Vizitator norbinus Postat Noiembrie 8, 2011 Partajează Postat Noiembrie 8, 2011 Lucrez in CATV si vreau sa creez un echipament care masoara semnalul pe o frecventa (sa zicem 112,25 mhz) si cand acesta scade sub nivelul de 40 db sa se aprinda un led. Daca am sa reusesc, acest led il voi inlocui cu un microcontroler cu IP si astfel prin internet voi sti de la distanta daca apare vreo avarie. Problema e ca sunt incepator in electronica si nu stiu daca este posibil si cat de complicat poate fi sa "transform" puterea de pe o frecventa in comanda(si nici nu stiu daca m-am exprimat bine). Mi-ar fi de folos orice sfat, parere, material de studiu sau chear o schema. Link spre comentariu
volhov Postat Noiembrie 8, 2011 Partajează Postat Noiembrie 8, 2011 Lucrez in CATV si vreau sa creez un echipament care masoara semnalul pe o frecventa (sa zicem 112,25 mhz) si cand acesta scade sub nivelul de 40 db sa se aprinda un led. Daca am sa reusesc, acest led il voi inlocui cu un microcontroler cu IP si astfel prin internet voi sti de la distanta daca apare vreo avarie. Problema e ca sunt incepator in electronica si nu stiu daca este posibil si cat de complicat poate fi sa "transform" puterea de pe o frecventa in comanda(si nici nu stiu daca m-am exprimat bine). Mi-ar fi de folos orice sfat, parere, material de studiu sau chear o schema.Solutia (cred) este ceva similar unui voltmetru selectiv pentru RF . Practic ai nevoie de un filtru pentru frecventa dorita, dupa care vei masura nivelul cu un voltmetru de RF. Mai departe daca vrei varianta simpla (aprinderea unui led) poti folosi un circuit comparator alcarui prag poti sa-l stabilesti in urma unei calibrari (cu un instrument profesional), iar dacavrei varianta mai complicata folosesti conversia AD printr-un controller. Link spre comentariu