Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acumulatori auto


leoncris

Postări Recomandate

buna am si eu pe un fiat punto 1.2 60cai ,o baterie de 75A,afecteaza cu ceva ? asa am cumparato...

Cu asa baterie,la masina aia,nici benzina nu-ti mai trebuie,bagi I-a,dai la cheie si mergi pe curent :rade: In principiu daca iti incape,e totul ok,la majoritatea care vor, nu le incape asa exemplar,ca multi si-ar pune.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 101
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    19

  • gogutu

    15

  • remus68

    12

  • costy

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

avand in vedere temperaturile din ultima vreme din zona sucevei...m-a lasat si pe mine bateria, avand ceva ani in spate 5-6cred.masina e un mondeo de 1,9 cu baterie de 75Ah varianta motorcraft (e cea cu care a fost masina echipata in fabrica)momentan nu stiu ce varianta ar fi mai buna pentru pornire dat fiind ca masina e la oarecare distanta de locul unde stau si nu as vrea sa o scot de pe masina avand in vedere ca imi reseteaza mai multe la masina

Link spre comentariu

E greu de dat un sfat,oricum,mai putin de 75Ah cred ca e inutil de specificat,ideal ar fi fost sa fie mai mare daca incape mecanic,insa,la -25 grade,e ca la loto,nu stii niciodata cu certitudine daca castigi,asa cum nu stii niciodata daca va porni.Ieri au fost la Iasi,dimineata -27 grade,si daca nu aveam intamplator o baterie ramasa de la masina la care am renuntat cand am luat-o pe asta care o am acum(o fiesta din 2007,1,4 tdci)pot spune cu certitudine ca nu porneam.Mai am un seat din 2002 pe care il poarta baiatul,are baterie din 2010,de 75Ah,si nici aia n-a pornit decat ajutata de cea care a stat la caldura,desi,nu sunt probleme cu pornirea,cel putin motorul de 1,9TDI porneste mai usor ca un benzinar,dar din cauza frigului,bateria de pe masina n-a reusit sa invarta pt a lua foc motorina,chiar daca a reusit sa-l urneasca.Este o vorba,oricum ai face,peste 10 ani tot o sa-ti para rau :rade: Lasand gluma la o parte,singura chestie la care putem spera e ca o sa se termine cu temperaturile astea turbate,si atunci,chiar si cu un calciu de rombat,de 75Ah se va putea porni fara probleme,altfel,nu vad pe careva cu expertiza care sa recomande un tip de baterie minune,ce va reusi sa porneasca un motor bocna dupa o noapte de ger la -25 grade...in afara de cei care le vand,ca aia sunt in stare sa spuna orice ca sa-si vanda marfa.Succes.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

buna ziua, am citit tot ce ati discutat pe aici si am vazut tot felul de pareri....eu am un acumulator Delphi la 36Ah din dec. 2006 luat odata cu masina noua (un Suzuki Ignis 1.3/94 HP)...iarna asta am avut si eu prima oara probleme cu ea (descarcata de 2 ori de mine/odata ramas usa 1 cm deschisa si altadata ramas becul portbagaj pornit)...nu are multi km doar 34500 in 5 ani jumate si cam 70% drumuri prin oras scurte in Bucuresti si porniri dese, iarna daca e zapada tinuta afara in parcare, multe perioade cu cate 4-5-7-10 zile fara sa o pornesc, anul asta cu arna asta ingrozitoare a stat si cu saptamanile nepornita.Pornea la milisecunda fara sa o pun pe redresoare si alte minunatii...spun ca pornea ca acum dupa ce am descarcat-o a doua oara am ceva probleme cand am pus-o pe redresor am masurat 2.5 V la borne si cand am cuplat mi-a urcat rapid la 20A, si mia fost frica sa o las mult am tinut-o 20-30 sec de vreo 2-3 ori lasat 1 ora si pus din nou de data asta dupa 2 minute de 20 A si emotii cat cuprinde curentul de incarcare a scazut la 7-8 A am lasat 6 ore pana ce era la 2.5 A si am pus-o pe masina pornea perfect doar ca dupa 2 zile cand am vrut sa o pornesc de abia mi-a pornit....imi sta pe la 12-13 V de pe o zi pe alta...ce ziceti mai are ceva viata pentru vara asta casigur la iarna e pa...multumesc...ma intreb daca nu o descarcam cat mai tinea oare? ca mi se pare mult totusi 5 ani jumate sau sunt eu norocos?

Link spre comentariu

desigur ca esti norocos,dar avand in vedere vechimea bateriei sa nu te astepti la prea mult de la ea.tensiunea e bunicica,dar batrana ta baterie nu mai poate tine amperajul,si daca ai posibilitatea verifica densitatea electrolitului,iar daca nu corespunde il poti inlocui,dar nu te astepta sa mearga ca noua.cat despre faftul ca,curentul de incarcare a ajuns la 20A nustiu ce sa-ti spun,nu am auzit pe nimeni sa spuna ca a incarcat o baterie cu asa aperaj.poate ti-a aratat eronat instrumentul,iar din cate stiu eu o baterie se incarca cu un curent de 10% din capacitatea ei.si nu ai spus ce tip de incarcator ai,banuiesc ca nu e robot de pornire.bine ca nu a bubuit ,in momentul incarcarii,dar pe viitor ai grija,ca la un asemenea curent de incarcare bateria sigur fierbe.

Link spre comentariu

stiu ca la 10% trebuie adica 3.6A dar asa mi-a pornit incarcarea (la20-25A mai aveam putin si ajungeam la cat e ea 36A)..redresorul e un aparat facut pentru asa ceva (de la un nene care a lucrat la armata la auto) arata 20-25A dar am lasat numai cateva socuri de vreo 4-5 ori cate 10 sec pana sa mai las o ora bateria, de la 2.5V aveam aproape 9V si a doua oara l-am lasat pe la20 A cam 1 min pana sa scada curentul progresiv (se incinsesera conductorii de nu ai tineai mana pe ei prea mult!).Stiu ca am avut noroc si nici nu tineam la asa curent prea mult bateria ca stiam ca e pericol de explozie....am ceva cunostinte electrotehnice (liceul RATB)...acum 2 zile (marti) am facut mai multe drumuri prin Buc (4 insumind cam 20KM) si seara era OK...miercuri dimineata..SURPRIZA!....iar a pornit la milisecunda,chiar ma uimeste acumulatorul asta (sa vad azi joi la pranz adica azi daca mai porneste) ...dar cred ca 99% din octombrie incolo daca m-o mai tine trebuie inlocuita...si nu am cu ce sa controlez acidul din baterie care fiind cu autointretinere nu prea poti sa-i umbli la pusculita...

Link spre comentariu

Daca redresorul nu are limitare de curent,e normal sa plece cu valoarea maxima pe care o poate da,bateria se comporta normal,"suge"cat ii trebuie.cel putin avand in vedere varsta,dar un termen limita de folosire nu poate fi anticipat,asa ca nu ramane decat s-o tii in serviciu pana nu mai face fata si pe urma cumparata alta.Electrolitul nu are rost sa-l schimbi,operatiunea asta cum nu ajuta asa nu strica,dar de regula in cel mai rau caz se poate evapora apa,si asta se poate completa daca permite constructia bateriei,cu apa distilata.Incarcarea in casa e adevarat ca se recomanda sa se faca cu 10% din capacitate,dar daca cineva e curios sa masoare pe masina curentul absorbit de la alternator dupa pornire,o sa constate ca se duce lejer peste 20 A,pe masina merge in regim de incarcare rapida(se limiteaza doar tensiunea de incarcare,nu si curentul),pt ca altfel,daca ar fi acelasi regim cu cel de pe redresor,dupa 3-4 porniri consecutive,cu drumuri scurte intre ele n-ai mai avea cu ce sa misti motorul.Asa ca te poti numara printre cei norocosi ca dupa un astfel de regim de exploatare si dupa atata vreme bateria inca mai face fata,dar mai mult ca sigur iarna viitoare va trebui sa montezi una noua,care putin probabil sa mai duca tot 6 ani ca asta.Redresorul ala ciocanit de nenea de la armata,daca nu are nici un fel de protectie,in sensul limitare tensiune si/sau curent,e bine sa-l folosesti cat mai putin si supravegheat,altfel cred ca poate face mai mult rau decat bine bateriei...era bine daca masurai cat da in gol,macar sa stii ca nu supravoltezi bateria,si eventual upgradat cu ceva resistente de putere pt a putea limita curentul initial de incarcare,care asa cum spuneam mai inainte e normal sa se duca la asemenea valori,daca i se permite.PS- daca tot veni vorba de tensiune,e bine ca aceasta sa nu scada in nici o situatie sub 11V,altfel,noua sa fie bateria si daca o duci in 2,5V cu consumul/descarcarea,cu siguranta nu va avea viata lunga.

Link spre comentariu

de ce nu apelati la un electrician auto serios?in primul rand omul va poate spune ce capacitate recomanda producatorul (sau daca aveti programul Autodata,puteti vedea personal).de asemenea atelierul respectiv trebuie sa fie dotat cu un tester pentru baterie.simpla verificare cu un voltmetru este orientativa dar nu suficienta.si ,normal,nu cred ca cineva s-ar apuca de meseria asta fara un densimetru.aceasta verificre are un pret modic,dar va poate scapa de multe neplaceri si de bani aruncati aiurea.

Link spre comentariu

Hai sa le luam pe rand...in primul rand dupa ce iti dai seama ca un electrician e bun/serios, sau nu?Pe urma,sa zicem ca e bun,la ce-mi trebuie sa-mi spuna el ce capacitate trebuie sa aiba acumulatorul,cand pot vedea cu ce acumulator a fost echipata masina,si de regula,din cate stiu,doar marimea fizica te impiedica sa pui unul mai mare,care nu strica socotelile cu nimic,dimpotriva.Personal,de cand am masina,am cautat sa montez acumulatorul de capacitate cat mai mare care a incaput in locul celui vechi,fara nici o legatura cu recomandarile constructorului.Inlocuirea cu unul mai mic,n-o fac nici incepatorii,pt ca daca nu intreaba,si raspunsul il poate da si tanti de la raft care le vinde,atata lucru stiu si ei,capacitatea trebuie sa fie minim cu cea a bateriei care este schimbata.Voltmetru cu furca,sau varianta moderna cu afisaj electronic si rezistenta de sarcina,chiar nu merita achizitionata in regim de amator,iar un profesionist iti va spune ce stii deja dupa felul cum porneste,sau cum se autodescarca in cateva zile cu masina nerulata,deci ca bateria e pe duca,singura diferenta e ca daca iti spune el,trebuie sa si platesti.Densimetrul desi il am,nu l-am folosit de ani de zile,bateriile din ziua de azi,majoritatea sunt fara intretinere,accesul la electrolitul din elementi e dificil sau imposibil cateodata,deci cand bateria a picat sunt slabe sanse sa se intample din cauza electrolitului.Raspunsurile sunt in nume propriu,nu stiu altii de ce nu cauta un "electrician auto serios",dar am asa o banuiala ca din cauza tarifelor neserioase :rade:

Link spre comentariu

Hai sa le luam pe rand...in primul rand dupa ce iti dai seama ca un electrician e bun/serios, sau nu?Pe urma,sa zicem ca e bun,la ce-mi trebuie sa-mi spuna el ce capacitate trebuie sa aiba acumulatorul,cand pot vedea cu ce acumulator a fost echipata masina,si de regula,din cate stiu,doar marimea fizica te impiedica sa pui unul mai mare,care nu strica socotelile cu nimic,dimpotriva.Personal,de cand am masina,am cautat sa montez acumulatorul de capacitate cat mai mare care a incaput in locul celui vechi,fara nici o legatura cu recomandarile constructorului.Inlocuirea cu unul mai mic,n-o fac nici incepatorii,pt ca daca nu intreaba,si raspunsul il poate da si tanti de la raft care le vinde,atata lucru stiu si ei,capacitatea trebuie sa fie minim cu cea a bateriei care este schimbata.Voltmetru cu furca,sau varianta moderna cu afisaj electronic si rezistenta de sarcina,chiar nu merita achizitionata in regim de amator,iar un profesionist iti va spune ce stii deja dupa felul cum porneste,sau cum se autodescarca in cateva zile cu masina nerulata,deci ca bateria e pe duca,singura diferenta e ca daca iti spune el,trebuie sa si platesti.Densimetrul desi il am,nu l-am folosit de ani de zile,bateriile din ziua de azi,majoritatea sunt fara intretinere,accesul la electrolitul din elementi e dificil sau imposibil cateodata,deci cand bateria a picat sunt slabe sanse sa se intample din cauza electrolitului.Raspunsurile sunt in nume propriu,nu stiu altii de ce nu cauta un "electrician auto serios",dar am asa o banuiala ca din cauza tarifelor neserioase :rade:

Link spre comentariu

pai ai pus punctul pe"i".datorita tarifelor practicate de electricienii auto sau de service-urile in domeniu te lasa cu gura deschisa,cand auzi cat te costa.asa ca oamenii apeleaza la diferite cunostinte,dar nu au niciodata garantia lucrului facut cu profesionalism.electricienii profesionisti care practica tarife mici ,nu sunt lasati de cei care detin monopolul pe piata,lucrul destul de bine stiut.ba le trimit fiscul pe cap,spunand ca lucreaza fara forme legale,ba ca nu au autorizatii pentru asi desfasura activitatea,etc.etc.eu cunosc un caz de asemenea gen.omul avea toate actele necesare desfasurarii activitatii,dar au aparut asa zisii,baieti de intimidare,si l-au amenintat pe respectivul ca daca mai continua asa(omul avea clienti tot timpul multumiti)va avea probleme.si nu peste mult timp,problemele au aparut.prima data i-au dat foc la atelier,a doua oara i-au incendit masina,si nimeni si nimic nu a vazut ce s-a intamplat(pentru ca asa e la noi in romania)cu stima

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Vin si eu cu un caz particular...Am 2 rombaturi: un calciu de 62Ah si un tornado de 70Ahle-am folosit alternativ din septembrie pana in octobrie pe fosta masina ( ce a iesit la pensie) care nu avea incarcare (rotor alternator in scurt), le incarcam in casa, apoi le-am abandonat pana ieri; Vorbind cu tata am zis sa le resuscitam dupa o metoda de-a lui mai babeasca si anume sa le golim de acid. Deocamdata bateriile au ramas golite si acidul e la decantare in flacoane (apropo, ce concentratie e bine sa aibe acidul asa? avand in vedere ca acumulatorii erau practic descarcati). Oare cat de benefica e metoda aceasta? Daca as sti ca face bine as resuscita acumulatorul si de pe viitoarea masina, sau cel putin poate ii va face bine o curatare de depuneri.Nedumerirea mea, in primul rand, e legata de faptul ca nu stiu daca nu cumva se pot conserva mai bine acesti acumulatori pastrati asa goliti in casa fiindca n-am nevoie de ei momentan, iar in al doilea rand nu stiu cum sa-i formatez mai nedistructiv inainte de utilizare (care e regula de incarcare/formatare?), eu avand un un incarcator mic si simplu (traf. redresor, ampermetru) care pana acuma nu l-am vazut sa dea mai mult de 3A la incarcare, nu stiu daca m-ar ajuta cu ceva si un bec inseriat (si de care) sau pana la cat trebuie sa scada curentul de incarcare cu sau fara bec sau dupa bec.Mentionez ca acumulatorul mai mic cel, calciu de 62Ah, nu a avut multa mizerie, avea acidul aproape transparent dar a avut ceva bucatele prin el, desi fusese cam de 2 ani abandonat fiindca pusesem pe masina pe celalalt mai mare ca pornea iarna mai usor motorul. In schimb in acumulatorul mare, tornado 70Ah (care e pt. diesel luat de bun de pe unul dus la casat), acidul era negru ca smoala (azi era deja limpezit dar nu ca celalalt), avea foarte multa mizerie in el (pasta sau plumb de pe placi) deci n-am putut vedea daca avea si ceva bucatele prin el, dar dadea semne de oboseala mai mari decat cea mica in ultima luna de folosire cu incarcare pe redresor.In urma acestor observatii sunt nedumerit si in legatura cu viata ramasa in acesti acumulatori si care dintre ei ar tine mai bine cu casa, fiindca pana sa le golesc eram convins ca cel mare de 70 e mai bun dar dupa ce am vazut ce a iesit din el nu stiu cat plumb i-a mai ramas pe placi...Orice raspuns si/sau sugestie sunt binevenite iar discutia poate ramane deschisa pentru cei care doresc sa curete, resusciteze sau sa prelungeasca viata acumulatorilor auto. Multumesc!

Link spre comentariu

Chiar particular caz... :rade: Daca n-ai bagat "zeama"inapoi in acumulatori,ar fi bine s-o faci cat mai repede...nu stiu cine ti-a zis de metoda de resuscitare "pe uscat"dar in mod sigur daca n-a vrut sa glumeasca cu tine,as spune ca si-a batut joc.Placile odata formate,nu mai trebuie scoase din electrolit,pt ca distrugerea lor in aer e ireversibila...oare de ce se indica verificarea si completarea electrolitului peste nivelul placilor,daca expunerea lor la aer nu le face rau?Zeama din bateria de capacitate mare era mai neagra,pt ca au avut loc depuneri pe fundul bacului si la golire,s-a format acel precipitat,care acum se limpezeste in recipiente,dar asta nu e un indiciu despre starea bateriei.Daca am lamurit-o pe asta,hai sa-ti spun ce-as face eu in faza in care esti tu.As profita ca zeama e in recipient,si as masura densitatea,care trebuie sa fie la 1,28.In faza asta,ai voie sa completezi cu acid(se intelege ca sulfuric),daca densitatea e mai mica,dar niciodata nu pui acid in baterie,daca densitatea e mai mica,asta sigur se datoreaza descarcarii,si nu ai voie sa completezi decat cu apa distilata,dar acum cat ai zeama afara,o poti potrivi lejer la 1,28,fara nici un risc.Odata ce te-ai asigurat ca electrolitul e ok,baga-l la nivel in fiecare bac,si pune bateria la incarcat.Aici e discutabila treaba,pt ca depinde ce redresor ai...din cate am inteles ai unul care da curent mic,si nu are nici un fel de limitare/reglare,deci o sa pleci de la curentul maxim dat de scula(dar preferabil nu mai mare de 10% din capacitatea acumulatorului de incarcat),si lasi bateria pana valoarea curentului scade(preferabil cat mai aproape de zero) dar verifici periodic tensiunea sa nu creasca mai mult de 14,4...14,5V.Despre durata de viata a unei baterii,mai ales dupa ce ne-ai descris aventurile de pana acum,e greu de dat un termen,dar se poate masura dupa incarcare,capacitatea lor in sarcina,si asta ar fi cel mai usor de aflat la un centru care asigura garantie la acumulatori,pt ca asa cum spuneam si cu alta ocazie,in regim de amator e destul de costisitor sa faci o rezistenta de sarcina de cateva sute de amperi ca sa masori odata la nu stiu cati ani o baterie,plus ca nenea ala are si experienta,si poate interpreta corect rezultatele masuratorilor.Daca am omis ceva,sunt sigur ca vor mai apare si alte interventii,ca nimeni nu le stie pe toate :rade:PS-se impune o precizare...trebuie avut grija la manevrarea electrolitului sa nu aveti contact direct cu el fie pe haine sau piele,si mai cu seama feriti ochii ca nu e de joaca,deci atentie mare cum se lucreaza cu asa ceva.

Link spre comentariu

am pus apa in acumulatori si deja unul e pe redresor, cam cat trebuie tinut fiecare? ma pot lua dupa curentul absorbit?LE - oare de ce pe bateria mare curentu e cu 3 zecimi de amper mai mic?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări