Vizitator chitulescu_george Postat Noiembrie 24, 2011 Partajează Postat Noiembrie 24, 2011 Buna ziua ! Am si eu o problema cu un hidrofor care functioneaza de vreo 3 ani. In vara asta a inceput sa porneasca foarte des, chiar si atunci cand nu foloseam apa. Am presupus ca era de vina sorbul. Am inlocuit sorbul si hidroforul a inceput sa functioneze normal. La foarte putin timp, cand ajungea la presiunea la care trebuie sa porneasca (aprox. 1,5 bar), intra in sarcina, adica se auzea un zgomot continuu, insa motorul nu tragea apa. Am demontat capacul care protejeaza elicea de plastic si am observat ca daca ii dau un bobarnac scurt, motorul incepe sa lucreze. Practic, trage apa pana la 2,8 bar, dar cand ajunge la 1,5, uneori trage apa, uneori nu mai trage, motorul ramane blocat. Care credeti ca ar putea fi cauza ? Eu nu ma pricep la hidrofoare, dar presupun ca fie in intervalul de timp pana am schimbat sorbul (cateva saptamani) s-au facut ceva depuneri la motor care acum blocheaza, fie chiar sorbul nou pe care l-am montat gatuie motorul si nu-l lasa sa lucreze normal. Fac aceste presupuneri, pentru ca au fost singurele modificari care au intervenit si in urma carora hidroforul nu mai functioneaza corect. Va multumesc. Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Noiembrie 26, 2011 Partajează Postat Noiembrie 26, 2011 Daca ati schimbat sorbul si acum functioneaza corect, pompa presupunem ca este amorsata, inteleg ca aveti probleme la pornirea motorului.Daca motorul porneste cu un bobarnac este posibil sa fie de vina condensatorul ... incercati cu alt condensator sau decuplati-l pe cel de pe motor sa vedeti daca se schimba ceva.Un motor mai poate ramane blocat si din cauza rulmentilor - posibil sa fie gripati deja dupa 3 ani?! _______________Nu sunt expert, imi dau doar cu presupusul Link spre comentariu
yglos2 Postat Decembrie 26, 2011 Partajează Postat Decembrie 26, 2011 Am un hidrofor folosit cam 4 sezoane ( martie-noiembrie ) la casa de la tara.Model de 24l cu motor monofazic de 1 kw.Asta toamna mi-a facut o figura de SF si am fost nevoit sa-l schimb, dar vreau sa-l recuperez ca sa-l am de rezerva mai ales ca i-am schimbat in primavara bazinul cu unul nou...Figura pe care a facut-o a fost ca nu a pornit usor la intoroducerea in priza.- verificat sa se invirta usor => ok- miscat putin de elicea ventilatorului motor si a luat-o la a 2-a incercare.Lasat sa mearga vreo juma de zi ( cam 5 cicluri de 1 min a facut ) apoi am ramas fara presiune si am crezut ca s-a blocat din nou...Merg in baie si gasesc balta de apa pe jos iar in dreptul zidului ( intre motor si pompa ) a sarit mizerie si apa, lucru care m-a determinat sa ajung la urmatoarea concluzie:- Motor pornit in sens invers, bagat apa la presiune enorma spre sorb, pocnit garnitura de pompa si curs apa pe jos.Desigur am demontat condensator si masurat. In loc de 12 micro are 3,6 !Schimbat condensator dar motorul nu mai porneste deloc...desi merge usor, nu e blocat.Sa fie dusa infasurarea de pornire din cauzele de mai sus ?Chiar nu-mi dau seama care a fost "fenomenul" dar e sigur ca si motorul si pompa sunt defecte acum...Poate mai recuperez ceva din ele pentru hidroforul actual de acelasi tip. Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 8, 2013 Partajează Postat Iulie 8, 2013 Desi a trecut un an si jumatate, incerc sa explic ce cred eu despre subiect, poate foloseste altora:1 Motorul hidroforului e monofazat cu faza auxiliara, adica acel condensator produce un defazaj care aplicat unei infasurari amplasate intr-o pozitie corespunzatoare, produce un cuplu de rotire de un anumit sens, si astfel usureaza mult si pornirea. In cazul intreruperii acestui circuit (intreruperea bobinei auxiliare, a condensatorului sau chiar scaderea semnificativa a capacitatii acestuia sau pur si simplu a legaturilor intre elemente), motorul se poate roti, insa sensul e aleatoriu, iar pornirea e problematica, in sensul ca se face numai uneori, sau trebuie "ajutat", lansat.2 Chiar daca a pornit "invers", nu s-a intamplat ce presupuneti dv.: pompa e centrifugala si in afara de o anumita scadere de randament provenita din faptul ca directia de proiectare a apei difera de traseul construit al pompei, sensul de curgere al apei si deci de aplicare a presiunii a ramas acelasi. Garnitura (simeringul) de pe axul pompei e solicitat in presiune cand pompa STA, altfel presiunea la nivelul axului e NEGATIVA (pe acolo pompa "soarbe" apa din adancul fantanii, adica sunt maxim minus 0,7-0,9 bar.Problema e ca in cazul dezamorsarii pompei, acel simering se deterioreaza sau chiar distruge din cauza supraincalzirii cauzate de functionarea indelungata a pompei in gol, combinata cu absenta racirii produsa de trecerea apei pe linga el. La dv. alta era cauza stropirii cu "apa si mizerie"; pe la acel simering apa picura in cel mai rau caz, deci...3 Recuperarea ansamblului motor-pompa inseamna: a) verificarea continuitatii SI a izolarii fata de carcasa a AMBELOR infasurari (bobinaje), realizabila din cutia de borne-legaturi. Daca apare vreo neregula, ceea ce e foarte probabil, motorul alimentat fara a se roti nu beneficiaza nici de racirea asigurata de ventilator dar se si incalzeste mult mai puternic in absenta tensiunii contra-electromotoare care apare in timpul functionarii si care reduce curentul prin bobine (fizica de clasa X).Rebobinarea poate fi problematica atat din cauza raritatii atelierelor de bobinaj, a calitatii lucrarii raportat la costul ei si a faptului ca exista multe motoare bobinate cu ALUMINIU, ceea ce (inca?) nu poate fi refacut in Romania!b) Daca totusi, nu exista defect sau ati rebobinat motorul, neaparat va trebui sa inlocuiti acel condensator, cu unul de aceeasi capacitate, NEPOLARIZAT, suportand o tensiune cel putin sau mai mare, alternativa si construit pentru acel scop (defazare, curent mare).c) probabil ca veti demonta capacele motorului, cu care ocazie veti revizui si pompa, eventual schimba acel simering (pentru testare, cu pompa nedesfacuta, se obtureaza unul din cele 2 orificii de 1 tol si prin celalalt se aplica apa la 4-5 bar, ar trebui sa nu apara apa (picure) pe linga ax. In caz contrar trebuie schimbat). Se va verifica si starea de uzura (inerenta functionarii) sau eventuale deformari ale rotorului si profilului fix ("statorul" pompei, in fata caruia lucreaza rotorul). De dimensiunea spatiului dintre cele 2 piese depinde presiunea maxima realizabila de acest tip de pompa; in cazul in care gasiti vreo paleta rupta sau ciobita, obligatoriu rotorul trebuie inlocuit (eu am avut un hidrofor la care am gasit ambele piese deformate, si tubul Venturi spart, si au trebuit inlocuite toate).Recuperarea pompei nu este o idee rea, insa depinde si de amploarea (cost si alergatura) implicata de reparatie! Uneori e mai convenabil de cumparat un hidrofor nou. Eu am facut asta, cand am vazut ca pretul unei moto-pompe (motor+pompa, care e "integrata cu unul din capacele motorului) e un pic mai mare decat a unui hidrofor complet (care are in plus butelie, racord butelie, presostat si cablaj pana la stecker)! Deh, "piesele(subansamblele) de schimb" sunt mai scumpe decat cele din fabricatie!Succes cu instalatiile! Link spre comentariu
yglos2 Postat August 26, 2013 Partajează Postat August 26, 2013 Multumesc de raspunsul avizat.Acum s-a stricat si hidroforul luat in 2011...luat altul identic din Brico la 400 de lei.Stricaciunea de acum e ceva mai ciudata. Condensatorul e ok, motorul merge usor la mana dar nu mai are turatia normala ci mult scazuta. Din experienta am zis, s-au dus spirele in scurt si basta.Din cauza tensiunii mari si instabile la care lucreaza la tara s-a dus emailul, spire in scurt, se incinge in 30 de sec de mers ca dupa juma de ora...etcSimptomele clare pana ieri cand am masurat infasurarile aceluiasi motor in comparatie cu cel nou luat din Brico. Stupoare...cel nou 10 ohmi pe infasurarea principala, cel vechi ma asteptam sa fie pe la 4-5 ohmi dar e la...21 ohmi !La fizica nu prea m-am omorat dar chestia de ieri m-a dat pe spate si nu mai am nicio explicatie...fizica.Dar poate exista........... Link spre comentariu
blazeu Postat August 27, 2013 Partajează Postat August 27, 2013 Spirele in scurtcircuit nu se "vad" la ohmetru. Motoarele "moderne" sunt uneori bobinate cu aluminiu, asta are si rezistivitatea mai mare, si e posibil sa aveti vreo problema de oxidare partiala la o conexiune, care contribuie la cresterea rezistentei. Electric ar trebui sa se poata "vedea" o fluctuatie a curentului absorbit, chiar la gol (acesta fiind un fel de sarcina constanta).Daca motorul se incalzeste semnificativ (si repede) chiar in gol, aveti simptom clar de spire in scurtcircuit.Daca veti masura curentul (din descriere nu ati mentionat ca ati efectuat asemenea masurare) si veti gasi curent mare, simptomul confirmat (caz personal: motor de 1,8 sau 1,9kw, 17 amperi in gol, frige dupa jumatate de minut; dupa rebobinare ia in gol vreo 2-3 amperi (instrumentul avea prima gradatie la 5 amperi), si e rece dupa jumatate de ora).Spor la utilizarea hidroforului! Link spre comentariu
sebi Postat August 27, 2013 Partajează Postat August 27, 2013 motorul nu cred ca are perii din cate stiu. Link spre comentariu
yglos2 Postat August 27, 2013 Partajează Postat August 27, 2013 Nu are perii, are doar infasurari conectate pe stator. Masurarea curentului absorbit pe alternativ nu am facut-o pentru ca nu mai avea rost. Motorul e compromis acum dar macar doresc sa stiu cauza. E drept ca a functionat destul de mult la 250-255V iar acum ploturile sunt puse pe la 240-245... Sper sa nu mai existe probleme cu cel nou, dar acum am un motor vechi bun si o pompa buna, ambele in 2 hidrofoare separate. O sa incerc sa le fac ansamblu functional cu ajutorul unui meserias care sa stie sa le si...desparta una de alta... Motorul de pompa adica. Eu am incercat prin desfacere suruburi de prindere intre carcasele lor si parca-s sudate ! Ma gandesc la ax blocat, ruginit dar chiar asa ? L.E. Ultimile 2 hidrofoare din care unul in prezent functional sunt de tip brico: http://www.bricostore.ro/pompe-piscine/ ... 99818.html Link spre comentariu
yglos2 Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Am reusit sa separ motorul de pompa, recuperat un motor si in week-end sa-l cuplez cu pompa buna.Sper sa am garniturile bune de la al 2-lea ansamblu caci la prima erau pocnite.Operatiunea de separare am facut-o f greu din cauza ca garnitura dintre motor si pompa era ca si sudata de ambele echipamente. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum