goguboeru Postat Decembrie 1, 2013 Partajează Postat Decembrie 1, 2013 La Multi Ani de ziua Romaniei ! Link spre comentariu
spumosu95 Postat Decembrie 3, 2013 Partajează Postat Decembrie 3, 2013 Ieri am gasit defectul cu inregostrarea: erau puse gresit firele la cap. Azi am vrut sa ii schimb o cupla care avea un papuc rupt, o schimb si cand ii dau play vad ca nu mai merge pista 3-2 nici pe redare si nici pe inregostrare. Firele nu le-am lipit gresit pe cupla, pt ca m-am uitat la 203 si sunt la fel, dar cu toate astea nu inteleg ce mai are acum chiar cand voiam sa ii pun capacele si sa ma bucur de el. Link spre comentariu
spumosu95 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 icon_jook De data asta CHIAR am terminat 205-ul si... se aude foarte bine. va multumesc mult muuuuuult domnule goguboeru. Acum am trecut la 203 si problemele lui sunt:1 Se aude incet si neclar. Sunt modificate preamplificatorul si amplificatorul, ambele au niste c-uri, rezistoare lipite pe spate.2 In timp ce este pornit si pus pe play sau daca il folosesc ca amp, dupa ceva timp (aleatoriu) incepe sa se auda un bazait in locul sunetului.Cred ca prima data trebuie sa rezolv problema 2 si apoi problema 1. Link spre comentariu
blueicon Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Felicitari! Asta pentru ca n-ai renuntat si ai avut rabdare sa repari o masina care are ceva ani. Link spre comentariu
goguboeru Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Vezi ce s-a modificat , daca s-au schimbat CI preamplificatoare sau "microschema" cum zice rusu din final. Daca s-au inlocuit astea vezi daca poti face rost de originale sau echivalente ce se pot pune fara modificari.Daca da atunci, aduci la schema initiala toate modificarile facute. Pui valorile si piesele care sunt in schema originala.Abia apoi, treci efectiv sa il repari.Altfel ametesti in el incercand sa il repari.Si era interesant de stiut la ultimul defect ce ai gasit. Link spre comentariu
spumosu95 Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 La 205 am lipit corect firele la cap si am eliminat acea cupla lipind firele direct pe pcb. La 203 nu este schimbat nici un integrat si nici un tranzistor. Unchiul meu a zis ca de cand era nou se auzea incet si a pus el c-urile si rezistentele. Link spre comentariu
goguboeru Postat Decembrie 18, 2013 Partajează Postat Decembrie 18, 2013 Fa te rog poze la placa asa cum e ea modificata si pune le aici sa vad si io si ceilalti colegi ce s-a incercat sa se faca . Verifica daca rezistentele puse pe spatele PCB sunt puse ca sa inlocuiasca rezistentele de pe fata PCB sau sunt puse "peste" cele originale .Daca mai exista rezistentele originale doar scoate ce este in plus. Daca nu, vezi pe schema ce valori trebuiesc si pune ce ai in schema. La fel cu "C"urile. Verifica daca toate firele sunt corect puse.(capete ,potentiometri ,cuple) Si bineinteles schimba toti condensatorii electrolitici din pre si final. Vezi pozitiile de la toti semireglabilii din pre ce pozitie au comparativ cu cei de la 205.Daca sunt mult diferiti pune-i pt inceput ca cei de la 205. Intre timp masoara cu Ohmetrul bobinele capului .Vezi ce valori au si adu-ti aminte (sau masoara din nou)ce valori aveau cele de la 205.Daca sunt la fel e OK.Daca sunt mult diferite spune. Vezi si spune (eventual poza) starea de uzura a capului de redare Nu te intereseaza pt moment etajul final si inregistrarea Dupa ce aduci la schema originala si functioneaza , verifici cu o statie sau orice amplificator preamplificatorul de la 203 daca suna la fel de tare cu cel de la 205.(asta o faci ca sa nu te induca in eroare ampliful lui 203 daca el e de vina ca se aude incet). Daca merge la fel de tare atunci trebuie sa verifici finalul si difuzoarele lui. Daca nu, incepi sa verifici tensiunile conform schemei si calea de semnal. Link spre comentariu
goguboeru Postat Decembrie 27, 2013 Partajează Postat Decembrie 27, 2013 "Bazaitul" sau "brumul" care acopera sunetul poate apare in mod normal daca schema nu e modificata din urmatoarele cauze : 1- un defect ce duce la incingerea unei piese (tz ,ci sau dioda/punte) 2- condensator de filtrare sau decuplare 3- diode /punte redresoare sursa alimentare Daca atunci cand reduci volumul se reduce si el cauti in pre, daca nu in final dar in ambele cazuri vezi pct.ele 1,2 sau 3. Link spre comentariu
Dominicue Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Sa sti ca adaugand doar un un contactor actionat mecanic de Play, 4 rezistente parca si 2 semireglabili se pot face si vu metrele sa mearga pe Play. Dar nu e spectaculos pt ca au inertie mare si cursa mica plus ca nu sunt precisi indica destul de inegal la acelasi semnal. Eu faceam asta pe bani in Radioprogres dar doar la cererea clientului. Sincer nu merita. Daca te uiti pe schema iti dai seama cum se face ,ai contacte libere pe comutatoarele de Imp-Red .Problema principala este sa alimentezi montajul de vu pentru ca el se alimenteaza odata cu oscilatorul de premagnetizare(14 v) .Contactorul folosit era cel de alimentare de la casetofoanele Star ,doua tablite care se apropiau cind apasai pe una din ele ,o chestie banala. Semireglabilii se folosesc ca sa reglezi vu pe redare . .Salut !Daca ai putea sa detaliezi cum se poate face modificarea in majak pentru a functiona vu-metrele si pe play , ti-as ramane recunoscator . Nu de alteva dar eu am incercat alimentarea separata a vu-metrelor cu 14 v si injectarea semnalului direct de pe iesirea preamplificatoarelor si vu-metrele abia misca putin ca si cum semnalul aplicat lor este de amplitudine prea mica !Mentionez ca modificarile le-am facut cu schema originala in fata !Poate am gresit eu undeva ( sau mi-a scapat ceva ) de aceea daca ma poti lumina si pe mine , raman dator! Cu stima Link spre comentariu
goguboeru Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Vu-metrele de maiak au inertie destul de mare. Nu este sincer spectaculos sa le faci sa mearga si pe play.In principiu trebuie sa faci urmatoarele(cel putin asa faceam eu):1- sa asiguri alimentarea montajului de Vu metru si pe play,se realizeaza prin montarea unui contact cu lamele , in cazul meu ( pt ca asta era la magazie in stoc mare) contact de alimentare de casetofon Star,cel ce era pus in laterala tastelor.2- folosesti contacte neutilizate de pe comutatprii de rec-play ca sa duci semnalul la montaj pe play prin semireglabili din care egalezi indicatia pe canale.Dar aici e problema, daca pui banda de test si egalezi 0 dB la limita de rosu pe Vu -metri pe redare din semireglabilii pusi de tine ,cand pui o banda cu muzica trasa in maxim 0 dB acele deabia se misca ,si trebuie sa "dereglezi" ca sa se vada ceva pe vu -metru mai frumos.Plus ca majoritatea vu-metrelor de pe maiak indiferent daca sunt cu fir de torsiune sau cu "par" adica arc indica diferit 0 . Adica ca sa le faci sa indice 0 la fel trebuie sa bagi semnal diferit in ele si au si inertie mare plus ca daca indica la fel 0 pe la mijloc tot diferit arata.Mai bine ca sa ai ceva interesant trece-l pe leduri sau lcd dar fara sa modifici masca.Niste leduri dreptunghiulare verzi galbene si rosii sau alte culori, eventual toate cu plasticul alb mat si de aceeasi culoare cand se aprind si cand se aprinde sa se aprinda doar unul care indica nivelul ,ar arata exact ca vu-metrul original, puse pe lat sa intre mai multe si bagate in vu-metru de maiak ,adica sa folosesti geamul de la vechiul vu-metru dar in loc de ac sa ai leduri, ar arata mult mai bine si mai precis ce se intampla.Daca totusi vrei sa faci ,spune si o sa ma uit pe schema si iti zic exact cum faceam asta eu. Link spre comentariu
Dominicue Postat Februarie 10, 2014 Partajează Postat Februarie 10, 2014 Vu-metrele de maiak au inertie destul de mare. Nu este sincer spectaculos sa le faci sa mearga si pe play.In principiu trebuie sa faci urmatoarele(cel putin asa faceam eu):1- sa asiguri alimentarea montajului de Vu metru si pe play,se realizeaza prin montarea unui contact cu lamele , in cazul meu ( pt ca asta era la magazie in stoc mare) contact de alimentare de casetofon Star,cel ce era pus in laterala tastelor.2- folosesti contacte neutilizate de pe comutatprii de rec-play ca sa duci semnalul la montaj pe play prin semireglabili din care egalezi indicatia pe canale.Dar aici e problema, daca pui banda de test si egalezi 0 dB la limita de rosu pe Vu -metri pe redare din semireglabilii pusi de tine ,cand pui o banda cu muzica trasa in maxim 0 dB acele deabia se misca ,si trebuie sa "dereglezi" ca sa se vada ceva pe vu -metru mai frumos.Plus ca majoritatea vu-metrelor de pe maiak indiferent daca sunt cu fir de torsiune sau cu "par" adica arc indica diferit 0 . Adica ca sa le faci sa indice 0 la fel trebuie sa bagi semnal diferit in ele si au si inertie mare plus ca daca indica la fel 0 pe la mijloc tot diferit arata.Mai bine ca sa ai ceva interesant trece-l pe leduri sau lcd dar fara sa modifici masca.Niste leduri dreptunghiulare verzi galbene si rosii sau alte culori, eventual toate cu plasticul alb mat si de aceeasi culoare cand se aprind si cand se aprinde sa se aprinda doar unul care indica nivelul ,ar arata exact ca vu-metrul original, puse pe lat sa intre mai multe si bagate in vu-metru de maiak ,adica sa folosesti geamul de la vechiul vu-metru dar in loc de ac sa ai leduri, ar arata mult mai bine si mai precis ce se intampla.Daca totusi vrei sa faci ,spune si o sa ma uit pe schema si iti zic exact cum faceam asta eu.Stii chiar o coceam de mult varianta de vu pe leduri insa nu stiu ce schema sa aleg care sa indicice doar cu un led( indicatie de tip punct ) , plus ca mai am doua vu originale care le-as putea sacrifica pentru carcasa lor , dar cu toate astea mie teama ca voi avea acesi situatie ca si cu cele analogice adica pe REC sa indice ok iar pe play sa indice altceva !In plus aparatul nu prea ar mai arata autentic de acea prefer sa incerc varianta analogica , daca ma poti ajuta cu ce modificari sunt necesare!Stiu ca poate sunt un pic nebun dar la cata munca am bagat in aparatul asta , daca nu reusesc sa fac vu-metrele sa fie functionale pe play parca nu pare complet aparatul asta !PS eu nu am gasit contacte libere pe comutatorii de rec/play,,,,, Link spre comentariu
Dominicue Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Dar aici e problema, daca pui banda de test si egalezi 0 dB la limita de rosu pe Vu -metri pe redare din semireglabilii pusi de tine ,cand pui o banda cu muzica trasa in maxim 0 dB acele deabia se misca ,si trebuie sa "dereglezi" ca sa se vada ceva pe vu -metru mai frumos.La reglarea de 0 a vumetrelor cu banda de test ,banuiesc ca reglajul se face la frecventa de 1 Khz , atunci inseamna ca la alte frecvente este posibil ca nivelul sa fie prea mic ( ceea ce este logic deoarece semnalul muzical este foarte complex frecvente cu amplitudini diferite)Atunci eu ma gandesc ca s-ar putea face reglajul de 0 la alta fecventa care de obicei are amplitudine mai mare sa zicem un 400 HZ ca sa miste vumetrele ceva!Pe mine ce ma intriga este urmatoarea chestie , de ce pe rec vumetrele indica aproape ok , cand semnalul aplicat lor este acelasi semnal de pe iesirea preamplificatoarelor .Nu cumva indicatia a cestor vumetre este influentata cumva si de functionarea oscilatorului de pregmanetizare si stergere????Eu cred ca acolo este buba!In fine daca ma puteti ajuta prin ami explica ce modificari ati facut dumnevostra la vremea respectiva v-as ramane recunoscator! Link spre comentariu
Dominicue Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 La reglarea de 0 a vumetrelor cu banda de test ,banuiesc ca reglajul se face la frecventa de 1khz!Pe mine ce ma intriga este urmatoarea chestie , de ce pe inregistrare vumetrele indica aproape ok , cu toate ca semnalul aplicat lor este acelasi semnal de pe iesirea preamplificatoarelor .Tot acelasi semnal se poate aplica si play , si totusi pe play se intampla ceva ciudat amplitudinea semnalului este mult mai mica.Nu cumva indicatia a cestor vumetre este influentata cumva si de functionarea oscilatorului de pregmanetizare si stergere????Eu cred ca acolo este buba!!!!!In fine daca ma puteti ajuta prin ami explica ce modificari ati facut dumnevostra la vremea respectiva v-as ramane recunoscator!Am reeditat o parte din mesajul anterior acestuia pentru ca in celalalt am scris niste tampenii ( recunosc ) asa ca luati in considerare acest raspuns , celalalt raspuns ai rog respectuos pe moderatori sa-l stearga! Link spre comentariu
goguboeru Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Bobinele L3 si L4 de pe placa cu comutatorii de piste sunt asazisele bobine de “rejectie” care nu lasa ca tensiunea de premagnetizare sa intre spre preamplificator. Daca s-a umblat in ele se regleaza cu osciloscopul, de preferat sau cu instrumentul de masura de mai jos.Bobinele L 1 si L 2 se cupleaza pe rand impreuna cu capul de stergere atunci cand imprimi mono ,L1 pt pista 3-2 , L 2 pt 1-4 ca sa compenseze bobina lipsa(scoasa din circuit) de la capul de stergere.Se regleaza in asa fel incat cand tragi pe mono U masurata pe capul de stergere sa nu varieze pe bobinele capului de stergere.Semireglabilii R 9 si R 10 regleaza Vu-metrul pe Rec.R6 si R8 regleaza tensiunea de premagnetizare(bias) pe capul de redare/imprimare. Aproximativ 11 Volti masurati pe scala de U alternativa cu un instrument analog cu cel putin 20 Kohmi /volt pe alternativ.Aceasta U era optima pt benzile tip ORWO. Nivelul de redare la 0dB se regleaza cu banda test pe 1kHz.400Hz ii folosesti la imprimare atunci cand vrei sa vezi cu ce nivel (tensiune)bias inregistreaza cu nivelul cel mai mare pe un anumit tip de banda ,practic vezi ce bias trebuie la tipul ala de banda ca sa traga cel mai bine. Numai cu aceasta ocazie folosesti aceasta frecventa.Semnalul il scoti de pe contactul/pinul 13 de la S1L(comutator imprimare - redare) pt. vumetru pe play ,respectiv contactul /pinul 2 de la S3E. Folosesti cablu ecranat si cu ecranul conectat la masa.Contacte libere ai pe S1L la 16-17-18 daca izolezi pinul 17. Contactul 16 nici nu are traseu de cablaj pe el, iar 18 merge in cupla X3L pe contactul 4 care e liber.Dar nu ai nevoie decat daca vrei sa ii faci alimentarea montajului de Vu pe play cu ele in loc sa folosesti un contact mecanic pe butonul de play. Poate chiar e mai bine asa dar vezi daca nu baga “brum”daca aduci acolo o tensiune de 14 Volti.In serie cu semnalul (contactul/pinul 13 de la S1L si contactul /pinul 2 de la S3E ) pui la fel ca pe partea de rec. un semireglabil de 100 de Ohmi si un “c” de cuplaj de 10 micro la 16 v pe R 22 respectiv R 21 Comutatorii de piste pe schema sunt figurati ca fiind amandoi neapasati. Iar cei de rec –play pe play. Comutatorii de corectie sunt pe pozitia corespunzatoare vitezei 9 cm/sec.Butonul de play –FF-RW este pe pozitia stop.Asta e tot.Daca vrei nu se poate sa nu gasesti pe net o schema cu un singur led care se aprinde.Eventual cere aici pe forum la topicul respectiv. Link spre comentariu
goguboeru Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 O schema cu Vu-metru leduri care fct. si ca Bara si ca Point adica se misca/aprinde doar un led. Este doar una care a aparut prima la cautarea cu Google.Presupun ca mai sunt si altele care au si cablajul Site-ul de unde este schema are multe Vu-metre . Acesta este site-ul : http://www.eleccircuit.com/electronic-v ... nd-lm3915/ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum