doru3160 Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 tensiune redresor ,in gol, 13,3 vtensiune baterie 13 v !!!!!!!!!!!!!tensiune la bornele bateriei,cu redresor pe ea ,13,2 vtensiuni masurate cu un multimetru,DT-830B.made in china.pe "+"-ul redresorului este inseriat un bec de far de 45w,12 vIn regim de avarie,cred ca te poti descurca si cu ce ai,dar e bine sa tii cont ca tensiunea poate creste cand bateria e incarcata pana la 18,75V.Probabil cand ai masurat tensiunea la borne,bateria era descarcata si cadea pe becul serie restul,dar cand curentul de incarcare va scade sigur tensiunea o sa creasca peste 14,5V,de aceea la tipul asta de redresor e bine sa monitorizezi tensiunea pe bornele acumulatorului ca sa nu supravoltezi.(becul isi modifica valoarea rezistentei filamentului in functie de temperatura,implicit de curentul strabatut,deci la rece-curent mic- va avea cativa ohmi,deci nu te protejeaza impotriva supravoltarii). Link spre comentariu
Vizitator erteph Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 becul este pe faza scurta,numai.redresorul este transformator cu punte redresoare,ca jucarie am folosit becul.dupa 2h de incarcare ,tens. bat. cu redresor pe ea 13,8v.e bine?(U de plecare 13 v ) Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 E bine; se incarca. Citeste ce s-a postat mai sus si nu lasa sa creasca tensiunea prea mult daca acumulatorul ramine pe masina. Link spre comentariu
Vizitator erteph Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 la ce tensiune sa decuplez redresorul? Link spre comentariu
gogutu Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 cand ajunge la 14,4v.o mai lasi pana maine o verifici si pui iar redresoru pe ea,dupa ce ajunge la 14,4 poti sa o pui pe masina Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Acumulatorul este racordat la instalatia autovehiculului sau este deconectat? Link spre comentariu
Vizitator erteph Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 e pe masina,conectata la instalatie.pun redresorul pe masina cateva ore,seara,sa fiu sigur ca am curent de pornire dimineata.masina e intr-un garaj fara incalzire.ce e afara e si acolo(ger de crapa pietrele,record de -27 gC).vreau sa stiu daca pot pune redresorul pe baterie fara s-o deconectez de la masina.unii spun ca nu e bine pt.electronica masinii.vreau sa stiu in ce conditii ! Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 3, 2012 Partajează Postat Februarie 3, 2012 Pentru a intelege, este suficient sa recitesti postarile in care ti s-a raspuns in acest topic. Link spre comentariu
costy Postat Februarie 4, 2012 Partajează Postat Februarie 4, 2012 Cateva intrebari:Se da urmatoarea situatie: Baterie descarcata pana la zero volti; omul vrea sa ia curent de la alta masina si sa plece ca n-are timp sa stea dupa baterie sa se incarce.Se duce omul, roaga pe cineva sa ii dea curent, leaga cablurile(chinezarii) asteapta sa ia ceva curent bateria si in cele din urma porneste.Mie mi s-a parut riscant: bateria fiind descarcata complet ma gandeam ca atunci cand ca fi conectata la cealalta masina e posibil sa-i distruga ceva prin instalatie; ba mai mult cand a pornit masina ma asteptam sa se friga alternatorul masinii donatoare de curent.E drept ca sectiunea mica a chinezariilor a limitat curentul; dar riscurile erau reale tinand cont ca bateria era complet moarta; daca legatura era cu fire adevarate se frigea ceva la masina donatoare?A doua intrebare:Cum desfac dopurile de la o baterie? am una care cam fierbe pe la 13,6V , saraca a cam fost maltratata Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 Cum desfac dopurile de la o baterie?Posteaza o poza cu bateria. Link spre comentariu
gogutu Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 da ,pune o poza cu bateria sa vedem e din categoria fara intretinere sau din categoria cu intretinere.cat despre cel cu bateria descarcata nu vad ce se putea intampla atata timp cat cealalta masina avea motorul pornit.cel mai probabil poate suferi releul regulator de pe masina cu bateria descarcata,parerea nea pentru ca odata pornita masina si decuplata de la bateria cealalta care ia furnizat curent,bateria descarcata solicita la maxim regulatorul de incarcare aesta din urma putand ceda pentru ca nu sunt proiectate sa suporte mai mult de 6A din cate stiu eu.vezi ce mai spun si alti useri care sunt mai loviti de acest gen de problema.cu stima Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 bateria descarcata solicita la maxim regulatorul de incarcareCel mai solicitat este alternatorul - pericol de distrugere a puntii redresoare si a statorului; regulatorul nu este solicitat - pentru a obtine o putere cit mai mare, rotorul alternatorului trebuie alimentat cu o tensiune de excitatie cit mai mare, ceea ce inseamna ca tranzistorul de putere (din regulatorul de tensiune) va lucra saturat.Cind se da curent de la baterie unei alte masini sa porneasca, masina va fi cu motorul in functiune dar cu fisa de excitatie a alternatorului (sau cea de alimentare a regulatorului de tensiune) scoasa. Problema grava este ca majoritatea alternatoarelor noi sint cu autoexcitatie si cu releul regulator montat pe alternator, fapt ce face imposibil decuplarea excitatiei alternatorului. Link spre comentariu
costy Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 eu m-am gandit ca la pornirea masinii cu bateria moarta aceasta va trage un curnet enorm de la masina donatoare(daca avem cabluri bune); curent ce va fi suportat si de alternator.Bateria e fara intretinere cu calciu, de 55ah Link spre comentariu
gogutu Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 dupa cum se vede din poza dopurile par sa mearga a fi scoase.la mine avea lipit plasticul de deasupra dopurilor.l-am dezlipit usor si apoi am scos si dopurile pentru a ma uita la nivelul electrolitului.incearca cu atentie Link spre comentariu
costy Postat Februarie 5, 2012 Partajează Postat Februarie 5, 2012 pai da, dar cum? se desurubeaza ca orice surub? cu ce sa incerc sa fie mai suor? am incercat cu 2 surubelnite drepte dar nu prea am avut succes Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum