albasete Postat Septembrie 1, 2016 Partajează Postat Septembrie 1, 2016 Din acel potentiometru reglezi temperatura de lucru - lipit / deslipit. Pentru inlocuirea letconului trebuie ceva detalii despre letconul original. Nu inteleg, pentru ce vrei sa inlocuiesti letconul ? Ai lucrat cu statia si nu esti multumit de ea ? Crezi ca obtii performante mai bune cu alt letcon ? Daca nu setezi corect temperatura, poti schimba cate letconuri doresti. Link spre comentariu
Vizitator maldii Postat Septembrie 1, 2016 Partajează Postat Septembrie 1, 2016 Este prea slab , nu este vorba de reglaj sau varf astea le stiu este vorba de putere diferenta am facuto cu un letcon de la piata 40w pur si simplu este foarte slab nu pot lipi un condesator cu el , as vrea sa stiu daca se poate modifica ceva la nivel de component cred ca acolo este buba Link spre comentariu
ss1958 Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 Inca o porcarie chinezeasca. Dupa parerea mea, transformatorul ala nu poate scoate 2 amperi necesari incalzirii letconului. Ca sa te convingi, alimenteaza letconul direct din transformator.Identifica terminalele rezistentei letconului ,la tine e usor, sunt cele care au trseele de pe PCB ingrosate cu fludor si vin de la triac.Daca alimentat direct din transformator, letconul topeste bine, se poate umbla la partea de comanda a triacului. Eu ma indoiesc serios ca o sa incalzeasca letconul la o temperaturamai mare.Chiar daca acesta e de proasta calitate, alimentat direct ar trebui sa topesca fludorul fara probleme.Stiu asta pt. ca m-am lovit si eu de astfel de probleme.Daca ai posibilitatea , schimba transformatorul cu unul de minim 2 amperi adevarati , chiar daca scoate doar 19 -20 V.Si daca tot ai cutia si faci rost de un alt tansformator, poti comanda de la chinezi o placa(PCB) complet echipata de HAKO936 (clona) la doar 3-4 dolari, care e cu mult mai buna de ce ai tu.Parerea mea ! Link spre comentariu
nico_2010 Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 O astfel de statie de lipit am folosit din 2004 pana in 2013 (cand s-a dus letconul). Am cumparat o alta, identica, pe care am folosit-o pana in 2015 (cand am "pensionat-o"). Functioneaza foarte bine in regim de amator si daca o setezi la cira 350 - 375 grade (indicatia de pe panou) poti face lipituri OK. Pentru componente cu terminale mai groase sau planuri de masa da rateuri urate. Poti sa incerci sa o setezi la 400 de grade si verifica daca poti realiza lipituri cu varful subtire pe un traseu mai lat(1.5 - 3mm) si pe terminalul unui condensator de filtraj (tratate cu flux). Daca asa functioneaza OK atunci ai o problema cu fludorul. Link spre comentariu
Vizitator maldii Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 O astfel de statie de lipit am folosit din 2004 pana in 2013 (cand s-a dus letconul). Am cumparat o alta, identica, pe care am folosit-o pana in 2015 (cand am "pensionat-o"). Functioneaza foarte bine in regim de amator si daca o setezi la cira 350 - 375 grade (indicatia de pe panou) poti face lipituri OK. Pentru componente cu terminale mai groase sau planuri de masa da rateuri urate. Poti sa incerci sa o setezi la 400 de grade si verifica daca poti realiza lipituri cu varful subtire pe un traseu mai lat(1.5 - 3mm) si pe terminalul unui condensator de filtraj (tratate cu flux). Daca asa functioneaza OK atunci ai o problema cu fludorul. Am incercat , poti lipi fire altceva nu prea se poate ca un exemplu am vrut sa dezlipesc un analog de la un controller de ps4 si nu topeste fludorul iar cu cu un letcon de 40 w de la piata a mers Inca o porcarie chinezeasca. Dupa parerea mea, transformatorul ala nu poate scoate 2 amperi necesari incalzirii letconului. Ca sa te convingi, alimenteaza letconul direct din transformator.Identifica terminalele rezistentei letconului ,la tine e usor, sunt cele care au trseele de pe PCB ingrosate cu fludor si vin de la triac.Daca alimentat direct din transformator, letconul topeste bine, se poate umbla la partea de comanda a triacului. Eu ma indoiesc serios ca o sa incalzeasca letconul la o temperaturamai mare.Chiar daca acesta e de proasta calitate, alimentat direct ar trebui sa topesca fludorul fara probleme.Stiu asta pt. ca m-am lovit si eu de astfel de probleme.Daca ai posibilitatea , schimba transformatorul cu unul de minim 2 amperi adevarati , chiar daca scoate doar 19 -20 V.Si daca tot ai cutia si faci rost de un alt tansformator, poti comanda de la chinezi o placa(PCB) complet echipata de HAKO936 (clona) la doar 3-4 dolari, care e cu mult mai buna de ce ai tu.Parerea mea ! O sa masor transformatorul , cum pot masura amperi finali direct din mufa? Link spre comentariu
nico_2010 Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 Daca mai este in garantie schimb-o. Si fa o proba in magazin cu cea care o va inlocui. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 http://www.learningelectronics.net/worksheets/amp_m.html Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 Nu am avut in mana Yihua, dar problema este de obicei varful de prima echipare care este prost, nu ai nici o sansa la lipituri bune cu el. Insa daca il schimbi cu un Hakko- TC-3,2D totul ar trebui sa se schimbe radical. Nu te sfatuiesc, din multe motive, sa treci la Pensol, insa asta este optiunea ta. Oricum variantele ieftine de la Pensol nu corespund, au un principiu vechi, deci cea mai ieftina varianta, comparabila cu cel original, are codul PENSOL-SL20C-I Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar este elementar ca in cazul ca nu merg lipiturile sa schimbi varful cu unul diferit ca masa termica si rezistenta termica. In plus nu merita sa folosesti decat varfuri de calitate cu acoperiri bune. De abia mai apoi merita sa investighezi alte probleme posibile, dar nu cred ca vei ajunge acolo. Link spre comentariu
nickrvl Postat Septembrie 2, 2016 Partajează Postat Septembrie 2, 2016 Tot vot negativ, am avut o statie asemanatoare si cu pistol de aer cald, in scurt timp letconul sa retezat de la filet iar pistolul de aer cald a ramas fara ventilator, pina atunci a mers satisfacator totusi exceptand aerul cald care o cam lua razna.... Link spre comentariu
albasete Postat Septembrie 4, 2016 Partajează Postat Septembrie 4, 2016 Ca idee, inceput si sfarsit: documentat pe forum si cumparat sau construit de pe forum. Schimba si traf.ul / varful, daca nu, retur + diferenta si ceva mai bun. Link spre comentariu
Vizitator coriandru Postat Noiembrie 7, 2016 Partajează Postat Noiembrie 7, 2016 Am construit si eu o statie, merge bine, problema o am cu letconul, am avut 1 an unul no name cu maner galben, foarte prost, in ultimii 2 ani folosesc unul cu maner albastru, e mai OK, dar varful nu e bine acoperit, picatura de cositor de ridica la 1-2 mm de varf. As investi 100-150 lei in altul, as lua 1-2 varfuri de calitate si un letcon clona compatibil (eBay,ali.) Ce imi recomandati, eventual si de unde, daca este permis? Link spre comentariu
elman Postat Noiembrie 7, 2016 Partajează Postat Noiembrie 7, 2016 Daca varful este ascutit, la toate se ridica cositorul. Solutia este sati cumperi un varf tesit, ca de ex. https://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_6928_varf_letcon_ptr_statie_de_lipit_900m_t_2c Link spre comentariu
Vizitator coriandru Postat Noiembrie 7, 2016 Partajează Postat Noiembrie 7, 2016 Intr-adevar e ascutit, lucrez si cu smd-uri, m-am obisnuit cu forma asta, dar cred ca ar merge si unul tesit la smd-uri. Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 7, 2016 Partajează Postat Noiembrie 7, 2016 Uita-te pe site-ul Hakko, sunt acolo filmulete cu demonstratii de lipire. Pentru SMD conic/ascutit este de folosit cu dificultate si doar daca mergi sub 0402 pentru ca sunt foarte mici. Oricum la conice retentia este foarte proasta, fludorul aluneca spre baza. Pentru dimensiuni mai mari ale SMDurilor este absolut incomod asa ceva. Cel mai bine merg varfurile as zice "cilindrice, taiate oblic" adica "slant". Spre exemplu Hakko le zice tip C, iar la JBC le zice "conical sloped". La Hakko te descurci cu 2C cam la toate SMDurile. Cu dimensiunea 1C te descurci la 0603 sau 0402. Este incomparabil mai buna retentia si este mult mai comod. De pomana investesti in statie / letcon daca nu ai si varfurile corespunzatoare lucrarii facute ca forma si marime, si sa le schimbi in functie de necesar. Iti garantez ca o statie modesta fara afisare digitala (desigur, temostatata), sa zicem Gordak, cu varfuri bune (Hakko) si alese corect va permite confort mai bun decat cine stie ce JBC de 10 ori mai scump, daca ai numai un varf "universal". Link spre comentariu
Vizitator coriandru Postat Noiembrie 7, 2016 Partajează Postat Noiembrie 7, 2016 Mersi de info, chiar nu ma gandeam ca cele tesite merg la SMD-uri. Am lucrat doar cu 1206, si asta ocazional. O sa merg pe 900M-T-2C. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum