Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acumulatori auto


leoncris

Postări Recomandate

Asta o data.Dar eu ma tem de un alt aspect.Cunoscand faptul ca armaturile de plumb au alta dimensiune la auto, iar depunerea amorfa de sulfat de plumb la fel e mult mai groasa, respectivul curent e oare capabil sa dizolve egal, omogen si eficient depunerea ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 101
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    19

  • gogutu

    15

  • remus68

    12

  • costy

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 4 săptămâni mai târziu...

Incarcand bateria cu 0,6A, va necesita un timp in ore, de 60Ah impartit la 0,6A. Acest curent mic, e foarte bun pentru un acumulator sulfatat intr-o masura oarecare, daca e tinut la incarcat cateva saptamani (una-doua-trei). Cu cat bateria e mai mare, cu atat necesita un timp mai mare de circulat, pentru a-si regenera energia consumata la o cheie data, stiind ca o cheie necesita 60 km de parcurs, pentru o baterie medie. Se mai stie ca, un acumulator se descarca 2% pe zi, deci la o luna, necesita obligatoriu incarcare, daca nu a fost folosita. Un electromotor consuma cam 100A la o cheie, ceea ce inseamna cam un sfert din ceea ce dezvolta ea (400A la cele de 55Ah, pana la 800A la cele de 90Ah). Se mai stie ca, la 20-30 de grade, bateria are intreaga capacitate, la zero grade, ramane la jumatate, iar la minus 20, ramane la un sfert din capacitate. La depou Teleajen (mi-e scarba sa zic Lukoil), puneam acumulatorii la incarcat, la curent mic, si gradul de recuperare era destul de mare.La 40mA consum, se poate determina exact timpul de descarcare, dar si faptul ca, e ceva aproape de normal la orice masina. Catre suta de mA, incepi sa te ingrijorezi. Pentru o masina care porneste usor, nu e utila o baterie prea mare, mai ales daca se circula putin (drumuri scurte) sau rar. Cred ca si acum, poti sa mai gasesti pe 23 August, la "pisica" (nu stiu numele magazinului), un tip de acumulator Rombat, de 70Ah, cu 720A la pornire (testat, al meu a dat 730), si care e 260 lei. E cu destinatie speciala Dacia, cu o eticheta mare alba pe el. Garantie doi ani. La 70/720 n-am gasit nicaieri, mai ales ca pretul e "corect" .

Link spre comentariu

Se mai stie ca, la 20-30 de grade, bateria are intreaga capacitate, la zero grade, ramane la jumatate, iar la minus 20, ramane la un sfert din capacitate. .

Cred ca mai corect ar fi ca pierde cca 25% din capacitate la -20 grade...de ramas mai raman 75% cu care mai poti invarti motorul asa,de-o pofta.
Link spre comentariu

Daca la zero grade , are jumatate, cum poate avea la minus 20, 75%? Cred ca stiu ce am spus, din ce am invatat si retinut, si eu! Nu poate ramane cu 75, de indata ce mai sus, spuneam ca bateria e de cel putin 4 ori mai mare decat necesarul. Repet: un acumulator dezvolta cel putin 4-500A la pornire, la 20 de grade, in timp ce un electromotor absoarbe 100A, tot pe timp cald. La 25% din capacitate, adica iarna, tot mai are de-o tura buna, adica cei 100A necesari, dar pe timp mult mai scurt, si asa in continuare, cu ce am spus mai sus.

Link spre comentariu

Daca vorbesti de dacie,atunci pe masurate,n-o sa gasesti una care sa consume mai putin de 150A la pornire pe timp rece(-20 grade),daca mai are si ulei vascos,ca dacia mergea cu 20W40 in mod normal(putini schimbau cu 15W iarna),atunci poti sa-ti faci o idee cam ce e pe spinarea lui.Am facut destule teste,si in nici un caz la zero grade nu scade la 50% din capacitate,ca sa ramai cu un sfert la -20.Teoria e mare si multa pe net,dar intamplator am facut diverse teste si o baterie in toate mintile nu scade mai mult de 40% din capacitate din cauza friguluiDaca e pe duca,atunci e alta poveste,dar bateria buna daca scade la 25% din capacitate,indiferent de cauze,nu-ti mai duce motorul nici daca-l ajuti cu manivela..Imi spui ca iti ajung 100A la pornire,dar nu ai socotit ca daca e diesel,cca 40A ii mananci cu bujiile incandescente,si restul electricelor ce intra in functie in momentul cand ai pus contactul...crede-ma ,e pe incercate,de 2 ani am diesel si am facut masuratori in toate ipostazele,n-am avut nici o zi in care sa spun ca n-a pornit,desi cel mai frig am prins acum 2 ierni la -28 grade...la temperatura asta,dupa logica ta,trebuia sa am amperi cu minus in baterie.

Link spre comentariu

Capacitatea acumulatorunui nu scade asa mult, mai problematic e cu livrarea curentilor mari vs mentinerea tensiunii la borne.La rece, reactia chimica e incetinita si practic acumulatorul ar avea o rezistenta interna marita. Adica la aceelasi curent, tensiunea la borne e mai mica.Am vazut si acumulatori care mai tineau 5% din capacitatea nominala, dar aveau o rezistenta interna foarte buna: motorul pornea fara probleme (benzina,vara), dar in 15 min cu farurile pornite, aveau sub 10,5V!

Link spre comentariu

-28 grade...la temperatura asta,dupa logica ta,trebuia sa am amperi cu minus in baterie.

:ras: Word...

 

Una peste alta problema cea mai mare ramane cu tehnologia moderna, implicit cu accesorizarea din ce in ce mai mare a autovehiculelor.

Deja BMW, Audi si Mertz (si ma refer la cilindreele de peste 3000cmc) vand vehicule cu doi acumulatori, dar n-am retinut daca al doilea functioneaza in tandem sau e tinut de rezerva.

In paralel cu accesorizarea vine si tehnologia acumulatorilor care desi se imbunatateste pe zi ce trece, strategia de marketing o limiteaza la o anumita perioada de functionare.

 

Ca sa nu mai vorbim de sistemul start&stop care, cel putin pentru rRomania, este prohibitiv. In afara e apoteotic.

 

Dar ca sa trec la ce ma intereseaza pe mine:

Ce parere aveti de acumulatorii Litiu care imputernicesc vehiculele electrice ?

Producatorii (cel putin la Opel - modelul Ampera) ii garanteaza 10 ani !

...probabil se bazeaza pe faptul ca nu mai traim atata timp sa-i tragem la raspundere :nas:

Nici in visele lor erotice nu cred ca vor rezista macar 5.

Link spre comentariu

2 acumulatori: unul pt pornire si unul pt acccesorii (in special pt cand se sta cu motorul oprit).

Si practic cum ii diferentiaza ?Adica desi ambii se incarca in paralel, la pornire participa doar unul.Is curios ce se-ntampla cand cel pentru pornit e muci, iar celalalt e bun.Masina poate sa diferentieze si sa faca back-up, sau pur si simplu trebuie fizic sa schimbi bacteriile intre ele ? :nas:
Link spre comentariu

Ala de pornire e conectat in permanenta, ala pt accesorii e conectat printr-un releu la cel principal, doar cand e pornit motorul.Sau o fi pe dos? :nas: Probabil ca se pot pune in paralel pt pornire (sa cupleze releul).Ce zic acum e ce vazusem pe forum (in manual), la un Touareg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări