miron1947 Postat Iunie 16, 2010 Partajează Postat Iunie 16, 2010 o problema cu valorile rezistentelor R12.Care este R12? Link spre comentariu
rares_mihai Postat Iunie 17, 2010 Partajează Postat Iunie 17, 2010 Am pus schema mai josAdica ma gandesc ca letconul meu are valoarea rezistentei termocuplei mai mare decat cea pentru care a fost conceputa schema.La mine cand letconul este rece si nu este conectat la statie am urmatoarele valori termocupla : 4.2ohm rezistenta :2.6ohm Link spre comentariu
miron1947 Postat Iunie 17, 2010 Partajează Postat Iunie 17, 2010 Adica ma gandesc ca letconul meu are valoarea rezistentei termocuplei mai mare decat cea pentru care a fost conceputa schema.Verificati daca polaritatea termocuplului este corecta.[attachment=0]Mufa letcon.JPG[/attachment]La termocuplu conteaza tensiunea generata.Din R12(semireglabil) reglati amplificarea tensiunii prezenta pe termocuplu, cu cat are rezistenta mai mica, creste reactia negativa , deci scade amplificarea.Masurati ce tensiuni aveti in functie de temperatura pe iesirea AO(pinul 1) si comparati cu cele obtinute pe cursorul potentiometrului(10K) de selectare a temperaturii, pe acesta ar trebuii sa fie intre 12V si cca.6V, pentru a functiona, trebuie sa otineti aceleasi tensiuni si pe pinul 1, in functie de temperatura varfului. Link spre comentariu
cipyyy Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Bun, hai ca incerc sa scriu ceva coerent.Descarca pdf-ul atasat acestui mesaj; e bazat pe aceeasi schema pe care a folosit-o "george" (si majoritatea de pe acest topic); i-am adus in schimb unele modificari, am sa explic schema asa cum am folosit-o eu.1. partea de alimentare: punte redresoare notata "U5" (nu ma intreba de ce U ...); stabilizator U1 (7812). De aici se obtin 12V folositi pentru alimentarea lui LM358 + aprinderea ledurilor.2. in continuare, un LM317 folosit pentru a obtine o referinta reglabila intre 1.25 si 4.5V, ceea ce in final va corespunde unor temperaturi de 125-450V. In majoritatea celorlalte scheme se foloseste un divizor rezistiv pentru acest lucru; eu am preferat sa pun lm317-ul pentru mai multe motive (aveam o punga intreaga la dispozitie, tensiunea minima de iesire - de 1.25V - era fix cat ma interesa pe mine minimul, etc). Ideea cu referinta stabilizata am preluat-o de la o schema de pensol postata de Misa (acolo parca stabilizarea era cu zenere, daca imi aduc aminte corect).Subliniez ca lm317-ul nu alimenteaza nimic altceva, decat ofera o tensiune reglabila care va fi comparata cu tensiunea amplificata de la termocupla.Daca pui un voltmetru la iesirea lui lm317, practic vei masura temperatura reglata (cu mentiunea ca 1V = 100C; 3V = 300C).3. termocupla e notata cu ThK in schema; tensiunea preluata de la ea (41microV pe gradC, caracterstica a termocuplelor de tip K) e amplificata de prima parte (U3) a lui lm358. Factorul de amplificare l-am calculat in asa fel incat sa obtin fix 1V/100C; pentru aceasta, elementele critice sunt R7 si R5+R6; in montajul final nici nu am folosit semireglabil (pt R6), ci am sortat rezistente fixe ca sa imi dea fix raportul dorit de mine (in pdf sunt trecute si "formulele"). In acest moment, pe pinul 1 al lui lm358 obtii fix 1V pentru fiecare 100gradeC. Practic, se poate face reglarea/etalonarea cu un voltmetru simplu, sau chiar poti lasa conectat un voltmetru daca vrei afisaj constant.4. tensiunea astfel amplificata, impreuna cu tensiunea de referinta de la lm317, sunt aplicate pe U3 (a doua parte din lm358), care e folosit pe post de comparator: cat timp tensiunea termocuplei e mai mica decat tensiunea reglata, se aplica tensiune la baza lui Q1, care astfel deschis va deschide in continuare optotriacul (U4-moc3031,3041) care la rindul lui va deschide tiristorul T1 (bt136) si va lasa letconul pornit. Cand cele doua tensiuni mentionate anterior sunt egale, iesirea lui U3 va fi pe zero, Q1 nu va conduce, si letconul va fi oprit.D8 indica alimentarea statiei, iar D6 indica alimentarea (incalzirea) letconului. Eu pentru ele am folosit un led dublu cu pin comun, dar se poate pune linistit 2 leduri sau se poate renunta de tot la ele.Greseli posibile pe care sa le eviti: - inversarea polaritatii termocuplei - conectarea gresita a tiristoruluiDaca verifici totul pas cu pas, e "imposibil" sa nu iti iasa.Ce are diferit varianta cu microcontroller: U3-ul din schema mea (comparatorul analogic) e inlocuit de un comparator digital (microcontrolerul - care mai face si afisarea valorilor). Tu stii daca pentru atata lucru merita efortul (avand in vedere ca oricum lm358 are 2 parti).Pentru afisarea temperaturii, repet, conecteaza un voltmetru fie la iesirea lui U3, fie la iesirea lui U2.Eu mi-am construit un voltmetru dublu pentru treaba asta, poti vedea niste poze aici: http://elforum.info/viewtopic.php?f=37&t=58559Mai mult de atat nu stiu ce se poate explica. Urmatoarele intrebari in schimb sper sa le pui cu lectiile facute: ia datasheet-urile de la componente si citeste-le.Nu zic sa folosesti schema mea; foloseste care varianta iti place, toate lucreaza pe acelasi principiu. Eu am dat schema doar pentru a putea explica.Ca sa fie clar ca schema e de la o statie functionala, cateva poze (e drept ceva mai vechi, cu statia semi-finisata):http://i45.tinypic.com/wsmiw8.jpghttp://i45.tinypic.com/4lsj61.jpg+ poza din topicul cu voltmetrulSalut. Vreau să fac şi eu staţia de lipit după schema ta. Dacă esti amabil te rog trimite-mi si mie schema cablajului. Am MOC3023 şi MOC3063, ce-mi recomanzi să folosesc? Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Am MOC3023 şi MOC3063, ce-mi recomanzi să folosesc?MOC3063, acesta deoarece este cu comanda de unda plina, este de preferat. Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Nu e cel mai grozav pcb (la ora actuala i-as aduce niste modificari), dar pentru mine si-a facut treaba.Vezi pdf-ul atasat, in special pagina a 3-a (restul sunt doar pentru dispunerea pieselor).Ca o vedere de ansamblu, atasez si o poza.Si da, moc3063 e de preferat, din ce ai tu. Link spre comentariu
Vizitator energie Postat Iulie 5, 2010 Partajează Postat Iulie 5, 2010 Am și eu un cablaj făcut după schema de mai sus și funcționează foarte bine, la mine temperatura se reglează intre 120 și 400 de grade.Atașez cablaju făcut în Sprint Layout. Link spre comentariu
cipyyy Postat Iulie 5, 2010 Partajează Postat Iulie 5, 2010 Vă mulţumesc mult pentru ajutor (stefan_k, miron1947 şi energie).Pot să folosesc schema asta pentru a controla temperatura la un cuptor dintr-o imprimanta laser?Vreau să fac şi un dispozitiv de laminat cablaje dintr-o imprimanta veche din care am recuperat cuptorul (EPSON EPL-5600) şi cum montajul ei nu merge trebuie să fac un montaj separat. Link spre comentariu
Vizitator marius93d Postat Iulie 7, 2010 Partajează Postat Iulie 7, 2010 am facut cablajul lui Geomar si azi am zis sa incer la 12v de la o sursa atx sa vad ce se intampla.. l`am bagat l`am tinut pornit cam 5 min si pe urma a pocnit condensatorul de 470uF ..DC? Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 7, 2010 Partajează Postat Iulie 7, 2010 sursa atx sa vad ce se intampla.. l`am bagat l`am tinut pornit cam 5 min si pe urma a pocnit condensatorul de 470uF ..DC?Sursa de PC este in comutatie si probabil are varfuri de tensiune peste cea suportata de condensator. Link spre comentariu
MifTy Postat Iulie 10, 2010 Partajează Postat Iulie 10, 2010 http://www.engadget.com/2006/03/07/how- ... ring-iron/ Link spre comentariu
RazvanTi Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 eu prima statie de aer cald am facut-o asa ( inspirata dupa altele de pe net):materiale:un traf 2X12V tv sportun maner de la un letcon arso bucata de rezistenta de resou 800Wo bucata teava de cupru fi 6mmfurtun acvaristica 2mcablu boxe 2mpompa aer acvariucarcasa sursa calculatorprocedura:am montat in carcasa traf-ul si pompa de aer.din carcasa pana la manerul letconului am tras cablul de boxe si furtunul de acvaristica (cuplate la pompa de aer si traf), "copcit" din loc in loc cu izolier band.prin manerul letconului am pozitionat teava de cupru a.i. sa iasa in ambele parti ale manerului.in partea din spate a manerului am infipt celalalt capat al furtunului iar in partea din fatza o "bobina" din nichelina de 8 spire pe diametrul de 6mm legata la cablul de boxe respectiv la 24 volti ai trafului.nichelina se incinge la rosu( este un pic subdimensionata pentru tensiunea de 24 V dar nu se arde din cauza fluxului de aer care trece prin ea (este necesara subdimensionarea ei pentru necesarul de temperatura pentru dezlipirea respectiv lipirea pieselor - topirea fludorului).mai simplu de atat nu se poate ...Spor la mesterit!LE: acum am alta statie facuta tot de mine dar asta in curand la "proiectul meu"LE2:uite si cealalta "statie" :viewtopic.php?f=205&t=63671&p=562424#p562424 Link spre comentariu
rares_mihai Postat August 10, 2010 Partajează Postat August 10, 2010 Am reusit sa termin si eu statia. Multumesc tutuor celor care m au ajutat! Le sunt recunoscator. MUltumesc inca o data. Iar acum pentru amuzament pot spune ca am facut 4 cablaje, am ars 2 letconuri, vreo 6 triace, tot atatea operationale si optocuploare. Dar finalul conteaza Posibile greseli pentru cei care sunt incepatori: inversarea termocuplei si a triacului, inversarea firelor rezistentei cu cele ale termocuplei. Link spre comentariu
adrian82 Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 Eu ma apuc de cea cu control eletronic realizat cu uP fiindca cu timpul potentiometrul se duce , pe cea veche o am si merge bine cu afiseaj eletronic al temperaturi dar tot mai misto e cu controlul din push buton si stabilirea exacta a temeraturi de lucru.Cu ajutorul uP 16F876 ma rog ca se poate pune hex-ul fata de 16F973 mi se pare foarte de realizat mai ales ca exista deja pcb gata gaurite fara sa mai stai sa lucrezi cu imprimanta. Cam toti care vor ceva rapid apeleaza la pcb gata realizate.Si tot cu acelasi montaj se poate face comanda si pentru dezlipirea pieselor la fel cu control eletronic. Link spre comentariu
adrian82 Postat August 31, 2010 Partajează Postat August 31, 2010 Ca tot ne laudam in scheme am mai gasit una cica dupla controlata de microprocesorul AT89C2051 si cu cate doua afisoare alfanumerice ... se gaseste si softul in format hex. situl respectiv http://www.freewebs.com/costipro/statiedelipit.htm Afiseaza puterea la varf a letconului si se regleaza cu push buton , se poate imbunatati.... Eu raman la uP16f873 sau 876 ... am gresit ca am pus 976 mai sus :P Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum