MifTy Postat Iulie 12, 2017 Partajează Postat Iulie 12, 2017 ... cu ajutorul lui GeoMar, căruia îi mulţumesc din nou şi pe această cale, s-ar părea că necazurile mele cu letcoanele sunt pe cale să se încheie.şi-a ţinut promisiunea făcută câteva posturi mai... sus, şi am primit ieri cablajul "wolf" promis! Link spre comentariu
Mishu_17 Postat Noiembrie 20, 2017 Partajează Postat Noiembrie 20, 2017 Am observat ca tensiunea de la intrarea lui LM7812 este aproximativ 35V, la o tensiune din secundarul transformatorului de 27Vca. In acest caz, pentru a nu se ajunge la situatia in care LM7812 sa se defecteze din cauza ca este alimentat la tensiunea maxima acceptata, se poate folosi in locul lui LM7812 un stabilizator cu dioda zener si tranzistor NPN ? Schema statiei este cea atasata. Link spre comentariu
tic5 Postat Noiembrie 21, 2017 Partajează Postat Noiembrie 21, 2017 Conform DS, Vmax.intrare LM7812 e 35V, deci esti la limita. Poti folosi o sursa formata dintr-un tranzistor si un zener, dar ma indoiesc ca acesta va avea caracteristicile unui LM. Oricum, LM sau tranzistorul e bine sa-i montezi pe un radiator mic. Ca variante poti incerca: 1- Un "carnat" de 7-8 diode inseriate (seria 1N) astfel ca la intrarea in Lm sa ai 30V. 2- Un dc-dc la iesirea caruia sa inseriezi Lm-ul. 3. Un traf. suplimentar mic ptr. alimentarea LM. 4. Daca se poate, infasoara niste spire suplimentare in sec. traf. existent, incat sa ai la iesire cca.14-15V. E bine ca alimentarea CI sa o decuplezi cu un cond. de 01uF ceramic cat mai aproape de integrat. Link spre comentariu
tic5 Postat Noiembrie 21, 2017 Partajează Postat Noiembrie 21, 2017 Salut, .... sau in loc de 7812 poti folosi LM317HVT. Conform DS, acesta are o tensiune diferentiala: Vin-Vout = 60V max.admis. In cazul tau 35V - 12V = 23V, ceeace e sub valoarea maxima admisa. LM317HVT treb. pus pe radiator. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Noiembrie 21, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2017 Am mai scris undeva in topic...redresare monoalternanta. Elimina una din diode si gata. Asa am procedat...acu' 10 ani. Link spre comentariu
ionel sm Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Vrau sa cumpar un letcon care sa functioneze cu varful scurt, cel din josul fotografiei. Am o statie de lipit cu letcon pensol solomon.Varful seamana cu cel de jos.Am cumparat niste vafuri dar sant un pic mai lungi.Acum nu stiu ...se poate scurta putin din ele? am inteles ca sant goale in interior.A doua varianta unde gasesc varfuri de calitate? Link spre comentariu
tic5 Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Salut @ionel1959! Ia legatura cu @Dxxx. La "Bazar" are un thread cu chituri de statii de lipit si varfuri. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Decembrie 29, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Pentru Ionel 1959: Varfurile nu sunt goale pe interior. Taie-l fara grija. Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Am fost bagat in seama si cred ca ar fi bine sa raspund public, desi este un pic off-topic, dar o fac pe scurt. Orice varf de letcon (chiar si JBC) actioneaza initial prin masa sa termica, deci cedeaza din temperatura acumulata in masa respectiva. Masa termica este favorabil sa fie cat mai mare - nu exista varfuri goale la interior in mod inutil. Prelucrarea mecanica, de orice fel, a varfurilor tinde sa distruga acoperirile metalurgice, deci distruge varful. INSA exista doua principii constructive: - cel vechi cu rezistenta tubulara, unde varful este in interiorul acestei rezistente tubulare. Nu va sfatuiesc sa cumparati/folositi asa ceva, mai ales ca unele de tip nou nu sunt scumpe. - cel nou / bun foloseste un varf care are intentionat o gaura/cavitate la interior, pentru ca acolo este pozitionata rezistenta - asa este orice letcon modern, plecand de la cele modeste tip Gordak pana la JBC. Prin pozitionarea rezistentei in interiorul varfului energia degajata de rezistenta este obligata ca majoritar sa ajunga in varf. Si Solomon / Pensol are astfel de letcoane, insa numai cele plecand de la modelul PENSOL-SL20C Varfurile si piesele pe care le am eu sunt compatibile cu Hakko936 ca mecanica si compatibile direct cu ce este Atten, Aoyue, Gordak, Yihua, Luckey, etc. Varfurile respective nu sunt compatibile cu Pensol, pentru ca sunt mult mai fine, mai mici in toate dimensiunile. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 corect ce spune #DXXX orice interventie mecanica asupra varfului duce la distrugerea lui in maxim 2 zile de lucru, dar in cazul de fata pentru staţii PENSOL-SL10-N; i PENSOL-SL20-N; PENSOL-SL30-N se taie din coada varfului cea ce nu afecteaza partea activa de lucru , deci corect ce spune #OVIDIANE Link spre comentariu
catalin85 Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Am realizat si eu statia solomon din schema lui @wolf.Am folosit un letcon solomon SL-20/30 CMCI 24V48W.Letconul se incalzeste dar nu se opreste ledul de heating, deci am ddus ca nu se opreste letconul.Am facut schema simpla fara sa adaug modificarile(am vazut intr-un post ca ar mai trebui adaugata o rezistenta).Daca poate sa imi spuna si mie cineva unde ar trebui sa pun aceasta rezistenta ca statia sa lucreze normal.Multumesc anticipat Link spre comentariu
manolo Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Nu as fi asa categoric in privinta rezistentei tubulare ,am un Weller magnastat si merge perfect ,am si 2 Pensol ,unul SL30 si un IRON-N ,avantajul la Weler este ca are un cordon subtire si flexibil fiind mai comod la lucru.Acum nu stiu de ce trebuiesc taiate anumite virfuri ,se gasesc la tme din gama pensol cam tot ce doresti si au si pret acceptabil. Link spre comentariu
Nostalgic Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 (editat) Am realizat si eu statia solomon din schema lui @wolf.Am folosit un letcon solomon SL-20/30 CMCI 24V48W.Letconul se incalzeste dar nu se opreste ledul de heating, deci am ddus ca nu se opreste letconul.Am facut schema simpla fara sa adaug modificarile(am vazut intr-un post ca ar mai trebui adaugata o rezistenta).Daca poate sa imi spuna si mie cineva unde ar trebui sa pun aceasta rezistenta ca statia sa lucreze normal.Multumesc anticipat Mută grupul R8-Led1 pe pinii LSP8-LSP9, daca tot nu se stinge ledul puneți baza Q1 la GND, daca se stinge , înseamnă că problemele sînt înainte de Q1. Editat Decembrie 29, 2017 de NOSTALGIC Link spre comentariu
catalin85 Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 Scuze ca intreb "mura-n gura" dar prin "muta grupul" te referi la fatul iesirea din r8 sa o pun la lsp8 si cea a ledului la lsp9 sau sa le dezlipesc de pe placuta sa le pun in paralel pe lsp8 respectiv lsp9.Imi cer scuze inca odata dar nu sunt electronist de meserie.Multumesc anticipat Link spre comentariu
Nostalgic Postat Decembrie 29, 2017 Partajează Postat Decembrie 29, 2017 (editat) Scuze ca intreb "mura-n gura" dar prin "muta grupul" te referi la fatul iesirea din r8 sa o pun la lsp8 si cea a ledului la lsp9 sau sa le dezlipesc de pe placuta sa le pun in paralel pe lsp8 respectiv lsp9.Imi cer scuze inca odata dar nu sunt electronist de meserie.Multumesc anticipat Pe letcon se afla AC (curent alternativ), deci nu conteaza cum conectezi , ledul isi redreseaza tensiunea de aprindere. Editat Decembrie 29, 2017 de NOSTALGIC Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum