Vizitator hyden Postat Ianuarie 4, 2019 Partajează Postat Ianuarie 4, 2019 Cablaje: https://imgur.com/gallery/da35DGg Cel din stanga l-am marcat cu markerul pentru gauri. Cel din dreapta mi se pare ca a iesit mai bine. Am observat mici punti intre trasee. Le voi remedia cu cutterul. Am folosit persulfat de sodiu. Am lasat la corodat 40 de minute. Momentan am doar o placa de cupru simplu. Sper ca de data asta sa indeplineasca minimul asteptarilor. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 4, 2019 Partajează Postat Ianuarie 4, 2019 Secretul unei bune acoperiri este curățarea temeinică a plăcii, prima dată cu șmirghel fin, apoi cu praf de curățat vasele și spălarea bună a plăcii, să nu rămână urme de grăsime.Dacă nu respecți curățarea plăcii, tonerul nu va adera bine și va intra soluție de corodare sub ea, rezultatul fiind marginile alea zdrențuite și strâmbe.Timpul de corodare e foarte important și el, la fel temperatura soluției.Să pui placa să plutească cu fața de cupru în jos, soluția să fie caldă (o poți pune pe calorifer) și agiți placa ușor ca să se corodeze mai repede.Introducerea unui cui în baia de corodare va grăbi procesul, cuprul depunându-se electrochimic pe fier... Link spre comentariu
Vizitator hyden Postat Ianuarie 4, 2019 Partajează Postat Ianuarie 4, 2019 Placa intreaga de cupru am spalat-o cu multe solutii din casa pentru ca era foarte murdara. Credeam ca n-o mai gasesc. E veche de vreo 3 ani. Prima schema am facut-o cu oja pentru un amplificator cu tda2030, parca. A mers din prima (norocul incepatorului). Smirghel fin n-am folosit. Am pregatit dinainte pe o foaie lucioasa cablajul printat. Am mai incercat si pe hartie foto si dupa ce am calcat cu fierul de calcat se exfolia foaia si ramanea tonerul pe cablaj. Dar nu mai am hartie foto. Cred ca din cauza asta au iesit putin zimtate unele margini. E doar o presupunere. Nu spun ca dumneavoastra gresiti. Am folosit tix sa curat placa, sa o degresez. Cu aceeasi solutie se sterge si markerul si tonerul. Am mai citit ca se lasa la corodat cam 30 de minute, dar cand era timpul sa scot placa de la corodare mai erau margini necorodate. Abia dupa ce am sters tonerul am observat ca de fapt era scotch pe margine si nu a ajuns persulfatul de sodiu la cablaj. Multumesc pentru sfaturi! Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) Ca sa iti iasă pe vitor si mai ok, degreseaza cu nitrodiluant ,slefuieste placa cu hartie abraziva de 400 iar după aia cu o pâsla abraziva tot de 400, (https://www.bizoo.ro/firma/technictrial/vanzare/6496915/pasla-abraziva) dupa ce ai folosit hartia abraziva dai si cu pasla iar la final degresezi cu nitro si după aia faci transferul de toner, iar la corodat stai cu ochii pe placa pana incepi sa iti dai seama de timp, solutia ar fi ok sa o incalzesti pe la 35-40 grade cum a zis si Validae. Spor la treaba. Editat Ianuarie 5, 2019 de validae erori de tipar Link spre comentariu
adicontakt Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 e ditamai topicul dedicat pt metoda pnp Link spre comentariu
Vizitator hyden Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Traful imi scoate 24-25V ca. Dupa redresare am 17-18V cc. In loc de electroliticul de 1000 de micro am pus unul de 100 micro 35V. Masor iar si am 37V cc. Am pus inainte si unul de 100 micro cu 50V, exact la fel. De ce am asa mult? Sunt doar 100 de micro totusi. Link spre comentariu
Spitfire Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) 25Vx1,41=36V. Tensiunea efectiva este egala cu 0,707 din tensiunea de varf.Puteti sa puneti si 1 micro, tot aia veti obtine... Nu e mai simplu sa folositi o sursa in comutatie de 24V, daca aveti, desigur una? Cu condensatori de valori mici in filtraj gen 100uF n-o sa puteti trage curent prea mare din sursa aia cu traf+punte+electrolitic...o sursa in comutatie 24V/3A costa de la 25 de lei...si e utila la multe alte lucruri. Editat Ianuarie 5, 2019 de Spitfire Link spre comentariu
Vizitator hyden Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Momentan incerc asa. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Ce sa incerci asa? ai letcon care sa reziste la 36-37V??? Ce letcoane stiu eu specifica 24V ca maxim permis... deci asa trebuie sa-l alimentezi. Acolo ai o rezistenta bobinata si daca o suprasoliciti o transformi in siguranta... fuzibila. Link spre comentariu
Vizitator hyden Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Eram uimit de tensiuni si am intrebat. Pana la urma ce trebuie sa fac? Mai am un traf de 15V. Sa il folosesc pe acela? Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 5, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Incearca. Functioneaza si la 15V. Candva am testat. Primul meu letcon termostatat avea transformator de 17,5V si am lucrat asa vreo trei ani. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Daca nu intelegi cum este cu redresarea si filtrarea, si cum se calculeaza tensiunile in cazurile respective ar fi bine sa nu poluezi topicuri care au un oarecare nivel si sa te duci pe sectiunea incepatorilor. Ar fi un semn de respect pentru ceilalti. Vad ca din thread despre statii de lipit s-a ajuns sa se dea detalii despre cum se face PCBul si despre calcule. Cineva care cauta o anumita informatie trebuie sa suporte asa-ceva. Link spre comentariu
modoran Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) Acum 1 oră, Dxxx a spus: Ce sa incerci asa? ai letcon care sa reziste la 36-37V??? Ce letcoane stiu eu specifica 24V ca maxim permis... deci asa trebuie sa-l alimentezi. Acolo ai o rezistenta bobinata si daca o suprasoliciti o transformi in siguranta... fuzibila. De ce nu ar rezista letcoanele alea la 36V daca rezista la 24V ? Doar termocupla protejeaza rezistenta din ele, ca daca le-ai alimenta continuu la 24V ( daca aia e tensiunea nominala ) s-ar arde sau s-ar inrosi cu totul. La 36V se incalzesc mai repede, atata tot. Editat Ianuarie 5, 2019 de modoran Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 Desigur, pai hai sa alimentam la 50V, ca tot protejeaza termostatul. La o scurta estimare asa avem 200W (daca la 24V aveam 50W) asa ca letconul este mai steroidizat decat un JBC. Si se va incalzi foarte repede, mai... mai... la fel ca JBCul... Poate merge si la 100V - de ce nu??? Sigur ca o data la 10 minute va trebui si niscai letcon nou... Raspunsul este simplu: un letcon de 24V maxim se alimenteaza cu 24V cel mult. Ca sa nu fiu prea acid, hai sa explic De obicei un letcon este greu de inteles, sunt multe perceptiii gresite. - senzorul termic se afla in rezistenta si masoara temperatura din rezistenta, nu de pe varf. - insa chiar si asa exista o "distanta termica" intre senzor si rezistenta, adica senzorul va citi cu intarziere ce se intampla in rezistenta. - daca constructorul recomanda maxim 24V inseamna ca la tensiuni mai mari decat 24V intarzierea respectiva poate sa duca rezistenta la temperaturi PERICULOASE pana cand intra in functie termostatul. Mai este o chestie elementara, si anume ca puterea merge cu patratul tensiunii. Cresti tensiunea de la 24 la 36V, curentul creste de la 2A la 3A si puterea este ~ 110W Este la mintea cocosului ca un letcon dimensionat pentru 50W nu va avea viata lunga la 110W. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 5, 2019 Partajează Postat Ianuarie 5, 2019 (editat) asta mi-a placut cu JBCul... numa bine Dxxx Editat Ianuarie 5, 2019 de kinderu56 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum