franzm Postat Martie 13, 2014 Partajează Postat Martie 13, 2014 Dupa ce ati ajuns la trei motoare, DD si trei capete si o sa vreti performante si mai bune, o sa va îndreptati probabil spre o mecanica dual-capstan nereversibila. Si ati ajuns la punctul în care o sa renuntati la Maiak în favoarea unei mecanici de conceptie proprie. Am trait si eu aceeasi experienta, doar ca nu am plecat de la Maiak ci de la B90/B113. http://www.bornitrid.biz/html/eng/index.php http://www.henze-bnp.de/html/eng/boron_ ... erties.php http://www.henze-bnp.de/html/eng/boron_ ... itride.php Link spre comentariu
zal Postat Martie 13, 2014 Partajează Postat Martie 13, 2014 Lăsînd visurile la o parte, daţi pace bietului Majak aşa cum l-a făcut mama lui şi meşteriţi-vă o mecanică nouă ptr unul artizanal. Un şasiu destul de mare să încapă motoare destule, cu oprire la cap de bandă şi inversarea turaţiei ptr motorul central (frînă pe volantul exterior), întinzătoare de bandă cu presiune în trepte, frîne calibrate, bloc cu 4 sau 6 capete dispus simetric şi vertical (a la Sony şi Technics), pitch control... etc. Apropos de pitch control, îl recomand pe cel de la Akai 620, e simplu să permite înlocuirea tacometrului cu optocuplor. Cel de la Revox e mai dificil.Ptr motorul central, se poate improviza unul dintr-un motor lateral de Rostov şi un volant de Kashtan, montate pe acelaşi ax cu cuplaj elastic (un disc de cauciuc şi şuruburi între ele, ca în industrie), iar controlul turaţiei se poate face cu un disc cu fante sau găuri montat pe fulia motorului.Cred că am construit 3-4 maguri pînă m-am potolit şi mi-am cumpărat un Rostov. Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 13, 2014 Partajează Postat Martie 13, 2014 Lăsînd visurile la o parte, daţi pace bietului Majak aşa cum l-a făcut mama lui şi meşteriţi-vă o mecanică nouă ptr unul artizanal. Un şasiu destul de mare să încapă motoare destule, cu oprire la cap de bandă şi inversarea turaţiei ptr motorul central (frînă pe volantul exterior), întinzătoare de bandă cu presiune în trepte, frîne calibrate, bloc cu 4 sau 6 capete dispus simetric şi vertical (a la Sony şi Technics), pitch control... etc. Apropos de pitch control, îl recomand pe cel de la Akai 620, e simplu să permite înlocuirea tacometrului cu optocuplor. Cel de la Revox e mai dificil.Ptr motorul central, se poate improviza unul dintr-un motor lateral de Rostov şi un volant de Kashtan, montate pe acelaşi ax cu cuplaj elastic (un disc de cauciuc şi şuruburi între ele, ca în industrie), iar controlul turaţiei se poate face cu un disc cu fante sau găuri montat pe fulia motorului.Cred că am construit 3-4 maguri pînă m-am potolit şi mi-am cumpărat un Rostov. Tocmai pentru sa ca sunt un visator , am ajuns sa fac destule modificari pe majak si pe alte scule decat cele muzicale.Pana acum visele mele s-au materializat chiar daca nu intodeauna imediat si asta pentru ca asa zisele vise in cazul meu nu sunt altceva decat gandire in perspectiva, in fine nu vreau sa ajung sa fiu off topic.Sa inteleg ca de fapt prin potolit ati vrut cumva sa spune-ti ( plictisit ) si daca tot v-ati cumparat rostov cum vi s-a parut mai bun decat constructiile proprii??? sau ??? Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 13, 2014 Partajează Postat Martie 13, 2014 Dupa ce ati ajuns la trei motoare, DD si trei capete si o sa vreti performante si mai bune, o sa va îndreptati probabil spre o mecanica dual-capstan nereversibila. Si ati ajuns la punctul în care o sa renuntati la Maiak în favoarea unei mecanici de conceptie proprie. Am trait si eu aceeasi experienta, doar ca nu am plecat de la Maiak ci de la B90/B113.http://www.bornitrid.biz/html/eng/index.phphttp://www.henze-bnp.de/html/eng/boron_ ... erties.phphttp://www.henze-bnp.de/html/eng/boron_ ... itride.phpO sa ajung la trei motoare si trei capete pentru ca nu vad nimic care sa-mi spuna ca nu voi ajunge acolo !Si daca voi ajunge la o mecanica de copnceptie proprie va fii si mai bine ( mecanica numai asa de ciuda tot in majak va fii implementata)Toti pornim de undeva pana la urma!Stima! Link spre comentariu
zal Postat Martie 13, 2014 Partajează Postat Martie 13, 2014 Cum să mă exprim mai blînd? Cît timp am pierdut eu cu experimentările şi construitul, au venit anii 90 şi magurile au ieşit din uz. Eram ca ultimul mohican...Dacă accepţi cîteva sfaturi şi-ţi temperezi entuziasmul cu Majakul, vei putea construi un mag nou după pofta inimii. Majakul lasă-l în pace, nu vei putea face mare lucru cu el. Eu aş refolosi cîteva piese din el: motorul, volantul cu bucşa lui, electromagnetul, oscilatorul modificat, poate trafo ptr alt proiect şi cam atît. Ptr ceva serios ai nevoie de componente serioase şi un atelier ptr prelucrări mecanice de precizie. Link spre comentariu
franzm Postat Martie 14, 2014 Partajează Postat Martie 14, 2014 De asta am întrebat daca merita investit timp si bani în Maiak. Oricum sasiul din tabla ambutisata nu se preteaza la o mecanica de precizie. E vorba totusi de abateri dimensionale de ordinul a 1 micrometru. Si pentru asa ceva se apeleaza de regula la fonta cenusie sau aluminiu turnat sub presiune si FEM. Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 14, 2014 Partajează Postat Martie 14, 2014 Cum să mă exprim mai blînd? Cît timp am pierdut eu cu experimentările şi construitul, au venit anii 90 şi magurile au ieşit din uz. Eram ca ultimul mohican...Dacă accepţi cîteva sfaturi şi-ţi temperezi entuziasmul cu Majakul, vei putea construi un mag nou după pofta inimii. Majakul lasă-l în pace, nu vei putea face mare lucru cu el. Eu aş refolosi cîteva piese din el: motorul, volantul cu bucşa lui, electromagnetul, oscilatorul modificat, poate trafo ptr alt proiect şi cam atît. Ptr ceva serios ai nevoie de componente serioase şi un atelier ptr prelucrări mecanice de precizie.Pai daca ar fii sa fac o mecanica noua , am deja piesele enumerate mai sus de pe un majak pe care l-am achizionat ca piese de schimb.Pe asta ce il am in stare de funcionare nu l-as dezmembra cu atat mai mult cu cat a apartinut familiei.Deci ideea ar fii ca am deja un mag pe care pot experimenta ! Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 14, 2014 Partajează Postat Martie 14, 2014 De asta am întrebat daca merita investit timp si bani în Maiak. Oricum sasiul din tabla ambutisata nu se preteaza la o mecanica de precizie. E vorba totusi de abateri dimensionale de ordinul a 1 micrometru. Si pentru asa ceva se apeleaza de regula la fonta cenusie sau aluminiu turnat sub presiune si FEM.Chiar sunt constient ca o mecanica noua de conceptie proprie nu are ce cauta pe un sasiu din tabla ambutisata.Iar un sasiu din aluminiu poate fi prelucrat si prin frezare nu neaparat turnare.Asa ca am tot timpul sa-mi concep proiectul unei macanici noi dupa care urmeaza sa procur materialele necesare si bine inteles sa gasesc un ateleier cu scule de prelucrare competente CNC etc.Si daca am spus mai sus ca o noua mecanica as implementa-o pe majak , nu inseamna ca r fi implementata pe sasiul existent .Ar fi o mecanica noua cu sasiu nou adaptata dimensional sa incapa in carcasa majak.Si gandind-uma mai bine nu vad de ce nu as concepe 2 proiecte in paralel , o mecanica noua pentru majak( cu sasiu nou) si o mecanica noua pentru un magnetofon cu totul nou , sasiu/carcasa/electronica noua! Link spre comentariu
zal Postat Martie 14, 2014 Partajează Postat Martie 14, 2014 În nici un caz un şasiu din aluminiu, alamă sau alte materiale nemagnetice, doar din tablă de oţel de minim 2mm (eu am folosit de 3mm). Motivul e simplu: ecranajul. Nu vrei să ţi se moduleze semnalul cu turaţia motoarelor, mai ales că nu ai din cele speciale. Caută o mecanică de Rostov de la care să bricolezi mai departe. Iar ca parte audio, în afara oscilatorului de Majak care e foarte solid şi uşor de modificat frecvenţa spre 100kHz, îţi recomand să clonezi modulele de la Revox A77 (pe modulul de înregistrare montezi bobinele din Majak). Link spre comentariu
franzm Postat Martie 14, 2014 Partajează Postat Martie 14, 2014 Iata ceva facut la începutul anilor '60: http://www.diyaudio.com/forums/tubes-va ... ost3854767 http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=22617 Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 E drept că foloseam aşa ceva la rolele de la întinzătoare, acestea şi ghidajele fixe se ocupau cu centrarea benzii pe roţile cu rulmenţi. Zgomotul provenea din contactul fizic cu şasiul prin suport, şurub sau ce prindere foloseam şi tipul rulmentului era condiţionat de lăţimea lui, minim 8mm. Unii mai mici nu puteam folosi findcă aveau jocul mare cînd li se aplica un bandaj suplimentar care să-i aducă la minim 30mm diametru. Ideia e ca banda să nu fie forţată la derulare.Deci sa inteleg ca rulmentii de 8mm latime ce i-ati folosit au fost introdusi intr-un mason de teflon care ( banuiesc ) avea si si un canal strunjit cu o latime ce corespunde-a latimii benzii?Eu as prefera daca ajung in faza de mansonare a rulmentiiilor pe care i-am folosit sa le aplic doar un inel cu grosimea de 2 mm si cu latimea egala cu latimea rulmentului ( in cazul meu 6,05 mm).In cazul meu nu am observat zgomot generat de rulmenti mai ales la derulare.Si apropo de rulmentii de mici dimensiuni , intradevar au joc radial mare desi am incercat initial cu rulmenti folositi in aplicatii pentru automodelism de petformanta! Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 Nu stiu ce faceti cu rulmentii aia, dar cei din hdd-uri, de exemplu, functioneaza continuu timp zeci de mii de ore, la mii de rotatii pe minut. La fel cei din discurile de capete video. Si nici în magnetofon nu sunt supusi la forte radiale prea mari.Daca puneti bandaje de teflon, ce fel de lagar (ghidaj) rezulta? Cu alunecare sau cu rostogolire?Intradevar rulmentii folositi in HDD sunt rulmenti de o calitate superioara , insa eu am preferat sa nu-mi dezmembrez HDD existent in calculator , iar ca sa cumpar unul sau doua HDD doar pentru rulmenti nu-mi convenea!Si eu sunt de aceasi parere ca rulmentii folositi la confectionarea ghidajelor intr-un magnetofon nu sunt supusi la forte radiale prea mari ca sa nu mai vorbim ca nici la cine stie ce turatii ridicate nu sunt supusi , si cu toate astea eu am folosit rulmenti pentru turatii foarte mari pentru ca au o constructie mai precisa si un joc radial foarte, foarte mic.Si apropo ,buna intrebarea dumneavoastra referitoare la ce rezulta dupa masonarea rulmentiilor .Tehnic vorbind rulmetul este un lagar cu rostogolire din ce mai stiu si eu , iar dupa aplicarea unui manson teoretic ar trebuii sa-si pastreze caracteristica de lagar cu rostogolire ( in conditiile in care mansonul este solidar cu camasa rulmentului si se roteste odata cu acesta) Daca dumneavoastra aveti alta parere chiar as dori sa o expuneti !Cu stima! Link spre comentariu
franzm Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 Pentru ca rulmentul sa se "rostogoleasca" trebuie ca alunecarea benzii pe el sa fie redusa, adica frecarea suficient de mare. Teflonul reduce frecarea si favorizeaza alunecarea, adica tocmai ceea ce cautam sa evitam. Întrebarea e, cu cât reduce teflonul frecarea cu banda.Câmpul unui rulment "demagnetizat" nu e suficient de mare pt a demagnetiza banda sau a-i creste zgomotul de fond în asa fel încât sa observati acest lucru pe Maiak. Daca totusi vreti sa îndepartati putin banda de camasa rulmentului, folositi o bucsa de alama.Rulmenti de HDD se recupereaza din unitati defecte. Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 Pentru ca rulmentul sa se "rostogoleasca" trebuie ca alunecarea benzii pe el sa fie redusa, adica frecarea suficient de mare. Teflonul reduce frecarea si favorizeaza alunecarea, adica tocmai ceea ce cautam sa evitam. Întrebarea e, cu cât reduce teflonul frecarea cu banda.Câmpul unui rulment "demagnetizat" nu e suficient de mare pt a demagnetiza banda sau a-i creste zgomotul de fond în asa fel încât sa observati acest lucru pe Maiak. Daca totusi vreti sa îndepartati putin banda de camasa rulmentului, folositi o bucsa de alama.Rulmenti de HDD se recupereaza din unitati defecte.Da aveti dreptate in ce priveste teflonul , daca se recurge la o bucsa de teflon cu suparafata rugoasa ( mai putin finisata) se ajunge in cealalta extrema adica riscam sa deterioram suportul (banda) , asa ca mai bine alama.In ce priveste campul magnetic al unui rulment iar aveti dreptate , pentru ca eu unul nu am sesizat o inrautatire a raportului semnal zgomot , cu atat mai mult zgomot indus suplimentar peste semnalul util .Pana la urma si marci renumite precum REVOX( A77 etc.) au adoptat varianta cu defilarea benzii direct pe camasa exterioara a rulmentului din componenta ghidajului.Asadar pana voi lua o decizie in ce priveste ghidajele modificate pe majak , ele vor ramane asa cum sunt, cu amendamentul demagnetizarii periodice cu caracter preventiv.Sunt constient ca cel mai probabil dintr-un HDD defect se pot recupera rulmentii , insa eu nu am gasit inca nici un HDD defect, probabil ca in romania nu-si pune problema nimeni ca s-ar putea recupera anumite componente din HDD defecte cum ar fii : rulmenti / magneti neodinium / motorase si chiar metale pretioase, desi e cam dificila tehnologia de recuperare a metalelor , insa nu imposibila.In romania se pare ca se prefera principiul cei defect se arunca, in loc sa gandim la modul "' nimic nu se pierde totul se poate transforma''.Acum creierul meu munceste de zor la conceptia unei mecanici noi pe majak si una pentru un proiect cu totul nou de magnetofon. Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 18, 2014 Partajează Postat Martie 18, 2014 Iata ceva facut la începutul anilor '60:http://www.diyaudio.com/forums/tubes-va ... ost3854767http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=22617Foarte interesant proiectul din linkul de mai sus( my home built Ampex 351 ) mai ales sub aspectul solutiei alese cu partea electronica in carcasa separata fata de transport/mecanica.E un punct de plecare pentru inspiratia de care am nevoie! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum