Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema releu


Vizitator adyshor2006

Postări Recomandate

Vizitator adyshor2006

Va salut! Am o problema la instalatia de preincalzire a bujiilor incandescente la un Citroen C4 diesel. Am un releu cu 8 pini si o mufa cu 8 fire. Atat releul cat si mufa au numerotate firele/pinii cu nr. de la 1 la 8. Daca mufa e bagata normal....adica firul 1 > pinul 1 si tot asa pana la 8 nu ma lasa sa dau la electromotor. Tot asa face si daca e mufa scoasa din el. Daca mufa e bagata invers....firul 8 > pinul 1 si tot asa imi da voie sa dau la electromotor dar nu cupleaza bujiile. Am atasat o schema electrica a acestui circuit si daca ma poate ajuta cineva cu citirea ei (adica ce ar trebui sa treaca prin acele fire)....sau daca e cineva din jud. Bacau care ar putea sa se uite fizic la acest releu (contracost bineinteles) Va multumesc anticipat.

IsoView 5 Document.pdf

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    3

  • alfabit

    3

Zile populare

Top autori în acest subiect

In primul rind trebuie sa bagi mufa corect, trebuie sa aiba niste clame-piedici-ghidaje pentru a nu putea fi bagata invers.Cred ca ti-a clar ca nu are cum sa functioneze decit cu mufa pusa asa cum trebuie, nu invers !

 

In al doilea rind ( daca releul a scapat dupa manevrele astea de pus mufa la " nimereala-daca-nu-merge-punem-invers " asa cum face Gigel de la "servisu` din colt" ) verifica bujiile incandescente, una cite una, deoarece releele astea de dieseluri common-rail sesizeaza bujie defecta si blocheaza complet alimentarea chiar si a celor bune. De-asta releul 1158 pe schema ta are 4 fire de alimentare a bujiilor ( notate de la 1184 la 1187 ), sesizeaza bujie defecta, altfel puneau un singur fir care sa treaca pe la toate ( ca la dieselurile vechi, vezi ARO ).

Link spre comentariu
Vizitator adyshor2006

Am verificat bujiile si sunt functionabile toate. Daca mufa e bagata corect nu imi da voie sa cuplez electromotorul. Daca e bagata invers motorul porneste fara probleme doar ca dimineata cand e rece cum e acum nu vrea. Nici martorul din bord nu se aprinde. Am fost la n service-uri dar toti electricienii pun testerul....aaa e eroare la releul de bujii. Verifica daca intra + si intra, minus la fel si atat. Nu stiu ce sa-i fac. Am pus un releu de pe o alta masina si face exact la fel. Nu stiu ce sa mai fac, ce sa mai verific.

Link spre comentariu

Daca mufa e bagata corect nu imi da voie sa cuplez electromotorul. Daca e bagata invers motorul porneste fara probleme doar ca dimineata cand e rece cum e acum nu vrea.

Daca da eroare pe releu, ECU injectie ( care comanda acel releu ) sesizeaza defect releul si de aia nu te lasa sa pornesti, deoarece nu a facut preincalzirea. Cind pui mufa invers, pacalesti injectia, nu mai vede releul, si poti sa pornesti, normal ca porneste greu sau chiar deloc la frig ca nu mai ai preincalzire in camera de ardere la motorina.Cu alt releu face la fel, presupunind ca releul al doilea e bun, inseamna s-o iei in sus pe " firul apei ", controlezi cablajul - adica firele sa ajunga de la ECU injectie la releu ( foarte probabil un contact imperfect, fir intrerupt etc. ) Mai putin probabil ( dar nu imposibil, s-au vazut si ECU injectie defecte, sa nu comande releul, ca ECU comanda releul functie de anumiti parametri, temperaturi aer, apa, combustibil s.a.m.d ) Nu e simpla treaba cu injectia la HDI dar cu scheme ( asta e cel mai important, schemele, sa nu mergi pe bijbiite si la nimereala ), atentie si un mester bun spre foarte bun ( nu cu Gigei, Dorei ... ) se rezolva.
Link spre comentariu
Vizitator adyshor2006

Exista vreo posibilitate sa verific daca e bun releul? Are 8 fire dintre care 2 groase plus si minus, 4 pleaca la bujii (ciudat e ca astea 4 au minus pe ele) si 2 subtirele care am zis ca dau comanda cand sa cupleze si cand nu. Stie cineva cum as putea sa-l verific daca cupleaza sau nu? Multumesc.

Link spre comentariu

Stie cineva cum as putea sa-l verific daca cupleaza sau nu?

Asa cum ati verificat instalatia cu alt releu si fenomenul persista, nu cred ca el este defect, dar pentru a va convinge, testati-l pe un alt automobil functional.
Link spre comentariu
Vizitator adyshor2006

Cam slabe sanse. La reprezentata Citroen nici o sansa sa faci asa ceva. Ideea era daca puteam proba releu...adica sa-l leg la + si minus si sa-i dsau o comanda si teoretic ar trebui sa cupleze....nu? Dar daca s-ar uita cineva in schema atasata mai sus si sa-mi zica pe care pin ar trebui sa-i dau comanda.

Link spre comentariu

Cam slabe sanse. La reprezentata Citroen nici o sansa sa faci asa ceva. Ideea era daca puteam proba releu...adica sa-l leg la + si minus si sa-i dsau o comanda si teoretic ar trebui sa cupleze....nu? Dar daca s-ar uita cineva in schema atasata mai sus si sa-mi zica pe care pin ar trebui sa-i dau comanda.

Releul se comanda de ECU cu o masa pe unul din cele doua fire, unul e de comanda al doilea e de diagnosticare releu - bujii, releul semnalizeaza ECU daca e vreo bujie defecta sa nu-l comande.Zilele trecute am verificat ( nu era defect ) un releu de Dacia, pina nu i-am pus simulare de sarcina de bujii nu a pornit, cu sarcina si-a dat drumul, releul nu era defect, omul avea o bujie defecta si nu pornea releul ca ECU sesiza acest defect si nu-i dadea comanda..
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări