mac01 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 Am stat si m-am gandit la o varianta mai eleganta si mai simpla. O sa folosesc un TL 084 care este dual si o sa construiesc o placuta care va uni cablajele celor doua integrate. Integratul va veni la jumatatea distantei dintre cele doua integrate iar placutza va fi lipita cu cose. Integratul il voi pune pe soclu pe placutza pe care o voi construi. Alimentarea o voi face pe aceeasi placutza cu o rezistenta, un condensator de filtraj si unul de decuplare. Ma voi duce cu un fir de plus exact pe bara stabilizata de 24v. Cred ca e mai simpla varianta, decat sa construiesc doua cablaje si sa folosesc doua integrate. Am scris de pe telefon… scuze de greselile de ortografie! Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 TL084 este cvadruplu. Pentru ce vreti sa faceeti dvs e suficient un TL082. Referitor la rola dintre motor si volant: A încercat cineva sa înmoaie cauciucul în lichid de frâna? Am aflat de procedeul acesta pe un forum nemtesc, acolo au folosit lichid DOT3 pentru rolele din pick-up. Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 Da… TL 082. Eu am observat ca, cauciucul se umfla si devine maleabil daca sta in ulei auto! Cu lichid de frana n-am incercat, dar o sa incerc! Am cateva curele originale care s-au facut beton, si-au pierdut elasticitatea…. o sa le las la inmuiat sa vedem daca se intampla ceva. Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) Lichid de frana Dot 4...Dot 3 nu mai am. Vedem ce se intampla in timp...pierderea oricum nu e mare, curelele erau de aruncat, au fost noi dar s-au intarit datorita faptului ca nu au stat la conditii optime. Editat Noiembrie 2 de mac01 Link spre comentariu
BRANCA Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 mac01.Citat de la nişte inşi care lucrau la fabricare piese cauciuc:"Cel mai mare duşman al cauciucului este uleiul!Atacă mai rău decât benzina"... Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) Stiu asta...tocmai de aceea am spus ca uleiul are influenta asupra cauciucului. Am pus intr-o sticla de plastic niste ulei uzat de masina, mai ungeam diverse lucruri, suruburi ruginite.... La dopul sticlei i-am dat o gaura de 10 si i-am tras o valva clasica din cauciuc, sa curga mai putin ulei. In cateva luni acea valva era umflata ca o gogoasa. Am un bidon de 5 litrii plin mereu cu benzina...are la fel, valva trasa in dop. Nicio chestie dupa trei ani de uz al acelui bidon, valva e la locul ei, nealterata, nu s-a umflat ca o gogoasa si nici nu s-a macinat. Sa vedem ce-o fi cu lichidul asta de frana. Editat Noiembrie 2 de mac01 Link spre comentariu
mihaiaurul Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) Este normal ca un cauciuc să se umfle si sa devina mai flezibil daca este tratat cu ulei deoarece absoarbe uleiul. Dar eu nu cred ca este aceasta o buna metoda de revitalizare a curelelor de casetofon. Cum zice si alt user mai sus, daca vrei sa distrugi o bucată de cauciuc, o lași să se îmbibe cu ulei (mai ales cu cele minerale). Editat Noiembrie 2 de mihaiaurul Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 Ca veni vorba de maiak, am gasit un film AN din 78 cu o poza din camera de lucru, si l-am scanat. Se remarca maiakul cu 6 butoane. Din fabrica venea cu 5 si o mufa intre ele. Era deja transformat cu etaj final stereo si operationale romanesti pe placa. Nelipsitul radio Gloria si un B100. Intre ele era un amplificator vesnic nefinisat, mereu altul, mereu in probe...da, am fost fan Metrok. Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) Magnetofonul meu a fost tras pe dreapta datorita faptului ca s-a ars primarul trafului de alimentare. Tata imbatranise, o luase tare pe alcool si si-a pierdut interesul de el. Tot alcoolul l-a bagat si in pamant....cancer la ficat care s-a generalizat! In sfarsit....magnetofonul a zacut uitat in pod vreo 20 de ani, invelit in doi saci lipiti cu scotch si bagat intr-o cutie de banane. Mi-am adus aminte de el si am zis ca i-a venit timpul. Am desfacut traful si l-am rebobinat. Bobinarea originala din fabrica a fost de-a valmaseala...doar cele doua primare de 110V si 127V erau separate intre ele. Am bobinat spira langa spira, strat peste strat cu izolatie intre fiecare strat....totul manual, nu am masina de bobinat. Mi-am luat pielea de pe degete timp de o saptamana, cat a durat rebobinarea trafului....munceam la el doar seara cand veneam de la servici, una-doua ore. Am bobinat in primar 5 straturi pe fiecare carcasa, fiecare strat cate 165 de spire, sarma dublu emailata, 0,25. L-am bobinat direct pentru 240V...nu mai are mediane pentru 110V sau 127V. Sarma din secundare am pastrat-o si refolosit-o....un secundar de 30V si un secundar de 6v pentru bec. De doua saptamani traful zace la uscat...si va mai zace mult timp. Astept sa vina vremea rece sa dau drumul la calorifere si sa-l pun pe calorifer. L-am impregnat cu lac pe baza de apa, ca sa-l pot desface vreodata. Lacul pe baza de apa se usuca mai greu, dar daca il impregnam cu lac pe baza de rasini nu stiu daca il mai puteam desface, fara sa stric carcasele sau sa ranesc miezul. Editat Noiembrie 2 de mac01 Link spre comentariu
mihaiaurul Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) 13 minutes ago, mac01 said: Bobinarea originala din fabrica a fost de-a valmaseala Deseori o astfel de bobinare este mai utilă față de una "spiră lângâ spiră". Editat Noiembrie 2 de mihaiaurul Link spre comentariu
merck Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 Acum 14 minute, mac01 a spus: Mi-am luat pielea de pe degete timp de o saptamana, cat a durat rebobinarea trafului.... Nu ai avut si tu niste manusi din piele fara captuseala mai vechi? Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) Sincer, nu m-am gandit la varianta cu manusi. @mihaiaurul Nu ma pot pronunta asupra acestui lucru...eu am cautat sa-l rebobinez cat mai ingrijit si cu cat mai multa atentie. Colegul @flomar60 se pricepe bine la trafuri. Eu l-am probat inainte sa-l impregnez si este ok, zic eu...am un consum in gol de 50mA si nu se incalzeste. Editat Noiembrie 2 de mac01 Link spre comentariu
merck Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 (editat) Acum 50 minute, mihaiaurul a spus: Deseori o astfel de bobinare este mai utilă față de una "spiră lângâ spiră". Dupa tine, ce avantaje benefice are o bobinare vrac fata de una spira langa spira la un traf de alimentare? Dezavantajele le scriu eu: randament mai scazut, pierderi mai mari, disiparea caldurii mai proasta (si aici vorbim de un traf de alimentare care se incalzeste) si cred ca mai sunt si altele dar astea mie mi se par cele de capatai. Editat Noiembrie 2 de merck Link spre comentariu
sonic11 Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 Capacitate parazita mai scăzută...dar aici nu e cazu. Printre dezavantaje ar mai fi și faptul ca va întra mai putina sarma în fereastra și poate sa facă și zgomot... Link spre comentariu
Marele Savant Postat Noiembrie 2 Partajează Postat Noiembrie 2 1 oră în urmă, mac01 a spus: Astept sa vina vremea rece sa dau drumul la calorifere si sa-l pun pe calorifer. L-am impregnat cu lac pe baza de apa, ca sa-l pot desface vreodata. Lacul pe baza de apa se usuca mai greu, dar daca il impregnam cu lac pe baza de rasini nu stiu daca il mai puteam desface, fara sa stric carcasele sau sa ranesc miezul. Poti sa-l aduci la mine, am pornit centrala din septembrie! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum