C.D. Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Gresit, detrartrantul nu ataca metalul, nici macar acoperirea galvanica din nichel sau crom a bujiei nu este atacata. (Bateria de la chiuveta este corodata dupa ce ati curatat-o cu detartrant ?)Am amintit aceasta metoda, deoarece eu am folosit-o si o folosesc in mod curent.Incalzirea la foc nu face decat sa afume bujia si sa elimine doar o parte din calamina de pe ea. Link spre comentariu
Vizitator match Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 Pe vremea raposatului lucram la o baza de transport si se practica frecvent curatarea si verificarea bujiilor cu un aparat. Aparatul avea 2 incinte. In prima se facea sablarea, se punea bujia intr-un locas (avea o garnitura de cauciuc profilata care tinea bujia ) se pornea jetul de sablare si se sabla doar partea expusa sablarii-(adica ce se vede in camera de ardere). In incinta 2 se infileta bujia, puneai fisa de inalta tensiune, se pornea generatorul de scanteie, avea o fereastra prin care se putea privi electrodul si se varia presiunea de aer in incinta de la 0 la 10 atm. De remarcat ca foarte multe bujii mergeau bine la presiune mica (0-2atm) dar cum cresteam presiunea scanteia disparea sau era anemica. Altele se comportau invers. Cele bune dau scanteia indiferent cum variam presiunea de aer. Aparatul avea dimensiuni mici cam 30x20x20 cm si sunt convins 100% ca a ajuns la fier vechi. Link spre comentariu
Vizitator shock Postat Februarie 4, 2013 Partajează Postat Februarie 4, 2013 Buna seara domnilor.Daca poate cineva sa-mi spuna,cum pot curata bujiile de la Dacie.De ceva timp se depune pe capul bujiei (electrod si corp) ceva care seamana cu piatra,de culoare maronie.Am curatat cu peria de sirma,am ars bujiile la flacara de la aragaz(am constatat ca bujiile au de suferit dupa curatarea la flacara,de cele mai multe ori nu mai functioneaza cum trebuie sau chiar de loc).Se pare ca depunerea respectiva face ca scinteia sa nu mai fie la fel de puternica ca si la o bujie noua.Poate cineva dintre dvs.sa-mi spuna daca sint si alte metode de curatare a bujiilor inafara de cele enumerate mai sus?Ma gindeam la o curatare chimica.Pe citi am intrebat nu mi-au putut spune alte metode decit cele stiute de mine.Mentionez ca am pe masina o aprindere electronica care functioneaza fara probleme.Cu bujii bune (curate) motorul zbirnie.Cind motorul da semne de oboseala stiu ca de vina sint bujiile.Multumesc pt.atentie.O seara buna sa aveti.eu le curat cu niste smirghel fin si merg mai turat,o culoare caramizie arata ca bujia functioneaza bine,daca vrei sa ti dea o scanteie mai buna da o gaura in electrodu de masa de 1mm deasupra celuilalt electrodapropo si masoara rezistenta fiselor de la bujii,4 KOhm-foarte bine 10 KOhm-maxim Link spre comentariu
Vizitator match Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Pentru aparatul descris mai sus a se vedea Tehnium international 1999 nr.11 pag 15 Link spre comentariu
Vizitator match Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Si nr 10 Tehnium International 1999 pag 19. Link spre comentariu
tranzistoras Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Ma bag si eu in vorba cu o explicatie simpla. Cred ca problemele bujiilor apar din cauza motorului. Eu am avut un Opel Astra cu injectie monopunct si motor de 1,6 l. La un motor de aproximativ 280 mii Km bujiile au fost ultima problema. Au fost schimbate doar de moft. Cat despre curatare... cred ca mai toate metodele mentionate sunt foarte bune, sablare, ardere etc. Exceptie fac poate niste bujii speciale pentru motoare speciale. Dar in acest caz cred ca deja nu se mai pune problema acestor metode. Link spre comentariu
Adierea Postat Iunie 27, 2013 Partajează Postat Iunie 27, 2013 Nu comparati motoarele care sant cu injectoare pentru benzina cu cele care au carburator ,carburatoru face o dispersie a combustibilului mai proasta si din aceasta cauza are nevoie de o scanteie mai puternica pentru a aprinde combustibilu ,scanteia mai puternica mananca electrozi mai repede .Motoarele care au injectoare disperseaza conbustibilu mai bine de aceia pentru aprinderea combustibilului este nevoe de o scanteie cu o intensitate mica care nu uzeaza electrozii bujiei repede .Depunerea excesiva de calamina maronie pe electrozi bujiilor de obicei se produce din cauza uleiului ars in camera de ardere deci motorul trebue verificat daca consuma ulei . Link spre comentariu
Vizitator robertinos Postat Iulie 3, 2013 Partajează Postat Iulie 3, 2013 Toate bujiile cu scanteie din lumea asta sunt cu autocuratare.La masinile cu carburator,bujiile se curata daca amestecul si aprinderea sunt reglate perfect.Pentru autocuratare ,temperatura din clindrii trebuie sa fie in parametrii producatorului.O bujie afumata denota o temperatura scazuta in cilindrii,un amestec bogat sau o aprindere efectuata cu intarziere !Carburatorul exact ca injectia monopunct sau unele multipunct,face amestecul in galeria de admisie.Difera dozajul ! La injectie este electronic,la carburator se regleaza mecanic.Asta nu inseamna ca o masina pe carburatie nu poate fi reglata corect si trebuie sa afume bujiile..Singurul inconvenient ar fi ca reglajul carburatorului trebuie efectuat mai des.Daca motorul consuma ulei,nu se mai poate face autocuratare ! Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 La ce distanţa se regleaza varfurile bujiei ?va mulţumesc Link spre comentariu
miron Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 0,7 mm din cate stiu eu. Link spre comentariu
mariusspuneceva Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Depinde de modelul bujiei, de obicei distanta intre electrozi este mentionata in manualul de reparatie al masinilor, scrie si pe cutia bujiei . Este destul de important sa reglezi la distanta corespunzatoare electrozii . La unele distanta este 0.6 mm, la altele 0.7 mm, la altele 0.8 - 0.9 mm . Link spre comentariu
florinellll Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Toate bujiile cu scanteie din lumea asta sunt cu autocuratare.La masinile cu carburator,bujiile se curata daca amestecul si aprinderea sunt reglate perfect.Pentru autocuratare ,temperatura din clindrii trebuie sa fie in parametrii producatorului.O bujie afumata denota o temperatura scazuta in cilindrii,un amestec bogat sau o aprindere efectuata cu intarziere ! Carburatorul exact ca injectia monopunct sau unele multipunct,face amestecul in galeria de admisie.Difera dozajul ! La injectie este electronic,la carburator se regleaza mecanic. Asta nu inseamna ca o masina pe carburatie nu poate fi reglata corect si trebuie sa afume bujiile..Singurul inconvenient ar fi ca reglajul carburatorului trebuie efectuat mai des. Daca motorul consuma ulei,nu se mai poate face autocuratare ! Asta este esenta daca bujiile incep sa "gafaie "sunt defecte sau motorul nu este in parametri ca si consum ulei.O bujie curatata este echivalenta cu curatarea calaminei de pe capul pistonului adica apa de ploaie. Link spre comentariu
miron Postat Septembrie 30, 2013 Partajează Postat Septembrie 30, 2013 Desigur ca este important sa nu fi paranoic si sa te apuci sa schimbi bujii la 15.000 km sau de cate ori are chef mecanicul care face revizia.Dar trebuie specificat faptul ca este bine ca odata la 20-30.000 km macar sa le scoti si sa verifici distanta intre electrozi.Motoarele mai recente sunt destul de sensibile la partea de bobine. Si consider ca strapungerea bobinelor la motoare care au cate o bobina pe bujie se datoreaza intr-o mare pondere maririi distantei dintre electrozi. Scanteia se produce in bobina cand distanta dintre electrozi creste datorita uzurii la mai mult de 1mm. Daca fisa este in stare buna, primul loc sensibil unde este bobina. Pretul il consider mic catre foarte mic ( la 10-25 lei/bucata) vis-a-vis de importanta functie pe care o are. La motoarele cu racire cu aer, sau motoare mai speciale bujiile sunt mult mai scumpe.Cauciucurile si bujiile sunt dupa mine componentele consumabile care au viata cea mai grea in funtionarea unei masini.Asa ca o verificare la 20.000 km si o schimbare la 60.000 km consider ca este normala si necostisitoare.Si se poate face in regim propriu, nu trebuie sa mai faci programari, sa asculti explicatii imbecile de la mecanici si sa dai bani pe manopera.Este doar parerea mea, fiecare poate sa faca cum ii convina. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Domni mei ce reprezintă acele litere şi cifre care sunt ştanţate bujiile cu scânteie adică ce reprezintă fiecare în parte cum se înterpretează?toate bujiile au aceaşi putere? Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 6, 2014 Partajează Postat Mai 6, 2014 (editat) La o luna dupa intrebare, un (posibil?) raspuns: Literele si cifrele de pe bujii sunt un "cod" pentru identificare (diferit pentru aproape fiecare fabricant!), cu care se poate gasi, intr-un tabel al fabricantului, un set de parametri ai bujiei respective. Sunt semnificative: diametrul si lungimea partii filetate (din motiv de compatibilitate cu locasul din chiulasa!), precum si dimensiunea cheii de actionare (bujiile mai vechi, gen Dacia 1300 utilizau o cheie cu hexagon de 21, cele mai noi, mai mici, parca folosesc hexagon de 14). Un parametru FOARTE important e "numarul termic", adica timpul in care (repet ce am scris undeva, mai sus), bujia montata pe un motor-etalon, alimentat cu un combustibil-etalon ajunge de la temperatura de rece (probabil acei 25 de grade) la cea de autoaprindere (detonatie), specifica combustibilului, compresiei si sarcinii acelui motor etalon (pentru posibilitatea comparatiei). Acesta e dat in secunde (ca o curiozitate, bujiile Sinterom erau "codate" cu aceste informatii direct in identificator: M14-225 aveau filetul de 14 si numarul termic 225...), bujiile cu numarul termic mic fiind "calde" (145-175-195), destinate unor motoare cu performante mai modeste, cu compresii mai reduse, medii sau chiar "reci" (in general peste 240), destinate unor motoare de performante mai ridicate (sportive), putere si compresie mare. Neglijarea acestui parametru conduce la o proasta functionare a motorului: montand o bujie prea calda pe un motor performant, acesta va ajunge la detonatie; fie veti sparge vreun piston, fie, daca electronica de comanda poseda senzor de detonatie, aceasta va "gatui" motorul sub pragul de detonatie. O bujie prea rece (invers) nu va ajunge la temperatura de autocuratire si este posibil sa se ancraseze, cu aparitia rateurilor (functionare neregulata a motorului, poate chiar acele pocnituri in esapament). Cum observa un coleg, arcul scanteii arde (uzeaza) electrozii care, in timp se "indeparteaza" si se si rotunjesc, "cerand" tensiune tot mai mare, ceea ce mareste solicitarea bobinelor de inductie (cele mai multe motoare moderne nu mai folosesc o singura bobina de inductie ci cate una la fiecare bujie sau uneori la fiecare 2 bujii). Minim o verificare anuala a spatiului intre electrozi, si inlocuire la 30-50 k km. Hai sa calculam cat ne costa benzina pentru acest parcurs.... Pentru o "economie" de 40-200 lei la 30-50 k km, riscam sa defectam o bobina sau chiar blocul bobinelor (la masina mea am 2 bobine cu 4 iesiri, care insa se inlocuieste integral, nu pe jumatate!), care SIGUR costa mult mai mult decat un set de bujii. Totusi, bujiile sunt CONSUMABILE!!!! Bafta! Editat Mai 6, 2014 de blazeu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum