Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

MAJAK 205 vintage tranzistorizat


alex_n2011

Postări Recomandate

Acum 8 ore, doru3160 a spus:

Atunci să nu-l derutam pe colegul max01... :)

Oare rulmenti cu ace or fi pt diametrul axului volantei? Cred ca are 6 mm. Îmi e lene să masor acum, dar cred că ar trebui să fie la vremea asta și așa ceva. 

Adică așa ceva aș pune în locul bucșei... eventual 2 cap în cap, dacă nu se găsesc mai lungi. 

 

Screenshot-20241223-161741-com-android-c

În nici un caz modelul asta, sunt rulmenti pentru angrenare....merg într-un singur sens.

Link spre comentariu

Am încercat cândva sa înlocuiesc bucsa din Mayak cu una confectionata din bronz grafitat. N-a mers; s-a gripat dupa scurt timp. Am aflat mai târziu ca functioneaza numai imersat în apa.

Daca vreti sa înlocuiti bucsa originala (e sinterizata), atunci va trebui sa cautati pe la producatorii specializati. Se gasesc atât din material feros cât si din bronz sinterizat. Trebuie numai sa gasiti la diametrul interior necesar pentru ca nu se ajusteaza prin aschiere.

De ex.: https://www.rc-raceboats-shop.de/wellenanlagen-teile/kugellager-und-gleitlager/sinterlager-bronze-6x8x10mm.html  

https://www.sintershop.de/Sintereisenlager/Sintereisenlager-Zylinder/  

https://www.sintershop.de/Sinterbronzelager/Sinterbronze-Kalottenlager-Zylinder/   

https://bornebusch.de/fileadmin/user_upload/Bornebusch/downloads/produktkataloge/Bornebusch_Sinterlager.pdf  

Editat de franzm
Link spre comentariu
La 20.12.2024 la 16:58, doru3160 a spus:

Cam asta era ideea cu mișcarea de translație a paslei pe cap. 

IMG-20241220-123553.jpg

N-a crescut brumul captat de cap? Am vazut solutii asemanatoare la magnetofoane rusesti (din fabrica, deci erau constienti de problema), dar n-au renuntat la clapeta de ecranare.

Link spre comentariu

Nu știu la asta care e efectul, încă nu l-am ascultat, nu am rezolvat cu finalul. Am dat ca exemplu, eu nu am renunțat la clapeta metalică ci doar am modificat mișcarea de pivotare cu mișcarea de translație. La nevoie, nu e mare inginerie de refăcut o clapeta din aia, e tabla metalica de 1mm din câte rețin. Am și permaloi, dacă e nevoie, nu-mi fac probleme. Cu bucșa aia nu știam ca e asa mare aventura. Țin minte ca m-am hazardat odată sa fac pe MN80 ul meu asa ceva, din bronz grafitat, dar nu s-a gripat, ci a căpătat joc mai mare decât a avut în scurta vreme. Nici vorba de gripare. De aia țineam minte că trebuie ceva mai tenace decât bronzul grafitat. 

Link spre comentariu
Acum 5 ore, sonic11 a spus:

În nici un caz modelul asta, sunt rulmenti pentru angrenare....merg într-un singur sens.

Era un exemplu, nu știu dacă asta e fix modelul căutat, dar întreb și eu, de ce as avea nevoie de ambele sensuri de rotire? Volanta merge mereu numai într-un singur sens, la ce ar fi bun celalalt sens? 

Link spre comentariu
Acum 5 ore, doru3160 a spus:

Era un exemplu, nu știu dacă asta e fix modelul căutat, dar întreb și eu, de ce as avea nevoie de ambele sensuri de rotire? Volanta merge mereu numai într-un singur sens, la ce ar fi bun celalalt sens? 

Pentru simplul fapt ca va rămâne blocat și va trebui destulă forță să-l deblochezi.

Rulmentul asta se folosește la mop-urile gen Vileda la mecanismul de stoarcere prin centrifugare.

Link spre comentariu
La 20.12.2024 la 22:51, flomar60 a spus:

Dacă va trebuie GT402-404 ,am eu....

Am găsit și integratul din final...recuperat dar cred că este bun,din câte îmi amintesc l-am demontat dintr-un etaj final bun... dacă aveți nevoie, dați un semn!

Link spre comentariu
Acum 31 minute, sonic11 a spus:

Pentru simplul fapt ca va rămâne blocat și va trebui destulă forță să-l deblochezi.

Discuție inutila... Am zis ca era doar un exemplu la întâmplare, nici nu m-am uitat de la ce e tâmpenia aia de rulment. Am crezut ca s-a înțeles ideea. După anul nou, voi merge la Ghezaco și mă voi consulta cu băieții de acolo. Au cataloage și tot ce trebuie în materie de informare, cu siguranță nu voi repara un mop. 

Link spre comentariu

Rulmentii cu ace au calea de rulare pe ax, in timp se va uza axul. Pt ungere la bucse, pe interior ar trebui un canal elicoidal superficial (ca o zgarietura ceva mai adanca) in care sa stea unsoarea.

Link spre comentariu
Acum 37 minute, daniels a spus:

Rulmentii cu ace au calea de rulare pe ax, in timp se va uza axul. Pt ungere la bucse, pe interior ar trebui un canal elicoidal superficial (ca o zgarietura ceva mai adanca) in care sa stea unsoarea.

Specific forumului:

"Calea de rulare pe ax și se va uza axul"

Întrebare: la bucse unde este "Calea de rulare?" întreb pt un prieten. 

Link spre comentariu

Cine ti-a spus ca te bagi in seama aiurea a avut dreptate. Daca ai ceva de spus spune-o asa cum se cuvine chiar daca e gresit. In cazul lagarelor (acolo unde exista frecare intre 2 repere) se protejeaza unul dintre ele, de obicei cel mai scump. Bucsile sunt facute dintr-un material nai moale si au posibilitatea de a fi schimbate. Nu cred ca acel ax are o duritate suficienta pt a fi montat pe un rulment cu ace si nici nu cred ca e prelucrat la cota de rulment, asta daca vrei sa scapi de vibratii.

Link spre comentariu
Acum 52 minute, daniels a spus:

Rulmentii cu ace au calea de rulare pe ax, in timp se va uza axul.

Bucsile sunt facute dintr-un material nai moale si au posibilitatea de a fi schimbate.

Asta asa e, dar sa nu uitam ca durata de utilizare va fi infinit mai mica decat cea de inainte de 90 cand erau sursa unica de auditie . Nu cred ca apuca sa uzeze axul in rulment la cat de putin va rula. Dar va rula corect. Axul are 6,00mm. Vedem ce rulmenti au cei de la reprezentanta si pe urma mai vorbim de compatibilitate. Era doar o pista de urmat/ tatonat, nu inseamna ca nu iau in calcul si ce a zis franzm cu bucse sinterizate, ajustate la exterior pt montura existenta in mag. Doar ca la noi nu cred ca gasesc asemenea oferta.

Link spre comentariu

Tare greu cu posta romana....abia ieri dupa amiaza a sosit instiintarea ca am un colet la posta...si in dimineata asta l-am ridicat...adica am ridicat fulia modificata de colegul @flomar60

Am si montat-o, cu oring de 120mm diametru si 3mmm grosime. Rezultatul este perfect...a cazut direct pe turatie, iar acum e liniste totala din partea mecanicii. 

Mii de multumiri inca odata colegului @flomar60

Pe viitor ma gandesc la un motor cu reglaj electronic de turatie...sa-i fac la loc si vitezele de 4,75 si 9.

Dar deocamdata sa-i fac volanta sa nu mai cada si urmeaza presarea benzii pe cap.

Am gasit un suport  cu cap de stergere si cap de redare-inregistrare de la un magnetofon...care are si ghidajul cu pasla de apasare pentru ambele capete. Urmeaza sa vad da pot sa-i fac o adaptare.

 

IMG-0896.jpg

Editat de mac01
Link spre comentariu
Acum 20 ore, mac01 a spus:

Cum de nu m-am gandit eu la ideea asta… la siguranta siegel? Fac un canal pe ax si ii bag acea siguranta! 
Bravo, Doru…. merci mult de idee! 

Eu am confectionat la strung o bucsa (mai mult un inel) din alama, am încalzit-o pe un suport corespunzator (o bucsa de alama cu gaura de vreo 6,5, altfel se raceste prea repede la montaj), am bagat-o pe ax si am pus o picatura de rasina epoxidica (UHU plus 300 sau Terokal) între inel si volant.

Privind zgomotul dat de rola intermediara; în ce stare e stratul de cauciuc dintre volant si inelul exterior? Stratul asta ar trebui sa atenueze zgomotul.

De la ce aparat e suportul de capete? Pare a fi Tesla.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Pare a fi de la Tesla B100 

IMG-20160625-083914063.jpg

Acum 18 minute, mac01 a spus:

 

Am gasit un suport  cu cap de stergere si cap de redare-inregistrare de la un magnetofon...care are si ghidajul cu pasla de apasare pentru ambele capete. Urmeaza sa vad da pot sa-i fac o adaptare.

 

IMG-0896.jpg

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări