Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor control leduri rgb

mely17

Postări Recomandate

Buna seara, Sunt foarte incepator in programare si deacea apelez la ajutorul vostru. Vreau sa imi fac acasa din leduri rgb o lumina ambientala la care sa ii pot schimba culorile dupa preferintele mele. Se poate face cu pic sa pot regla culorile cu ajutorul unui potentiometru? La un capat de cursa sa am de exemplu culoarea alba iar pe masuraa ce modific cursa potentiometrului sa imi schimbe culorile (cat mai multe posibile)? Daca da ma ajuta cineva cu un asemenea program? Sau ar mai fi o varianta: un pushbuton din care sa selectez culorile dorite(alb, rosu,galben, verde, albastru, mov, portocaliu etc) . Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• mely17

4

• 10vid

4

• Mix

2

• Mikrosha

2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Întreb ca un păgîn, de ce să foloseşti microcontroller pentru ceva prea simplu? Bun, se poate, ADC citeşte potenţiometru, apoi cu nişte IF-uri decide ce să aprindă... totul se rezolvă în 30 de linii.

Dar, mă gîndesc că ai putea pune 3 potenţiometre, fiecare să regleze curentul unei surse de curent constant de putere, care să comande cîte o culoare. Aşa ai avea control deplin asupra culorii LED-ului.

Cît despre a doua idee, cu push-button, se poate face cu un clasic numărător reversibil şi 2 porţi Schmitt-Trigger. Am pus 2 butoane, pentru a schimba culorile în ordine directă sau inversă. Ce e-n stînga numărătorului îi circuit de debounce.

Posted Image

LE: ARuncă un ochi şi pe articolul ăsta, tratează exact ce vrei tu.

http://electrodb.ro/atelier/lumina/cont ... d-uri-rgb/

Link spre comentariu

Schema

Întreb ca un păgîn, de ce să foloseşti microcontroller pentru ceva prea simplu?

Raspuns: pentru performanta. Schema ce ai postat-o tu e prea rudimentara si iti garantez eu ca n-o sa se atinga nimeni de ea, pentru ca scoate doar 8 culori (HC-85 e mort de vreo 20 de ani), lucru ce se putea face mai simplu si mai rapid folosind doar trei intrerupatoare.Cat despre al doilea link, cred ca tipul ala e bolnav, ca sa aprinda 3 amarate de leduri cu PIC18F si cristal de 16MHz. Sau a programat in Basic-Baraolt.
Link spre comentariu

Pana la urma nu ma complic prea tare si am ales sa fac cu 3X PWM pentru fiecare culoare, relizate cu 555 . Mai frumos era cu pic sa poti face acest lucru, mai ales ca puteai implementa mai multe chesti frumoase in el. Pacat ca inca nu ma stiu atat de bine incat sa imi fac eu singur softul pentru pic. Poate in viitor am sa fac upgrade. Pentru a urmari continuarea proiectul dati click aici: viewtopic.php?f=209&t=98528

Link spre comentariu
Schema
Întreb ca un păgîn' date=' de ce să foloseşti microcontroller pentru ceva prea simplu?[/quote']

Raspuns: pentru performanta. Schema ce ai postat-o tu e prea rudimentara si iti garantez eu ca n-o sa se atinga nimeni de ea, pentru ca scoate doar 8 culori (HC-85 e mort de vreo 20 de ani), lucru ce se putea face mai simplu si mai rapid folosind doar trei intrerupatoare.

Cat despre al doilea link, cred ca tipul ala e bolnav, ca sa aprinda 3 amarate de leduri cu PIC18F si cristal de 16MHz. Sau a programat in Basic-Baraolt.

:ras: I LOL'd. HC-85 nu e mort, doar se odihneşte. Şi daa, e cam ineficient cu 18F. Dar înspre asta se îndreaptă omenirea, ideea că hardware-ul e infinit şi software-ul putem să-l facem cît mai ineficient. E cam trist, de altfel. Cred că a vrut 18F ca să aibă mai multe canale PWM.

Link spre comentariu

Am scris un programel care e cam 80% gata, un PIC12F615 @4MHz cu doua potentiometre si o tasta 'shift' (si bineinteles cele 3 iesiri PWM).Pe scurt, sunt 4 reglaje potentiometrice (cate 2 comutate de tasta 'shift', pentru ca nu sunt pini suficienti sa pun 4 potentiometre).Reglajele sunt: (1) Intensitate luminoasa(2) Saturatie(3) Viteza rulare culori(4) Selectie manuala a nuantei (cand potentiometrul (3) e la minim)Culorile nu se schimba aleator ci sub forma de curcubeu, la viteza dorita, sau se selecteaza o culoare anume.Am sa-l pun de indata ce e gata.PIC16F628 nu se poate folosi, pentru ca nu are intrari pentru ADC.

Link spre comentariu

PIC16F616 nu are 4 module PWM, are 4 iesiri PWM de la un singur modul PWM. Adica toate iesirile impartasesc acelasi duty cycle, doar ca unele inversate. Acel modul e destinat controlului in punte a motoarelor sau convertoarelor de tensiune.Deci tot la varianta soft se ajunge.Ok, am finalizat codul. Intrerupatorul poate fi si push-button, caz in care va trebui sa fie tinut apasat cand se fac reglajele de intensitate si saturatie.

post-39383-139829350279_thumb.jpg

Lumina_RGB_615_675_v1.zip

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

MCLR IS TOO LOW ,, si ,,procesor is in reset,, im da acest mesaj in timpul rulari in proteus in simulare daca apas pe butonu din pinu 1, la acest controler rgb ,atasez si fiserele complete ar fi ok tranzistoarele pentru 5m de banda RGB? LEDURI 5050/ 60 leduri pe metru

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări