GeoMar Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 Va rog, daca cineva are desenul cablajului statiei de lipit cu PIC 16 F 873 A de la Danut Willy,il poate posta aici din nou, eventual pdf? Cred ca au fost postate initial si s-au pierdut. Cu multumiri!Am eu o varianta de cablaj desenata prin 2011, aveam in gand sa realizez si eu statia, dar am renuntat. Trebuie totusi verificat cablajul dupa schema, posibil sa contina vreo greseala.Daca ai schema si hex-ul la indemana, poti posta o arhiva cu ele, s-au pierdut destule atasamente de pe forum.Am desenat si o varianta de cablaj pentru partea de afisare, unde am folosit 3 digiti separati si un digit mai mic si intors, pentru a indica gradele Celsius ('C). Cablaj & Silk Statie de Lipit PIC16F873A (Danut Willy).pdf Link spre comentariu
fratello Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 Super-realizare, ca de obicei, de la Geomar !!! Atasez schema+hex-ul statiei, primite de la autor - Willy Spataru, caruia ii multumesc din nou pentru bunavointa !-======Cine a realizat-o ne poate spune cit este hysterezisul la aceasta statie ? Multumesc ! Link spre comentariu
GeoMar Postat Mai 11, 2013 Partajează Postat Mai 11, 2013 Super-realizare, ca de obicei, de la Geomar !!!-======Cit este hysterezisul la aceasta statie ? Multumesc !Multumesc. Nu iti pot da detalii "tehnice", asa cum am mentionat NU am realizat statia fizic.Statia Wolf face servici "ca la carte", plus ca mai am doua ne-incasetate, cu Atmega8 + LCD si Atmega8 + Digiti LED.Poate cand am ceva timp liber, am sa o realizez si pe aceasta. Link spre comentariu
dinozoff Postat Mai 12, 2013 Partajează Postat Mai 12, 2013 Multumesc foarte mult userilor Geomar si Fratello! Ca intototdeauna, foarte prompti si atenti!Respect! :aplauzeEste f. interesanta si statia postata de dl. Ovidiu (Y06PIR) pe siteul sau. Pe aceasta cale il rog sa posteze cablajul pdf. Proiectul respectiv este de facut (destul de simplu, pare stabil, piese putine, compact, cablaj simplu etc.).Revenind la statii de lipit, am una cu PIC (varianta FRATELLO sau DINBOOO cred), dar letconul nu se incalzeste mai mult de 180 de grade. E posibil sa fie de la o alimentare insuficienta ca amperaj sau putere? Am folosit o sursa de comutatie din acelea turcesti care se foloseau pentru inlocuit partea de alimentare la televizoare. Are mai multe iesiri, printre care si una de 24 V, pe care am redersat-o monoalternanta cu o dioda BY299 si am filtra-0 cu un condensator. Scotea cam 25 de V, dar cind cupla FET-ul tensiunea scadea la 17V. Link spre comentariu
yo6pir Postat Mai 12, 2013 Partajează Postat Mai 12, 2013 Daca nu se incalzeste destul este deoarece tensiunea scade pe rezistenta de incalzire. Si eu am patit la fel cu statia mea cand am alimentat-o la un traf de 18V. Nu se incalzea mai mult de 250C. A trebuit sa re-bobinez traful pt.24Vac. Acuma se incalzeste pana la 500C. Am limitat-o din soft ca sa nu se arda letconul. Referitor la cablaj, nu l-am postat deoarece am crezut ca nu are nimeni astfel de releu SS model vechi, si fiecare isi face propriul cablaj dupa ce componente are. Dar nu e nici o problema sa-l postez aici. Multumesc de apreciere. SL_M8_BCDr.pdf 7segr.pdf Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 12, 2013 Partajează Postat Mai 12, 2013 Dinozoff "Are mai multe iesiri, printre care si una de 24 V, pe care am redersat-o monoalternanta cu o dioda"Incearca cu o punte de diode.Multumesc si eu lui yo6pir pentru toate proiectele construite si puse la dispozitia oricui (atat pe site-ul personal cat si pe acest forum). Link spre comentariu
dinozoff Postat Mai 12, 2013 Partajează Postat Mai 12, 2013 Multumim, Ovidiu! Tot ce faci pentru comunitatea DIY si HAM este deosebit.Si acum, o intrebare.Potentiometrul de reglaj al temperaturii (mai precis al tensiunii) trebuie musai sa fie de 500 ohmi? Nu de alta, dar sunt cam greu de gasit. Nu merge si de 1K, iar rezistenta de la capatul rece (de 120 ohmi) sa o dublam, adica ori 220, ori 270 ohmi? Link spre comentariu
yo6pir Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Multumesc de aprecieri. Uite cum sta treaba cu acel potentiometru:-la intrarea ADC a uC-lui trebuie sa injectezi o tensiune liniar-variabila, cuprinsa intre 1-5V ceea ce se transpune intr-o temperatura setata de: 100-500 C. -ca sa faci acea tensiune, din tensiunea de alimentare de 5V, este f.usor; pui un potentiometru si reglezi tensiunea de la...1V, sau pe acolo pe undeva si pana la maxim 5V. Asta e filosofia. Eu am pus acel potentiometru de 500 Ohmi deoarece asta am avut. Voi puteti schimba valoarea potentiometrului dar va trebui re-calculata rezistenta dinspre masa in functie de valoarea acestuia, in asa fel incat tensiunea minima injectata sa fie de ~1V. Nu e greu! Se poate. Succes!Ovidiu. Link spre comentariu
dinozoff Postat Mai 15, 2013 Partajează Postat Mai 15, 2013 Scurt si la obiect!Multumim!Exista relee solid state produse de SHARP, codificare S202 S02, pret 19 lei la un magazin de pe str Maica Domnului. Cu triac si optotriac iesi cam la o treime din pretul asta, plus ca ansamblul este depanabil in caz de defectiune a unei piese (triacul de ex.). Pe potentiometru este tot timpul tensiunea continua de 5V, iar reglajul se face in tensiune. Chiar daca nu e cine stie ce curent prin divizor si la intrarea in mcu, in timp cred ca pista de carbon o sa se cam duca. Propun sa punem un pot bobinat care nu costa chiar o avere (pot cu carbon care se gasesc sunt China si sunt f. slabe, pista de carbon se duce chiar si de la umezeala, praf etc), ce sa mai spunem de reglajul in DC.fACEM TOTUSI CEVA DURABIL, NU? Link spre comentariu
dinozoff Postat Mai 19, 2013 Partajează Postat Mai 19, 2013 Am rezolvat-o. Alimentez de la o sursa in comutatie MEANWELL de 27 v si 2,4 amp. Are un semireglabil pt ajustare tensiune iesire cu care am reglat iesirea la 24 v, fix. Lucrez deja cu statia dar nu am carcasa (e intinsa pe masa - cam periculos, pt ca cele doua surse in comutatie lucreaza direct la 220).Histerezisiul este de 10-15 grade, nesemnificativ cred eu la o temeperatura de lucru de 315 grade, temperatura reala este de 300 grade. Great project! Multumesc celor implicati! Link spre comentariu
vasile eugen Postat Mai 19, 2013 Partajează Postat Mai 19, 2013 Salutare .Daca tot este deschis acest topic,as fi interesat unde as gasi virfuri pentru letcon HQ SOLDER/IR 20(cel cu manson galben).As fi interesat virrf de 1mm sau mai mic.Ceva coduri pentru ele daca a cumparat cineva. Link spre comentariu
yo6pir Postat Mai 20, 2013 Partajează Postat Mai 20, 2013 @dinozoff Scuze, dar n-am inteles, este vorba despre proiectul de la mine? Link spre comentariu
fratello Postat Mai 20, 2013 Partajează Postat Mai 20, 2013 @dinozoff : nici eu n-am inteles ... Statia conceputa de mine (12F675 + display de Nokia) are hysterezis de cca. 6 grade (+/- 3 grade fata de valoarea memorata). Link spre comentariu
pannovy Postat Mai 20, 2013 Partajează Postat Mai 20, 2013 Statia realizata de fratello cu afisaj Nokia si pic 12f675 functioneaza bine . Sigur se refera la statia realizata cu afisaj 2x16, cd 4094 si pic12f675, cea care a fost scoasa la vanzare de dinboo. La acea statie exista o problema cu hex-ul. Ulterior hex-ul a fost modificat de AUTORUL schemei, varianta a schemei postate de Fratello, si a hex-ului insa nu a mai fost postat din motive lesne de inteles. Link spre comentariu
dinozoff Postat Mai 21, 2013 Partajează Postat Mai 21, 2013 @yo6pir @fratello @pannovy Presupunerile dv. sunt corecte.Este varianta cu PIC 12 F 675 cu display lcd 2x16. Sa tinem totusi cont si de precizia sondei k de la aparatul de masura, precizia sondei k de la ciocan si a aparatului de masura in sine (un DT 9208 A). Diferenta este cam de 15 grade intre ce masoara sonda aparatului de masura (25 de grade in camera) si ce arata sonda pe afisajul statiei cu ciocanul rece (40 grade). Probabil sonda k de la ciocan nu este liniara pe portiune de temperaturi mici sau are ceva inertie termica (e bagata in virf impreuna cu rezitenta intr-un fel de ceramica daca am observat eu bine). Ulterior, temperatura fixata 313 grade, temperatura mentinuta (afisata pe ecran statie) este 311-312. Rezultat mai mult decit satisfacator. Recunosc ca am luat un kit de la dinbooo pt. ca nu aveam cu ce lipi altceva decit un WELLER SPI 27 (25W putere) dar care se incalzeste mult, colofoniul din fludor se arde pe virf si trebuie curatat inainte de fiecare lipitura (practic mai mult cureti virful decit lipesti). Noroc cu virful ca este tipul special cupru invelit si cadmiat in portiunea de lucru). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum