Vizitator dflorescu Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Dupa ce mi-am facut al treilea stop care se aprinde cand intru in frana de motor (am mai montat inca un MAP si am luat semnal de pe el), vreau sa modific parametrii aprinderii, ca sa vad daca pot scoate ceva performante mai bune (ori consum, ori putere).Mai precis vreau sa modific tensiunea care o da ECM-ul spre delcou, prin care-i modifica avansul.Masurata, aceasta tensiune creste liniar intre 1.1V (la relantiu) pana la 2.6V (la 3500 rpm).Sunt surprins sa vad ca nu variaza odata cu sarcina (ori n-am sesizat eu asta).Ce vreau sa fac este un montaj care primeste aceasta tensiune Uest(sa zicem intre 1 si 4V), are un potentiometru la care eu ma joc, si scoate o tensiune Uest-0.3V daca am potentiometrul pe minim, respectiv Uest+0,3V daca am potentiometrul pe maxim. Bineinteles, daca am potentiometrul la mijloc, imi va scoate aceeasi tensiune.Ma poate ajuta cineva cu o schema simpla si valorile componentelor (ma gandeam la un AO)?Trebuie sa se alimenteze de la baterie (12V) Link spre comentariu
Nykky1976 Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 cu ce aparat masori tu valorile alea ?schimba aparatul si vezi ca tensiunea acolo este pe impuls si are o anumita frecventa nu este doar o valoare pur si simplu reglabila apare la un anumit moment si dispare de atatea (X) ori pe secunda in functie de turatia motorului .Si ce masina este asa sa stim de curiozitate poate te ajutam !!! Link spre comentariu
Vizitator dflorescu Postat Noiembrie 15, 2011 Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 E vorba de un Cielo noneuro.Am masurat cu un avometru clasic (dintr-ala rusesc) pe scala de Vcc. Nu cred ca tensiunea aia e atat de variabila. In general trebuie sa fie proportionala cu unghiul de aprindere (ala de oscileaza intre 8 si 12 la relantiu). Odata cu cresterea turatiei, si unghiul ala creste si are o variatie mica de la bujie la bujie.Ma poti ajuta cu o schema ? Vreau ca Ue=Ui +Uref, unde Uref sa-l pot modifica dintr-un potentiometru intre -0.5 pana la +0.5V. (Ue nu va fi niciodata <0 ) Link spre comentariu
Nykky1976 Postat Noiembrie 17, 2011 Partajează Postat Noiembrie 17, 2011 cielo non euro deci este cu distribuitor si fise are capac delcou Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 Daca acolo ai tensiune continua (ca pune osciloscopul sa te convingi) ,trebuie sa faci un sumator care poate fi :cu tranzistori,cu diode +rezistente,cu AO,etc. Fa unul cu rezistente si diode. Dupa ce treci de faza asta fa unul cu uC pe post de potentiometru.Avansul variaza atat cat e necesar...informatiile despre sarcina le ia dupa info sonda lamda,info pozitia clapetei de aer(daca are)/debitmetru aer,info turatie,info frecventa alternator,info tensiune pe baterie,posibil s.a. Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 20, 2011 Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 ...E vorba de un Cielo noneuro.... ...info sonda lamda...Chiar interesant, unde o fi sonda lambda la un motor non-euro ? Link spre comentariu
nascadorel Postat Noiembrie 20, 2011 Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 Acea tensiune nu are nici o insemnatate marimea ei ci doar prezenta si frecventa. Frecventa este cea care declanseaza scinteia pentru bujii si mult mai important este "momentul" (sincronizarea intre piston si producerea scinteii). Link spre comentariu
Vizitator dflorescu Postat Noiembrie 20, 2011 Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 Daca acolo ai tensiune continua (ca pune osciloscopul sa te convingi) ,trebuie sa faci un sumator care poate fi :cu tranzistori,cu diode +rezistente,cu AO,etc. Fa unul cu rezistente si diode. Dupa ce treci de faza asta fa unul cu uC pe post de potentiometru.Nu am osciloscop.Am cerut de la inceput o schema cu sumator (care sa creasca sau sa scada tensiunea de intrare , deci nu e chiar sumator propriu-zis, ca vreau sa faca si scadere), si tu imi dai sfatul sa fac acel sumator.Nu stiu sa fac acel sumator, am postat aici sa ma ajutati cu o schema. Stie cineva ? Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 21, 2011 Partajează Postat Noiembrie 21, 2011 Ai gasit sonda lambda ? Masoara ( cu un AVO-metru bineinteles ) tensiunea care o scoate, si functie de ea faci cum ti s-a zis. Link spre comentariu
Vizitator dflorescu Postat Noiembrie 22, 2011 Partajează Postat Noiembrie 22, 2011 Mai frate, nu ma mai pune sa caut dupa copite de cai morti.Am spus mai sus ca e noneuro, deci nu are nicio sonda Lambda. Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 23, 2011 Partajează Postat Noiembrie 23, 2011 Mai frate, nu ma mai pune sa caut dupa copite de cai morti.Am spus mai sus ca e noneuro, deci nu are nicio sonda Lambda.N-am adus eu vorba de sonda lambda, ci altcineva ! Asa ca n-ai gasit persoana potrivita careia sa-i reprosezi ! :rade:Acum, vorbind serios, ceea ce vrei tu sa faci este realmente un " cal mort ". Ceea ce masori tu acolo in CC e aiurea, in zona aceea sint cel mult masa, +12V si impulsuri de frecventa proportionala cu turatia motoruluiOricum eu la discutia asta nu mai particip , gata, imi ajunge. Link spre comentariu
Nykky1976 Postat Noiembrie 26, 2011 Partajează Postat Noiembrie 26, 2011 pune ceva poze sa vedem unde ai masurat sa putem sa iti dam indicatii ,informatii si ceva scheme (ca nu s-a nascut nimeni invatat ,si valabil reciproca nimeni nu s-a nascut prost)oricine se poate afla in cele doua situatii din nepasare si asta e !!!! Link spre comentariu
iulidan2 Postat Noiembrie 26, 2011 Partajează Postat Noiembrie 26, 2011 As sugera un chip de tuning, care ajunge la circa 900 lei. Link spre comentariu
Vizitator dflorescu Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Am masurat unde e cu rosu in figura.Deja m-am gandit la o schema, ramane sa vad daca-mi suge mai mult curent decat poate da AO (cea de-a doua poza) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum