florinangeru Postat Noiembrie 14, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 Ok am luat-o pas cu pas si a iesit . Am micsorat valoarea rezistentei de 5,6k pana am ajuns la 0 am incercat si cu o valoare de 50 ohmi dar tot nu declansa si am scoso de tot, rezistenta de 1M am scazut-o la 350k merge perfect acuma, am refacut schema si am pus exact piesele care le-am folosit ca sa nu intampine dificultati nimeni pe viitor . Acuma am o alta problema dupa declansare ii ia intre 30 - 60 secunde ca sa declanseze inca o data si tot asa. Am incercat sa inlocuiesc condensatorul cu o valoare de 150n dar tot nimic :( ce ii mai fac? Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 14, 2011 Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 Felicitari, ma bucur ca a iesit. Se pare ca tiristorul nu este prea sensibil. Fiindca vad in poza ca ai gasit un MOC3021 care tine 400V, ai putea incerca conectarea directa a triacului din optocuplor intre firele blitului, preferabil cu o rezistenta de limitare in serie (eliminand tiristorul). Despre intervalul dintre declansari: - montajul nu cred ca introduce intarzieri semnificative. Ma gandesc la o metoda simpla de testare (fara blit): daca pui un LED rosu in locul LED-ului din optocuplor (care se scoate din montaj) s-ar putea sa vezi clipirea acestuia si sa verifici daca montajul are "timp mort" dupa declansare. - blitul insusi are nevoie de timp pentru ca sa se incarce condensatorul principal. Poti verifica fara montaj care este acest timp, declansand cu un fir. Depinde de tipul blitului si starea bateriilor. - oricum la niciun blit nu se recomanda declansari repetate la intervale prea scurte de timp pentru ca se poate distruge termic tubul de descarcare. Mai ales la bliturile puternice. Caldura degajata in momentul descarcarii (sunt vreo 2400A/cm2 de sectiune a tubului http://en.wikipedia.org/wiki/Flashtube) trebuie sa se evacueze pana la descarcarea urmatoare (tubul trebuie sa se raceasca). Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 15, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Ok man o sa incerc si fara tiristor cand ajung acasa sa vad ce iese timpul de incarcare intre declansari fara montaj este de 5-10 secunde in functie de starea bateriilor iar cu montaj ajunge undeva la 1-2 minute, mai rar la 30secunde :( sa vad cum se comporta dupa eliminarea tiristorului ne auzim mai tarziu salutare. Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 15, 2011 Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 E posibil ca sa aiba nevoie de incarcare completa, care dureaza mai mult. Tot de la sensibilitatea tiristorului ar proveni problema. Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 15, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Gata am eliminat triacul si am incercat cu o rezistenta de limitare dar am redus-o pana la 0 pentru ca nu declanza flashul nici cu 10ohmi. S-a rezolvat si problema cu intarzierea, dupa eliminarea triacului timpul de incarcare este de 15secunde si poate ajunge pana la 25secunde maxim, alta viata era tare enervant cand asteptam 2 minute. Am modificat si schema ca sa fie ok pentru toata lumea , cine are nevoie o poate folosi cu incredere este foarte sensibila si utila, usor de construit si o solutie foarte ieftina, multumim mult Ticu pentru ajutor, atentie acordata si interes Acuma pana mai sare cineva cu variata wireless sa incercam inca o varianta cu fir pentru situatia data de mine o singura sursa de lumina in spatele subiectului si nimic din fata. Ticu crezi ca ne poti ajuta si in situatia asta? sa luam comanda de pe patina aparatului si printr-un cablu sa comandam flashul? Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 15, 2011 Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Aparatul foto este clasic? Daca pui voltmetrul pe patina (intre masa si contactul central) gasesti vreo tensiune acolo? Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 15, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Aparatul este un DSLR CANON EOS 40D, am pus aparatul pe patina si nu imi detecteaza nimic deci nu am. Mi-am adus aminte ca intr-o discutie cu tine intr-un post mai vechi ai prezentat o schema bazata tot pe MOC3021 dar nu stiu daca ar functiona in cazul meu, am atasat schema. Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 15, 2011 Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Asta voiam sa-ti propun si eu (fig. 2). Sa comandam direct LED-ul optocuplorului prin contactul blitului. Montajul baterie-rezistenta-MOC ramane langa blitul comandat, iar intrerupatorul incadrat in oval este la 5m distanta, anume contactul aparatului. Invers nu e recomandabil (prelungirea firelor de declansare ale blitului) fiindca apartin unui circuit oscilant din blit si riscam sa nu mai oscileze datorita firelor lungi.Fig. 1 era o alta idee, de a adauga un LED infrarosu (circuitul rosu) la montajul existent, cu fototranzistor, ca sa nu faci doua montaje separate. Un fel de lanterna IR care sa lunineze fototranzistorul.Nu risca valori mai mici ale rezistentei inseriate cu contactul blitului, fiindca acolo ai probabil un tranzistor si se poate arde la curenti mari. Conteaza si legarea firelor la patina: intr-un sens ar trebui sa mearga, in altul nu. Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 15, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Man uitandu-ma la schema mi-a venit o idee, un emitator IR care sta pe patina aparatului nu declanseaza schema realizata mai sus, de la o distanta de 1-2 metri? Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 15, 2011 Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 In principiu se poate. Problema este, ca si la telecomanda radio, cat de mare este intarzierea produsa de transmiterea si apoi decodarea trenului de impulsuri IR. Totul (inclusiv blitul) trebuie sa se intample in intervalul de deschidere a obturatorului aparatului foto, tipic 1/100 s. Daca intarzierea este mai mare, iluminarea se produce dupa ce s-a inchis obturatorul.Desigur se pot folosi timpi mai lungi, dar incepe sa aiba o pondere importanta lumina ambianta si subiectele in miscare sa apara neclare . Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2011 Astazi incerc sa fac varianta optotriac rezistenta baterii si o sa postez rezultatul, intre timp m-am apucat sa strang componentele pentru Smatrigger 2.1 si m-am lovit de o problema nu gasesc nicaieri un switch de tip hex cu 16 pozitii (PT65-503 by Hartmann) ma poate ajuta cineva Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 16, 2011 Partajează Postat Noiembrie 16, 2011 Ceva asemanator, totusi zice ca are 10 pozitii, desi pe el sunt marcate 16. Trebuie verificat inainte de achizitie. Conteaza si pozitia pinilor daca folosesti cablajul autorului. http://www.syscomelco.ro/ProdusDetaliu.asp?ID=3915 Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2011 Man m-au spart astia de la Syscom aveau pe site switch-ul si m-am dus la ei sa il iau cand am ajuns acolo nu avem dar consultati siteul si veniti cand apare pe site si uite asa de vreo patru ori, acuma l-au scos de pe site ca sa nu mai vina nebunu ca ultima oara chiar ma enerva replica lor cu siteul si le-am atras atentia ) Link spre comentariu
florinangeru Postat Noiembrie 17, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2011 Am gasit switch acelasi model http://ro.farnell.com/apem/pt65-503/swi ... dp/1082488 sper sa fie intradevar pe stoc sa nu patesc ca la syscom. Cu acel cablu nu am reusit sa fac nimic am o perioada mai aglomerata la munca dar sper sa reusesc deseara sau luni o zi buna tuturor Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 17, 2011 Partajează Postat Noiembrie 17, 2011 Ceva mai urat dar mai accesibil COMUTATOR ROTATIV 16 POZ. MINI CU AX(cod:10569) la magazinul al carui nume seamana cu o fosta retea de telefonie mobila. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum