 -350 mm in niste tomberoane si gata bubuiala. Stiu axioma diametru mare+spl mare . Insa si multa denaturare. Off topic: stiti sa se fi gindit cineva la incinta cu amortizare totala ? Ma bintuie acest concept si incerc sa-l justific teoretic. Link spre comentariu
ahegyes Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 E lesne sa trintesc niste 300 -350 mm in niste tomberoane si gata bubuiala. Stiu axioma diametru mare+spl mare . Insa si multa denaturare.denaturare zici, de la difuzoare cu diametru si SPL mare, adica difuzoare PRO......Parca erau "unii" care ziceau fix invers, cum ca din "chistoace" cu sensibilitate de 80dB toba mare nu mai suna a toba.....Ca sa vezi ce ti-e cu lumea asta. Nici nu stii pe cine sa crezi. Daca ne viziteaza un martian forumul o sa zica ca nu stim ce dorim de la viata asta.Pentru a simplifica lucrurile (si nu din alt motiv ;-) eu zic ca cel mai bine e fiecare cu pi..a masii, adica difuzoarele hi-fi in casa si difuzoarele PRO - pe stadion, cluburi,etc.... Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 De aia nu stim ce dorim ca nu vorbim la fix.Nu exista un difuzor standard de 80dB/1w-1m. Unele suna altele nu. LA fel si pt cele de 95dB+.Sa luam exemple concrete: daca e sa ceri din chistoacele alea cu usher-ul transparent toba mare...da cu virgula. Din cazanele mari cu 2x7" mai merge.Dar dintr-un rcf 18n401 toba mare suna destul de misto mai ales cand incepi sa dai volum si isi da drumulCa sa nu zic cum suna basul din 4 hornuri cat frigideru. Si aici nu ma refer doar la SPL, au ceva aparte.Evident in toate cazurile boxele/ascultatorii trebuie amplasati cu cap, camera n-ar strica sa fie pregatita si de ce nu dispozitia de moment potrivita cu genul de boxe, ca nu tot timpul ai chef de ascultat tare, sau la nivel slab.Si ia uite ca s-a ajuns la concluzia arhicunoscuta : sistemul se gandeste ca un intreg si nu prea merge sa construiesti boxe de un fel si apoi sa te gandesti ce faci eu ele. Trebuie gandita treaba ca tot unitar, stabilite niste criterii si apoi alese tipurile de boxe potrivite cu restrictiile deja impuse.Altfel sunt doar divagatii si iar divagatii. Link spre comentariu
ahegyes Postat Decembrie 6, 2011 Partajează Postat Decembrie 6, 2011 Da Sharky, ai perfecta dreptate. Eu am incercat sa ironizez un pic situatia tragicomica in care se regasesc unii. Orice difuzor se va simtii bine si va performa acolo unde a fost gandit sa performeze. E adevarat, se pot face jonglerii si exceptii dar atunci - asa cum zici si tu - trebuie sa stii "cat e ceasul". Link spre comentariu
adrian lucian Postat Decembrie 10, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2011 Am reusit sa pun mana pe doua HM500 (imprumut). Avertizat de CBI ca sunt dificile am zis sa nu ma arunc la cumparat. Le-am pus la treaba intre 800 Hz si 3500 Hz odata, 4000Hz a doua oara. Montate pe :-panou drept un metru patrat (aprox)-suprafata curba raza 300mm Dezamagire totala, sunt niste trompete practic. Instrumente de suflat ar merge insa voci...deloc Percutie in zona asta de frecventa se aude spart, nefiresc. Concluzie:nu-si au loc in proiectul propus Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 10, 2011 Partajează Postat Decembrie 10, 2011 Nu am lucrat cu ele, doar iti atrag atentia ca s-ar putea ca daca mai stai sa bibilesti filtrele sa ai surprize.De multe ori am reusit sa fac niste difuzoare dificile sa sune ok, dar de putine ori mi-a iesit din prima.Poate daca mai incerci iese ceva.Eu cred ca asta incerca CBI sa te avertizeze, nu ca sunt imposibil de utilizat.Asa ca parere din grafice mie mi se pare ca nu ar trebui sa il lasi sub 1k si nici peste 4k. Cum inductanta este maricica (0.2mH) cred ca ar fi indicat sa calculezi filtrul pt o taiere electrica la 3k, minim ordinul 2. Taierea joasa tot cam asa un ordinul 2 pe la 1.5k electric, ca sa iasa o imbinare pe la 900-1k acustic.Daca frecventele specificate de tine sunt cele la care taie un filtru electric,calculat pt 8ohmi atunci raspunsul va fi mult extins si numai bine prinzi rezonanta si break-up-ul de la 5k.Evident astea le spun dupa ce am privit foaia de catalog, nu am idee cum suna in realitate, am vrut doar sa ofer o alternativa de folosire/testare.Nu stiu ce experienta ai in boxe, scuza-ma daca am detaliat prea tare si deja stiai aceste lucruri, dar am scris sa inteleaga si restul utilizatorilor care mai arunca un ochi pe aici. Link spre comentariu
adrian lucian Postat Decembrie 10, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2011 Am inteles , insa fiind topicul deschis de mine stiu ca am specificat clar la inceput ca filtrarea este activa, drept care si proba am facut-o in conditiile date. Si m-am jucat la crossover si in sus si in jos incercind un optim insa nu poti scapa de timbrul specific de dom. Sunetul nu are carne, vocile, unde ar trebui sa presteze cel mai bine ,sunt castrate. Cred ca asta e atributul definitoriu, castrat. Link spre comentariu
VTP Postat Decembrie 10, 2011 Partajează Postat Decembrie 10, 2011 Am inteles , insa fiind topicul deschis de mine stiu ca am specificat clar la inceput ca filtrarea este activa, drept care si proba am facut-o in conditiile date. Si m-am jucat la crossover si in sus si in jos incercind un optim insa nu poti scapa de timbrul specific de dom. Sunetul nu are carne, vocile, unde ar trebui sa presteze cel mai bine ,sunt castrate. Cred ca asta e atributul definitoriu, castrat. Din postul anterior, am inteles ca ai testat DOAR HM500, pe 2 suporturi diferite. Adevarat??? Ce reproducea joasa si inalta? Atunci cand dati niste date, dati-le complete, COMPLETE!!! Link spre comentariu
adrian lucian Postat Decembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2011 Am folosit partea de joase de la incintele Quantum 709 (au borne de biamping si a fost usor )iar ca tweeter am de la un proiect mai vechi HiVi RT1CA. Fiind foarte mic pe adincime acest HiVi a fost usor sa-l agat pe panou cu HM500, buninteles aproape lipite unul de altul, pe aceiasi axa verticala. Nu dati vina pe HiVi pentru ce am obtinut , e un izodinamic de exceptie. Am avut ceva timp si am sapat dupa alte woofere. Imi atrage atentia Monacor cu SPH8XTB tot una cu W8-1722 de la Tangbang. Ca solutie mai ieftina SPH200TC , cu doua bobine pe sasiu, pare pocnitoare pentru pus in masina insa merge in volum mic. Dayton RS225 si Seas L22RN4X le-am vazut in niste proiecte interesante si se inscriu in conditiile mele de gabarit. Nu cred ca am descoperit roata insa cel mai complet algorit de proiectare incinte in regim DIY l-am gasit in diyaudioandvideo.com. Simplu, accesibil, pina si un calculator al volumuli dislocuit de difuzor, mura-n gura. Link spre comentariu
Toader Postat Decembrie 11, 2011 Partajează Postat Decembrie 11, 2011 Spor la mesterit, dar daca ar fi asa de usor de construit o incinta, mura-n gura, doar cu un soft si un computer, era piata plina de boxe de calitate, la preturi rezonabile.Ceea ce nu e asa.Bafta. Link spre comentariu
ahegyes Postat Decembrie 11, 2011 Partajează Postat Decembrie 11, 2011 Spor la mesterit, dar daca ar fi asa de usor de construit o incinta, mura-n gura, doar cu un soft si un computer, era piata plina de boxe de calitate, la preturi rezonabile.Ceea ce nu e asa.Bafta.CORECT ! Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Decembrie 11, 2011 Partajează Postat Decembrie 11, 2011 Am reusit sa pun mana pe doua HM500 (imprumut). ... Dezamagire totala, sunt niste trompete practic. ...Concluzie:nu-si au loc in proiectul propusEsti sigur? Nu stiu cum dai tu verdictele, dar e un difuzor de medie mai mult decit decent. Poate in proiectul tau nu se potrivesc si atit. Sharky te-a sfatuit foarte pertinent.De curiozitate am aruncat un ochi pe caracteristicile difuzoarelor pe care intentionezi sa le faci sa cinte la unison. Proiectul filtrului este foarte ambitios, posibil sa ai nevoie de urechi bune si multa experienta. Timbral driverele nu le judeci dupa grafice, asta poate fi o problema cind vor face "echipa".Incearca sa le asculti sa vezi daca se "pupa". Link spre comentariu
adrian lucian Postat Decembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2011 Pentru Toader si Ahegyes :-am dat link-ul de mai sus pentru suport teoretic. Nu toti suntem la fel de ...ajutorati si inclinati spre studiu aprofundat si indelungat. Multi nu se apuca de mestereala de teama esecului din lipsa de suport. Un proiect bine documentat teoretic are mai mari sanse de reusita decit unul dupa ...Dorel (orice coincidenta de nume este neintentionata). Este descurajanta perspectiva nereusitei de care pomeniti , chiar daca ti-ai facut corect indrumat socotelile. Nu cred ca reusita este apanajul unor initiati, stapini ai secretelor meseriei. Acum referitor la scrisele lui Liviu: -afirmatia mea are valoare pur personala, este o parere personala nu un verdict, ciorba preferata mie are suficienta sare si piper doar pentru mine .Am si enumerat citeva inconveniente dar si calitati ale domului in discutie. Din ce am mai ascultat ramin la parerea ca un 2" nu poate bate 4-5" la corpul dat vocilor. Imi permit si o paralela anatomica , uitati-va comparativ la maxilarele, laringele si plaminii unui tenor si ale unui om obisnuit. In general e nevoie de un sumum de particularitati pentru o singularitate. Link spre comentariu
CBI Postat Decembrie 11, 2011 Partajează Postat Decembrie 11, 2011 pana la urma care mai sunt cerintele? ce am retinut eu ar fi asa amplificare si filtrare indendente pt fiecare pereche de difuri -2 wofere de 8" pe 4 sau 8ohmi/buc si incinta inchisa neaparat -medie? de care (poate un dom mai mare http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/75-1558se.htm),nu toate suna 'subtire',depinde de producator -sensibilitatea mai conteaza? -pretul? eu as zice sa renunti la difuri dificile de modelat pt ca fara masuratori filtrarea activa nu te scuteste de restul etapelor de proiectare,doar grabeste procesul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum