Toader Postat Decembrie 3, 2011 Partajează Postat Decembrie 3, 2011 Pai tocmai ca ce am eu de la Ciare nu sant destinate PRO, sant cu suspensie moale, din cauciuc. Link spre comentariu
VTP Postat Decembrie 4, 2011 Partajează Postat Decembrie 4, 2011 DA, ok - respect punctul tau de vedere. SI ca sa-ti dau raspuns la intrebarea ta - reticienta vine din faptul ca producatorii de idifuzoare PRO alearga dupa sensibilitate, SPL cat mai mult, si dupa cum stim in lumea audio ca sa obtii ceva in plus trebuie sa renunti la altceva, In cazul de fata e vorba de Sensibilitate VS extensie in frecventa. Am avut si eu tentative cu difuzoare PRO si de fiecare data m-au dezamagit la capitolul extensie - chiar daca teoretic, din simulari trebuia sa fie ok. Am pus mana si pe ceva difuzoare ciare si m-au lasat aceeasi impresie. Cam asta e. Eu chiar m-as bucura sa mi se demonstreze ca ma insel - prin urmare sunt curios sa aud ce ati reusit voi sa faceti cu ciare.PS: daca tot va jucati cu difuzoare din zona pro sfatul meu e ca la bas sa folositi difuzoare cat mai mari, minim 10", ca din 8" sau mai jos....nu "prea" o sa scoateti bas. La 10"- 12" treaba devine interesanta - dar de data asta compromisul va fi volumul mare al incintelor.Vad ca nimeni nu a sesizat confuziile din postarea aceasta, confuzii care nu ajuta pe nimeni in proiectele pe care vor sa le abordeze pe viitor sau sa se lamuresca asupra problemelor deja intampinate:- aproape 100% din producatorii de difuzoare (sau difuzoare si incinte) sunt legati de domeniul pro cu produse dedicate, unii, de obicei aceia care au o vechime mare in domeniu, au abordat si domeniile adiacente, home audio si car audio;- orice realizare este un compromis in sine, functie de necesitati, asta nu inseamna ca NU POTI utiliza un lucru din domeniul pro in cel home daca stii sa te folosesti de calitatile lui in functie de ce vrei sa obtii. ( Sa nu uitam ca incinte cu calificative exceptionale de-a lungul timpului au fost executate cu traductoare din domeniul pro. Un exemplu ce-mi vine in minte este seria L de la JBL, serie home cu corespondent direct in monitoarele pro.)- producatorii de traductoare pro Nu alearga dupa presiune acustica mare, AU NEVOIE de ea pentru a obtine usor un randament (eficienta ) ridicata, o putere utilizata rezonabila, o rezerva de putere care sa asigure o dinamica mare, fara distorsiuni, atunci cand este nevoie.- difuzoarele pro nu au o banda de frecvente mai mica, orice catalog de difuzoare pro arata acest lucru. Trebuie sa stii sa folosesti calitatile lor si sa rezolvi problemele ce le ai. Desigur, aici intervine si stiinta de a alege dintr-un morman de difuzoare pro, cele care convin proiectului pe care vrei sa-l dezvolti.Pe de-alta parte, daca un producator are in nomenclator doua sau trei domenii abordate, producand si pentru uz profesional, si pentru auto sau pentru casa, asta nu inseamna ca acesta nu stie ce face dupa 50 de ani sau mai multi de lucru in domeniu!!!- extensia domeniului de lucru la un difuzor este un lucru relativ, iar un domeniu larg de frecventa este rezultatul unor compromisuri greu de acceptat in hi-fi, cu tare timbrice care, de multe ori sunt "vandute" drept calitati de catre producatori.Un woofer, cu cat are Fs mai mic, cu atat are probleme mai mari peste max. 1.000 Hz ( sau mai jos daca are diametru mare!). Un tweeter cu Fs jos, sub 1.000 Hz nu va presta bine mediile in incintele pe 2 cai. Lucrurile acestea se pot verifica si practic pe incinte industriale, care sunt un compromis ca oricare altele, in functie de ce se doreste a fi obtinut, costuri, etc.- cat priveste reproducerea frecventelor joase, alegeti wooferul care va asigura ceea ce doriti. E adevarat ca aveti nevoie de ceva experienta in alegere. Dar incercati sa determinati ce vreti in ceea ce priveste basul, pentru ca extremele nu ajuta si cheltuiti bani fara a obtine rezultatul scontat.- pentru cei care doresc sa utilizeze amplificatoare echipate cu tuburi, cu hibrizi NU se obtine nimic. Intr-o vreme se spunea ca amplificatoarele echipate cu mosfeturi au sunet asemanator tuburilor. Nu prea e adevarat, ele raman tipic solid state. Preferati pur sange indiferent daca este solid state sau vacuum state, catarii (hibrizii) raman catari.Succes! Link spre comentariu
baga Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Sunt 3 lucruri intre care se face compromisul: sensibilitate vs. extensie la frecvente joase vs. dimensiuni mici ale difuzorului si incintei. Dupa parerea mea, o boxa are extensie acceptabila in frecvente joase cand poate reproduce 40hz fara sa atenueze cu mai mult de cativa decibeli. Difuzoare de 10-12" profesionale sunt putine care fac acest lucru, si daca chiar il fac , ori au eficienta mai mica, apropiata de cea a difuzoarelor de casa, sau daca au eficienta mare , coboara bine doar intr-o incinta mare cat la un difuzor de 15", si pot avea unele dezavantaje din cauza folosirii intr-o asemenea incinta. Aceste lucruri reies si din simulari.Dupa parerea mea, daca vrem difuzoare pro pentru eficienta mare, dar si ceva extensie la frecventa joasa, ar trebui sa ne uitam dupa difuzoare pro de 15" cu suspensii nu foarte tari, si boxa sa fie pe 3 cai, de minim 80l acordata la aprox.40hz. Da, la cei mai multi ni se pare mare boxa, dar ce sa facem nu le poti avea pe toate... pentru cei care doresc sa utilizeze amplificatoare echipate cu tuburi, cu hibrizi NU se obtine nimicDupa cum vad eu lucrurile, cam limitat ce-i drept, pentru ca nu am experimentat cu asa ceva, hibrizii au doua avantaje mari peste cele simple cu tuburi: puterea mai mare si lipsa transformatorului de iesire. Daca etajul final solid state e facut bine si nu ajunge aproape de limitare, nu ar trebui sa modifice sunetul de lampa. Un transformator pe iesire, chiar daca are calitate buna,provoaca distorsiuni si limitari la joase si inalte , dar multi nu stiu sau nu vorbesc despre asta.Iar puterea mai mare disponibila poate compensa eficienta mica a unor incinte care asa pot avea extensie buna la frecvente joase, dar nu trebuie sa aiba dimensiuni mari daca nu vrem sa aiba si eficienta mare. Care e dezavantajul hibrizilor? Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Care e dezavantajul hibrizilor?Uite un articol scris de Russell O. Hamm impreuna cu Walter Sear si Peter Scheiber, dupa analizarea unor amplificatoare imprumutate facute de John Olson si Steve Temmer (am enumerat personalitatile pentru ca au avut ceva de spus in domeniul audio si au si alte studii interesante). Sper sa iti fie de folos http://milbert.com/articles/tubes_vs_transistors Link spre comentariu
ahegyes Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Hai sa fim seriosi. Problema asta Tube VS Solid state este o problema falsa. In principiu orice amplificator poate fi modelat in asa fel incat sa sune a lampa sau a solid state sau a orice vrea muschii producatorului. Dovada, uite aici: http://carvermk2.com/Docs/Carver%20Ster ... llenge.pdf Tocmai din acest motiv eu am zis ca daca se vrea sunet de lampa si putere mare sa se foloseasca avantajele din cele 2 lumi ceea ce inseamna Preamp cu lampi + Finali solidstate. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Cum zici... Eu nu am auzit inca hibrid care sa sune a lampa. Singurul amplificator solid state care "emula" sunet de lampa, pe ca l-am ascultat, a fost un Sony cu V-FET.Am incercat si preu pe lampa cu ECC83 si buffer pe lampa cu E88CC (amplificare unitara), iesire pe tranzistori (si 2n3055 si MOSFET) si nu am obtinut sunet similar "de lampa". De asemenea facuse si DjDog un hibrid pe care l-am ascultat, suna foarte bine, dar nu a "lampa" - eram citiva forumisti pe acolo - cred ca la intilnirea de la Nichisorul a fost.Nu vreau sa insist pe tema asta, fiecare cu opinia lui, dar spectrul armonic al unei lampi este diferit de cel al unui tranzistor si asta este o realitate.Materialul din link e cam "subtire" eu am aratat ceva masuratori, ca doar suntem pe site de electronisti. Link spre comentariu
ahegyes Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Evident - fiecare cu parerile si convingerile personale.Articolul respectiv nu l-as numi "subtire", este vorba totusi de un articol din stereophile. Nu e putin lucru ca in stereophile sa se afirme (mai mult sau mai putin) cu subiect si predicat ca un amplificator de 700$ poate sa sune ca si unul de 10.000$ sau mai mult. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 ... ca un amplificator de 700$ poate sa sune ca si unul de 10.000$ sau mai mult.Asta cred. Am intilnit muuuulte situatii. Altfel nu am mai fi DIY-eri Link spre comentariu
baga Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Care e dezavantajul hibrizilor?Uite un articol scris de Russell O. Hamm impreuna cu Walter Sear si Peter Scheiber, dupa analizarea unor amplificatoare imprumutate facute de John Olson si Steve Temmer (am enumerat personalitatile pentru ca au avut ceva de spus in domeniul audio si au si alte studii interesante). Sper sa iti fie de folos http://milbert.com/articles/tubes_vs_transistors Am citit articolul si, acolo , cand spun "hybrid amplifier" se refera la un circuit integrat hibrid (asa se numeste tehnologia) ce nu are lampa in componenta, deci nu au testat ce am zis eu, au testat un amplificator operational (integrat) vs tub vs tranzistoare... Totusi in acest articol se poate vedea forma tensiunii de iesire a preamplificatorului cu lampa ce creeaza acel sunet aparte cand intra etajul limitare. Un amplificator solid state bunicel poate amplifica si reproduce exact aceeasi forma a tensiunii de pe iesirea lampii, daca nu ajunge in limitare cand o face. Poate nu vi s-a parut ca unele amplificatoare hibride (lampa + etaj final cu tranzistori) suna ca cele pe lampa, pentru ca etajul final ajungea pana la limitare. Acest lucru poate fi simplu evitat cand proiectam amplificatorul. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Poate nu vi s-a parut ca unele amplificatoare hibride (lampa + etaj final cu tranzistori) suna ca cele pe lampa, pentru ca etajul final ajungea pana la limitare. Acest lucru poate fi simplu evitat cand proiectam amplificatorul.Eu zic asa, proiecteaza acel amplificator si da-i viata. Daca nu te deranjeaza ne facem vint pina la Cluj citiva forumisti si facem testul sau de ai drum prin Bucuresti gasim loc de o auditie si gasim si citeva scule bune atit SS cit si Vacuum Tubes (de firma sau DIY). Sa vedem atunci cum ni se pare tuturor. Ce zici?Parerea mea este ca singura chestie care a reusit sa fie cit de cit emulata este sunetul de trioda cu ajutorul J-FET-urilor (uite un test http://www.radiomuseum.org/forum/the_trioderizer_a_solid_state_triode.html) in rest ne contrazicem de dragul contrazisului. Uite citeva materiale (citeste-le numai daca ai chef sa inveti ceva altfel nu iti pierde timpul)http://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/audiovideo/the-cool-sound-of-tubes/3/distortionhttp://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/audiovideo/the-cool-sound-of-tubes/3http://www.theaudioarchive.com/TAA_Resources_Tubes_versus_Solid_State.htmNu are legatura cu "limitarea" are legatura cu insasi modul de functionare a unei lampi si modul de functionare al unui tranzistor (documenteaza-te temeinic!)Intreaba-te de ce McIntosh face amplificatoare cu tuburi, crezi ca nu erau in stare sa le emuleze cu tranzistori? Link spre comentariu
VTP Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Sunt 3 lucruri intre care se face compromisul: sensibilitate vs. extensie la frecvente joase vs. dimensiuni mici ale difuzorului si incintei. Dupa parerea mea, o boxa are extensie acceptabila in frecvente joase cand poate reproduce 40hz fara sa atenueze cu mai mult de cativa decibeli. Difuzoare de 10-12" profesionale sunt putine care fac acest lucru, si daca chiar il fac , ori au eficienta mai mica, apropiata de cea a difuzoarelor de casa, sau daca au eficienta mare , coboara bine doar intr-o incinta mare cat la un difuzor de 15", si pot avea unele dezavantaje din cauza folosirii intr-o asemenea incinta. Aceste lucruri reies si din simulari.Dupa parerea mea, daca vrem difuzoare pro pentru eficienta mare, dar si ceva extensie la frecventa joasa, ar trebui sa ne uitam dupa difuzoare pro de 15" cu suspensii nu foarte tari, si boxa sa fie pe 3 cai, de minim 80l acordata la aprox.40hz. Da, la cei mai multi ni se pare mare boxa, dar ce sa facem nu le poti avea pe toate... pentru cei care doresc sa utilizeze amplificatoare echipate cu tuburi, cu hibrizi NU se obtine nimic Dupa cum vad eu lucrurile, cam limitat ce-i drept, pentru ca nu am experimentat cu asa ceva, hibrizii au doua avantaje mari peste cele simple cu tuburi: puterea mai mare si lipsa transformatorului de iesire. Daca etajul final solid state e facut bine si nu ajunge aproape de limitare, nu ar trebui sa modifice sunetul de lampa. Un transformator pe iesire, chiar daca are calitate buna,provoaca distorsiuni si limitari la joase si inalte , dar multi nu stiu sau nu vorbesc despre asta.Iar puterea mai mare disponibila poate compensa eficienta mica a unor incinte care asa pot avea extensie buna la frecvente joase, dar nu trebuie sa aiba dimensiuni mari daca nu vrem sa aiba si eficienta mare. Care e dezavantajul hibrizilor?[/quoteUn SPL mare nu este un compromis ci o necesitate in domeniul PRO, si nu se pune problema sa lucreze cineva cu difuzoare PRO nepotrivite, sau, care montate intr-o incinta sa nu poata sa raspunda suficient de bine in domeniul frecventelor joase! De altfel, in toate proiectele pe care le-am dat nu am folosit difuzoare pro care sa nu poata reproduce bine si domeniul frecventelor joase. Practic, din pro nu am utilizat decat coaxialele BM8CXA, BM12CXA si doua midbass-uri (8PW3 si 8MB400) iar din car-audio BG8. Restul sunt difuzoare foarte bune din domeniul home. Nu sunt eu de vina ca unii nu stiu sa le foloseasca la adevarata valoare. Faptul ca sunt produse de firme care au si produse pro, iar unii au fixatii paranoice la acest lucru, e ridicol In definitiv, toate firmele si-au cladit reputatia in domeniul pro, si englezii, si germanii, italienii, spaniolii, nordicii, etc. Ideea este ca cine le utilizeaza, sa stie sa le utilizeze, nu sa se lamenteze ca nu face difuzorul ce vrea el (daca o sti ce vrea!)Majoritatea incintelor reproduc sub 40 Hz cu minimum de atenuare, in definitiv, incinta, indiferent de tip are rolul de a ajuta wooferul in reproducerea frecventelor joase, deci se revine la stiinta de a face acest lucru corect si eficient.Cat priveste tuburile: azi se gasesc fara probleme transformatoare de iesire care sunt garantate de producatori pentru o banda de frecventa de la 30 Hz, la puterea nominala, si, care trec usor de 30-40 kHz, la costuri mai mult decat rezonabile. In plus, nu au probleme de distorsiuni sau limitari! Nu ne incurcam in aceasta problema. Daca te documentezi putin, chiar pe net, vei gasi aceste informatii.Un lucru este insa deja acceptat: SS sau hibrizii NU suna ca VS, si, am construit zeci si zeci de variante de amplificatoare SS, VS sau hibride. Acum totul e o chestie si de gust, dar si de incinte, de capacitatea lor de a reda cu adevarat rezolut! Link spre comentariu
ahegyes Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Un SPL mare nu este un compromis ci o necesitate in domeniul PRO, si nu se pune problema sa lucreze cineva cu difuzoare PRO nepotrivite, sau, care montate intr-o incinta sa nu poata sa raspunda suficient de bine in domeniul frecventelor joase!Asa,si cine a zis ca in zona PRO SPL-ul este un compromis ??? Eu am zis ca in zona PRO se alearga dupa sensibilitate mare si implicit dupa SPL mare. Compromisul e faptul ca sa renunta la extensie.Evident, in zona hi-fi uneroi se inverseaza lucrurile. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Se renunta la extensie SAU te alegi cu ditamai cazanu' daca diful e facut pt bas jos si spl mare.IAr daca diful nu e facut pt bas jos te poti alege cu ditamai cazanul, spl mare, dar fara extensie. :)Nu trebuie privite lucrurile cu ochelari de cal. Exista difuri direct axate pe spl >98dB si sunt si mai cuminti cu spl de 90-93. Dintre acestea sunt exemple bune sau proaste, dar tare ma indoiesc ca se poate cineva pronunta pana nu pune mana efectiv pe ele.Cred ca CBI ne poate spune mai multe despre ciare vs nordice, doar le-a avut pe ambele in casa.Legat de traful de iesire nu e chiar asa.Sunt atatea exemple de trafuri de calitate, fie de fabrica, fie DIY.Cautati pe forum trafurile facute de colegul Misa, pt un amplif de 50W Single ended! Link spre comentariu
adrian lucian Postat Decembrie 5, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Atent la posturile la subiect de pina acum si rasucind problema pe toate partile am incercat sa trec la hw250 in speranta unui raspuns mai bun in partea de jos a spectrului. in pacate cu doua hw 250 intr-un volum urias are un F3 de 38hz. Daca fac un volum "rezonabil" aprox 100l) cistig prea putin fata de hw202, nicio brinza. Unde-i gresit ? Deja ma uit la niste vintage Seas cu diametrul intial din tema proiectului (D 200mm ) si care promit mai mult. Necazul este ca-s greu de gasit 4 bucati la un loc, asta odata si doi se alege praful de intentia incintei cu Ciare. Anticipind sfirsitul alegerii difuzoarelor am mers in paralel cu gasirea arhitecturii, optima estetic si functional, care sa nu-mi ridice dificultati de executie. Acum off topic, din ultimele doua pagini ale topicului prea putin am gasit interesant. Sa nu se supere beligerantii pe mine dar daca deschid un topic despre cirnatzi tot de vrajba avem parte ? Zic cirnatzi pentru ca e sezonul lor, prilej de impacare crestina. Link spre comentariu
Toader Postat Decembrie 5, 2011 Partajează Postat Decembrie 5, 2011 Aici te-ai uitat?viewtopic.php?f=4&t=61451 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum