GEO 53 BN Postat Noiembrie 4, 2011 Partajează Postat Noiembrie 4, 2011 Buna seara domnilor.Daca poate cineva sa-mi spuna,cum pot curata bujiile de la Dacie.De ceva timp se depune pe capul bujiei (electrod si corp) ceva care seamana cu piatra,de culoare maronie.Am curatat cu peria de sirma,am ars bujiile la flacara de la aragaz(am constatat ca bujiile au de suferit dupa curatarea la flacara,de cele mai multe ori nu mai functioneaza cum trebuie sau chiar de loc).Se pare ca depunerea respectiva face ca scinteia sa nu mai fie la fel de puternica ca si la o bujie noua.Poate cineva dintre dvs.sa-mi spuna daca sint si alte metode de curatare a bujiilor inafara de cele enumerate mai sus?Ma gindeam la o curatare chimica.Pe citi am intrebat nu mi-au putut spune alte metode decit cele stiute de mine.Mentionez ca am pe masina o aprindere electronica care functioneaza fara probleme.Cu bujii bune (curate) motorul zbirnie.Cind motorul da semne de oboseala stiu ca de vina sint bujiile.Multumesc pt.atentie.O seara buna sa aveti. Link spre comentariu
gabiferaru Postat Noiembrie 4, 2011 Partajează Postat Noiembrie 4, 2011 Bujiile sunt consumabile. Avand in vedere pretul lor destul de mic nu vad de ce cineva s-ar mai chinui sa le curete. Link spre comentariu
petreelectronic Postat Noiembrie 4, 2011 Partajează Postat Noiembrie 4, 2011 Acea depunere se numeste calamina si daca este de culoare caramizie inseamna ca motorul lucreaza bine. Curata in prima faza depunerile cu ceva ascutit (un cutit) apoi freaca bine cu peria de sarma. Daca bujia este uda trebuie arsa la flacara de la aragaz de exemplu. De recomandat a se schimba bujiile dupa o perioada de timp 1-2 ani, depinde de cat de folosita este masina. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 4, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2011 Bujiile sunt consumabile. Avand in vedere pretul lor destul de mic nu vad de ce cineva s-ar mai chinui sa le curete.Multumesc pentru sfat, asta stiam si eu.Problema e ca depunerea apare foarte repede.In mod normal bujiile se schimba dupa cca.30000 Km.(cel putin asa recomanda producatorul,asa scrie in cartea tehnica a masinii).Eu nu apuc sa fac cei 30000 de Km pentru ca apar problemele cu bujiile de cel putin doua ori. Link spre comentariu
molioa Postat Noiembrie 4, 2011 Partajează Postat Noiembrie 4, 2011 In povestile cu alba-ca-zapada, faci 30000 cu un set de bujii. Maxim 15000, daca ai pretentii de la motor. Si asta, valabil la bujii de calitate. Link spre comentariu
davidut5 Postat Noiembrie 4, 2011 Partajează Postat Noiembrie 4, 2011 Parca stiam ca se si sableaza. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 6, 2011 Partajează Postat Noiembrie 6, 2011 M-ati pus pe ganduri.Eu am o coaja de vectra cu motor c16nz din 92, care papa cam 200-300ml ulei la mia de km. Nu stiu exact cat arde ca pierde putin si prin doua locuri, dar avand in vedere ca are gaze de carter sigur arde cate putin chiar daca nu scoate fum.Au trecut peste 20mii de cand nu am schimbat bujiile, si nu pot sa spun ca am remarcat consum ridicat (fac de fiecare data cand intru la benzinarie plinul si calculez consumul) sau comportament prost.Asa aratau acum un an:M-am mai uitat pe ele cu vreo mie de km in urma, dar nu pot sa spun ca aratau prea rau.Oricum, la 15mii la cat dai pe benzina nu vad ce mare lucru sa dai 50lei pe niste bujii.Cat e de acoperit electrodul? e doar maro ca si cum ar fi ruginit? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 8, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2011 Cat e de acoperit electrodul? e doar maro ca si cum ar fi ruginit?Depunerea este cam cit un bob de griu(pe electrodul de la masa).Acoperirea este pe toata suprafata electrodului,mai putin in zona in care se produce scinteia,inclusiv pe partea din interior a electrodului, inspre izolatorul din portelan.Culoarea depunerii este caramizie.Toate bujiile au aceeasi depunere,si nu stiu care este cauza.Singura solutie este curatarea cu peria de sirma,daca alta solutie nu este. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 8, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2011 In povestile cu alba-ca-zapada, faci 30000 cu un set de bujii. Maxim 15000, daca ai pretentii de la motor. Si asta, valabil la bujii de calitate.Da aveti dreptate,schimbarea bujiilor se face la 15000 de Km.Am citit eu gresit.Bujiile pe care le-am folosit au fost la inceput romanesti,dupa ce am vazut ca apar probleme am cumparat bujii facute in Cehia care sint mult mai bine decit cele romanesti dar si la ele apare depunerea respectiva. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 8, 2011 Partajează Postat Noiembrie 8, 2011 Ceva e dubios la tine.La mine tot la fel imi arata bujia ca si in poza anterioara, facuta cu cel putin un an si aprox 10mii km in urma. Ieri am scos una de curiozitate.N-are nici o depunere. Masa arata ruginita pe jumatate si celalalt electroc e gri, usor afumat, proabil de la uleiul care il arde. Link spre comentariu
mikella Postat Noiembrie 8, 2011 Partajează Postat Noiembrie 8, 2011 Daca iti merg 10mii de km eu zic ca si-au scos banii.La cat costa nici nu merita sa le cureti.Eu la schimb la 10 mii de km cand fac si servisul si nu am avut treaba cu ele niciodata.Totusi este ciudat ca face asa o depunere, incearca sa schimbi benzina poate nui buna aia de care pui acuma. Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 9, 2011 Partajează Postat Noiembrie 9, 2011 Ma bag si eu, ca fost posesor de Dacie (aia "adevarata", 1300): bujiile se regleaza (recomandat la 5000km, se indoaie un pic electrodul de masa ca spatiul unde se formeaza scanteia sa fie de 0,7-1mm (aprinderea electronica suporta jocul mai mare)(atentie, eroziunea scanteii teseste muchiile pe care le puteti vedea la bujia noua; un artist pileste intai electrodul central astfel incat sa recapete aspectul de cilindru, fara rotunjirea de la varf).Daca motorul e ceva mai uzat (consum ulei, compresie scazuta), bujia tinde sa se "incarce"; daca are cifra termica corecta (la motorul nou era 225 insa scade la 195 sau chiar la 175 daca motorul e foarte uzat), bujia se va autocurata (cu conditia sa rulati suficient ca motorul sa intre in regim termic).Depunerile castanii-maronii sunt calamina, oarecum normala. Nu inteleg ce va deranjeaza? Proasta functionare cauzata de bujii ati diagnosticat-o corect? (Ati inlocuit bujiile cu altele noi, de acelasi tip, si deodata motorul merge ca nou?) (Personal nu am constatat un "aport" semnificativ al bujiei la proasta functionare a motorului, cu exceptia situatiei cand motorul era foarte uzat, arunca mult ulei si se ancrasau urat - depozit gros, negru, uleios - in 5-10km) Bujia prea "curata" (izolatorul alb, ca la bujia noua) inseamna o bujie prea calda, care va poate produce preaprindere si detonatii.Pe berlina am utilizat 20 de ani Sinterom (la Nova cu motorul de 1,6 se folosea un Bosch); in prezent e foarte posibil sa existe pe piata tot felul de stifturi...Spor! Link spre comentariu
BUGHIU Postat Noiembrie 9, 2011 Partajează Postat Noiembrie 9, 2011 Poate o sa ziceti ca fabulez: dupa 125.000mii km am schimbat bujiile la Logan ,de rusine nu din alta cauza!Mecanicul mi-a spus ca atata timp cat nu am probleme cu pornirea sa nu le schimb,ca poate dau peste altele noi mai proaste decat cele ce au fost din fabrica pe masina!! are 4 ani masina!!Nu aveau nici o depunere cele schimbate,nu faceau figuri la pornire,dar ....le-am schimbat!! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 9, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2011 Ce-i drept nu m-am gindit niciodata sa reglez distanta dintre electrozi.Cind cumpar bujii le montez asa cum sint,citeodata verificind distanta dintre electrozi cu ajutorul unei lere.Motorul este de 1397cmc.La inceput am folosit bujiile indicate de producator de tipul 14N21,fabricate de Sinterom.Dupa un timp nu am mai gasit tipul respectiv de bujii si in consecinta am folosit ce am gasit.In cartea masinii sint date tipurile de bujii cu care pot fi inlocuite bujiile de Sinterom.Va spun ca nu am gasit niciodata tipurile indicate de producator.Va dau tipurile de bujii:AC-43 FS ,CHAMPION-L 86,BOSCH-W 7 A,BWP-F 75. Motorul este reglat(aprinderea si carburatia) cum trebuie,la verificarea periodica nefiind probleme mari si totusi nu i-mi explic ce poate fi,de ce apar depunerile respective.Poate ca sint eu ghinionist si dau numai peste stifturi de bujii.Singura solutie ar fi, ori sa schimb bujiile mai des sau sa le curat cind motorul da semne.M-am gindit de multe ori daca nu ar putea fi de la bobina de inductie.Cind merge motorul indiferent ca stau sau rulez nu se aud intreruperi in functionarea motorului si verificind bobina nu am constatat o incalzire excesiva.Aprinderea este GOTRONIC cu senzor in loc de platina. Link spre comentariu
gcom61 Postat Noiembrie 9, 2011 Partajează Postat Noiembrie 9, 2011 Cu ceva timp, in urma foloseam la D1300 bujii sinterom P225;acestea au electrodul mai in afara,iar distanta 0,8-1mm.Niciodata nu curatam bujiile cu peria de sarma.Intr-o instructiune sinteron de prin '70 fabrica recomanda curatarea bujiilor folosind scula speciala din kitul de reglaj sinterom,format din: lera bujii,lera platina,cheie reglaj platina si o tija de 5-6cm lungime,2mm latime si 1mm grosime pt curatat bujii Folosirea periei de sarma duce la depuneri metalice pe ceramica si la zgarierea portelanului,ceea ce duce la o ancrasare mai rapida si la o functionare mai defectuasa datorita metalizarii portelanului prin frecare cu peria de sarma Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum