Dominicue Postat Martie 11, 2014 Partajează Postat Martie 11, 2014 De curiozitate ce solutie ai ales pt volant sa se blocheze bine? Ai randalinat axul in zona de contact? Am vazut unul facut asa si e cea mai buna solutie dar e greu de facut ca e cementat axul.Pentru ca m-ati intrebat dumneavoastra , va raspund cu mare placere .Am depresat axul din volanta dupa care am tras pe zona de lucru a axului un mason termocontractibil ca sa nu se zgarie si astfel axul l-am fixat in bormasina si l-am zgariat pe zona ce intra in volant cu un smirghel cu granulatia 800 dupa care a fost un adevarat chin sa-l presez la loc si asta cu presa si dipozitiv de centrare , abia a intrat la loc ( mai sa fac cu inima , mi-era ca sparg naibii volanta care este dintr-un aliaj de zinc aluminiu sau mai rau poate stramb axul cabestan ) am avut noroc pana la urma!Solutia adoptata de mine e oarecum derivata din procedeul randalinarii!A si inca o chestie pentru asa zisa insonorizare a volantei eu am folosit in loc de pasla o folie de aluminiu cu strat de bitum autoadeziv ( am mai adaugat asa aprox 10 grame in plus la volanta ) si am o volanta ultra silentioasa , dumneavoastra stiti bine la ce ma refer ( acel usor zgomot pe care in facea volanta mai ales pe viteza 19 din cauza rolei de antrenare din cauciuc care calca aproape de partea superioara a volantei , au incercat rusii ceva cu acel inel de cauciuc inserat in buza volantei insa degeaba)Asa chiar daca ma repet E CAM INFLORIT MAJAKUL MEU nu-i asa???Insa nu-mi pare rau ! Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 11, 2014 Partajează Postat Martie 11, 2014 A si inca o chestie pentru stimatii colegi va rog sa ma bombardati in continuare cu contra-argumente in ce priveste imbunatirile pe majak 203 . ( chiar va rog sa-mi mai spuneti ca nu merita)Stiti de ce stimati colegi?Va spun eu.... pentru ca datorita voua si contra-argumentelor ,m-am ambitionat si ma ambitionez in continuare sa imbunatatesc acest model de magnetofon! Va multumesc. Link spre comentariu
goguboeru Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Exact tot in categoria randalinarii intra.Si da solutia "clasica" era cu pasla in volant , dar "linsitea suprema" tot cu o rola intermediara cu un cauciuc mai moale si slefuita bine zona de contact cu volantul, o obtii.Aveai dreptate sa te ingrijorezi volanta se putea sparge sau chiar indoi/deforma. Axe indoite de propietar la maiak nu am vazut dar am vazut in garantie indoite/deformate din fabrica.Ceea ce patesti tu cu argumentele impotriva modificarilor/imbunatatirilor aduse maiakului am patit io pe topicul cu strungul CQ inclusiv de la moderator.Dar exact ca tine am continuat si voi continua cu modificarile/imbunatatirile aduse strungului meu ,indiferent de comentarii. Link spre comentariu
franzm Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Simplu ....o curea fie ea trapezoidala sau patrata are nevoie de un canal suplimentar ( care se afla la fundul canalului profilat in fulia pe care calca si acesta se numeste canal de racire , racire care se realizeaza prin ventilarea curelei in miscare .Cum ventilezi cureaua ????? simplu se autoventileaza ea prin canalul de racire din fulie si miscarea pe care o face .Incorect. Suprafata de contact cu aerul în acel canal de scapare este minima iar transferul de caldura este mic în comparatie cu transferul prin suprafetele libere ale curelei sau prin suprafetele de contact cu fuliile.Canalul de scapare optimizeaza contactul curelei cu peretii canalului profilat (mareste suprafata de contact si presiune curelei pe aceasta suprafata) reducând deformatia (compresia) "coltului" curelei în contact cu fundul canalului profilat, alunecarea acesteia si implicit încalzirea si uzura. Deci actioneaza asupra cauzei (pierderi de energie în transmisie), nu asupra efectului (caldura).O-Ring-ul fiind mai elastic decât cureaua originala, se muleaza usor în canalul triunghiular al fuliei si provoaca mai putine pierderi prin alunecare decât cureaua cu profil patrat. Aceasta din urma începe sa se rupa la muchia externa (este o linie deosebita dpdv. al analizei eforturilor în curea), care nici macar nu este în contact cu fulia si este mai rece decât muchia interna, deci mai putin maleabila.Cât despre folosirea O-Ring-urilor, le-am folosit si eu cu succes (uneori chiar facute la comanda).Lagarul de care vorbeam (care se gripeaza), este lagarul superior prin care trece axul de antrenare al benzii.Nu sunt împotriva modificarii Maiak-ului sau a altui magnetofon. Îmi pun doar problema eficientei si a prioritatilor. Link spre comentariu
blueicon Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Daca a-ti fi citit cu atentie ca am "macanit" io p'aici ati fi vazut ca am zis ca virgula cureaua mica si groasa , principala se poate inlocui cu o garniture de la filtrele de ulei auto. Are profil tot patrat.Pe vremuri puneam dar temporar garnitura de filtru ulei de Dacia 1300. Dar era prea scurta si nu era bine sa o folosesti decat daca se rupea cureaua in timpul petrecerii Sunt sigur ca se gasesc si mai mari.Bineinteles ca am citit,am si cumparat filtru de ulei de dacia si am pus garnitura ,era atat de scurta ca la kashtan nu mai pornea motorul decat daca-l ajutam si a tinut dupa aceea exact o melodie dupa care s-a rupt.Or fi fost mai bune cele de pe vremuri.O sa incerc cu oringuri sa vad ce iese.Ghidaje de la videocasetofoane am folosit la rostov la intinzatoarele de banda si au functionat foarte bine.Problema e ca ori ii faci demontabili ori modifici decupariel in masca frontala a aparatului.Am facut modificarea sa scap de scartaitul enervant la unele benzi..n-am scapat ,se pare ca scartiitul vine de la capul de stergere.Multumesc de informatii Link spre comentariu
franzm Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Paslele la ambreiaje le-am inlocuit dupa ce mare greutate am gasit o pasla de calitate cu densitatea corepunzatore.Am gasit pâsla (fetru) buna la o fabrica de palarii (Periam).Grafitul reduce jocul radial al lagarului pentru ca se aglutineaza. Daca unsoarea nu ramâne fluida (se usuca sau se separa uleiul de baza de agentul de saponificare) se poate ajunge la griparea lagarului. Noroc ca materialul din care-i facut lagarul este relativ dur si granulele de grafit nu se "poticnesc" în el. La un lagar de alama situatia ar fi total diferita.Canalul de scapare de care a fost vorba mai înainte, mai are înca o functie interesanta: aceea de a evacua aerul care adera la peretii canalului de curea. În lipsa, aerul antrenat sub curea formeaza o veritabila "perna de aer" pe care gliseaza cureaua. Marimea efectului depinde de forma si dimensiunile fuliei, de rugozitate si de turatie. Numele de "canal de scapare" provine din strungarie (canal de scapare a cutitului de filetat).Daca vreti sa îmbunatatiti serios Maiak-ul, modificati antrenarea volantului pe direct-drive sau macar pe curea.Sistemul de antrenare cu rola cu frictiune este cel mai prost posibil (nu beneficiaza de elasticitatea curelei, iar efectul stabilizator al inertiei volantului este mult redus fata de antrenarea prin curea). Vibratiile provocate de neuniformitatile rolei împreuna cu jocul radial din lagarul principal duc la fluctuatii de viteza. Ca sa va dati seama de efect, calculati efectul unei excentricitati a axului de antrenare de numai 0,005mm (aviz amatorilor de bucse pe ax). Jocul radial al lagarului este de câteva ori mai mare. Pe muzica ritmata aceste fluctuatii sunt mai putin audibile, dar pe muzica clasica deranjeaza enorm. Daca n-aveti aparatura specializata pentru a masura aceste fluctuatii, va puteti face o imagine despre marimea lor înregistrând un semnal cu frecventa suficient de mare, foarte stabila si fara variatii de faza (spot signal generator) si comparând semnalul la redare cu originalul (Lissajoux).Varianta direct-drive, pe baza unor motoare de floppy de 5,25" (TEAC, Panasonic), am testat-o pentru o mecanica de casetofon. Cred ca ar merge si motoarele din videocasetofoane. Bineînteles ca se poate realiza si o constructie ad-hoc, suficient de plata pt a încapea în locul volantului.Trecerea pe curea e mai simpla. Aveti nevoie doar de un motor cu comutarea numarului de perechi de poli (ca de ex. la Tesla Sonet Duo). Are avantajul ca adapteaza întreaga cinematica la viteza aleasa (regim de lucru mai usor pentru cuplajul cu frictiune al rolei receptoare), se reduce nr. de pârghii si se poate varia viteza de derulare rapida în trepte.In ceea ce priveste uzura benzii prin frecarea de ghidaje: La primele magnetofoane (AEG), dar si la unele mai recente (mai ales în studiouri), stratul magnetic este la exterior (ca la Compact-Cassette), tocmai pentru a evita contactul acestuia cu ghidajele. Dar s-au bagat americanii si japonezii si au "îmbunatatit" sistemul.Axul de antrenare matuit intra mai usor în volant daca-l ungeti cu adeziv epoxidic si încalziti usor volantul (eu am folosit UHU Plus 300 sau Terokal si am încalzit volantul în Bain-Marie). În loc de matuire cu hârtie abraziva sau randalinare se poate folosi galvanizarea locala (zincare + cromatare).Capul de stergere "scârtâie" pt ca plasticul din care e confectionat e prea moale, se zgârâie si se îmbâcseste cu pulbere magnetica (precum ghidajele). La primele exemplare/modele de Rostov s-au folosit cam aceleasi capete cu un efect asemanator. Abia cele din seria 710 au rezolvat definitiv problema. Încercati sa le înlocuiti cu altele mai dure (de ex. ANP938, dar necesita modificari în oscilator sau chiar 6C24.710). Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Simplu ....o curea fie ea trapezoidala sau patrata are nevoie de un canal suplimentar ( care se afla la fundul canalului profilat in fulia pe care calca si acesta se numeste canal de racire , racire care se realizeaza prin ventilarea curelei in miscare .Cum ventilezi cureaua ????? simplu se autoventileaza ea prin canalul de racire din fulie si miscarea pe care o face .Incorect. Suprafata de contact cu aerul în acel canal de scapare este minima iar transferul de caldura este mic în comparatie cu transferul prin suprafetele libere ale curelei sau prin suprafetele de contact cu fuliile.Canalul de scapare optimizeaza contactul curelei cu peretii canalului profilat (mareste suprafata de contact si presiune curelei pe aceasta suprafata) reducând deformatia (compresia) "coltului" curelei în contact cu fundul canalului profilat, alunecarea acesteia si implicit încalzirea si uzura. Deci actioneaza asupra cauzei (pierderi de energie în transmisie), nu asupra efectului (caldura).O-Ring-ul fiind mai elastic decât cureaua originala, se muleaza usor în canalul triunghiular al fuliei si provoaca mai putine pierderi prin alunecare decât cureaua cu profil patrat. Aceasta din urma începe sa se rupa la muchia externa (este o linie deosebita dpdv. al analizei eforturilor în curea), care nici macar nu este în contact cu fulia si este mai rece decât muchia interna, deci mai putin maleabila.Cât despre folosirea O-Ring-urilor, le-am folosit si eu cu succes (uneori chiar facute la comanda).Lagarul de care vorbeam (care se gripeaza), este lagarul superior prin care trece axul de antrenare al benzii.Nu sunt împotriva modificarii Maiak-ului sau a altui magnetofon. Îmi pun doar problema eficientei si a prioritatilor.Da foarte pertinente explicatile si mai ales imi place ca am inceput sa va stimulez pe dumneavoastra si alti colegi sa impartasiti si altora din cunostintele adunate in timp.Una peste alta se pare ca incepem sa avansam in alt plan cu discutiile .Un plan mai elaborat si aprofundat care nu poate duce decat la rezultate excelente in ce priveste maniera de abordare a unor posibile modificari aduse sculelor audio.Ma bucur ca provocarea pe care am lansato in mod voalat a dat rezultate !Si asa intre noi fie vorba nu e mai bine asa ,sa veniti cu argumente solide explicate in amanunt , decat cu afirmatii frivole gen " oare merita?" sau " nu merita"Eu sunt de parere ca adunand cunostinte pe baza experientelor practice si a studiulu , daca nu le impartasesti si cu alti oameni , nu da dovada decat de o usoara aronganta ca sa nu spun egoism.Sper sa nu se supere nimeni pe mine!!! Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Daca a-ti fi citit cu atentie ca am "macanit" io p'aici ati fi vazut ca am zis ca virgula cureaua mica si groasa , principala se poate inlocui cu o garniture de la filtrele de ulei auto. Are profil tot patrat.Pe vremuri puneam dar temporar garnitura de filtru ulei de Dacia 1300. Dar era prea scurta si nu era bine sa o folosesti decat daca se rupea cureaua in timpul petrecerii Sunt sigur ca se gasesc si mai mari.Bineinteles ca am citit,am si cumparat filtru de ulei de dacia si am pus garnitura ,era atat de scurta ca la kashtan nu mai pornea motorul decat daca-l ajutam si a tinut dupa aceea exact o melodie dupa care s-a rupt.Or fi fost mai bune cele de pe vremuri.O sa incerc cu oringuri sa vad ce iese.Ghidaje de la videocasetofoane am folosit la rostov la intinzatoarele de banda si au functionat foarte bine.Problema e ca ori ii faci demontabili ori modifici decupariel in masca frontala a aparatului.Am facut modificarea sa scap de scartaitul enervant la unele benzi..n-am scapat ,se pare ca scartiitul vine de la capul de stergere.Multumesc de informatiiModificari in ce priveste intinzatoarele de banda de pe rostov gasesti in colectia revistei tehnium , doar ca ai nevoie de un strungar foarte bun ca sa iasa ceva excelent.Incearca cu o-ringuri si daca nu esti multumit ( cea ce este putin probabil ), poti sa ma injuri linistit. Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Daca vreti sa îmbunatatiti serios Maiak-ul, modificati antrenarea volantului pe direct-drive sau macar pe curea. Stimate coleg ma iertati ca intreb , sunteti telepat cumva??? Exact asta era una din urmatoarele etape de urmat in modificarile ce le vreau pe majak . Un volant direct drive cu un motor cu poli multipli ( motor care sa fie volantul insasi) Dupa care va urma bineinteles un concept similar si pentru amtrenarea tamburilor Se pare ca pana la urma nu gandesc numai eu la modificari de avengura . Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 [Grafitul reduce jocul radial al lagarului pentru ca se aglutineaza. Daca unsoarea nu ramâne fluida (se usuca sau se separa uleiul de baza de agentul de saponificare) se poate ajunge la griparea lagarului. Noroc ca materialul din care-i facut lagarul este relativ dur si granulele de grafit nu se "poticnesc" în el. In ce priveste vaselina ce am utilizat-o in combinatie cu grafitul , sper sa fie stabila in timp in aceasta formula ( vaselina + pulbere de grafit ) pentru ca la ce specificatii ( date de producator+ pretul ) are vaselina respectiva ar fi si cazul, in fine timpul va spune daca este bine ce am facut sau nu . Vaselina in cauza am testat-o initial exact intr-o aplicatie pentru care a fost conceputa si anume un navomodel de viteza ( unde am turatii foarte mari + apa care inevitabil intra in contact cu unul din lagarele tubului port elice al navomodelului ), nu am observat separarea uleiului de baza fata de agentul de saponificare si nici fenomenul de emulsionare cu apa. Link spre comentariu
zal Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Majak cu trei motoare directe? Nu rezultă altceva, o sculă artizanală? Sînt curios ce motoare s-ar putea folosi, cele de Rostov nu merg la 220V şi nu încap fizic pe şasiu, motoare directe din pick-up-uri nu au forţa şi turaţia necesare... alte motoare mai vechi sovietice cu volantul la exterior şi statorul în 16/32 poli sînt rare şi greoi de adaptat, singurul mai mic e de la Tesla B4 dar n-are tacometru şi e de turaţie mare... Nu merită efortul, dacă era alt mag mai pricopsit şi cu o construcţie mai aerisită, capabilă să suporte modificări esenţiale la mecanică... http://elektronika.vatera.hu/nosztalgia_keszulekek/orsos_magnetofon/tesla_b4_magno_motor_1866199814.html Link spre comentariu
franzm Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 În loc de grafit se poate folosi sulfura de molibden (Moliyote) sau si mai bine, nitrura de bor cristalizata hexagonal (în nici un caz c-BN, aka Borazon) Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Majak cu trei motoare directe? Nu rezultă altceva, o sculă artizanală? Sînt curios ce motoare s-ar putea folosi, cele de Rostov nu merg la 220V şi nu încap fizic pe şasiu, motoare directe din pick-up-uri nu au forţa şi turaţia necesare... alte motoare mai vechi sovietice cu volantul la exterior şi statorul în 16/32 poli sînt rare şi greoi de adaptat, singurul mai mic e de la Tesla B4 dar n-are tacometru şi e de turaţie mare...Nu merită efortul, dacă era alt mag mai pricopsit şi cu o construcţie mai aerisită, capabilă să suporte modificări esenţiale la mecanică...http://elektronika.vatera.hu/nosztalgia_keszulekek/orsos_magnetofon/tesla_b4_magno_motor_1866199814.html De ce nu chiar si cu riscul de a devenii artizanal .Si asa ca fapt divers sunt posesorul uni pick-up direct drive de generatie noua cu un motor cu 16 poli si am ramas socat sa constat ca la cat de compact si plat este motorul nu am reusit sa-l opresc cu mana, pur si simplu are un cuplu de te pune serios pe ganduri ......Motorul majakului poate fi oprit cu mana destul de usor .P.S, nu credeti ca trecand mecanica majak la varianta direct drive ar deveni mai aerisita ?Fara atatea parghii , curele, role intermediare , ambreiaje cu frictiune etc . etc .Pur si simplu motoare controlate electronic si folosite si la franare etc etc ....sunt sigur ca sunteti familiarizat cu atfel de conceptii. Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 În loc de grafit se poate folosi sulfura de molibden (Moliyote) sau si mai bine, nitrura de bor cristalizata hexagonal (în nici un caz c-BN, aka Borazon)Imi puteti spune unde mai exact se gaseste sulfura de molibden aka Moliyote ca eu pe google nu am gasito nicaeri, ca sa nu mai spun de nitrura de bor . Link spre comentariu
Dominicue Postat Martie 12, 2014 Partajează Postat Martie 12, 2014 Si apropo daca nu voi gasi un motor cu 8 sau 16 poli de-a gata care sa fie folosit pe majak ca si motor cabestan , nu vad atunci ce m-ar oprii sa-l construiesc chiar eu chiar daca implica ceva munca fizica si materie cenusie pusa serios la treaba.Pe internet am gasit destule proiecte DIY de motoare brushless cu 8-16 sau chiar 32 de poli si unele realizari erau destul de compacte ca sa nu mai spun ca erau si petformante in ce priveste stabilitatea turatiei + cuplul extrem de ridicat.Eu cred ca nici un un lucru nu este imposibil de realizat, atata timp cat tu insuti nu iti impui limite .Sunt curajos de felul meu si nu ma sperie o provocare indiferent de ce natura ar fi ea , tehnica , teoretica , practica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum