Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Voltampermetru cu ATmega8


jean

Postări Recomandate

Pai tocmai asta voiam sa iti spun. Pentru a fi alimentat la tensiune mai mica presupun ca trebuie schimbat raportul la divizorul care alimenteaza pinul 25. Masoara ce tensiune este acum pe acest pin si daca vrei sa il alimentezi cu tensiune mai muca atunci nu ai altceva de facut decit sa recalculezi raportul de divizare pentru a avea aceeasi tensiune. Presupun ca in acest fel se poate alimenta de undeva de la 7,5V daca folosesti doar stabilizator de 5V. Ce spun eu trebuie luat ca fiind o simpla parere, hi, deoarece nu am testat ideea.

Link spre comentariu

Practic se alimenteaza la 5 V. Din probate, alimentarea trebuie sa fie din sursa care urmeaza a fi monitorizata, adica imediat dupa redresare filtrare. Problema s-a rezolvat cu stabilizatorul 7824 si pot sa spun ca functioneaza ce-l mai bine din toate cele 4 voltampermetre realizate pana acum. :da

Link spre comentariu

Bineinteles ca Atmega si afisajul lucreaza la 5V. Alimentarea generala este cea de la sursa insa si ca sa nu fie o putere disipata prea mare se foloseste acel stabilizator de 12V care sa faca si oficiul de a alimenta ventilatorul, daca este cazul. Divizorul uricum este cuplat practic la 24V.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am realizat si eu montajul asta. Masoara tensiunea OK. La curent inca n-am gasit niste rezistente de putere dar sper sa rezolv si problema asta.Treaba e ca regulatorul de 12V de pe alimentare se incalzeste RAU DE TOT !! E normal ?? I-am pus chiar si un radiator micut si dupa circa 30 de secunde tot nu mai poti sa-l atingi cu mana din cauza temperaturii ridicate. Si la voi tot asa face ?

Link spre comentariu

Ce rezistente de putere i-ti trebuie la ampermetru ? Toate rezistentele din acest montaj sunt de 0,25 W ! Singura rezistenta de putere este shuntul. Ca shunt am folosit o rezistenta de 0,1 Ohm / 5 W pentru maxim 5 amperi. (Am tras si 10 A, dar pentru putin timp, se incalzise shuntul). Daca vrei sa tragi mai multi amperi, folosesti o rezistenta de 0,1 Ohm / 15 W, sau 3 rezistente in paralel de 0,33 Ohmi / 5 W. Verifica / inlocuieste stabilizatorul de 12 V (LM 7812). La mine nu s-a incalzit deloc, desi are un mic radiator. La ce tensiune alimentezi voltampermetrul ? Stabilizatoarele din seria 78XX merg alimentate pana la maxim 35 Vcc. 7824 merge pana la 40 Vcc.

Link spre comentariu

Da, da, la shunt ma refeream !Nu trag mai mult de 5 A, ca n-am de unde :) O sa merg azi sa iau niste rezistente de 0,1,d-alea ceramice, desi am vazut ca au toleranta cam mare. Dar aia e...Montajul se limenteaza la 20 de V, de la un alimentator de laptop. Stiu ca LM7812 merge pana la 35 si tocmai d-aia intrebam. Mi se pare anormal sa se incalzeasca in halul ala. Altfel, functionarea parea OK. Sincura modificare fata de schema de pe site este ca in loc de regulatorul de LM7805 am pus unul 78L05, ca d-ala am avut. Dar o sa-l schimb si p-ala . Oricum cel de 12 V se incalzeste GROZNIC de tare ....

Link spre comentariu

Schimba LM 7812 si vezi daca se incalzeste. Eu am avut 7805 care se incalzeau la functionarea in gol. Rezistenta de 0,1 ohm nu-i problema ca are toleranta mare. Cand setezi voltampermetrul la amperi, tatonezi setarea rezistentei pana te apropii de valoarea cunoscuta a unui consumator, de ex. un bec de 12 V / 21 W (1,61 A), sau un bec de 24 V / 75 W (3,16 A). La amperi am setat valoarea rezistentei la 0, 11 si cand am masurat cu ampermetrul-etalon folosind un bec de 24 V / 75 W aveam 3,18 A. Deci, mai mult decat suficient. Cand am setat rezistenta la 0,09 sau 0, 13 deja nu aveam valori corecte. Afisa mai mult sau mai putin. Valoarea de 0,11 a fost corecta. (Am masurat rezistenta si era de 0,3 Ohmi...asa ca am jonglat din setarea amperilor.)

Link spre comentariu

Cred ca ar trebui sa masoare curentul absorbit si daca la un curent normal absorbit de montaj se incalzeste regulatorul a tunci trebuie schimbat. Daca este un curent nejustificat de mare este posibil sa fie orice componenta de dupa el asa ca se poate scoate afara si se alimenteaza montejul cu cca 7,7 v pentru a verifica stabilizatorul de 5v. Eu as suspecta un condensator de dupa LM7812 sau regulatorul in sine. Ar mai fi o chestie care sa duca la supraincalzire si anume sa nu fi incarcat fisierul corect, corespunzator tipului de Atmega folosit.

Link spre comentariu

Aseara am mai facut niste probe, de data asta cu shunt-ul montat. Citirile sint "in zona". N-am mai avut timp sa fac toate reglajele, ca m-a apucat miezul noptii. Oricum mi se pare, la prima privire, ca erorile cam difera, in functie de intervalul de tensiune. Dar nu vreau sa ma pronunt, pana nu fac reglajele necesare.Problema este in continuare cu regulatoarele, care se incalzesc ca dracii !!!Le-am schimbat pe ambele si rezultatul este acelasi !!!Curios este ca fara backlight-ul de la afisaj problema dispare aproape complet, adica regulatorul de 5V e complet rece, iar cel de 12v foarte putin cald (circa 30 de grade).Cum cuplez iluminarea display-ului, totul "sare in aer". Am incercat cu o rezistenta serie, dar pentru o valoare la care nu se incalzesc regulatoarele nu se mai aprinde lumina aproape deloc.Lumina de fundal, alimentata la 5 V (cum scrie in datasheet), trage 0,15 A.Ce sa-i mai fac ? Ce sugestie imi mai dati ??Atasez si cablajul, poate cine stie...

v-a_meter.pdf

Link spre comentariu

Mi se pare cam mare curentul cu BL dar la afisoarele de generatie mai veche se pare ca asta este situatia. O rezistenta mai mare nu diminueaza curentul necesar iluminarii ci micsoreaza tensiunea pe pinul respectiv. Ar trebui un afisaj de generatie mai noua pentru consum mai mic.Chestia este ca in mod normal stabilizatoarele din seria LM suporta pina la 1A.Nu mi se pare normala asemenea incalzire. Si la mine se incalzeste dar la modul decent. Referitor la reglaje si la erorile generate de neliniaritate nu pot sa spun decit faptul ca eu unul le-am acceptat asa cum sunt si am facut reglajul undeva catre partea superioara a plajei de variatie a sursei si pina acum nu am avut probleme. Singura chestie care am avut-o in vedere a fost sa masor punctul in care am exact 5V pentru alimentarea AVR-urilor, PIC-urilor si a altora asemeni lor. O solutie ar fi o pereche de borne suplimentare unde sa fie livrata tensiunea fixa de 5V dar asta depinde de fiecare.

Link spre comentariu

Stabilizatoarele cum vin montate pe PCB ? Din desen inteleg ca pozitia lor este spate in spate, adica corect. Pune radiator ceva mai maricel, uns cu pasta siliconica si ... nu prea este normal sa se incinga asa. La un LCD cu BL (albastru) am folosit 78L05 si nu se incalzea deloc. La cele verzi, consumul este muuult mai mare fata de cele albastre. La toate V-A metrele cu Atmega am folosit LCD fara BL. Ai masurat si tensiunea la iesirea fiecarui stabilizator ?

Link spre comentariu

Curentul de 0,15 A este tras NUMAI de catre BL, masurat numai pe pinii 15-16. Curentul total nu l-am mai masurat, dar o sa-l masor azi.Acum, sincer, mie mi s-a parut cam mare curentul ala de BL. Totusi ma gandesc ca daca regulatoarele se incalzesc numai cu BL ar insemna ca uC-ul singur ar trage cateva sute de mA, iar cu BL se "incarca" prea tare regulatorul. Dar parca nu-i normal sa consume uC-ul atat de mult... Afisajul e destul de nou. L-am cumparat anul trecut. E drept ca tehnologia chinezeasca, pe mine unul, ma incurca uneori... Ma mai gandesc....

Link spre comentariu

Ai masurat si tensiunea la iesirea fiecarui stabilizator ?

Dupa regulatorul de 5V am %V ca am masurat inainate de montarea uC-ului in soclu.Ce iese din cel de 12 V nu stiu,....dar am sa masor azi....
Link spre comentariu

Ca idee, am facut o sursa reglabila 1,25 - 30 Vcc / 10 A. Am pus voltampermetrul acesta si am tras cca. 6 Vcc / 10 A. Nu s-a incalzit niciun stabilizator ( 7812 - 7805). Incearca sa inlocuiesti 7812 cu 7815 si vezi cum se comporta, sau, scoate 7812 care zici ca se incalzeste si alimenteaza-l separat dupa redresare filtrare apoi punei un consumator si vezi daca se incalzeste la fel.

Link spre comentariu

Pai nu prea are motiv sa se incalzeasca indiferent cit iei din sursa deoarece 7812 alimenteaza doar volt-ampermetrul. Chestia este ca nepunind condensator de filtraj intre 7812 si 7805 este posibil ca acesta sa oscileze si sa se supraincalzeasca. Oricum, fara condensator nici stabilizarea nu lucreaza corect. Asa cum este facut cablajul, intre cele 2 stabilizatoare nu este niciun condensator. Cablajul facut de GeoMar este un cablaj foarte bine facut si nu vad de ce nu l-ai utilizat. Singura modificare ar fi montarea unor multitura pentru reglajul tensiunii si curentului cum am discutat anterior si a acelor condensatori de decuplare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări