Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor control leduri rgb

mely17

Postări Recomandate

Buna seara, Sunt foarte incepator in programare si deacea apelez la ajutorul vostru. Vreau sa imi fac acasa din leduri rgb o lumina ambientala la care sa ii pot schimba culorile dupa preferintele mele. Se poate face cu pic sa pot regla culorile cu ajutorul unui potentiometru? La un capat de cursa sa am de exemplu culoarea alba iar pe masuraa ce modific cursa potentiometrului sa imi schimbe culorile (cat mai multe posibile)? Daca da ma ajuta cineva cu un asemenea program? Sau ar mai fi o varianta: un pushbuton din care sa selectez culorile dorite(alb, rosu,galben, verde, albastru, mov, portocaliu etc) . Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• mely17

4

• 10vid

4

• Mix

2

• Mikrosha

2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Întreb ca un păgîn, de ce să foloseşti microcontroller pentru ceva prea simplu? Bun, se poate, ADC citeşte potenţiometru, apoi cu nişte IF-uri decide ce să aprindă... totul se rezolvă în 30 de linii.

Dar, mă gîndesc că ai putea pune 3 potenţiometre, fiecare să regleze curentul unei surse de curent constant de putere, care să comande cîte o culoare. Aşa ai avea control deplin asupra culorii LED-ului.

Cît despre a doua idee, cu push-button, se poate face cu un clasic numărător reversibil şi 2 porţi Schmitt-Trigger. Am pus 2 butoane, pentru a schimba culorile în ordine directă sau inversă. Ce e-n stînga numărătorului îi circuit de debounce.

Posted Image

LE: ARuncă un ochi şi pe articolul ăsta, tratează exact ce vrei tu.

http://electrodb.ro/atelier/lumina/cont ... d-uri-rgb/

Link spre comentariu

Schema

Întreb ca un păgîn, de ce să foloseşti microcontroller pentru ceva prea simplu?