mac01 Postat Noiembrie 10 Partajează Postat Noiembrie 10 Va salut! Stie cineva cu exactitate dimensiunile curelelor date de producator? Multumesc. Link spre comentariu
adi1967 Postat Noiembrie 10 Partajează Postat Noiembrie 10 (editat) Vedeti aici lapagina 17 in acest topic. Editat Noiembrie 10 de adi1967 Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 13 Partajează Postat Noiembrie 13 @doru3160 Cum ai modificat sistemul de presare al benzii pe capul de redare? Am vazut ca ai repetat de multe ori aceasta problema, dar se pare ca nimeni nu a fost interesat... eu sunt interesat deoarece am observat ca acest sistem nu este tocmai ce trebuie. Multumesc! Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 14 Partajează Postat Noiembrie 14 Am postat o poza de la locul faptei în pagina din urmă. Se poate vedea Maiakul și un Tesla B100. Atât era în acel moment. Au fost multe. Am observat că Tesla nu are aceasta problema și m-am inspirat de la acel model. Evident că nu am poze și nici schițe cu mecanismul, pt că nu au existat. Am mers pe principiul văzând și făcând. Ce pot să zic cu certitudine, am renunțat la placa metalica ce rabateaza pe cap și antrenează și banda tensionata cu arculet, am montat o altă bucata de banda pe care am lipit o pastila din pasla, asta fiind paralela cu suprafață capului și pe tija rolei presoare am montat o parte metalica din tablă elastică ce presa banda cu pasla, pe cap. Toate astea făceau mișcare de translație în cursă spre cap. Maiak nu mai am, și nici nu am de gând să mă apuc prea curând de unul, dar B100, B101 și B115, am. O să fac o poza și sigur îți vor veni idei. La toate sistemul de presare al benzii face mișcare de translație, nu este rabatat. Bine, B100 și B101 au aceeași parte mecanică. Cred ca mai am și bătrânul B4 măcelărit, în sensul că am scos toată partea electronica și am încercat transformarea în deck, cu preamplificatoare de cap redare inregistrare după scheme de Dual. Așa de simple și atât de eficiente erau, încât m-au cucerit. Și erau cu BC uri obișnuite, nu cu cine știe ce fineturi. Bineînțeles ca nu am mai finalizat, dar cred ca unul din obiective după ieșirea la pensie, asta va fi. Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 19 Partajează Postat Noiembrie 19 (editat) Revin cu intrebarea...stie cineva care este dimensiunea celor doua curele date de producator pentru magnetofonul mayak? Nu recomand postarea unui user referitoare la dimensiunile curelelor din pagina 17 a acestui topic..la 205 mm diametrul curelei de ambreiaj ( cum se spune in acea pagina) inconjor de aproape doua ori distanta reala. Eu am pus o ata pe tamburi si dupa calcule mi-a iesit la 120mm diametrul. Cea mica de la motor mi-a iesit 70mm diametru. Are cineva manualul service cu specificatiile acestor doua curele...grosime, diametru? Daca nu exista specificatii..o sa merg pe masuratorile mele, si o sa comand aceste doua curele. Editat Noiembrie 19 de mac01 Link spre comentariu
BRANCA Postat Noiembrie 20 Partajează Postat Noiembrie 20 https://rcn.com.ua/tape-recorders/parts/komplekt-passikov-dla-magnitofona-majak-203-majak-205-snezhet-202-snezhet-203-2894.html Cred că ăştia dau jumate din lungimea curelelor... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 22 Partajează Postat Noiembrie 22 Pai cam asa se masoara curelele. Diametrul e foarte greu de masurat. Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 10 Partajează Postat Decembrie 10 (editat) La 01.11.2024 la 12:14, Усилитель a spus: Nu,este tot una de majak patrata..aceea mai lunga ...vine pe fulia motorului si roata pe volanta... Fara suparare...v-am intrebat si in privat si nu ati vrut sa-mi raspundeti, sau poate ati uitat, sau poate n-ati avut timp. Va mai intreb aici odata, daca nu cumva este cu suparare sau un secret de stat .....cum ati reusit dv sa puneti o curea de pe fulia motorului la volanta, fara modificari, fara un sant dedicat in care sa intre cureaua? Ca nu sta nicio o curea pe fulia motorului la viteza 19 ...fie ea plata, rotunda sau patrata. Daca este secret de stat promit sa-mi tin gura si sa nu mai afle nimeni! Doar eu si toata lumea care citeste! Multumesc! Editat Decembrie 10 de mac01 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10 Partajează Postat Decembrie 10 Dacă axele sînt perfect paralele iar cureaua este de calitate atunci nu are motiv sa cada. Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 10 Partajează Postat Decembrie 10 Fulia motorului are canal pentru curea...iar volanta are înălțimea de cel puțin 15mm.... din câte mai țin eu minte cureaua aceea lungă avea secțiunea de 2x2mm...foarte greu să cadă de pe volantă ....deci chiar merge modificarea asta... Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 10 Partajează Postat Decembrie 10 (editat) Fulia motorului nu are niciun canal...va pot pune poze. Daca avea canal era floare la ureche. Acum 1 oră, sesebe a spus: Dacă axele sînt perfect paralele iar cureaua este de calitate atunci nu are motiv sa cada. Cade daca nu are un canal. Editat Decembrie 10 de mac01 Link spre comentariu
Усилитель Postat Decembrie 11 Partajează Postat Decembrie 11 Acum 14 ore, mac01 a spus: Fulia motorului nu are niciun canal...va pot pune poze. Are o usoara adancitura, daca cureaua este noua, atunci sta....cateodata la pornire mai arunca jos cureaua dar cum eu foloseam mult magul la chefuri ca sa nu am probleme am facut un mic ghidaj ca sa nu lase sa arunce jos...in timpul functionarii ,cureaua nu atinge ghidajul...( cred ca din lamela de releu sau releu termic, ca are gaura gata facuta ,dar se poate si din aluminiu...) 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 12 Partajează Postat Decembrie 12 (editat) Multumesc pentru explicatie. Eu am doua motoare de Mayak si n-am sant in fulia de pe motor la nici unul...dar i-am facut eu unul artizanal, cum s-ar zice. Am facut doua saibe subtiri de 0,4mm din sticlotextolit pe care le-am lipit de fulia motorului cu o banda subtire dublu adeziva de cativa microni. Am folosit o curea de 120 mmm diametru cu 3mm grosime...dar era un pic mai buna una de 125mm. Cea de 120 sta un pic cam intinsa. Rezultatele sunt uimitoare...liniste deplina, functioneaza belea si cureaua nu cade! Dar a crescut turatia, nu cu mult dar a crescut. N-am avut un contor digital cu impulsuri sa numar rotatiile pe minut pe volanta, inainte si dupa modificare...dar am simtit la ureche. Aceeasi muzica care o ascultam mereu are turatia mult mai mare. Probabil ca un sant realizat in fulie sau o fulie un pic mai mica ar fi scazut turatia...dar deja e prea mare babilonia si nu merita deranjul. Trebuie socoteli, permutari, aranjamente....deja e vorba de experimente. Am incercat aceasta metoda mai mult de curiozitate si din plictiseala...e foarte buna, dar nu cade la rotatii. O sa pun inapoi rola originala pe care am curatat-o si gresat-o. Zgomotul nu este asa deranjant, iar daca se pune magnetofonul pe niste pufere de cauciuc zgomotul produs de rola se diminueaza mult! Editat Decembrie 12 de mac01 Link spre comentariu
deo Postat Decembrie 12 Partajează Postat Decembrie 12 Dle.mac01 ceva nu a-ti facut bine la curea,sub saibele pe care le-ati montat pe fulie este un canal si acolo vine cureaua ce merge pe volanta,bineinteles mai scurta.De aceea are si viteza mai mare la redare.Uitativa sub saibe si o sa vedeti canalul unde vine cureaua. Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 12 Partajează Postat Decembrie 12 (editat) Sub acela saibe sunt vitezele de 4,75 cm/s si 9cm/s. Magnetofonul are trei viteze....iar eu am pus cureaua pe viteza de 19cm/s. Diferentza de viteza este foarte mica...dar este. Daca pun cureaua acolo unde zici viteza magnetofonului nu va fi de 19cm, ci de 4,75...adica viteza unui casetofon sau deck. Editat Decembrie 12 de mac01 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum