Vizitator pisica matache Postat Noiembrie 2, 2012 Partajează Postat Noiembrie 2, 2012 Cea mai sigura metoda,e masurarea densitatii electrolitului in fiecare element.Daca densitatea este 1,26-1,28 acumulatorul este incarcat.Un densimetru costa cca 10 lei... Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Noiembrie 2, 2012 Partajează Postat Noiembrie 2, 2012 eu acum sunt la faza cu apa distilata in acumulator si pusa la incarcat pentru desulfatarea placilor...e o diferenta cam de o jumatate de amper intre cele doua pline cu apa, partea ce ma baga in ceata e ca cea mare indica mai putin, oare are placile mai uzate? Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Noiembrie 9, 2012 Partajează Postat Noiembrie 9, 2012 Oare de ce la a doua incarcare nu mai fierbe acidul? Are legatura cu descarcarea brusca de la 11v la 9v dupa 10 ore de descarcare cu 1,5 A ?LE - cam pana la ce tensiune trebuie facuta descarcarea ca sa fie golita o baterie cum trebuie de curent astfel incat sa nu-i faca rau si cum trebuie masurata aceasta cu sau fara consumator? Link spre comentariu
riciu Postat Noiembrie 18, 2012 Partajează Postat Noiembrie 18, 2012 Ca sa nu mai deschid un alt topic, am sa postez aici intrebarea mea. Bateria din poza e cu sau fara intretinere??? Avand in vedere cum sint dopurile, eu zic ca ar fi fara intretinere si totusi ... cineva le-a mai deschis. De ce, nu stiu ca oricum ultimul element era cu electrolitul sub nivelul placilor. Si inca o intrebare. Am gasit un acumulator din acela de 7 A (gen ups) care era mentinut in stare de st-by cu un redresor a carui tensiune in gol era de 10V, iar cu acumulatorul conectat arata 13 V. E normal ca tensiunea redresorului sa fie doar 10 V?pozele sint prea mari si nu le pot incarca. trebuie sa fac altele. Link spre comentariu
riciu Postat Noiembrie 20, 2012 Partajează Postat Noiembrie 20, 2012 am facut alte poze. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 21, 2012 Partajează Postat Noiembrie 21, 2012 Atata timp cat ai acces la interiorul bacurilor prin demontarea dopurilor,bateria e cu intretinere si nu vad ce mare inconvenient e ca o data pe an sa completezi cu apa distilata, daca e cazul, chiar si numai un element...daca iti place mai mult,e fara intretinere,dar incearca sa tii placile imersate in electrolit,te va costa mai putin.Redresorul care da 10V in gol la iesire,este mai mult decat bun pt incarcarea acumulatoarelor de 12V,care se considera incarcate cand tensiunea la borne ajunge la 14,4V Link spre comentariu
georgeleus Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Un sfat pentru toata lumea, din partea unuia proaspat patit: Nu manifestati opulenta atunci cand va schimbati acumulatorul auto ! Mai ales daca mergeti de 2 ori pe saptamana cu masina, cum fac eu. Cumparati o baterie ieftina, cu siguranta va tine cel putin cat una scumpa folosita in regimul asta. Povestea pe larg: Mi-am cumparat Opelul acum 5 ani, acumulatorul original a crapat acum 3 (dupa 6 ani de serviciu) si am fost atat de ambitios cand mi-am cumparat baterie noua incat am vrut cu tot dinadinsul varf de gama. Am ignorat sfaturile mecanicului care mi-a zis sa-mi iau Rombat, am ras de el (pe principiul ce paula mea, io am Opel, nu Dacie) si-acu' 3 zile cand mi-am descoperit minunea de Varta Silver (74Ah / 740CCA) cu 3 volti in ea, a fost randul lui sa rada de mine. Ma c*c in ea de baterie, o sa-i dau foc in fata reprezentantei Varta de unde-am cumparat-o si dupa ce scap de politie ma duc sa-mi cumpar cea mai ieftina baterie posibila ! :cry: Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Pune`o la incarcat .Nu ai ce sa pierzi, poti avea noroc si sa mearga in continuare .Nu s`a descarcat din vina ei , probabil mult timp stat sau un beculet aprins undeva , in genere in portbagaj.Si eu sint patit ..... da am avut noroc!Merge si azi dupa 2 ani!Grig Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 La majoritatea masinilor noi exista consumator atata timp cat bateria este conectata la instalatia masinii.Acest consum este cu atat mai mare cu cat mai adaugam diferite aparate care stiu sa fie actionate cu o telecomanda(de exemplu).La masina mea(Opel)consumul din baterie se situeaza la cca 40mA(am montat o alarma);inainte de montarea alarmei era de 28mA.Dupa mea,cauza a fost fie motor nepornit (cum a spus Grig) fie element retezat(rupt) cum am patit si eu la o baterie canadiana. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Ma c*c in ea de baterie, o sa-i dau foc in fata reprezentantei Varta de unde-am cumparat-o si dupa ce scap de politie ma duc sa-mi cumpar cea mai ieftina baterie posibila !Sunt sigur ca aia de la varta o sa fie profund impresionati de gest Nu stiu ce ieftineala crezi ca o sa gasesti,dar daca te ghidezi dupa parametri,rombatul e cu 40...50 lei mai putin decat varta-bosch.Singura chestiune in care ai dreptate,e ca intr-adevar si rombatul e bun,durata medie de folosire tot 4 ani e,asa ca indiferent ce-ti vei lua,asigura-te ca e tot timpul incarcata si nu vei avea probleme,altfel,cei de la reprezentanta or sa se amuze destul de des de un tip care tot vine si da foc la baterii in fata sediului lor...era bine sa precizezi macar pt altii cat timp a stat masina intre 2 porniri si care e consumul in gol,cu toate alea oprite. Link spre comentariu
georgeleus Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 In primul rand, din electronica pe care-o stiu, la 2.9V nu mai poti incarca nimic dintr-o baterie. Stiu ca deja sub 10V e sub deep descharge si nu mai pui baza... daramite la sub 3V. In al doilea rand probabil ar fi de ras ce-am zis eu acolo ca vreau sa fac, doar ca imagineaza-ti un pic frustrarea care-o resimt, obisnuit cu un mediu care se ghideaza pe principiul "Dai un ban dar stai in fata". Pacat ca in cazul astora calitatea nu se mai reflecta in pret. In al treilea rand, acum 3 ani aceeasi Varta Silver de 74 am achitat-o cu 535 ron, in vreme ce acum o vad la 400. Poate sunt eu nebun, pana acum viata m-a invatat ca preturile pot doar sa creasca, nicidecum sa scada. Cat despre consumatori & etc, n-am avut niciodata curiozitatea sa masor consumul in gol. Poate ca niciodata n-am avut probleme de genul in acesti 3 ani. Ce pot afirma cu certitudine e ca masina are electronica stock (din fabrica), nu am montat nimic auxiliar si cu siguranta n-au ramas becuri aprinse in tot rastimpul asta. Ca sa va faceti o idee, o data la cateva luni foloseam meniul de test al computerului si ma ghidam dupa voltmetru (sa-mi verific incarcarea, starea bateriei si toate cele). Astfel nu mi s-a-ntamplat nici la -30'C sa gasesc bateria sub 12.4V , la fel cum cu toti consumatorii porniti (faza lunga, dezaburire, aeroterma in blana) sa-mi scada incarcarea sub 12.9V. Deci saraca masina n-a avut nici o vina. Poate utilizatorul ca n-a mers mai des cu ea. FYI, acum doua saptamani am folosit-o la un drum lung (Ploiesti-Bucuresti si retur, cu doar doua porniri) deci dac-ar mai fi fost in stare buna cu siguranta am fi presupus c-ar fi fost incarcata la maxim. Apoi saptamana trecuta am folosit-o iar si intr-adevar la prima pornire a dat un oarecare semn care l-am ignorat (erau in jur de 15'C afara si mi s-a parut c-a-nvartit un pic mai greu). Dar am bagat vreo 45 min de condus prin oras , cam 3 porniri ce-i drept, dar repet: am verificat voltmetrul si aveam incarcare, iar tensiunea dupa oprirea motorului s-a stabilizat la 12.6V. Si Sambata asta - cand erau cam 12'C afara - HOP SARMAUA ! 2.9V. Deci intr-o saptamana, dupa fluctuatiile de temperatura (ca noaptea am avut si vreo 5 grade), ea s-a mucificat definitiv si irevocabil. Multumesc tuturor pentru compatimiri si amuzament pe seama mea. Poate-o sa-mi invat lectia. Varta n-o sa mai iau din principiu de-acum incolo. Sa zic ca dac-aveam un Black sau un Blue mai ziceam... dar luandu-mi varful de gama (Silver) despre care ei se lauda ca-i Alfa si Omega... e inadmisibil ca la utilizari saptamanale sa se distruga in 3 ani. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Ai tot dreptul sa te descarci nervos,dar sa stii ca si cu rombat e belea...acum un an am patit-o cu un calciu de 75Ah dupa fix 8 luni de la terminarea garantiei(s-a intrerupt un element)si atunci am dedus ca si rombatul a inceput sa se dea cu lumea si sa scoata rasoale pe piata,dupa ce ani la rand am mers cu de-ale lor si n-am avut probleme.Acu' o saptamana,am plecat dimineata ok,fara nici o problema,si la 15 cand sa plec acasa,nu mai era nici de aprins o tigara la bricheta,a trebuit s-o pornesc cu cabluri.Nu e vorba de aceeasi masina cu cea de anul trecut. Acum i-am dat un bosch blue pt ca silver am zis ca nu merita pretul,oricum nu tine mai mult de 4 ani(lucru pe care acum mi l-ai confirmat).Bateria picata acum era din 2007,originala a masinii,deci daca nu sunt fabricate pt tepuiala,se poate si mai mult de 4 ani.In mod normal,dupa cum spui ca ai mers cu masina,daca bateria era in toate mintile,nu trebuia sa-ti faca figura,dar cu tensiunea nu ai dreptate...se poate intampla s-o descarci la limita de 3V si dupa incarcare sa nu aiba nimic.Toata treaba e sa nu stea zile la rand cu acea tensiune mica pe borne.Am patit cu un rombat intr-o iarna cand mi-a cuplat aiurea electroventilatorul,si dimineata bateria nu mai avea nici 3 V,dar dupa ce-am incarcat-o pe redresor,a mai mers cativa ani fara probleme.Diferenta in exploatare ar fi ca la mine masina merge in fiecare zi,7 zile din 7.Oricum merita sa verifici consumul in gol,si sa incerci s-o incarci pe asta...cine stie,si apoi cum spunea cineva mai inainte,oricum n-ai ce pierde. Link spre comentariu
georgeleus Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Pai stai asa ca mi s-a aprins un beculetz. In cap !Tocmai am venit de la reprezentanta Varta Ploiesti (si nu, n-am dat foc la nimic in fata sediului) si directorul himself mi-a recomandat sa merg cu bateria la ei ca cica s-ar putea sa mai salveze ceva de prin ea.A spus ca modul in care e construita nu permite sulfatului de plumb sa "cada" de pe elementi si sa-si piarda din capacitate (cum s-ar intampla la una traditionala) si ca are nu stiu ce redresor smecher cu incarcare-n impulsuri & sh!t.O sa trec azi p-acolo, poate cine stie... n-am nimic de pierdut. (decat 15 ron)Multumesc de sfaturi ! Link spre comentariu
Vizitator leevyou1 Postat Octombrie 15, 2013 Partajează Postat Octombrie 15, 2013 Am si eu va rog nevoie ed o informatie:am un charger pt moto, de 0.6A, pot sa pun bateria de pe masina (benzina, 60Amperi) la incarcat? Banuiesc ca se poate, fizic si ca o sa dureze cam 10 ore? zic bine? MultumescLiviu Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 15, 2013 Partajează Postat Octombrie 15, 2013 O baterie buna dar descarcata de 60Ah, trebuie sa stea minim 10 ore la incarcat cu un curent initial de 6A(cu timpul acesta va scade).La 0,6 A initial, e posibil,dar timpul e un singur mod de a-l afla...ceea ce pot sa-ti spun acum cu certitudine e ca va fi mult diferit de cele 10 ore estimate(si in nici un caz mai putin). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum