Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

DIODE REDRESOARE IN PARALEL?


invest20042001

Postări Recomandate

N-am timp sa fac scoala cu alti totusi uite aici ceva.http://tet.pub.ro/mat/an2/dce_lab/DCE-l ... nsiune.pdf

Ai citit tu ceva dar nu ai citit cu atentie.Curentul mediu prin sarcina este dublu la redresarea bialternanta fata de redresarea monoalternanta.Tensiunea de varf la monoalternanta este mai mare decat la bialternanta. E mai mare cu valoarea egala cu cea a caderii de tensiune pe a doua dioda din punte. La redresarea cu punte curentul trece prin 2 diode in acelasi timp.Tensiunea medie ( probabil aia la care te referi ) este mai mica la monoalternanta dar in niciun caz la jumatate si depinde de rezistenta sarcinii si de condensatorul pus in paralel cu sarcina. In cazul de fata este vorba despre un "supercondensator" adica de acumulatorul masinii care se doreste a fi pornita, cu rol de filtru de netezire.Pe langa teorie mai trebuie si practica pentru a intelege teoria.Am facut alimentatoare cu redresare monoalternanta si bialternanta cu priza mediana si cu punte redresoare si stiu cum circula curentul. De la stanga la dreapta si de la dreapta la stanga.Iti recomand sa faci modelele experimentale prezentate in documentul prezentat de tine. Eu le-am facut si m-am luminat.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 75
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • invest20042001

    10

  • em2006

    7

  • pinky

    6

  • pusu

    5

Top autori în acest subiect

Nu pot să mă abţin. Se pare că trebuie facultăţi multe ptr a lega nişte diode şi nici asta nu e o garanţie că va ieşi ceva. Cum dracu făceau meşterii ăia bătrîni cu 4 clase, că le funcţionau montajele şi nici nu pierdeau vremea cu calcule? :nas:

Link spre comentariu

La naiba, cînd eram mic-mic şi habar n-aveam de revista Tehnium, findcă citeam Cutezătorii şi Arici Pogonici, taică-miu a întrebat pe electricianul de serviciu din fabrică cum se leagă diodele, ăla i-a făcut o schiţă, a venit acasă cu patru EFR135 şi gata alimentatorul. Pe vremea aia găseai mai repede punţi redresoare cu seleniu, cred că ar fi o mare enigmă folosirea lor azi.--------------------------------------------------------------------------------------------------------Legat de legarea în paralel a diodelor, nici în redresoarele trifazate de 1kV/1,5-3kA nu se folosesc rezistenţe de echilibrare, unde se leagă cîte 16 diode pe ramură (total 48). Doar siguranţe ptr fiecare diodă şi cîte un condensator în paralel, de maxim 1uF. La fel şi-n redresoarele Siemens de 1kV/2,5-5kA, cu numai 3x8 diode, aduse acum 2 ani în ţară. Mă mir că nu se discută şi de skin effect (efectul pielii...) la corpul diodelor.

Link spre comentariu

Mă mir că nu se discută şi de skin effect (efectul pielii...) la corpul diodelor.

Rabdare,dupa ce se epuizeaza subiectul in sine(!?),se trece si la fineturi,s-atunci sa vezi discutii :freaza:
Link spre comentariu

La o executie ingrijita a cablajului de forta si la folosirea unor diode din acelasi lot nu se vor vedea rezistente aparente. Insasi lungimea traseelor formeaza rezistenta de echilibrare.@doru3160: la CFR, la locomotivele electrice, puntea redresoare este o combinatie serie-paralel.

Link spre comentariu

@doru3160: la CFR, la locomotivele electrice, puntea redresoare este o combinatie serie-paralel.

Datorita faptului ca nu cunosc schemele de lucru de la locomotivele electrice,nu tin minte sa fi sustinut contrariul...Discutia era pt un proiect la nivel de amator,nu cred ca valorile sunt comparabile cu cele de la locomotivele electrice.Inainte vreme,am incropit si eu un fel de robot de pornire,dar am folosit un traf de 1KVA,parca de iluminat subsol,bobinat in coloane, cu tensiune simetrica la care am scos din infasurarile secundare pana am ajuns la 10V(in felul asta l-am folosit si ca redresor pt incarcare),am redresat bialternanta cu 2 diode si nu am avut probleme,singurul dezavantaj era ca trebuia insirat tot calabalacul pt o pornire"ajutata" si am ajuns la concluzia ca cel mai bine e sa ai o baterie in forma buna,pe care daca se anunta ger sub -15 grade,e mai indicat sa o tii peste noapte in casa,nu ca nu ar face fata unei porniri dimineata,dar expunerea la frig turbat nu face tocmai bine unui acumulator cu plumb.Ca si greutate,a iesit comparabil cu un acumulator cu plumb de 75Ah,deci ori cari robotul la masina,ori bateria,e cam aceeasi treaba ca deranj,doar ca la robot mai trebuie si alimentarea...La vechea dacie,nu era o problema daca tensiunea de la robot era mai mare cu cativa volti,dar la masinile echipate cu calculator si o gramada de electronica,nu stiu zau cum se va comporta cu o tensiune de 14,5V alternativ,filtrata de capacitatea acumulatorului,in bialternanta poate ajunge in gol pe la 20 V(normal ca va scade in momentul cand se actioneaza demarorul,dar pana atunci toate alea vor fi alimentate...)Indiferent cat reprezinta cele 2 pachete de Kent pt initiatorul topicului,pt o treaba gospodareasca(pe care daca o faci bine,n-o repeti in fiecare iarna),cred ca merita cumparate diode de putere,mai cu seama ca astea nu mai reprezinta acum ceea ce reprezentau prin anii 85-90 ca valoare,se gasesc destul de usor,si se pot incaseta mult mai usor decat tabletele cu mai multe diode paralel pe care intentiona sa le foloseasca.Ca si experiment,merita incercat,dar valoarea de 80 A estimata la inceput e mult sub valoarea necesara pornirii unui motor intepenit de frig(cu baterie moarta,pt ca altfel nu vad rostul robotului),si pt a obtine o jucarie cat de cat fiabila,cred ca e mai bine sa foloseasca diode dimensionate pt consumul aferent proiectului,adica macar 150A. Vorba cuiva de mai inainte,restul e cancan :rade:
Link spre comentariu

La o masina moderna e bine sa folosesti un redresor stabilizat (exista de cumparat variante in comutatie, usoare, cu tensiune stabilizata si detectie de sfirsit de incarcare - doar ca costa mai mult decit doua pachete de tigari), altfel cu o improvizatie peste un acumulator defect pui de-o supratensiune si termini calculatoarele.

Link spre comentariu

Pai asta incercam sa explic...la cel care il folosisem eu de cateva ori,am pus un releu pe pornire,si cuplam din cabina robotul,dadeam la cheie,si dupa pornire il decuplam repede,fara sa fie nevoie sa cobor din masina,si era dacie,dar acum asa cum spuneam,nu-mi mai permit glume din astea,chiar daca montajul inca exista,prefer sa iau curent de la alta masina daca e cazul,dar cu o baterie in stare buna,te lipsesti de toate artificiile astea...si pana in prezent am reusit sa evit asemenea situatii.E drept ca nici nu ne-a spus ce masina vrea sa ajute cu asemenea aparat,dar e bine sa retina si celelalte aspecte pe langa legarea diodelor in paralel,care cred eu ca ar trebui sa fie ultima grija :rade:

Link spre comentariu

Într-o perioadă în care lucram la intervenţii, iarna pe ger, şoferii din garaj erau ajutaţi de sudori, care foloseau generatorul de sudură reglat la tensiune minimă (parcă vreo 40 şi ceva de volţi) şi legat în paralel peste bateriile de la camioanele Roman (nominal 2x24V, practic 2x28V). Ca întotdeauna, nu tensiunea trebuia să fie exactă ci curentul să fie ''fără număr''.Partea comică era că trebuiau pornite şi generatoarele înainte, cu o frînghie înfăşurată pe ax de care se trăgea cu toată puterea. :freaza:

Link spre comentariu

Alta treaba... :rade: Camioanele alea aveau electronic in ele cel mult un aparat de radio,si ala oprit,ca pe frig nu prea avea nimeni chef de muzica,sau mai rau,de stiri... :rade: E drept ca amperajul e esential,dar daca ai amperi fara numar si voltii sunt la fel,e cam naspa.La fel era si la batrana dacie,nu prea aveai ce buli ca semiconductori,cel mult putea avea releul de incarcare si din cand in cand mai gaseai cate una cu aprindere electronica(ma refer la batranele de inainte de 2000,ca dupa asta au scos modelul "cu seringa") ,dar trasnaile astea de masini noi pana si pedala de acceleratie nu mai are cablu,ca l-au inlocuit cu un potentiometru...e multa electronica si destul de fragila la supratensiune(f multi senzori,asta inseamna ca si montajele analogice aferente,procesoare,memorii,etc),de asta am incercat sa atentionez ca in zilele noastre,un robot pt pornire e cu totul altceva decat un traf si o punte,fie si asta obtinuta prin legarea in paralel a n-spe diode.Daca omul sta la tara si porneste un tractor,alta e treaba,dar cu atat mai mult nu-i ajung cei 80A.Am prins si eu ierni inainte de 89 cand in curtea intreprinderii se plimba un nene cu tulumba de robot(industrial,dar habar n-am cine le fabrica,dar sigur erau de-ale noastre) si lua la rand camioanele intepenite de frig,dupa ce soferii le bagau festila aprinsa pe gat ca sa nu traga aer rece,si intr-o ora le vaccina pe toate :rade:

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Va rog mult sa ma lamuriţi şi pe mine mai babeşte,am un traf şi vreau sa fac redresor e scoate mai multe tensiuni alternative 15,18,21v am diode de tractor u650 sunt de 25amperi fiecare sunt 6 trei pe plus trei pe minus cum pot sa le leg sa numi scada mult tensiunea dupa ele inainte de ele face flama mare si puternica dar dupa ce le pun nu mai am aceasi flama puternica sa consume ele asa mult dak e nevoie am mai multe diode sa leg va aştept

Link spre comentariu

Ca sa nu mai faca flama le legi asa:1. identifici cele 3 borne de la puntea de diode care plecau la alternatorul tractorului si pe 2 din ele (oricare) legi firele ce vin de la traf.2. identifici bornele ''+'' si ''-'' care duceau la baterie; acolo vei avea tensiunea continua de care ai nevoie; daca nu e cea dorita schimbi firele de la traf.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

domnilor am 8 diode recuperate de la un aparat de sudura care sa stricat acum ce va intreb eu: am un aparat de sudura facut pe un stator de motor si sudeaza impecabil cu super tit dar vreau sa sudez si super baz si itreb daca pot pune diodele pe secundaru aparatului si cum sa le pun toate opt pe un fir sau patru cu patru diodele sunt toate de plus

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări