EFTIMIE Postat Martie 27, 2011 Partajează Postat Martie 27, 2011 Salut baieti o prima statie cu pic16F873A ,de la dl. danut willy si cablaj de la glide. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 29, 2011 Partajează Postat Martie 29, 2011 Incet-incet ii dau de cap si eu statiei cu Atmega 8... Macobt (http://macoprojects.blogspot.com/2010/0 ... ation.html) mi-a fost de mare ajutor. Am rezolvat cu 'flickeringul' afisorului, a mai ramas o singura problema, datorata -CRED !- inertiei termice a ciocanului meu (Pensol SL10) : daca setez temperatura la 200' C, de exemplu, statia 'porneste', se opreste fix la 201'C, dar temperatura continua sa creasca pina la 208 'C ; cand temperatura ciocanului ajunge la 199'C statia reporneste, dar fiindca dureaza ceva timp pina se incalzeste ciocanul, temperatura -pe display- continua sa scada pina la 193 'C, dupa care urca normal... Macobt foloseste ciocan de lipit Pensol SL30, asa ca pun urmatoarea intrebare : sunt asa mari diferente intre SL10 si SL30 ? Merita sa (mai) investesc 10 euro in SL30 ? M-am uitat peste specificatiile tehnice, dar...n-am sesizat diferente semnificative. Ce opinii aveti ? Multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator electrosv Postat Martie 29, 2011 Partajează Postat Martie 29, 2011 Incet-incet ii dau de cap si eu statiei cu Atmega 8... Macobt (http://macoprojects.blogspot.com/2010/0 ... ation.html) mi-a fost de mare ajutor. Am rezolvat cu 'flickeringul' afisoruluiPai vrem si noi sa stim cum ai rezolvat problema .... Link spre comentariu
fratello Postat Martie 29, 2011 Partajează Postat Martie 29, 2011 Macobt : "The power transformer must be at least 60 watts ; because you use solder iron 24 volts/ 48 watts (Pensol SL10) , you will need transformer to deliver at least 3 amps minium ,at the begining of heating the soldering iron can pull current up to 3.5 amps .Is necessary to put bypass capacitors of 100n, impulse noise can be seen where it slips.In my station (I have stabilisator and work fine with him) I have add extra Tantalum capacitor close to chip atmega; the wires must be at least 1mm (wires that come from IRFZ44 to solder iron).How to calibrate:First need to disconect the negative pol of power supply of solder iron (that who come from IRFZ44), when is disconected you must leave the solder iron to get the room temperature with station power off .If you have room thermometer you will see what is the temperature,example 22 degrees; turn on the station with the negative pol of heating element of solder iron disconected - the display will show the temperature of room, then with potentiometer R5-47k ohm you will set the room temperature.After seting the temperature power off the station, connect the negative pol to pcb and try it."Schema in atasament.Astept in continuare opiniile voastre despre SL30. Link spre comentariu
dan cod Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Daca este vorba de letcon de SL 30 sau SL10 este exact acelasi lucru.Eu cred ca conteaza firma producatoare.Cele facute de solomon sunt mai bune decat cele facute de china e mare diferenta intre ele (am avut statii si SL10 si SL20 si SL30 originale)din pacate letconurile care se vand acum pe piata nu prea seamana cu cele originale.Poate la polonezi T.. ar fi din cele bune Link spre comentariu
fratello Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Eu am luat SL10 de la Adelectro...., care stiu ca se aprovizioneaza de la TME. Acum , facand acesta statie, m-am lovit de aceasta problema, a inertiei termice mari (desi 10'c nu pare prea mult,nu ?!). Macobt foloseste un SL30 si, dupa cum se poate vedea in clip, nu are aceasta problema... Link spre comentariu
crispus Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Cred ca inertia aia poate fi oarecum compensata prin soft: adica opresti alimentarea inainte de a ajunge la temperatura dorita si pornesti alimentarea putin inainte de a ajunge pragul minim... Link spre comentariu
fratello Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Suna bine teoria, dar sursa programului nu a fost si nu va fi niciodata disponibila (citez autorul) :( ... Link spre comentariu
manolo Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Uite o parere despre SL30,bunicel,cam greu iar cablul de alimentare ca sa nu zic odgonul,este absolut enervant ,acum poate m-am invatat cu batrinul Weller care are unul in silicon cu doua fire,termostatarea facinduse prin ferita atasata virfului ,mai am un Gordak micut ,cu o rezistenta de 25W(cred)care merge pe o statie Wolf si il folosesc la SMD-uri cu un cablu mai subtirel si este multumitor. Link spre comentariu
Vizitator dj_gonzy Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 Salutare,Sunt pe punctul de a finaliza o statie de lipit, bazata pe Arduino, de fapt asa am inceput. In final voi/veti putea pune softul pe atmega8 atmega16, 168, sau 328. (sper sa incapa pe atmega8).Softul este facut in Arduino IDE, O scurta prezentare.- display 16x2, 16x1 sau alte variante.- 4 butoane- un numar de x pozitii prestabilite (se seteaza din meniu, iar apoi le avem pe un selector 1,2,3....x)- setare manuala- PWM in jurul valorii setate (pentru o fluctuatie cat mai mica a temperaturii)- salvarea valorilor in EEPROM- resetarea valorilor din EEPROM--------------------------------------Sa spunem ca totul este in stadiu Beta.....Problema mea este urmatoare:Nu inteleg cum au folosit rusii (la celelalte scheme cu atmega) OP AMP-ul LM358, poate cineva sa-mi explice partea de la termocupla pana la pinul 23 (pin 1 la LM358) sa zicem ?Eu am folosit varinta clasica de amp non-inverting, dar am o deficienta..... nu am "amplificare" la limita de jos... adica daca termocupla este la temperatura camerei am 0V la pinul 1 al LM358.Am folosit cu LM358 simplu si N... nu reusesc sa trec de problema asta....Sa fie din cauza LM-ului ? trebuie sa cu P (rail-to-rail).Multumesc. Link spre comentariu
adrian82 Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Incet-incet ii dau de cap si eu statiei cu Atmega 8... Macobt (http://macoprojects.blogspot.com/2010/0 ... ation.html) mi-a fost de mare ajutor. Am rezolvat cu 'flickeringul' afisorului, a mai ramas o singura problema, datorata -CRED !- inertiei termice a ciocanului meu (Pensol SL10) : daca setez temperatura la 200' C, de exemplu, statia 'porneste', se opreste fix la 201'C, dar temperatura continua sa creasca pina la 208 'C ; cand temperatura ciocanului ajunge la 199'C statia reporneste, dar fiindca dureaza ceva timp pina se incalzeste ciocanul, temperatura -pe display- continua sa scada pina la 193 'C, dupa care urca normal... Macobt foloseste ciocan de lipit Pensol SL30, asa ca pun urmatoarea intrebare : sunt asa mari diferente intre SL10 si SL30 ? Merita sa (mai) investesc 10 euro in SL30 ? M-am uitat peste specificatiile tehnice, dar...n-am sesizat diferente semnificative. Ce opinii aveti ? Multumesc ! Eu nu am treaba cu pensol 10 cred ca tine de montaj eu folosesc ciocanul la statia cu atmega 8 facuta de polonez si mere super se incinge in 5-10 secunde la temperatura optima si scade doar 5 grade si revine iar la temperatura prestabilita . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Dupa esecul total cu letcon fara senzor de temperatura + variator pentru becuri am vrut sa-mi cumpar unul cu sonda K incorporata. Pentru ca nu prea stiam ce model sa iau, cu ce tip de varfuri sa mearga, nu aveam nici traf de 24V si nici de unde sa cumpar mufa pentru el, pana la urma am sfarsit cumparand unul gata facut, model ZD-708 de 30W (maxim 50W), de pe Strada Maica Domnului. Se baga direct in priza, varful e legat la impamantare, reglabil intre 200*C si 450*C, are toata electronica in maner, merge cu varfuri de 1.5 lei si a costat 30 lei. Am mai dat 10 lei pe un suport si cu asta gata statia. Pana acum imi place cum merge si ca nu ocupa loc, inca nu i-am gasit dezavantaje. La banii astia... ca sa nu mai spun ca doar il bag in priza si intr-un minut lipesc, fara sa-i mai fac montaj, cablaj, cutie, calibrare si alte de-astea. Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Tare de tot,cred ca o sa cumpere si Weller patentul. Link spre comentariu
fratello Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 @djasu : Da, pare ok statia ta ; softul este altfel conceput - porneste incalzirea cand temperatura scade cu 5 grade sub cea setata...dar de oprit, se opreste cand ? Poate nu arata depasirea valorii setate... Eu, de fel, sunt cam "maniac" ; daca deviatia de la temperatura setata era max +/- 1'C ma declaram multumit... Astept opiniile si altor colegi, despre aceste statii 'digitale'. In principiu, exclud varianta cu LCD, consider prea scumpa investitia !LE : Si din ce-am vazut acum in pozele puse de mariandmd, temperatura urca si la acesta statie peste cea setata ! Era setata pe 350' C si a urcat la 352,4 'C ; cu alea 5 in minus si cu aproape 3 in plus, tot ajungem la un hysterezis de 8' , nu ?! Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 Uite eu la statia mea digitala am un hiterezis cum zici tu de 3 si ...si ce daca,inertia termica tot isi spune cuvintul,nu aici cred ca este problema ,ci in forma constructiva a letconului si calitatea virfurilor ,incearca daca ai posibilitatea sa lucresi cu niste statii Weller sau Ersa care isi mentin temperatura de lucru ,ca faci 1 sau 10 lipituri.Si parerea mea este ca nu se merita facuta statia cu LCD si pic sau atmega ,este prea scumpa,montajul lui Wolf este foarte bun si accesibil la pret. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum