Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tensiune incarcare Aprilia sr 1(50) scuter


marcel87

Postări Recomandate

ce tensiune ar trebui sa am pe borne cu motoru la relantiu???acuma am in jur de 5V si cand turez tensiunea scadeam avut ceva probleme recent au explodat toate becurile pe motor stie cineva care e cauza?am curatat toate contactele incepand de la aprindere...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • marcel87

    5

  • The Stressmaker

    3

Cred ca ai regulatorul de tensiune cu probleme, din ce am gasit pe net ca schema, SR50 (cred ca acesta este modelul), se pare ca este regulator cu 2 circuite, unul pentru incarcarea acumulatorului si unul pentru becuri. Tinand cont ca circuitele sunt concepute pentru 12V atunci toata alimentarea scuterului este pentru aceasta tensiune. Tensiunea de 5V poate fi normala la relanti, masurata pe firul de la "magnetou" (generator cu rotor cu magneti) doar daca la accelerarea usoara pana la 1000 - 1500 de ture tensiunea urca pana la aproximativ 12V. Daca spui ca ti-au explodat becurile inseamna ca regulatorul nu pare sa functioneze pe partea de becuri. Este model "cu magnetou" si fara reglaj prin suntarea infasurarii, tensiunea urca pana la 70V in gol.Daca ai alimentat consumatori peste 75W este posibil sa fi ars una din infasurarile "magnetoului", intrand in scurtcircuit, nu mai urca tensiunea peste 5V c.a la iesire pe acea faza chiar si daca accelerezi. Daca cu un regulator bun becurile se aprind normal si acumulatorul se incarca, bobinele nu au nimic.Parerea mea este sa imprumuti un regulator de tensiune bun cu care sa probezi, cel vechi pare sa fie defect.Sa inteleg ca prin "contactele de la aprindere" te referi la contactele mufei CDI-ului?

Link spre comentariu

da contactele de la cdi si inclusiv toate contactele posibile de pe moto...poi...am sa masor tensiunea direct de pe firele magnetoului...sunt 4 fire 2 la bobina de inductie si 2 la releu de incarcare sau cdi...ce o fi aladeci direct din magnetou cat ar trebui sa am???mersi si stima... :aplauze

Link spre comentariu

Nu stiu ce model de alimentare ai la scuter dar daca spui ca sunt 4 fire in total care ies din "magnetou" atunci este posibil sa ai regulator DC (curent continuu) si nu AC (curent alternativ) cum am gasit schema pe internet, si inseamna ca acel regulator "face tot". Urmareste pe schema pe care probabil o ai la sfarsitul manualului care a venit odata cu scuterul. Daca firele din "magnetou" duc direct in regulator (cele de la cdi sunt altceva, CDI alimenteaza bobina de aprindere, la bujie) si apoi din regulator se alimenteaza acumulatorul si restul becurilor atunci este DC iar daca becurile se alimenteaza inainte de regulator atunci schema este AC. Oricum la oricare din aceste doua situatii, daca s-a manifestat problema cu becurile primul suspect ar fi regulatorul. A doua problema ar fi un contact slab in zona bateriei, la varianta DC, care prin intrerupere, cand si cand, provoaca un puls de tensiune.

Link spre comentariu

azi am facut masuratori mai exacte...am masurat firele direct de la magnetou...pe alea 2 ce duc la cdi respectiv aprindere bobina de inductie...iese in jur de 100 V iar pe alealalte 2 ce merg la punte de deode sau stabilizator iese in jur de 65-70Vacuma ce mi sa parut mie ciudatpe bornele de la baterie(baterie nu era pusa pe moto)cu aparatu comutat pe curent continu imi arata 6.60V si dupa ce turez scade undeva la 3.40Viar dupa ce am dat aparatu pe alternativ imi arata 13-14V e un aparat din ala negru primitiv poate nu stie sa faca diferenta intre curent continu si alternativ sau din cauza ca e belit stabilizatoru imi arata asa...?aprinderea e simpla...are bobinele si cititoru de magnetou...atat...din cate stiu eu trebe sa scoata curent alternativ....becuriele merg toate dupa ce leam schimbat...o sa masor maine la far sa vad cat imi vine...poate e belita numa partea de incarcare...a stabilizatorului...daca ai idee te rog anuntama...nu sunt incepator am mai facut diferite chesti in instalatii la scutere...dar se pare ca asta mia pus capac...nu am carte la moto...mersi pe ajutor...STIMA

Link spre comentariu

Mai poti incerca ceva ca sa vezi daca regulatorul incarca acumulatorul daca pana acum nu ai rezolvat... Pune un ampermetru de curent continuu in serie, intre firul care vine de la regulator si duce la acumulator. Daca arata cativa amperi este bine tinand cont ca ai consumatori pe acel circuit. NU PORNI MOTORUL PE DEMAROR CU AMPERMETRUL CUPLAT ! risti sa arzi aparatul de masura. Valorile masurate fara acumulator par sa fie bune, tinand cont ca instalatia electrica este prevazuta sa functioneze NUMAI cu acumulator.Doua intrebari. Esti sigur ca acumulatorul este bun? de ce l-ai scos de pe moto? nu de alta dar ai scris ca nu ai acumulator pe moto, pe cand existenta unui regulator cu borna de acumulator, asa cum il descrii, implica EXISTENTA unui acumulator functional pe moto.

Link spre comentariu

poi lam dat jos ca vine frigu si nu vreau sa il distrug...acumulatoru este cumparat acum 5 luni(varta)...si a fost formatat ca la cartece nu mi se pare mie ok e ca imi apare si curent alternativ adica 14V si continuu 6 si cevamaine am sa pun bateria pe moto si am sa masor iar...din cate stiu trebe sa fie peste 12V cu moto pornite posibil sa incarce numa in sarcina???adica numa cu bateria pe moto sa imi arate valorile adevarate?

Link spre comentariu

am rezolvat problema...am cumparat releu sau stabilizator nou...si functioneaza perfect...fara baterie am in jur de 9V...cu baterie urca pana la 14V...deci cred k e bn...multumesc pentru ajutor...stima si pentru tine si pentru acest forum... :aplauze

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări