goguboeru Postat Martie 22, 2012 Partajează Postat Martie 22, 2012 E un site pe care se gasesc: ceva cu un e si ceva cu un golf (bay) ca doar nu facem reclama. Si inca ceva: niste bani la buzunar... NOS (new old stock) spune ceva?Am spus ca ma intereseaza sa cumpar benzi de mag de fabricatie recenta nu: NOS (new old stock) care dupa umila mea parere inseamna stocuri noi de marfa veche ...Iar legat de pret benzi noi sa fie ca bani se gasesc ,ar fi ultima problema. Ar fi bune pentru niste teste (pentru mine de amuzament si curiozitate) facute acum cu posibilitatile care le ofera acum Softurile pt Pc. pentru vizualizari si injectii de semnal.Dar daca sunt vechi(data de fabricatie ) nu merita oboseala. Am vazut pe un site de vanzari din Romania niste benzi de test cum foloseam si noi. Oare ei de unde au benzi noi ,poate cumpara en gross de la chinezi?. Ale noastre erau facute de noi pe Schlumbergerele din micul "studio de imprimari " din laborator pe benzi germane noi.Oricum ,multumesc pentru timpul Dvs. Link spre comentariu
ex.escu Postat Martie 23, 2012 Partajează Postat Martie 23, 2012 In afara reparatiilor de ordin mecanic,normale avand in vedere varsta lui (Maiak 203 a aparut prin 1975,urmat apoi de fratele sau ,205) s-ar putea face si unele imbunatatiri la partea electronica:1.Inlocuirea tranzistorului cu germaniu cu un BC415 de exemplu,,cu mici modificari la p.s.f.2.Inlocuirea circuitului integrat cu unul mai bun(zgomot si distorsiuni mai mici).3.Optimizarea caracteristicii de frecventa pentru benzile "noi",etc. Link spre comentariu
goguboeru Postat Martie 23, 2012 Partajează Postat Martie 23, 2012 k157ud este un amplificator operational dublu.In schema e folosit doar jumate.Daca se strica partea folosita se poate scoate si se lipeste pe placa invers pe partea placata si rasucit .Schema este aici http://ovchin.narod.ru/radio/k157ud2.html. Inainte se inlocuia cu A741, direct ,si da stiu ca nu era de zgomot redus dar nu aveam altceva. Chiar as fi curios sa stiu ce ar merge acum de zgomot redus. Si corectiile de frecventa se pot regla destul de usor si chiar lucreaza bine.Sunt bobinele de pe placa mare care se pot regla pt virful de amplificare pe frecventa stabilita ,sau mai schimbi din R - C uri .Pe schema este figurat cu corectiile pe 9 Aici sunt datele pt P27 de pe intrare pre http://alltransistors.com/transistor.ph ... stor=44685 Voi stiti ce tranzistori cu Siliciu "linistiti" de productie noua se pot folosi acum ,bineinteles cu mod .polarizarii. Eu nu am mai lucrat de ani de zile si am ramas in urma.... Iar pt CI de pe final ,majakul are 237UN1 .in ruseste scris 237yh1 sau cam asa ceva si il gasiti aici : http://radiowiki.ru/wiki/%D0%A1%D0%B5%D ... 0%BE%D0%B2 Are banda de frecventa 60 -10000 Hz zice rusu Aici e un model de utilizare a lui ca amplif de microfon http://shemotehnik.ru/shpion/108-mikrof ... eskix.html Sper ca nu am incalcat pre-o regula cu link-urile dar sunt strict legate de piesele in cauza . Traducerile din rusa in engleza cu google chiar merg bine nu am incercat in Romana Link spre comentariu
goguboeru Postat Martie 26, 2012 Partajează Postat Martie 26, 2012 Tot majakul si kasthanul mai sufereau si de "caderea" volantului in urma unui soc. Se manifesta prin "hiriiala " produsa de frecarea lui de sasiu si bineinteles de variatii de viteza a benzii. Aici e ceva mai complicat de rezolvat deoarece implica demontarea placii cu lagarul si capetele. Desurubati cele 4 suruburi ce fixeaza placa de tabla si scoate-ti volantul. Impingeti/fortati volantul spre partea de sus (acolo unde vine banda) pe o distanta de 1,5 -2 cm .Inmuiati in clorura ferica un bat cu vata si ungeti lasind libera in partea de jos(opusa celei pe unde vine banda) o portiune de 3-4mm ,deci ungeti cu clorura spatiul ramas liber pina unde este volantul .Apoi lasati 30-60 secunde sa reactioneze(depinde de concentratia clorurii ,nu e bai daca lasi prea mult o sa intre mai greu la loc fulia volantului) si ciocaniti cu un lemn axul volantului in partea de jos pina cind este adus in pozitia corecta care este cam de 3 mm iesit axul in partea de jos .Lasati sa reactioneze bine clorura ,cam 30 minute si remontati la loc.Nu uita sa verifici daca mai exista sau este in buna stare plasticul pe care se sprijina axul volantului. Profita de ocazia demontarii si spala bine cu diluant lagarul volantului(nu e din bronz grafitat sau sinterizat) si axul in partea superioara si unge-l cu o vaselina de buna calitate. Dupa montaj sterge bine cu un servetel uscat suprafata ce iese din lagar si unde vine presoarea.Nu cu diluant pt ca s-ar putea sa intre in lagar si sa spele vaselina. S-ar putea folosi si cianoacrilat in loc de clorura, am auzit ca se foloseste la blocarea unor piese pe axe in modelism, eu personal am folosit in aceste cazuri (majak ,kasthan si alte tipuri) numai clorura si nu mi-au venit inapoi cu acelasi defect. Link spre comentariu
alex_n2011 Postat Martie 28, 2012 Autor Partajează Postat Martie 28, 2012 Daca tot sintem la capitolul magnetofoane, poate ar fi bine daca cine are mai multa experienta ne-ar spune ce implica inlocuirea capetelor moi de parmalloy cu ce dure de ferita (de exemplu cele de Rostov care sint mai accesibile), dincolo de amanunte de montaj mecanic ??!! Link spre comentariu
goguboeru Postat Martie 28, 2012 Partajează Postat Martie 28, 2012 In primul rand o banda buna (de fabricatie recenta si de preferat nefolosita) .Un generator de ton ,(exista soft free ce transforma placa audio in generator )un instrument de masura analogic cu 20k/V.Un osciloscop care sa poata vizualiza maximul de frecvanta ce il poate inregistra/reda mag-ul.Dupa ce se asigura ca noul cap este pozitionat corect fata de banda (marginea de sus a benzii la marginea fantei de sus) ca este pozitionat vertical fata de sasiu ,ca sistemul de presare a banzii pe cap este in buna stare si isi face treaba ,se regleaza cu banda de mai sus pe care am inregistrat 2-3 minute 10Khz azimutul corect.Banda se inregistreaza in prealabil pe un mag de al carui azimut suntem siguri ca e corect(sau cumparam o banda test) tot aici se imprima si diferite frecvente ce le dorim sa le verificam ex. 20,30,40 ,50,100,200,400hz,1000,3000,6000,8000,10000,12500,16000,18000,20000,25000Principalele interventii se fac asupra Biasului,(se masoara si se regleaza ,mai mare sau mai mica cu instrumentul analog pe alternativ si scala de 20 sau cu osciloscopul daca merge asa de sus in frecv, oricum se regleaza doar NIVEL nu si frecventa ) reglaje de nivel al amplificarii etajului preamplificator de cap(in caz ca sunt diferente fata de cum era cu vechiul cap) si mai dificil un pic reglajul corectiilor de redare/inregistrare. Regula :Bias nivel(tensiunea masurata pe bobina capului de inregistrare) mic = inalte multe ,prea mic "rupe" "pirtiie "Este foarte utila o schema sa o avem ,daca nu e mai mult de munca si testari. O adaptare ca la carte este destul de greu de facut daca nu ai mai facut.De regula daca noul cap nu are o rezistenta interna mult diferita fata de cel vechi , (200 ohmi fata de 250)nu e necesar decit niste teste de bias ca sa obtinem o valoare pe VU metru cit mai mare la inregistrarea frecventei de 400Hz ,si bineinteles sa testam cum trage ca nivel pe toata largimea lui de banda 20-30000 hz. De regula nu sunt modificari majore sau sesizabile la ureche. Oricum reglajul biasului trebuie facut pe tipul banda pe care tragi de obicei altfel pentru calitate maxima el trebuie refacut pentru toate banzile ce le imprimi.Unele maguri fac testul asta automat.Pe scurt cam asta e ,dar e ceva ce trebuie facut de cineva care a mai facut mai ales daca sunt diferente de nivel de semnal(amplificare) fata de capul vechi sau nu mai suna bine din cauza corectiilor.Si schema in acest caz este necesara.Nu intru in detalii la reglajul EQ-ului (corectiilor)ca e mult prea mult de spus.Atentie ! nu te apuci de adaptari daca nu esti absolut sigur ca ambele etaje de preamplificare redau EGAL intre ele in toata banda de frecvente a magului.(injectezi semnal cu generatorul la intrare in pre. de cap(cu un divizor ) si vizualizezi cu osciloscopul ,cu capul vechi in circuit (dezlipesti mai intii cate un fir sau scoti conectorul daca are si masori capul de redare si pe cel de inregistrare sa aiba aceeiasi rezistenta pe ambele bobine ,apoi refaci montajul) AA si am uitat mecanica (ambreiajele ,franele ,rola presoare) sa fie OK Link spre comentariu
alex_n2011 Postat Martie 30, 2012 Autor Partajează Postat Martie 30, 2012 E buna interventia, nu era pentru mine ci mai mult pentru ceilalti pasionati. Sfaturile bune se obtin cu greu!!! Multumesc Link spre comentariu
alex_n2011 Postat Martie 30, 2012 Autor Partajează Postat Martie 30, 2012 Special pentru: danijblbass, vezi atasament, nu e % perfect dar iti poate fi de ajutor Link spre comentariu
iulidan2 Postat Aprilie 2, 2012 Partajează Postat Aprilie 2, 2012 Am o rugaminte : stie cineva daca motorul de Mayak, e acelasi ca cel de Kashtan ?Transformatorul, l-am cumparat, difuzoare, i-am pus de Mayak, dar despre motor nu stiu nimic. Link spre comentariu
goguboeru Postat Aprilie 3, 2012 Partajează Postat Aprilie 3, 2012 Amandoua folosesc acelasi motor KD6 .Pe una din bobinele motorului ai in paralel un condensator de 4 mf nepolarizat si o rezistenta de 130 ohmi ( pe BI si respectiv B2) si la majak si la kasthanIn foto 1 este majak 2 este kasthan Link spre comentariu
walldemar Postat Mai 13, 2012 Partajează Postat Mai 13, 2012 Aici sunt datele pt P27 de pe intrare pre http://alltransistors.com/transistor.ph ... stor=44685 Voi stiti ce tranzistori cu Siliciu "linistiti" de productie noua se pot folosi acum ,bineinteles cu mod .polarizarii. Eu nu am mai lucrat de ani de zile si am ramas in urma.... Din revista "Radio" am aflat prin anii '80 ca se pot inlocui la mag. Majak , P27 cu tranzistoare cu Si , PNP (de zgomot mic -BC415 , BC416 sau mai noi, BC560 ) , FARA MODIFICAREA POLARIZARILOR ,ceea ce s-a confirmat practic... Link spre comentariu
alex_n2011 Postat Mai 13, 2012 Autor Partajează Postat Mai 13, 2012 ma bucur ca subiectul inca trezeste interes.... va recomand "REEL TO REEL VINTAGE" Link spre comentariu
Vizitator JohnButtler Postat Iulie 3, 2013 Partajează Postat Iulie 3, 2013 Ma poate ajuta cineva cu o informatie? Microfoanele Oktava MD-201 cu care se vindea magnetofonul Majak 205 sunt capacitive sau dinamice? Link spre comentariu
wwilly Postat Iulie 3, 2013 Partajează Postat Iulie 3, 2013 Sunt identice cu microfoanele vandute cu Kashtanul... si sunt dinamice. Link spre comentariu
Vizitator dArabZaraq Postat Septembrie 6, 2013 Partajează Postat Septembrie 6, 2013 Salut. Detin si eu un Majak 205 si se pare ca au imbatranit curelele trage greu. Daca este cineva care are un set de curele precum si un cap de redare chiar si folosite dar nu uzate il rog sa ma contactezeMultumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum