Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SIMULARI SCHEME CU TUBURI ELECTRONICE


THOMAS

Postări Recomandate

Pai statea cu anodul destul de rece la 220 grade... Temperatura la care un corp se inroseste e aprox. 700 grade.Apreciez ca la putere maxima un 6s33s are anodul la vreo 600 grade. Daca-i depasesti foarte putin puterea maxima, dupa vreo ora observi daca esti atent ca in anumite zone anodul e usor inrosit (foarte putin).La un amplif cu lampi mari, se obtine echilibru termic doar dupa citeva ore de functionare.Puterea termica maxima disipata de acest tub conform catalogului e 60W anodica si 41.58W filamente, deci mai mare de 100W.

Link spre comentariu

Pai statea cu anodul destul de rece la 220 grade... Temperatura la care un corp se inroseste e aprox. 700 grade.Apreciez ca la putere maxima un 6s33s are anodul la vreo 600 grade. Daca-i depasesti foarte putin puterea maxima, dupa vreo ora observi daca esti atent ca in anumite zone anodul e usor inrosit (foarte putin).La un amplif cu lampi mari, se obtine echilibru termic doar dupa citeva ore de functionare.Puterea termica maxima disipata de acest tub conform catalogului e 60W anodica si 41.58W filamente, deci mai mare de 100W.

Mai periculoasa treaba !!!..si soclul la ce temperatura va ajunge????..inseamna ca d'aia rusii aveau sudate componentele la piciorusele soclului si nu lipite cu fludor care se poate topi?!...inseamna ca 8 tuburi ce vor degaja fiecare 600-700*C vor fi o adevarata soba! :da
Link spre comentariu

Anodul se infierbinta tare pentru ca nu disipa numai prin radiatie. Vidul inaintat din jurul lui nu permite transferul termic prin conductie. De aici aceasta mare diferenta de temperatura intre anod si balon.Rusii au avut probleme cu incalzirea soclurilor prin conductia conexiunilor. De aia le-au facut cu suprafete rectificate, pentru montare cu contat termic pe sasie de aluminiu rectificate si ele. (de aia eram suparat la un moment dat din cauza soclurilor chinezesti din ceramica strimba nerectificata). Un soclu din ala se incalzeste de se topeste fludorul de pe pini daca lucrezi la putere maxima a tubului. Da, sunt sobe de 100W.Evident, nu stiam asta, am "descoperit" prin experiente. Eu visam sa izolez termic soclurile de sasiu sa nu mi-l incalzeasca....gresit.Tu de ce crezi ca am cumparat o groaza de socluri originale cu 16E cind puteam sa iau de la Audiotriodes cu vreo 3-4E? Acum nu mai gasesc originale.

Link spre comentariu

Am primit 2 socluri bonus (originale) la o comanda de tuburi ieri. Si m-am bucurat!Misa are dreptate se incalzesc ca iadul. :da Spre exemplu un soclu chinezesc cu un banal GU29 (pus la copt, adica numai filamente) se inclazeste de nu este adevarat. Ce sa mai vorbim de momentul in care tubul este la putere maxima!Eu ma gandesc sa folosesc o foitza de aluminiu (cat mai subtire) intre soclu chinezesc si sasiu totul uns cu vaselina siliconica pentru transfer termic cat mai bun.

Link spre comentariu

Anodul se infierbinta tare pentru ca nu disipa numai prin radiatie. Vidul inaintat din jurul lui nu permite transferul termic prin conductie. De aici aceasta mare diferenta de temperatura intre anod si balon.Rusii au avut probleme cu incalzirea soclurilor prin conductia conexiunilor. De aia le-au facut cu suprafete rectificate, pentru montare cu contat termic pe sasie de aluminiu rectificate si ele. (de aia eram suparat la un moment dat din cauza soclurilor chinezesti din ceramica strimba nerectificata). Un soclu din ala se incalzeste de se topeste fludorul de pe pini daca lucrezi la putere maxima a tubului. Da, sunt sobe de 100W.Evident, nu stiam asta, am "descoperit" prin experiente. Eu visam sa izolez termic soclurile de sasiu sa nu mi-l incalzeasca....gresit.Tu de ce crezi ca am cumparat o groaza de socluri originale cu 16E cind puteam sa iau de la Audiotriodes cu vreo 3-4E? Acum nu mai gasesc originale.

Te cred, ,nu asta-i problema si stiam ca tuburile astea se incalzesc foarte tare,paradoxul este ca acolo unde se foloseau cu precadere adica in sursele de alimentare si stabilizare pentru aparatura electronica de pe avioanele militare rusesti,erau extrem de inghesuite iar culmea este ca soclurile originale nici macar nu erau din ceramica,daca nu ma insel userul mai are doua astfel de socluri...,sunt facute dintr-un material greu de definit; un fel de bachelita maronie care se zgarie foarte usor...,sunt niste poze pe net chiar cu "locul" unde erau folosite aceste lampi...
Link spre comentariu
Vizitator

Considerând unanim acceptată disipaţia totală posibilă 100W(filament anod 6s33s) revin la schema Lăzăroiu 6s33s-SE atac asimetric sau oricare altă schemă care necesită atac asimetric tub final(în buclă închisă).

 

Pentru o formă de undă sinus la ieşire şi mai bună http://postimage.org/image/3thgm0u0t/ aş proceda în felul următor:

-deschid bucla(elimin din simulare de moment R12).

-modific polarizările U1 ,U3 stfel încât la ieşire să obţin un semnal cât mai simetric ca amplitudine şi factor de umplere.

-închid buclă la loc(repun în simulare R12) ,formă de undă la ieşire va fi aproape perfectă.

 

Cu alte cuvinte dacă simulez direct în buclă închisă nu ştiu cât din atacul asimetric este dat de U1-U3 ,posibil să văd mai mult efectul reacţiei negative în grila de comandă U2(tub final 6s33s).

În schimb dacă în bucla deschisă stau relativ bine ,când voi închide bucla va fi mult mai bine.

 

Ca şi constatare aici http://postimage.org/image/3thgm0u0t/ avem negativare -64V şi vârf de atac +78V aproximativ http://postimage.org/image/hzl9hkm91/ aşadar se intra uşor în A2(intrarea în A2 nu are o contribuţie "prea bună" asupra factorului de umplere în situaţia dată).

 

În situaţia Aristide http://postimage.org/image/duihlpypd/ vârful de atac poate fi cel mult 0V ,regimul 6s33s rămâne integral A1 ,într-adevăr atacul se dă asimetric cu certitudine având în vedere bucla deschisă(lipsa reacţiei negative globale).

Link spre comentariu

Imi place schema lui Polisois, cuplaju ala direct "face toti banii" acolo.In viziunea mea, chiar daca nu e atat de "purista", la 6c33c se potriveste de minune un servobias, tine lampa in frau la fel de bine ca o negativare automata cu avantajul eliminarii resourilor din ecuatie, evident asta tine mai mult si de constructor.

Sunt de aceeasi parere........un microcontroler Atmega sau PIC si gata . Iesirea clasica PWM si ca element de reglaj un optorezistor " infipt " in schema ....Mai trebuie ceva transpiratie ! Se va compensa dupa prima auditie , cu ulei de sarpe din belsug . Se incumeta cineva la schema si soft ?
Link spre comentariu

... ca si reactia (negativa), un servobias analogic intra inca in campul de toleranta al sensibilitatii audiofilului moderat...kosmin nu cred ca s-a referit la capitolul din cursul de "automatizari industriale", iar remarca lui a constituit un excelent si apreciat motiv de gluma cred si pentru hpavictor...

Link spre comentariu

Am primit 2 socluri bonus (originale) la o comanda de tuburi ieri. Si m-am bucurat!

Misa are dreptate se incalzesc ca iadul. :da

Spre exemplu un soclu chinezesc cu un banal GU29 (pus la copt, adica numai filamente) se inclazeste de nu este adevarat. Ce sa mai vorbim de momentul in care tubul este la putere maxima!

Eu ma gandesc sa folosesc o foitza de aluminiu (cat mai subtire) intre soclu chinezesc si sasiu totul uns cu vaselina siliconica pentru transfer termic cat mai bun.

Chiar daca reprezinta ceva artizanal,dar ideea nemtului de la Jogis Roehrenbude mi se pare interesanta...

 

imagini :

 

Posted ImagePosted Image

 

..cred ca niste radiatoare de Al prelucrate elegant ar fi foarte eficiente in aceasta situatie.

Link spre comentariu

Da dl. Lazaroiu ceva de genul radiatoarelor pentru tranzistoare unde in loc de tranzistor se aplaseaza soclul si tubul. Interesant si eficient!Cred va arata frumos!Nu m-am gandit la radiatoare ci doar la a folosi tabla de 3-4mm de la sasiu ca radiator!Multumesc de idee!

Link spre comentariu

Strangerea prin surub nu prea se accepta datorita dilatarii si contractarii metalului care duce la desurubarea acestuia. Multi folosesc pini care sunt taiati in cruce si eventual si un inel din otel care are rolul de a strange la varf pinii. Oricum asta ar fi in teorie cu desurubarea si trebuie vazut practic ce se intampla (ca poate merge bine merci solutia) insa problema este alta: lampa cum se mai fixeaza de sasiu in metoda propusa mai sus?

Link spre comentariu

Pai ti-a spus Lazaroiu mai sus cum, te gindesti putin... Ai patru metale diferite in contact mecanic cu stringere in doua zone. Dintre aceste 4 metale 3 sint obligatorii; tubul, pinul lampii si cele 2 suruburi de prindere. Mai ramine doar sa alegi un metal pentru conductor care sa compenseze dilatarea diferita a celor 3 susmentionate, succes! Lampa, pe linga ca se poate fixa se mai poate si suspenda, sprijini, ghida,... out-of-the-box se numeste procesul...

Link spre comentariu

Rezolvarea asta a problemei o data ce rezolva problema genereaza alte doua probleme.

Da, dar asta este o intreprindere facultativa, hobby, ocupatie relaxanta care-ti face oricum mai multa placere decit sa dai 20 Euro pe soclu, corecteaza-ma daca gresesc!... Plus ca Al de sus le compenseaza pentru noi de multe ori, cu sau fara stirea noastra ☺☺☺PS. ... Cum la fel de bine ai putea sa introduci in joc un al cincilea metal, un fel de "U" otelos, eventual dintr-un material asemanator cu cel din soclu.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări