nea_bobina Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 Sectiunile Utilizatori si Constructori lipsesc prin ... lipsa fotografiilor trimise de amatori.In trecut au fost ceva foto, insa luate mai mult cu forcepsul de pe la diversi si camfara acordul lor. Momentan inca astept fotografiile care sa populeze aceste pagini.Salut! Hi, am crezut ca au luat-o razna denumirile fisierelor, sau ceva de genul asta. Te rog sa nu interpretezi altfel sesizarea mea, a fost strict tehnica. Daca iti sunt de folos, ti le pot trimite pe ale mele (cele postate mai sus) si eventual de la celalalt transceiver (cel cu fata gri-bleu). De asemenea, daca vei considera istoria utila, o poti publica fara rezerve, intrucat eu am scris-o oricum dupa discutiile cu Lix si Stefan Bordeanu. De fapt, Lix nu mai are nici o pretentie materiala asupra proiectului A412, chestiune care se stie de mult. In ceea ce ma priveste, daca postez ceva, consider deja ca materialul respectiv nu mai are copyright si ca e pentru uz public. N-am avut niciodata dorinte de inavutire pe spinarea colegilor de hobby... si nu m-ar deranja niciodata sa gasesc pe site-ul altcuiva materiale preluate de la mine (desi m-ar bucura sa primesc un simplu feedback).Mentionez ca de curand, la cel de-al doilea am inceput niste modificari. Prima realizata a fost externalizarea sursei de alimentare, pe care am construit-o separat intr-o carcasa metalica. Era deja realizata, dar voi reveni asupra ei. Felicitari inca o data pentru site si tine-l sus ! Ca o paranteza, cred ca ar fi interesant sa adaugi si o sectiune in care sa publici diverse modificari / adaugiri aduse modelelor A412, de-a lungul timpului - chiar daca in final, ar mai ramane doar mici sectiuni din ceea ce a fost pe timpuri, hi !In alta ordine de idei, o pasarica mi-a ciripit cum ca Lix mosmondeste sa scoata pe piata un transceiver modern, urmas al lui A412 - ceva realizat cu DDS/PLL cinstit si solutii contemporane, cu un cost estimat total de cel mult 300 EUR. Daca facem socoteala doar a pretului unui XF9B de la KVG si a unui modul DDS uzual de tip AD9851, alaturi de pretul unor tranzistoare finale utilizabile in etajul RF, s-ar putea sa ajungem la concluzia ca n-ar fi chiar mult. In fine... Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 " in momentul de fata, amplificatorul audio este defect si urmaresc sa il inlocuiesc cu un modul cu LM386. Voi reveni pe forum pentru a posta o analiza a functionarii lui LM386, intrucat am observat ca a fost denigrat de unele persoane" Chiar Domnia Mea a facut aceasta afirmatie! Cu observatia ca de fapt am spus ca majoritatea celor de pe piata sint minarite. Personal, asa cum am mai spus am avut un LM386 recuperat dintr-un NMT de la Motorola si care suna cu totul altfel decit cele pe care le-am intilnit. Posibil ca eu avind cu ce face comparatia sa imi permit a face aceasta afirmatie spre deosebire ce cei care nu au l-au ascultat pe cel apreciat de mine! Sa nu uitam ca intial acest integrat a fost proiectat pentru a fi folosit in telefonia mobila unde s-au luat in calcul alte criterii. De asemenea nu am testat sute de integrate din toate loturile existente pe piata in ultimii 10 ani, dar am cumparat de mai multe ori si de la vinzatori diferiti. Scria pe undeva ca la foarte multe din C.I. facte de diversi producatori nu se respecta intotdeauna schema originalaului ci numai functia si asignarea pinilor. In concluzie, la banii care ii dai pe el si la simplitatea schemei, este o solutie de luat in considerare! De asemenea astept cu mare interes solutia dumneavoastra, ar fi foarte utila daca s-ar imbunatati calitatea printr-o schema mai elaborata, am si eu o gramada de chestii in care al acest integrat. Pun si un pdf cu un filtru de telegrafie realizat in jurul acestui integrat. Link spre comentariu
nea_bobina Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 Chiar Domnia Mea a facut aceasta afirmatie!Seara buna!La care afirmatie faceti exact referire, daca puteti fi putin mai direct ?! Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 Pai asa cum rezulta din citatul de deasupra comentarului meu si din comentariu, ma refeream la unele afirmatii facute de Domnia Mea referitor la LM386. Oricum, nu are mare relevanta, chiar astept cu nerabdare solutia gasita de catre dv.Cele bune, Emil Link spre comentariu
nea_bobina Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 Pai asa cum rezulta din citatul de deasupra comentarului meu si din comentariu, ma refeream la unele afirmatii facute de Domnia Mea referitor la LM386. Daca faceti referire la secventa: "Voi reveni pe forum pentru a posta o analiza a functionarii lui LM386' date=' intrucat am observat ca a fost denigrat de unele persoane" [/quote']... precizez ca nu spre dvs. am directionat referirea. Acum imi aduc aminte ca am schimbat acum aproximativ o luna niste impresii pe PM, in care cred ca ati adus vorba despre LM386, dar eram chitit pe o discutie pe care am surprins-o in banda referitoare la subiect. Oricum' date=' nu are mare relevanta, chiar astept cu nerabdare solutia gasita de catre dv.[/quote'] Pai, relevanta cred ca are, totusi, pentru a clarifica unele nebuloase. Nu mai tin bine minte care erau toate punctele despre care am vorbit, dar n-ar strica sa le puneti pe tapet, hi. Vag, parca mi-ati povestit ceva despre anumite diferente ale tensiunii pe iesire, fata de Vcc/2 (?), asa ca daca tot ati deschis dosarul si ati prins cu matza-n sac ceva cipane de tip LM386, n-ar strica sa le supuneti oprobiului public aici si sa le maruntim putintel. Cat ce priveste "solutia" mea, deocamdata nu am facut referire la nici un fel de solutie. La ce anume solutie ?! Am spus doar ca voi incerca sa studiez putin functionarea lui LM386, intrucat revolta unor colegi din banda m-a pus pe ganduri. Nu pot sa ofer alte solutii fata de cele precizate in notele de aplicatie ale producatorului... M-am uitat la schemuta de filtru audio postata de dvs. si am realizat ca probabil tot dvs. ati publicat-o si in articolul "Receptor superheterodina pentru SSB cu TA7358" de pe Radioamator.ro . Interesant! O idee noua nu strica niciodata; totusi, vroiam sa va intreb daca precizarea dvs. legata de Vcc/2 se referea la circuitul LM386 testat in configuratia schemei din PDF-ul respectiv ? In cazul lui A412 (de fapt, al oricarui transceiver in care ar fi nevoie de un filtru AF), o astfel de solutie ar fi binevenita ... Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Pentru ca tot a fost adusa in discutie chestiunea cu LM386... Destul de recent, am citit un material propus de Morel 4X1AD in care se demonstra necesitatea unui bun amplificator final de audiofrecventa. http://www.sherwood-engineering.com/doc ... 2008-9.pdf "Two transceivers made me tired in a long contest. The audio was harsh on SSB and CW. Met OEM Spec OEM spec = 2.5 watts @ 10% distortion = clipping What makes audio harsh and fatiguing? High Odd-Order Harmonics and / or IM Distortion The ear / brain is very sensitive to these products. Any product detector & audio amp will meet 10% spec Thus the spec is meaningless." Cu certitudine, conform articolului, un AAF cu TDA2003 nu intra in aceasta categorie. Specific ca era vorba de folosirea unei statii intr-un concurs de xx ore, perioada in care un AAF prost conceput/reglat oboseste psihic un operator. Cei care se pricep mai bine la sunet de inalta calitate ne pot da cateva sfaturi in aceasta directie? Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 Nu prea........ sunt foarte multi factori care pot influenta facand placuta sau dezagreabila auditia , in principiu conteaza rezistenta fiecarui individ la stress audio , nu numai suprasolicitarea fizica si nervoasa data de insasi natura concursurilor , mai ales cand nu ai " scule competitive " si neaparat " corector de propagare + 20dB " care daca nu ajuta , macar deranjeaza vecinii care pot vana DXurile mult dorite ! In principiu , se poate face ceva , ceva , dar doar pe lantul de audio , in sensul micsorarii " parazitilor " din domeniul util audio , si evident folosirea unui etaj audio performant , care sa nu produca limitari datorate " intarzierii " RAA , acesta consider ca este motivul principal al aparitiei distorsiunilor atat de dezagreabile . Este necesar ca etajul audio sa aiba in componenta un filtru trece banda performant CW- SSB ( solutiile tehnice serioase , care dau rezultate optime sunt in realitate foarte diferite fata de majoritatea schemelor popularizate pe la noi ) filtre notch ( minim 2 buc, full reglabile ) si un peak-limmiter ( pentru o gama dinamica cat mai acceptabila ) cu timpul de atac cat mai mic , sub 1 milisecunda ( exclus cele cu element activ optorezistor ) , care sa " stearga " varfurile deranjante , pana intra RAA TRX-ului in functiune . Consider ca un modul audio performant poate fi un subiect de mare interes , voi incerca sa adun ceva documentatie , pentru a alege ceva util , dar evident ca nu va fi cu DSP , ci cu componente clasice ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 In articol nu se pune problema celorlalte module functionale ale unui TRX undeproblemele sunt cunoscute. Se analizeaza strict doar etajul final audio. La testulcu doua tonuri acest etaj trebuie sa aiba distorsiuni armonice si IM foarte mici.Se poate demonstra ca un AAF cu distorsiuni mai mici de 0,3 % suna foarte prostdesi nivelul "produselor nedorite" este mai mare de -60dB: Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 Cu scuze pentru post-ul consecutiv:In concluzie, eu am nevoie de o schema (chiar si cu elemente discrete) care la unnivel de iesire de max. 1 W / 8 ohmi sa aiba o liniaritate excelenta. Ceva care sacorespunda cu imaginea atasata. Intrucat nu toti ne pricepem sau nu avem timp/posibilitatisa facem multiple teste, ar fi tare buna o recomandare pertinenta din partea specialistilor audio. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 Eu personal tot in scopul de-a mari stabilitatea tensiunii pt. VFO, am folosit un stabilizator de tensiune luat dintr-un motoras de casetofon auto. Acest montaj l-am montat la iesirea de pe placuta originala de alimentare.Acel montaj este pt. turatie constanta (cuplu variabil), nu pt. tensiune constanta.. Link spre comentariu
hpavictor Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 In articol nu se pune problema celorlalte module functionale ale unui TRX undeproblemele sunt cunoscute. Se analizeaza strict doar etajul final audio. La testulcu doua tonuri acest etaj trebuie sa aiba distorsiuni armonice si IM foarte mici.Se poate demonstra ca un AAF cu distorsiuni mai mici de 0,3 % suna foarte prostdesi nivelul "produselor nedorite" este mai mare de -60dB:Poate fi folosit cu succes TDA 2030 ( sau 2040 daca considerati ca se justifica diferenta de pret ), cu alimentare asimetrica si un condesator pe iesire ( nu mai mare de 47 micro / 35 V , electrolitic ) dar alimentat la cea mai mare tensiune disponibila ( maxim 24 V , filtrata ) din transceiver . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 20, 2011 Partajează Postat Aprilie 20, 2011 Problema -se zice in articolul mentionat mai sus- ar fi produsele de IMD de ordin superior generate in unele etaje audio si prima oara cand s-a subliniat importanta etajului audio a fost la inceputul anilor '90 in articolele lui DJ2LR (pe numele sau Ulrich ROHDE).Partea mai dificila este ca etajul audio trebuie precedat de un lant de FI cu un AGC pe masura, in majoritatea cazurilor de trx-uri comerciale problemele de "sunet" sunt legate si de AGC (cazul de exemplu la FT990).Eu sunt de parere ca finalele audio din Kenwood-urile de HF sunt ok, si de exemplu un TDA2002 cum este in TS950 (n-am auzit nici unul sunand rau...) sau LA4422 (TS870) ar satisface si un A412... Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 In caz ca nu era o gluma ...In prima imagine (bad) semnalul de +5dBm are ca rezultat un raspuns alamplificatorului pentru produsul de ordin 11 de doar -65dB. Mi se pare unnivel destul de mare in raport cu ordinul distorsiunii.In imaginea secunda (nice) un semnal si mai mare (+10dBm) conduce laaparitia unor produse superioare de peste -85dB (practic la nivelul ierbii).IMD de ordin superior sunt foarte deranjante pentru ureche. Nu atat la osueta in banda de 80m, cat la participarea intr-un concurs lung unde efortulcreierului de a extrage semnale slabe din zgomot este considerabil.Chiar daca diferenta absoluta ar fi de doar 6dB, tot este ceva : 1 punct S, hi! Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Nu este o problema cu masuratoarea in sine, ba chiar diferenta respectiva intre amplitudinile fundamentalelor din cele doua masuratori subliniaza si mai mult problema: un amplificator "nice" distorsioneaza la 8 dBm (in ceea ce priveste armonicele superioare) mult mai putin decat o face amplificatorul "bad" la numai 5 dBm! Ceea ce se dorea subliniat in articolul respectiv (si ilustrat in imaginea atasata mai jos) este ca: 1) distorsiunile armonice devin mult mai deranjante atunci cand in spectrul lor apar armonice de ordin superior; in acest sens sunt date doua analize de distorsiuni armonice in care se observa ca amplificatorul masurat in analiza "Not So Good Amp & Odd Order > Even" prezinta un nivel al armonicelor de ordin superior (5...14) mult mai ridicat decat amplificatorul "Harmonic Distortion of a Good Amp", asta chiar daca la masurarea GLOBALA (adica a coeficientului total de distorsiuni armonice THD) rezultatele sunt identice: ambele amplificatoare prezinta acelasi THD de <0,3% dar unul dintre ele suna "rau" din motivul ilustrat, si asta -precum ai observat- chiar in conditiile in care amplificatorul "Not So Good Amp & Odd Order > Even" este favorizat prin nivelul de iesire mai redus cu 3 dB fata de al celuilalt! 2) ca factor agravant este situatia in care armonicele de ordin impar au nivele mai ridicate decat cele de ordin par, este cazul amplificatorului "Not So Good Amp & Odd Order > Even". 3) grav este si atunci cand exista produse de IMD de nivele ridicate si mai ales cand apar si/sau predomina cele de ordin ridicat (produsele IMD de prdin 5...11 ale amplificatoprului "Way too much IM Distortion" sunt la nivele mult mai mari decat IMD (de orice ordin!) ale amplificatorului masurat in analiza "IM distortion of Good Amp" Practic este vorba despre aceleasi observatii cunoscute si in lumea Hi-Fi/audio, si au fost confirmate in acest caz prin masuratori comparative pe un trx "good" si pe doua transceivere "cu probleme", subliniind aici - ca si in cazul Hi-Fi/audio - si inutilitatea unor specificatii-standard (se stie de mult timp in Hi-Fi/audio ca specificatia THD in sine nu reflecta corect si nu implica neaparat senzatia "calitativa" auditiva): Two transceivers made me tired in a long contest. The audio was harsh on SSB and CW. Met OEM Spec OEM spec = 2.5 watts @ 10% distortion = clipping What makes audio harsh and fatiguing? High Odd-Order Harmonics and / or IM Distortion The ear / brain is very sensitive to these products. Any product detector & audio amp will meet 10% spec Thus the spec is meaningless. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum