Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SIMULARI SCHEME CU TUBURI ELECTRONICE


THOMAS

Postări Recomandate

Multumesc mult, aveti si vre-un comentariu vis-a-vis de filamente, daca trebuiesc duse la un anume potential in acest caz?

Acelasi secundar de 6,3V~ pentru ambele filamente si lasat liber,atat.Va garantez ca nu veti avea niciun fel de brum sau zgomot.

Link spre comentariu

Inca nu am cotrobait prin tot topicul de simulari sa vad daca a fost tratat si un amplificator OT cu repetori catodici in PP,

sau un OTL de mai mare putere, cu o schema asemanatoare cu poza.

post-238209-0-33608100-1510682548_thumb.gif

La OT se pot obtine avantaje in constructia transformatorului si se pot folosi si tuburi comune ieftine, in loc de 6C33C.

Cu transformator si repetori, randamentul este ceva mai mic decit cu transformatorul

cuplat in circuitul anodic, dar sunt scheme finalizate inca din 1949.

post-238209-0-43521400-1510683162_thumb.gif

Credeti ca un asemenea tip de amplificator poate fi de actualitate?

 

@gsabac

Editat de gsabac
Link spre comentariu

Inca nu am cotrobait prin tot topicul de simulari sa vad daca a fost tratat si un amplificator OT cu repetori catodici in PP,

sau un OTL de mai mare putere, cu o schema asemanatoare cu poza.

attachicon.gif6c33c_2a.gif

La OT se pot obtine avantaje in constructia transformatorului si se pot folosi si tuburi comune ieftine, in loc de 6C33C.

Cu transformator si repetori, randamentul este ceva mai mic decit cu transformatorul

cuplat in circuitul anodic, dar sunt scheme finalizate inca din 1949.

attachicon.gifPP cathode follower.gif

Credeti ca un asemenea tip de amplificator poate fi de actualitate?

 

@gsabac

Interesanta abordare OTL/OT. Felicitari pentru ideea de a aduce in discutie aceasta tipologie.

Eu sunt un fan al OTL-ului, al tubului 6c33c si al OT-ului folosit ca adaptor de sarcina la OTL. Ideea apartine unui australian Patrik Turner.

Cat despre 6c33c nu cred ca e un tub greu de procurat (deocamdata) ...... constructia e spectaculoasa (parerea mea)

Link spre comentariu

 

 

Cat despre 6c33c nu cred ca e un tub greu de procurat (deocamdata) ...... constructia e spectaculoasa (parerea mea)

Da, este spectaculos mai ales ca inainte de pornirea amplificatorului trebuie sa anunti ENEL pentru a-ti asigura rezerva de putere :) .

Am auzit un singur amplificator PP cu acest tip de lampa. Setup-ul a fost: DAC AD1865 , PP 6C33C,cabluri necunoscute si boxe ESL si dupa vreo 6 ore acelasi setup, dar cu boxe S-30 ,melodia de test de pe The Dali CD: Hugh Masekela - STIMELA (direct de pe CD sau flac 44.1kHz) .Sigur a fost amplificatorul cel mai greu pe care l-am vazut in ultima vreme.

Despre sunet... pe mine nu m-a impresionat,dar a fost mult peste toate amplificatoarele cu semiconductoare (am asculatat juma' de duzina) din acea sesiune de auditii. Si au fost cateva "piese" interesante.

Daca deja ai toate componentele, atunci mai merita sa te ocupi de aceasta lampa , daca nu atunci mai bine cauta un alt amplif si de diferenta de bani poti sa-ti cumperi cateva albume mai deosebite.Parerea mea.

Schema de stabilizator cu ECL,care se tot explica pe aici, imi aduce aminte de Audio Note ... ei foloseau/folosesc inca in pre-urile lor ceva asemanator (sau in RIAA, nu mai stiu exact). Mai jos ai si un exemplu:

http://www.audiodesignguide.com/Phono/M2PSU_Schematic_260_12.jpg (poza gasita cu ajutorul lui google). Si cred ca folosesc si ECL86, pentru ca am fost foarte suparat pe ei cand am vazut ca folosesc asa lampi in surse ei eu visez la un final cu asa "bunatati"

 

Si in incheiree o poza cu fata amplificatorului (am si cu trafo-urile daca te intereseaza) si cu ESL-urile (probabil multi nu stiu multe despre acestea):

 

p.s. pozele de mai jos imi apartin!

post-175367-0-75740700-1510695518_thumb.jpg

post-175367-0-02688300-1510695564_thumb.jpg

Link spre comentariu

Da, este spectaculos mai ales ca inainte de pornirea amplificatorului trebuie sa anunti ENEL pentru a-ti asigura rezerva de putere :) .

Am auzit un singur amplificator PP cu acest tip de lampa. Setup-ul a fost: DAC AD1865 , PP 6C33C,cabluri necunoscute si boxe ESL si dupa vreo 6 ore acelasi setup, dar cu boxe S-30 ,melodia de test de pe The Dali CD: Hugh Masekela - STIMELA (direct de pe CD sau flac 44.1kHz) .Sigur a fost amplificatorul cel mai greu pe care l-am vazut in ultima vreme.

Despre sunet... pe mine nu m-a impresionat,dar a fost mult peste toate amplificatoarele cu semiconductoare (am asculatat juma' de duzina) din acea sesiune de auditii. Si au fost cateva "piese" interesante.

Daca deja ai toate componentele, atunci mai merita sa te ocupi de aceasta lampa , daca nu atunci mai bine cauta un alt amplif si de diferenta de bani poti sa-ti cumperi cateva albume mai deosebite.Parerea mea.

Schema de stabilizator cu ECL,care se tot explica pe aici, imi aduce aminte de Audio Note ... ei foloseau/folosesc inca in pre-urile lor ceva asemanator (sau in RIAA, nu mai stiu exact). Mai jos ai si un exemplu:

http://www.audiodesignguide.com/Phono/M2PSU_Schematic_260_12.jpg (poza gasita cu ajutorul lui google). Si cred ca folosesc si ECL86, pentru ca am fost foarte suparat pe ei cand am vazut ca folosesc asa lampi in surse ei eu visez la un final cu asa "bunatati"

 

Si in incheiree o poza cu fata amplificatorului (am si cu trafo-urile daca te intereseaza) si cu ESL-urile (probabil multi nu stiu multe despre acestea):

 

p.s. pozele de mai jos imi apartin!

Eu ma refeream la 6c33c in montaj OTL, acesta zic eu se merita cercetat, ascultat si upgradat. Eu ascult prototipul de circa 2 ani si nu ma mai satur. Desigur sarcina e dificila (Quad ESL 63 tunate pe 32ohmi) iar sursa doar vinil.

Da, Audionote foloseste in alimentare ecc82 si 83.

Link spre comentariu

Interesanta abordare OTL/OT. Felicitari pentru ideea de a aduce in discutie aceasta tipologie.

Eu sunt un fan al OTL-ului, al tubului 6c33c si al OT-ului folosit ca adaptor de sarcina la OTL. Ideea apartine unui australian Patrik Turner.

Cat despre 6c33c nu cred ca e un tub greu de procurat (deocamdata) ...... constructia e spectaculoasa (parerea mea)

Ceva interesant :

 

asta pentru studiu,

http://www.turneraudio.com.au/OTL-amps-pros-cons.html

 

si cateva scheme:

 

6_C33c-28_W-_Series-_PP-_AB1_OPT_Technic

6_C33c-30_W-_Circlotron-amp-dec-2013.gif

FC-6_C33_C-6-600-460_W.png

Link spre comentariu

Ceva interesant :

 

asta pentru studiu,

http://www.turneraudio.com.au/OTL-amps-pros-cons.html

 

si cateva scheme:

 

6_C33c-28_W-_Series-_PP-_AB1_OPT_Technic

6_C33c-30_W-_Circlotron-amp-dec-2013.gif

FC-6_C33_C-6-600-460_W.png

Da, mare OM Turner....mi-e si frica sa zic este sau a fost, acum 2 ani cand am avut placerea sa conversez cu el era macinat de o boala grea.

OTL-ul nu era febletea lui si totusi i-a dat o atentie deosebita cu maxima seriozitate, mai ales ca a abordat utilizarea OT la OTL. Pentru unii pare un nonsens, eu zic ca e cea mai buna, mai ales dupa ce am ascultat combinatia asta (prietenii stiu de ce)

Link spre comentariu

Da, mare OM Turner....

In acest caz se cere amintit numele de Julius Futterman considerat pionierul configuratiei OTL cu 6C33C inca din 1954.

Dar incet alunecam de la titlu topic.

Editat de simson
Link spre comentariu

In acest caz se cere amintit numele de Julius Futterman considerat pionierul configuratiei OTL cu 6C33C inca din 1954.

Dar incet alunecam de la titlu topic.

COREKT....dar ...6c33c nu cred ca se nascu-se in '54 (eu da)

PS. dealtfel, schema pe care o tot perfectionez este un asazis Futterman inversat propusa de Tim Mellow in 2010

Editat de victordascalescu54
Link spre comentariu

Ca o mica discutie (amintire!) si care cred ca ar trebui luata in serios si astazi ca proiect destul de frumos si elegant,este de pe vremea televizoarelor cu tuburi la care finalul audio era un OTL (dar practic noi nu stiam de o astfel de denumire!) final facut cu tuburile PL84 si PCL86 si care avea ca sarcina un difizor special de 750 ohmi,o aplicatie excelenta dar din pacate cel mai des se stricau difizoarele si asta pentru ca bobina era ceva extrem de fin realizat si o mica scoatere din camp sau chiar daca atingea de piesele polare dintr-un motiv sau altul (in general volum prea sau mare basul exagerat!) ducea iremediabil la scoaterea din functiune a acelui difuzor.

Asadar avand in vedere ca pretul acelui difuzor era ceva peste pretul unui difuzor de aceeasi putere dar cu impedante de 4 ohmi,cred ca noi romanii am "inventat" fara sa vrem adaptarea unui OT la un etaj final OTL si asta prin cuplarea fara niciun calcul a unui traf de cadre normal la care-i puneam tolele intretesut (iar la unele NU!...depindea de cheful pe care-l aveam in acele momente) si al carui primar se cupla la etajul final iar in secundar se punea un difuzor de 4 ohmi,impedanta reflectata in primar in aceste conditii era in jur de 650 ohmi,iar pretul unui traf de cadre + un difuzor de 4 ohmi era sub pretul total al unui difuzor de 750 ohmi.

 

P.S ca o remarca interesanta chiar daca poate fi considerata subiectiva,este ca sunetul acelui amplificator cu difuzorul original de 750 ohmi,parea inegalabil si extrem de dinamic.Cred ca ar fi interesant de reluat un astfel de proiect....poate are cineva schema de la un astfel de etaj final!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări